ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


کارآفرینان برتر
زمان کنونی: 09-28-2025, 01:18 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 5 مهمان
نویسنده: کوروش بزرگ
آخرین ارسال: jahanagahi
پاسخ:
بازدید: 9532

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 32 رأی - میانگین امیتازات : 3.34
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کارآفرینان برتر
01-22-2013, 11:39 PM
ارسال: #49
بیژن که حتما میشناسی؟!
بیژن پاکزاد (زادهٔ ۱۵ فروردین ۱۳۲۳ در تهران - ۲۷ فروردین ۱۳۹۰ بورلی هیلز [۱]) طراح و تولیدکننده سرشناس ایرانی-آمریکایی لباس‌های مردانه و عطر و ادکلن بود.[۲] او معمولاً به نام تجاری «بیژن» شناخته می‌شد.

بیژن در سال ۱۳۵۲ به ایالات متحده آمریکا مهاجرت کرد و در سال ۱۹۷۶ میلادی فروشگاه ویژه خود را در رودئودرایو واقع در بورلی هیلز افتتاح کرد. بازدید از این فروشگاه تنها با داشتن وقت قبلی امکان‌پذیر است.

پیژن همچنین به خاطر داشتن اتومبیل‌هایی نظیر بنتلی آزور زرد رنگ با تزیینات داخلی مشکی، مرسدس بنز اس‌ال‌آر مک لارن مشکی، فراری اف۴۳۰ زردرنگ، رولزرویس فانتوم کوپه زرد رنگ و بوگاتی ویرون معروف بود. مجله Vanity Fair در سال ۱۹۸۹ نام بیژن را در لیست شیک‌پوش‌ترین‌های (خوش پوش‌ترین‌ها)جهان خود قرار داد.

بیژن در روز ۲۶ فروردین ۱۳۹۰ در محل کارش در خیابان رودئو در بورلی هیلز دچار سکته مغزی شد و در گذشت.[۳] مراسم بزرگداشت بیژن دو هفته بعد از مرگش در دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس برگزار شد که در آن ۷۰۰ مهمان اختصاصی از جمله هنرمندان ایرانی ساکن آمریکا و ۱۲۰۰ مهمان عادی حضور داشتند؛ در این مراسم پیام تسلیت برخی از افراد غیر حاضر از جمله فرح پهلوی قرائت شد. جورج هربرت واکر بوش، رئیس‌جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا نیز پیامی به مناسبت مرگ بیژن پاکزاد ارسال کرده‌بود که توسط نیکولاس پاکزاد، پسر بیژن قرائت شد.[۴]
فروشگاه‌های بیژن مدت‌هاست که به عنوان پاتوق چهره‌های سرشناس مطرح شده است. خودش می‌گوید: «پدرم تاجر فولاد بود و دلش می‌خواست من در آینده دکتر یا وکیل بشوم.»درباره فروشگاه‌های او یک ضرب‌المثل معروف وجود دارد که می‌گوید: «وودی آلن وقتی وارد فروشگاه‌بیژن می‌شود, به شکل کاری گرانت بیرون می‌آید.» کاری‌گرانت دوست صمیمی بیژن بود, مثل خیلی از چهره‌های سرشناس دیگر که افتخار متقابل آشنایی با وی را به دست آوردند. خوان کارلوس (پادشاه اسپانیا), ملک‌حسین (شاه سابق اردن), ملک عبدالله و ملک فهد (ولیعهد و شاه عربستان), سلطان بروئنی, خولیو یگلسیاس (خواننده اسپانیایی که ریشه‌های ایرانی دارد), همسر جی‌اف‌کندی (رییس‌جمهور مقتول ایالات متحده) و بسیاری از افرادی که فهرست کردن نام آنها زمان زیادی می‌برد, از جمله این مشتریان هستند.او برخلاف بسیاری از طراحان مد که معمولاً در نمایشگاه‌های فصلی حضوری فعال دارند, ترجیح می‌دهد بیشتر روی چهره‌های سرشناس تمرکز و سرمایه‌گذاری کند. در فروشگاه‌های بیژن اثری از جالباسی دیده نمی‌شود. تمام لباس‌ها در قفسه‌های لاکی‌لوکسی جاسازی شده‌اند؛ کفش‌های 1000دلاری, پیراهن‌های 650دلاری و کت‌وشلوارهایی که 5هزار دلار قیمت دارند.

بیژن صاحب یک جت اختصاصی G3 Gulfstream است. این جت ماموریت دارد بسته‌های پوشاک با مارک بیژن را به شهر و منزل مشتریان درست و حسابی برسانند. دامنه فعالیت این پیک بادپا از آسیای جنوب شرقی تا آمریکای لاتین را دربرمی‌گیرد. به خصوص زمانی که مشتریان خاورمیانه‌ای او اعم از امیر قطر یا دوبی یا شاه عربستان فرصت سر زدن به یکی از شعبه‌های فروشگاه بیژن را نداشته یا کالایی را که در نظر دارند در شعبه محل زندگی خود پیدا نکرده باشند.

بیژن پاکزاد استاد سلیقه‌شناسی است. وی معتقد است که همسر مشتریانش او را به شدت دوست دارند, چرا که آنها پس از آن که مارک بیژن وارد زندگی‌شان شد, صاحب همسرانی به مراتب خوش‌تیپ‌تر و شکیل‌تر شدند. به گزارش نویسنده سایت «اگزیرو», بیژن برای آگاهی از سلیقه مخاطبانش شیوه خاصی دارد. او پیش از سفارش دادن یک لباس به یک کارخانه, ابتدا یکی از محصولات آن را امتحان می‌کند. اگر آن را پسندید, به 3 برابر قیمت واقعی, امتیاز انحصاری آن کالا را می‌خرد و احتمالاً تغییراتی نیز در آن می‌دهد. همین که طراحی لباس معیارها و سلایق بیژن را رعایت کند, برای موفقیت تجاری و محبوبیت بین مشتریان کافی به نظر می‌رسد.یک بار در مصاحبه‌ای ادعا کرد که برای «مردان قدرت» لباس تهیه می‌کند, مردانی که می‌خواهند قدرتمند و جذاب به نظر بیایند. او برای تهیه این لباس‌ها کارخانه‌ای شخصی در ایتالیا دارد به نام «کارارا». پارچه‌های پنبه‌ای را مستقیماً از مصر خریداری می‌کند و پارچه بافتنی را به سوئیس سفارش می‌دهد و ابریشم را از چین و پارچه‌پشمی را از انگلیس می‌آورد.آنچه برایش اهمیت دارد, نه تیراژ که در وهله اول خاص بودن خریداران است. به این لیست نگاه کنید: جک‌نیکلسون, کاری‌گرانت, ریکی مارتین, خولیو و بسیاری از چهر‌ه‌های ریزودرشت عرصه هنر وسیاست. فروختن حتی یک دست لباس به این آدم‌ها معادل برپا کردن چندین و چند نمایشگاه مختلف بازدهی دارد.در فروشگاه بیژن به مشتریان خیلی خوش می‌گذرد. آنها می‌توانند در حالی که از قفسه‌های پوشاک فوق‌لوکس بازدید می‌کنند, نوشیدنی مورد علاقه خود را سفارش بدهند یا احیاناً در صورتی که مایل باشند خدمتکارانی هستند که برای آنها سیگار برگ روشن کنند.

بیژن پاکزاد در سال 1976 با حمایت دوستی به نام داریوش (دار) محبوبی که فروشنده املاک بود, یک گاراژ زهوار دررفته و متروک را به شوی لباس تبدیل کرد. گاراژ سابق و شوی لباس فعلی که در بورلی‌هیلز واقع شده است, نوشته‌ای روی در ورودی دارد که افراد عادی را از ورود به آن منع می‌کند, به این مضمون: «فقط با قرار قبلی»! مهماندارانی با دستکش‌های سفید وظیفه بازکردن در را به روی افرادی دارند که با وقت قبلی پا به این نمایشگاه و فروشگاه می‌گذارند.اگر محصولات موجود در فروشگاه – به فرض محال – نتوانست سلیقه مشتریان سرشناس را ارضا کند, به فاصله کوتاهی – حداکثر چند روز – طراحی و تولید می‌شود. فقط کافی است یک نفر به خود جرات بدهد و ادعا کند: «متاسفم! چیزی که من می‌خواهم در فروشگاه شما موجود نیست!»بیژن برای آگاهی از سلیقه مشتری راه‌های خاص خودش را دارد. وی در این باره‌می‌گوید: «استیل محصولاتم براساس درک من از مشتری طراحی شده است. باید با او به تفاهم برسم. وقتی می‌خوام لباسی را بر تن مشتری کنم, ابتدا باید شخصیت وی را بشناسم و بدانم که مثلاً چه چیزهایی دوست دارد یا از چه چیز متنفر است. مثلاً چه نوع اتومبیلی سوار می‌شود, شغلش چیست و چطور زندگی می‌کند. شاید به همین دلیل است که همسران آنها مرا خیلی دوست دارند؛ چون همیشه سعی کرده‌ام از تمام ظرفیت‌مردان برای بهتر پوشیدن و خوش‌تیپ‌تر شدن بهره بگیرم. همین‌هاست که به من هیجان می‌بخشد.»و ادامه می‌دهد: «تحقیق می‌کنم که طرف چه کارهایی انجام می‌دهد و چرا به چنین کارهایی دست می‌زند والبته انتظارات او چیست. حتی امروزه که مشتریان سرشناسی از جمله رییس‌جمهورها, پادشاهان و بسیاری از مردان مهم عرصه هنر و تجارت و سیاست از من خرید می‌کنند, این عادتم از بین نرفته است. من خیلی روی جزییات ریز می‌شوم. می‌روم بررسی می‌کنم که روز تولد آنها و همین‌طور همسران و فرزندانشان چه روزهایی است یا برنامه مسافرتی‌شان به چه ترتیب است. فلسفه من این است که برای لباس‌پوشاندن به یک مرد باید شخصیت او را شناخت و درک کرد. نمی‌توانم به یک قاضی درست همان‌گونه که برای یک ستاره سینما لباس می‌دوزم, پوشاک توصیه کنم. آنها نقش‌های متفاوتی را مجبورند ایفا کنند و به انتظارات متفاوتی جامه عمل بپوشانند. وقتی به مردی لباس می‌پوشانم باید بدانم که او قرار است در این لباس چه کارهایی انجام بدهد و چگونه رفتار کند.یک روز رونالدریگان, رییس‌جمهور سابق و هنرپیشه اسبق هالیوود از پاکزاد درخواست کرد لباسی برایش طراحی کند تا او را در سرمای مزرعه‌اش محافظت کند. بیژن بلافاصله مجبور شد نوعی جین با نوار باریکی از پوست سمور طراحی کند.
http://www.jahannews.com/images/docs/000...3042-t.jpg
او برای ساخت عطر بیژن مدت دو سال وقت گذاشت . به گفته خودش ( دو سال تمام طول کشید. طرح آن را به روشنی در ذهن داشتم و دقیقاً می‌دانستم چه می‌خواهم. برای طرح روی جعبه و شیشه عطر 800بار اتود زدم تا سرانجام طرحی را که می‌خواستم به دست آوردم .)
فرمول هر عطر برای او حدود 25 میلیون هزینه در بر داشته است .
او اسم عطر DNA را از نام فرزندان خود دانیال , نیکولاس و الکساندرا الگو برداری کرده است .

http://www.jahannews.com/images/docs/fil...3042-1.jpg

بیژن پاکزاد در سال 1983 بوتیک بسیار لوکس خود را در نیویورک افتتاح کرد. دیوارهای سفید, پلکان کریستال که به دفتر وی در طبقه فوقانی ختم می‌شود و دیوارهای شیشه‌ای این دفتر از خصوصیات بوتیک بیژن در نیویورک است. در دفتر او می‌توان عکس‌های مشتریان سرشناس و پوسترهای تبلیغاتی را که به دیوار آویزان شده تماشا کرد و البته فرش‌های ایرانی را.ناگفته پیداست که زندگی او لوکس‌تر از بسیاری از مشتریان سرشناسی است که لباس‌های خود را از امپراتوری بیژن تهیه می‌کنند. او این سلیقه را از سال‌های حضور در فلورانس و بل‌ایر با خود به همراه دارد.
http://www.jahannews.com/images/docs/fil...3042-2.jpg

کوروش بزرگ جهان را خواهد گرفت.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پیام های داخل این موضوع
RE: کارآفرینان برتر - yu3f - 01-23-2013, 10:31 AM
کاچیران - کوروش بزرگ - 01-22-2013, 01:34 AM
RE: کاچیران - jahanagahi - 01-22-2013, 01:39 AM
شركت آفرند - کوروش بزرگ - 01-22-2013, 01:50 AM
رز پلیمر - کوروش بزرگ - 01-22-2013, 10:29 PM
تایر کورد - کوروش بزرگ - 01-22-2013, 10:32 PM
RE: تایر کورد - jahanagahi - 01-22-2013, 11:25 PM
بیژن که حتما میشناسی؟! - کوروش بزرگ - 01-22-2013 11:39 PM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 5 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS