ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
مطالب مختلف زمان کنونی: 09-23-2025, 07:36 PM |
|||||||
|
مطالب مختلف
|
04-12-2013, 11:27 AM
ارسال: #421
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
معاون اسناد هویت سازمان ثبت احوال کشور، از جمع آوری کارت های ملی و جایگزینی کارت هوشمند خبر داد.
اسماعیلی کارت های شناسایی برابر مصوبهای که در سال 90 از هیات وزیران گرفته شده و به واسطه آغاز عملیات اجرایی کارت های هوشمند ملی در سال 91 و 92 تمامی کارت های شناسایی ملی اعتبارشان تا پایان سال 92 تمدید شده، برابر مصوبه هیات وزیران در سال جاری، کارتهای هوشمند جایگزین این کارت ها و اعتبارشان منقضی خواهد شد. وی با اشاره به تعویض کارت های ابلاغی آبی افزود: در صورتی که افرادی هنوز کارت های ابلاغی شماره ملی آبی رنگ را در اختیار دارند با مراجعه به ادارات ثبت احوال می توانند کارت شناسایی ملی یا کارت شناسایی هوشمند دریافت کنند. اسماعیلی در ادامه گفت: حدود 61.5 میلیون نفر افراد واجد شرایط دارای کارت اند 97 درصد پوشش صدور کارت شناسایی برای ایرانیان در داخل و خارج از کشور داریم. وی در پایان با اشاره به کارت های ملی مفقود شده افزود: افرادی که کارتهای ملی آن ها گم شده با مراجعه به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال می توانند کارت شناسایی دریافت کننده کارت ملی تا 7 سال اعتبار دارد افرادی که کارت های شناسایی آن ها منقضی شده تا پایان سال 92 تمدید خواهد شد. ... تمام سپاسم از آن کسی است ... که به من نیازی نداشت ... اما فراموشم نکرد ... ![]() |
|||
04-12-2013, 06:17 PM
ارسال: #422
|
|||
|
|||
علت تلخی ماده گوش و شوری آب چشم در پاسخ امام صادق(ع)
به نقل از کتاب علل الشرایع ، ابوحنیفه بر حضرت امام صادق(ع) وارد شد، امام به او فرمودند: ای ابوحنیفه این طور شنیده ام که تو قیاس می کنی؟
ابوحنیفه گفت: بلی، قیاس می کنم. حضرت فرمودند: قیاس مکن، زیرا اولین کسی که قیاس کرد ابلیس بود که به حق تعالی عرض کرد: مرا از آتش و آدم را از گل آفریدی. چگونه من به او سجده کنم؟ پس ابلییس در این کلامش بین آتش و گل قیاس نمود در حالی که اگر نور بودن آدم را با نور بودن آتش مقایسه می کرد به برتری بین دو نور پی می برد و تصدیق می کرد که یکی از دیگری صفا و جلایش بیشتر است. باری تو که ادعای قیاس می کنی در سر خود برای من قیاس کن و خبر ده به من از دو گوش خود که چرا ماده تلخ در آن است؟ ابوحنیفه گفت: نمی دانم. حضرت فرمودند: پس تو نمی توانی در سر خود قیاس نمایی حال چگونه در حلال و حرام خدا قیاس می نمایی؟ عرضه داشت: ای فرزند رسول خدا! شما از آن به من خبر دهید که چرا ماده تلخ در آن می باشد؟ حضرت فرمودند: خدای عزوجل به خاطر این گوش ها را تلخ کرده که هیچ جنبنده ای در آن داخل نمی شود مگر آن که می میرد و اگر چنین نمی بود، حشرات انسان را می کشتند. و خداوند مهربان لب ها را شیرین قرار داد تا بشر طعم شیرینی و تلخی را حس کند و چشم ها را شور گردانید به خاطر این که چشم ها پیه بوده و اگر ماده شور در آن نباشد، آب می شوند. و در بینی رطوبت روان قرار داد به خاطر این که هیچ دردی و آفتی در سر پیدا نمی شود مگر آن که این رطوبت آن را خارج می کند و اگر این رطوبت نمی بود، مغز سفت و سخت می شد و کرم می گذارد. ... تمام سپاسم از آن کسی است ... که به من نیازی نداشت ... اما فراموشم نکرد ... ![]() |
|||
04-13-2013, 04:02 PM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 04-13-2013 04:02 PM، توسط yu3f.)
ارسال: #423
|
|||
|
|||
تعقیبات نماز عصر
وَ اَسْئَلُهُ اَنْ يَتُوبَ عَلَىَّ تَوْبَةَ عَبْدٍ ذَليلٍ خاضِعٍ
از او خواهم توبه ام را بپذيرد توبه بنده اى خوار فروتن فَقيرٍ باَّئِسٍ مِسْكينٍ مُسْتَكينٍ مُسْتَجيرٍ لا يَمْلِكُ لِنَفْسِهِ نَفْعاً وَ لا نيازمند پريشان بينوا درمانده پناهنده اى كه مالك هيچيك از سود و ضَرّاً وَ لا مَوْتاً وَ لا حَيوةً وَ لا نُشُوراً پس مى گوئى : زيان و مرگ و زندگى و رستاخيزى براى خود نيست اَللّهُمَّ اِنّى اَعُوذُ بِكَ مِنْ نَفْسٍ لا تَشْبَعُ وَ مِنْ قَلْبٍ لا يَخْشَعُ وَمِنْ عِلْمٍ لا يَنْفَعُ وِ مِنْ بار خدايا به تو پناه مى برم از نفسى كه (از خواهش ) سير نشود و از دلى كه خشوع ندارد و از دانشى كه سود ندهد و از صَلوةٍ لا تُرْفَعُ وَ مِنْ دُعاَّءٍ لا يُسْمَعُ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ الْيُسْرَ بَعْدَ نمازى كه بالا نرود و از دعايى كه شنيده نشود خدايا از تو خواستارم آسانى پس از الْعُسْرِ وَ الْفَرَجَ بَعْدَ الْكَرْبِ وَ الرَّخاَّءَ بَعْدَ الشِّدَّةِ دشوارى را و گشايش پس از گرفتارى و فراوانى پس از سختى پ.ن: این دعا با روح و روان آدم بازی می کنه! خیلی از این دعا خوشم اومده بود. جزو تعقیبات نماز عصر هست. گفتم شاید برای دوستان هم متنش جالب باشه ![]() تحقیق + تصمیم = اجرا بدون وقفه!
|
|||
04-13-2013, 06:47 PM
ارسال: #424
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
نسل امروز 15 سال پیرتر از سن واقعی!
یافتههای جدید حاکی از آن است که بزرگسالان امروزی در مقایسه با بزرگسالان نسلهای پیشین، علیرغم امید به زندگی بالاترشان، تا حد زیادی از سلامت پایینتری برخوردار هستند. گربن هالسج پژوهشگر «موسسه ملی هلند برای محیط و سلامت عمومی»، در تحقیقات خود، چاقی مفرط را عامل اصلی این قضیه برشمرد. وی مدعی است که شیوع چاقی مفرط در جوانترین نسل زنان و مردان دارای میانگین سنی 40 سال، به شیوع این عارضه در مسنترین نسل دارای میانگین 55 سال شباهت دارد. این میتواند بدین معنا باشد که نسل امروز 15 سال پیرتر از سن واقعی مینماید و مدت طولانیتری در معرض چاقی مفرط قرار دارد. هالسج در پژوهش خود سلامت شش هزار و 377 مرد و زن را با وقفه شش، 11 و 16 سال بررسی کرد. شرکتکنندگان حاضر در این پروژه، به گروههای 10 ساله تقسیم و از لحاظ جنسیت از یکدیگر تفکیک شدند؛ بنابراین دانشمندان توانستند تغییرات نسلی را از لحاظ سلامت رهگیری کنند. آنها به ویژه به دنبال تغییرات در وزن بدن، فشار خون، کلسترول و سطوح کلسترول دارای لیپوپروتئین با تراکم بالا (HDL) بودند. نتایج نشان داد که افراد امروزی از لحاظ متابولیکی کمتر سالم هستند، زیرا فشارخون بالا و چاقی مفرط به مشکلات عمدهتری در میان این جمعیت در مقایسه با نسلهای گذشته تبدیل شده است. آمارها نشان داده است که در میان نسل اول، مردان حاضر در دهه سیام زندگی، 40 درصد دارای وزن بالا بودند، اما در نسل بعدی مردان در دهه سیام، 52 درصد دچار این عارضه بودند. هاسلج عنوان کرد که چاقی مفرط از مصرف سیگار به عنوان مداخلهگر اصلی در کاهش ارقام امید به زندگی، پیشی گرفته است. ... تمام سپاسم از آن کسی است ... که به من نیازی نداشت ... اما فراموشم نکرد ... ![]() |
|||
04-15-2013, 04:06 PM
ارسال: #425
|
|||
|
|||
آنچه باید در خصوص راه اندازی یک کافی نت بدانید
همه افرادی که حتی از امکانات اینترنت و لپ تاپ و کامپیوتر بهره مند هستند، گذرشان به کافی نت افتاده است. کافی نت ها اصولا در مغازه های کوچک و یا فروشگاه های درون پاساژ هستند و کمتر در کنار خیابان اصلی دیده می شوند. کافی نت ها مغازه هایی هستند که دانشجویان متقاضی اصلی آنها هستند و کمتر مشاهده می شود افراد عادی وارد این فروشگاه ها شوند.
به گزارش سافتگذر به نقل از سیتنا، معمولا دانشجویان برای انتخاب واحدهای دانشگاهی و یا ثبت نام آن یا کپی گرفتن از جزوات خود پا به این مراکز می گذارند؛ اما آیا درآمد اصلی یک کافی نت دار از این راه است؟ در این گزارش قصد داریم هزینه های راه اندازی یک کافی نت و همچنین راه های درآمد این حوزه را شرح دهیم. مخارج راه اندازی وقتی وارد یک کافی نت می شوید، چند سیستم کاربر و یک سرور مشاهده می شود. پس شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که درآمد در این حوزه چگونه است؟ آیا ارزش دارد این همه سرمایه را یکجا برای این کار هزینه کنیم؟ این سوالات زاده ذهن کسانی است که قصد فعالیت در این حوزه را دارند. اگر در حال حاضر قصد راه اندازی چنین کاری دارید، شک نکنید که بهترین زمان را برای این کار انتخاب کرده اید. به این دلیل که در دنیای بزرگ دیجیتال، بسیاری از افراد نیاز به چنین مراکزی دارند. در این راه چند پیش نیاز وجود دارد؛ از جمله دریافت مجوز از اتحادیه فناوران رایانه تهران، خرید کامپیوتر، خرید شبکه اینترنت، خرید حداقل یک دستگاه کپی و اجاره مغازه.برای خرید کامپیوتر باید سری به بازارهای عرضه کننده این حوزه بزنید تا بتوانید با بهترین قیمت آنها را تهیه کنید. ریزه کاری های کار یک کافی نت دار برای هر کامپیوتر تقریبا یک میلیون تومان باید هزینه کرد که با برآورد تعداد سیستم های دیگر، مبلغ آن به شش میلیون تومان می رسد؛ اما این تازه اول راه است. نصب و همچنین اتصال شبکه به هر کامپیوتر نیاز به تخصص دارد که هزینه کلی آن حدود 200 هزار تومان است. برای خرید یک دستگاه کپی که بتواند پاسخگوی نیاز یک کافی نت باشد، باید یک تا یک و نیم میلیون تومان بپردازیم. در اینجا وارد بخش اصلی ماجرا یعنی اجاره مغازه می شویم. برای فعالیت در چنین محیط کاری باید پنج میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت در دست داشته باشید و اجاره بهایی که نزدیک به یک و نیم دو میلیون تومان باید ماهانه پرداخت شود. البته این مبلغ مربوط به اجاره یک مغازه در خیابان انقلاب است. درآمد کافی نت چقدر است؟ این سوال حتما در ذهن شما شکل خواهد گرفت که یک کافی نت در روز چند کاربر دارد و اگر ساعتی 1000 تومان هم از هر کدام از کاربران دریافت کند (با احتساب اینکه از همه سیستم ها استفاده شود) با وجود پنج دستگاه در روز، به زحمت و به هشتاد هزار تومان می رسد. پس درآمد اصلی کافی نت از کجا به دست می آید؟ درآمد کافی نت ها بستگی به فصل و همچنین شرایط ویژه ای دارد. به عنوان مثال در پایان دی ماه و با فرا رسیدن فصل امتحانات، به دلیل تقاضای زیاد برای کپی گرفتن جزوات دانشجویی، درآمد این حوزه به روزی یک میلیون تومان و حتی بیشتر هم می رسد؛ اما در برخی از ماه ها هم درآمد ماهیانه این فروشگاه ها به زحمت به سه میلیون تومان می رسد. میانگین درآمدی که می توان برای این بخش در نظر گرفت حدود 5 میلیون تومان است. البته با در نظر گرفتن هزینه های اجاره بها و دیگر مخارج فروشگاه، مبلغی حدود سه میلیون تومان باقی می ماند که این مبلغ همان سود است. مهدی فاتحی از فعالان این حوزه در خیابان انقلاب، شش سال است که فعالیت می کند و عقیده دارد که در این بخش باید از صبر و حوصله فراوانی برخوردار بود. به این دلیل که کافی نتی که تازه راه اندازی می شود، نیاز به مدت زمانی دارد تا خود را بتواند به کاربران معرفی کند و بسیاری از فعالان کم طاقت از این شغل انصراف دادند و به قول خودشان عطایش را به لقایش بخشیدند. همچنین سیامک، از دیگر فعالان این بخش است که در خیابان ولی عصر فعالیت می کند و به کسب و کار می گوید: تمام افرادی که وارد این حوزه می شوند، باید حداقل شش ماه با سر زدن به مراکز خدماتی دیگر با این محیط آشنا شوند؛ در غیر اینصورت موفق نخواهند بود. در کجا فعالیت کنیم؟ محیط و خیابانی که می خواهیم کافی نت را در آنجا راه اندازی کنیم، خیلی مهم است. به این دلیل که نباید در محل های خلوت و یا کم رفت و آمد باشد. کافی نت ها بیشتر در خیابان های مجاور و یا نزدیک به دانشگاه مشاهده می شوند؛ پس می توان نتیجه گرفت که در این مکان ها بیشترین رشد درآمد وجوددارد. باید دقت داشت که مکان کافی نت عمر فعالیت آن را تعیین می کند. برای راه اندازی یک کافی نت نیاز به تخصص خاصی نیست و آشنایی با محیط های اولیه وب می تواند پاسخگوی نیاز این حوزه باشد. چگونه معروف شویم؟ خوش برخوردی در همه شغل ها کلید حل مشکلات است و این موضوع همیشه و همه جا مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته است. وقتی مشتری وارد فروشگاه می شود و درخواست سیستم و یا درخواست تحقیق دانشجویی و ... می کند باید به نرمی پاسخ داد. بعد از آن تبلیغات مهمترین بخش برای شناساندن خود به دیگران است. در اینجا می توان با انتشار تراکت های تبلیغاتی در محل فعالیت و با استفاده از سیستم پیامک، خود را به کاربران این حوزه بشناسانیم. منبع خبر: citna.ir تحقیق + تصمیم = اجرا بدون وقفه!
|
|||
04-15-2013, 04:55 PM
ارسال: #426
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
فرقه ای عجیب در آمریکا که برق، تلفن، ماشین و مظاهر تکنولوژی را بر خود حرام کرده اند
آمیش یک فرقه مسیحی آناباپتیست است که در سال ۱۶۹۳ به وسیله رهبر منونایتهای سوئیس، یاکوب آمان بنیان نهاده شد. بیشتر آنها در ایالات متحده آمریکا و کانادا زندگی میکنند و به چند گروه اصلی تقسیم شدهاند. پیروان فرقه آمیش کماکان بر اساس روشهای قدیمی نیاکانشان مانند استفاده از اسب برای کشاورزی و حمل و نقل، روش پوشش سنتی و ممنوعیت استفاده از برق و تلفن در خانه زندگی میکنند. آمیشها به ارتش نمیپیوندند، از مزایای تامین اجتماعی بهره نمیگیرند، بیمه نمیشوند و هیچگونه کمک مالی دولت را نمیپذیرند. برخی گروههای آمیش، محدودیتهای کمتری دارند، بعضی اجازه استفاده از اتومبیل و برق را دارند و حتی ممکن است تشخیص آنها از میان جمعیت انگلیسی زبانها دشوار باشد. بیشتر آمیشها در خانه، به گویشی معروف به هلندی پنسیلوانیایی یا آلمانی پنسیلوانیایی صحبت میکنند. بچهها در مدرسه، زبان انگلیسی میآموزند. فرقه آمیش از گروههای جداگانهای تشکیل شده از نواحی جغرافیایی یا جمعیتی تقسیم میشوند. هر ناحیه کاملاً مستقل است و دستورهای ویژه (آییننامه شفاهی) خودش را دارد. در میان آمیشهای سنتیتر، اعضایی که این قوانین را نقض کنند ممکن است طرد و یا اخراج شوند. جمعیت و پراکندگی انزواطلبی جغرافیایی و اجتماعی آمیشها، تعیین جمعیت مجموع آنها را دچار مشکل میسازد. در سال ۲۰۰۰ آمیشهای کهن شیوه در ایالات متحده ۱۹۸۰۰۰ نفر بودند. آمیشهای کهن شیوه در ۲۱ ایالت به سر میبرند؛ اوهایو بزرگترین جمعیت را دارد (۵۵۰۰۰)، سپس پنسیلوانیا (۳۹۰۰۰) و ایندیانا (۳۷۰۰۰). بزرگترین مراکز اجتماع آمیش در هولمزکانتی در ایالت اوهایو، لنکسترکانتی در ایالت پنسیلوانیا و لگرنج در ایالت ایندیانا وجود دارند. با میانگین ۷ فرزند در خانواده، جمعیت آمیش به سرعت در حال رشد است. تاریخچه مانند بعضی از منونایتها، آمیشها وارثان گروههای آناباپتیست سوئیسی هستند که در اوایل سده ۱۶ در طول اصلاحات تندروانه شکل گرفتند. نام «آناباپتیسم» به معنی «دو بار غسل تعمید شده» است. یک بار در خردسالی و دوباره در بزرگسالی. نام "منونایت" نیز قدیمیتر است و از نام "منو سیمونز" (۱۴۹۶-۱۵۶۱) گرفته شده است. سیمونز یک کشیش رومن کاتولیک هلندی بود که در سال ۱۵۳۶ میلادی به آناباپتیسم روی آورد و پس از دست کشیدن از ایمان کاتولیک، بهوسیله «اوب فیلیپس» دوباره غسل تعمید داده شد. او رهبر آناباپتیستهای سرزمینهای پست بود اما نفوذ و تأثیر او به سوئیس رسید. آمیش، تغییر نامش را از "ژاکوب آمان" (۱۶۵۶-۱۷۳۰) گرفت، یک رهبر منونایت سوئیسی-آلمانی. آمان باور داشت که منونایتها از تعلیمات سیمونز فاصله گرفتهاند. به تدریج پیروی از او منجر به ایجاد یک تقسیم در منونایت سوئیسی و پیدایش فرقه آمیش در سال ۱۶۹۳ شد. به دلیل اینکه آمیشها نتیجه انشقاق از منونایتها هستند، برخی این فرقه را یک گروه منونایت محافظهکار در نظر میگیرند. آمیشها نخست در قرن هجدهم، مهاجرت به پنسیلوانیا را آغاز کردند. آنها به دلیل اجتناب از جنگهای مذهبی و فقر و همچنین آزار و اذیتهای مذهبی مجبور به مهاجرت شدند. بسیاری از آنها در لنکستر در پنسیلوانیا ساکن شدند. پس از آن گروههای دیگر به آلاباما، دلاویر، ایلینویز، ایندیانا، آیوا، کانزاس، کنتاکی، میشیگان، مینهسوتا، میسیسیپی، میسوری، نبراسکا، نیویورک، اوهایو، مریلند، تنسی، ویسکانسین، مِین و کانادا مهاجرت کردند. آمیشهای باقیمانده در اروپا هم تدریجاً در منونایتها ادغام شدند. آمیش بهعنوان یک گروه نژادی آمیشها به واسطه تبار مشترک سوییسی-آلمانی خود، زبان و فرهنگ یکسان و همچنین ازدواج با همکیشان، به هم پیوستهاند. بنابراین آمیش معیارهای یک گروه قومی را دارد. اما آمیشها بیشتر خود را بهعنوان گروه مذهبی میشناسند تا نژادی. چرا که یک آمیشزاده در صورت انتخاب سبک زندگی دیگر، یا تخلف از قوانین، دیگر یک آمیش شناخته نمیشود. بعضی مواقع منونایتها بویژه در کانادا خود را از تبار آمیش میدانند. شیوههای مذهبی آمیشهای کهن شیوه، کلیسا ندارند و مراسم مذهبی را در خانههای خود برگزار میکنند. آنها یک هفته در میان، یکشنبهها در خانههای همدیگر به اجرای مراسم مذهبی میپردازند. پس از موعظه و خواندن سرودهای مذهبی به صرف نهار و معاشرت مشغول میشوند. جدایی از دنیای بیرونی آمیشها هم به دلیل نگرانی از تأثیر غیبت یکی از والدین بر زندگی خانوادگی و هم برای به حداقل رساندن تماس با انگلیسیزبانها (به قول آمیشها «غیرآمیش») ترجیح میدهند در منطقه خودشان کار کنند. اما به هر حال به دلایل گوناگون خیلی از آنها مجبورند دور از مزرعه به کار مشغول شوند. مراسم ازدواج مراسم ازدواج در روزهای سه شنبه و پنجشنبه در نوامبر و اوایل دسامبر پس از برداشت محصول برگزار میشود. عروس یک لباس نوی کتان آبیرنگ میپوشد که در مراسم رسمی دیگر در آینده نیز آن را به تن خواهد کرد. او هیچ آرایشی ندارد و به دلیل مممنوعیت داشتن جواهرات، حلقه ازدواج دریافت نمیکند. مراسم عروسی ممکن است چندین ساعت به طول بینجامد، سپس یک مهمانی جمعی شامل ضیافت، ترانهخوانی و قصهگویی برگزار میشود. عروس و داماد شب اول را در خانه پدر عروس به سر میبرند. کرفس یکی از غذاهای نمادین مراسم عروسی است. همچنین خانه را به جای گل با گلدانهای کرفس تزیین میکنند. تکنولوژی مدرن آمیشها، بویژه کهن شیوهها، احتمالاً به خاطر پرهیزشان از مظاهر تکنولوژی معروف هستند. معمولاً پرهیزشان از مواردی مانند اتومبیل و برق اشتباه فهمیده میشود. آمیشها به تکنولوژی بهعنوان یک شیطان نگاه نمیکنند. آنها دلایل خاص خود را برای پرهیز از برخی فناوریها دارند، بهعنوان نمونه معتقدند که بکارگیری برق، به استفاده از کالاهایی مانند تلویزیون منتهی میشود که میتواند سنت زندگی بیپیرایه آمیشها را به خطر بیندازد. اما از انرژی برق در موارد کاربردی دیگر مانند موارد فنی استفاده میکنند. به هر حال برخی از خانوادههای آمیش از برق برای روشنایی و لوازم ضروری خانگی هم استفاده نمیکنند و چراغها و یخچالهای نفتی را بکار میبرند. همچنین از برخی وسایل مدرن در کشاورزی بهره میبرند، اما باز از استفاده گسترده از تکنولوژی در کشاورزی پرهیز دارند. در این مورد، اینطور استدلال میکنند که استفاده از این فناوریها، کشاورزان آمیش را به خرید زمینهای دیگران و زیادهخواهی وسوسه میکند. کرایهکردن اتومبیل و اتوبوس با راننده برای بعضی استفادهها مجاز است، اما انجام این کار در یکشنبهها ممنوع است، همانطور که هرگونه رد و بدل کردن پول قدغن است. برای موارد معمول و کار در مزرعه استفاده از اسب رواج دارد. همچنین اغلب پرهیز آنها از فناوری تلفن اشتباه فهمیده شده است. آمیش از تلفن بیزار است چرا که مخل جدایی آنها از دنیا است و دنیای بیرون را در خانه میآورد. در واقع این پدیده یک ورود بدون اجازه در خلوت و شکستن تقدس خانواده دانسته میشود. اما آمیشها با نصب تلفن در خارج از خانهها و استفاده در موارد ضروری مخالفتی ندارند. زبان علاوه بر انگلیسی، بیشتر آمیشها به یک گویش خاص از زبان آلمانی به نام آلمانی پنسیلوانیایی یا هلندی پنسیلوانیایی سخن میگویند که خود آمیشها به آن «دایچ» (deitsch) میگویند. گویش هلندی پنسیلوانیایی هیچ ارتباطی با زبان هلندی ندارد، اما ظاهراً با یکی از لهجههای آلمانی نزدیکی دارد. لباس در فرهنگ آمیش، ارزش زیبایی در سادگی دانسته میشود. لباسها هرگز نباید وسیلهای برای جلب توجه باشند. چاپ هیج طرحی بر روی لباس مجاز نیست. زنان لباسهایی ساده و بلند به رنگ یکدست (مثلاً آبی) بر تن میکنند. اغلب در خانه از پیشبندهای سفید یا سیاه استفاده میکنند. همچنین زنان با توجه وضعیتشان، سرپوشهای سیاه یا سفید بر سر میکنند. مردها معمولاً شلوار تیرهرنگ میپوشند و یک جلیقه یا کت تیره بر تن دارند. همچنین بند شلوار، کلاههای لبهدار حصیری یا نمدی سیاه از دیگر ویژگیهای پوشش مردان است. مجردها ریش و سبیل خود را میتراشند و مردان متأهل ریش خود را بلند میکنند اما سبیلشان را میتراشند. گذاشتن سبیل به دلیل ارتباط با نظامیگری (به طور سنتی) و فراهم کردن فرصت خودپسندی غیرمجاز است. تحصیلات کودکان آمیش تا کلاس هشتم بیشتر مورد درس نمیخوانند. چرا که عقیده بر این است که برای آماده کردن بچهها برای سبک زندگی آمیش، همین قدر کفایت میکند. تقریباً هیچ آمیشی به دبیرستان یا دانشگاه نمیرود. بیشتر گروههای آمیش، خودشان آموزشگاههای یک اتاقه با آموزگاران آمیش را برای کودکان راه اندازی کردهاند. روابط با دنیای بیرون در مجموع، فرقهٔ آمیش فشار دنیای مدرن را احساس میکند. بهعنوان مثال قوانین کار کودکان، شیوه قدیمی زندگی آنها را تهدید میکند. کودکان آمیش میآموزند که در سن پایین به کارهای سنگین مشغول شوند. اما قوانین کار کودکان، تعیین میکنند که کودکان قادر به انجام کارهای زیان آور هستند یا نه. بر خلاف اعتقاد عموم، بعضی از آمیشها رای میدهند و بهعنوان نمونه، عدالتخواهان جذب احزاب چپگرا و محافظه کاران وارد احزاب راست میشوند. از خدمت در ارتش امتناع میکنند و ذاتاً اهل دفاع و مقاومت نیستند. آنها به هیچ وجه از مزایا و کمکهای دولتی بهرهای نمیبرند، در صورتیکه مانند سایر شهروندان آمریکایی مالیات میپردازند. رامشپرینگا رامشپرینگا به طور تحتالفظ به معنای «پرسه زدن» و «اینور و آنور دویدن» و[۱] در سنت آمیشها دورهای است که نوجوانان وقتی به سن ۱۶ سالگی میرسند، طی میکنند تا پس از آن، دست به انتخاب بزنند. آمیشها فرزندانشان را که تا این سن، تابع مقررات خانواده بودهاند، آزاد میگذارند تا خارج از محدودهٔ جامعهٔ آمیشها، زندگی در دنیای مدرن را تجربه کنند و آزادانه تمام لذتهای (گاه بیبند و بارانه) آن را مزه مزه کنند. پس از این دوره چند ماهه یا چند ساله، مجبورند از دو گزینه وفاداری به فرقه آمیش و یا ترک همیشگی آن یکی را انتخاب کنند. جوانان آمیش معمولاً تا سن ۲۱ یا ۲۲ سالگی فرصت دارند تا به اجتماع خویش بازگردند. بیشتر جوانان بازگشت به اجتماع آمیش را بر میگزینند. برگرفته از ویکی من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود پس بخواه دوره توانگری و جذب |
|||
04-16-2013, 08:24 AM
ارسال: #427
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
آیا تابحال قهوه مبادا به کسی داده اید؟!!
با یکی از دوستانم وارد قهوهخانهای کوچک شدیم و سفارش دادیم... بسمت میزمان میرفتیم که دو نفر دیگر وارد قهوهخانه شدند... و سفارش دادند: پنجتا قهوه لطفا... دوتا برای ما و سه تا هم قهوه مبادا... سفارششان را حساب کردند، و دوتا قهوهشان را برداشتند و رفتند... از دوستم پرسیدم: ماجرای این قهوههای مبادا چی بود؟ دوستم گفت: اگه کمی صبر کنی بزودی تا چند لحظه دیگه حقیقت رو میفهمی... آدمهای دیگری وارد کافه شدند... دو تا دختر آمدند، نفری یک قهوه سفارش دادند، پرداخت کردند و رفتند... سفارش بعدی هفتتا قهوه بود از طرف سه تا وکیل... سه تا قهوه برای خودشان و چهارتا قهوه مبادا... همانطور که به ماجرای قهوههای مبادا فکر میکردم و از هوای آفتابی و منظرهی زیبای میدان روبروی کافه لذت میبردم، مردی با لباسهای مندرس وارد کافه شد که بیشتر به گداها شباهت داشت... با مهربانی از قهوهچی پرسید: قهوهی مبادا دارید؟ خیلی ساده ست! مردم به جای کسانی که نمیتوانند پول قهوه و نوشیدنی گرم بدهند، به حساب خودشان قهوه مبادا میخرند... سنت قهوهی مبادا از شهرناپل ایتالیا شروع شد و کمکم به همهجای جهان سرایت کرد... بعضی جاها هست که شما نه تنها میتوانید نوشیدنی گرم به جای کسی بخرید، بلکه میتوانید پرداخت پول یک ساندویچ یا یک وعده غذای کامل را نیز تقبل کنید... نتیجه اخلاقی: گاهی لازمه که ما هم کمی سخاوت بخرج بدهیم و قهوه مبادا... ساندویچ مبادا... آب میوه مبادا... لبخند مبادا و مباداهای دیگر... که دل خیلی ها از اونا می خواد... و چشم انتظارند... که ما همت نموده و قدمی در سرزمین صورتی محبت و عشق بگذاریم ...و به موجودات زنده... و بخصوص به انسانهای امیدوار و آرزومند توجهی کنیم... |
|||
04-16-2013, 10:58 AM
ارسال: #428
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این بانک در راستای خدمات مطلوبتر بانکداری الکترونیک به هموطنان گرامی اقدام به فعالسازی خدمت انتقال وجه سه جانبه در شبکه شتاب نمود.
از این پس دارندگان کارتهای اعتباری 22 بانک عضو شتاب میتوانند بدون تطابق بانک صادرکننده مبدا و مقصد اقدام به انتقال وجه نمایند. در حال حاضر 22 بانک؛ شامل بانکهای آینده، اقتصاد نوین، پاسارگاد، توسعه تعاون، توسعه صادرات، حکمت ایرانیان، دی، رسالت، رفاه کارگران، سامان، سپه، سینا، شهر، صادرات ایران، صنعت و معدن، قرض الحسنه مهر ایران، کارآفرین، گردشگری، مسکن، ملی ایران، موسسه اعتباریتوسعه و بانک کشاورزی خدمت انتقال سه جانبه را در شبکه بانکی به مشتریان ارائه میدهند. آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست حوصله های کوچک و آرزوهای بزرگ است!
مغز ما یک دینام هزار ولتی است که شوربختانه اکثر ما به اندازه یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم
|
|||
04-17-2013, 04:39 PM
ارسال: #429
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
سوسیس و كالباس می خورید با گوشت لاشه های هندی؟
اظهارات معاون اول رئیس جمهوری در مورد واردات لاشه های خراب گوشت هندی برای تهیه سوسیس و كالباس در صنایع غذایی كشورمان، حاكی از این واقعیت است كه آنچه به عنوان غذای آماده و فست فود می خوریم، غذایی است كه هیچ اطمینانی به سلامت آن نیست. به گزارش نیمروز به نقل از مهر، شاید حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری در همایشها و برنامه های وزارت بهداشت به خصوص مراسمی كه در ارتباط با موضوع غذا و دارو است، شنیدن این نوع گلایه ها و انتقادات از وضعیت سلامت مواد غذایی، بیانگر این واقعیت باشد كه دستگاههای متولی كه دولتی هستند، قصور و كوتاهی كرده اند. معاون اول رئیس جمهوری گفته است "آن فردی كه از هندوستان لاشههای خراب گوشت را به كشور وارد میكند تا با آن سوسیس و كالباس درست كند هیچ جایی در كشور ندارد. آن مامور گمركی كه این كالا را ترخیص كرده است هم همین طور. وزارت بهداشت بر تولید سوسیس و كالباس باید نظارت كند و با افرادی كه در این حوزه خلاف میكنند بیرحمانه برخورد كند تا ریشه آنها را بخشكاند." رحیمی در پاسخ به اینكه آیا باید تولید سوسیس و كالباس ممنوع شود، گفته است كه نباید فعالیت این قبیل صنایع محدود شود بلكه باید درست تولید شود. باید این اقلام، سالم تولید شوند و وزارت بهداشت بر آن نظارت كند و اگر خلاف دید بیرحمانه برخورد كند، ریشه آن را بكند تا فرد خلافكار نتواند در تولید غذا وارد شود. دكتر علی اكبر دادمهر معاون مدیركل اداره غذای سازمان غذا و دارو با عنوان این مطلب كه مجوز واردات گوشت خام با سازمان دامپزشكی است و وزارت بهداشت هیچ مسئولیتی در این بخش ندارد، به خبرنگار مهر گفت: مجوز واردات گوشت یخی و گرم بر عهده دامپزشكی است و برای این قبیل گوشتها گواهی بهداشتی صادر می كند. وی با بیان این مطلب كه وزارت بهداشت بر نحوه تهیه فرآورده های غذایی كه در كارخانجات تولید می شود، نظارت می كند، افزود: ناظرین ما بر اساس گواهی بهداشتی كه دامپزشكی صادر كرده است، صحت و سقم این گواهی ها را تایید می كنند و اجازه می دهند تا این گوشتها برای تهیه فرآورده هایی مثل سوسیس و كالباس مورد استفاده قرار گیرد. دادمهر تاكید كرد: هر نوع سوسیس و كالباسی كه دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت باشد و در سطح بازار عرضه شود، هیچ مشكلی برای مصرف ندارد و سلامت آنها مورد تایید است. معاون مدیركل اداره غذای سازمان غذا و دارو ادامه داد: نظارت ما بر اساس بررسی 2 فاكتور سلامتی (میكروبی و شیمیایی) است. اینكه چه مقدار گوشت در تهیه این قبیل فرآورده ها استفاده شده باشد، مورد نظر ما نیست. ... تمام سپاسم از آن کسی است ... که به من نیازی نداشت ... اما فراموشم نکرد ... ![]() |
|||
04-17-2013, 08:45 PM
ارسال: #430
|
|||
|
|||
RE: مطالب مختلف
داستانک خدمت به علم با سر قطع شده
دکتر ژوزف ایگناس گیوتین پزشکی فرانسوی بود که هنگام وقوع انقلاب کبیر فرانسه دردانشگاه پاریس تدریس می کرد. او که بعد از انقلاب به عضویت مجمع انقلابی فرانسه در آمده بود، نخستین فردی بود که در سال ۱۷۸۹م. در مجلس موسسان فرانسه پیشنهاد کرد که به جای اعدام متهمان با وسیله ای زجرآور، سر آنها با ماشین مخصوصی از بدن قطع گردد. مجلس موسسان فرانسه با پیشنهاد وی موافقت کرد و دستگاه گیوتین را که قریب به یک قرن قبل و به مدت کوتاهی در ایتالیا استفاده شده بود را وارد کردند. دستگاه ژوزف گیوتین از سوی آنتوان لویی، جراح و دبیر مادام العمر آکادمی جراحی رسما تایید شده بود. پس از وقوع انقلاب در فرانسه تعدادی کثیری توسط همین دستگاه اعدام شدند افرادی که بسیاری از آنها در به ثمر رسیدن انقلاب نقش بسزایی داشتند یکی از این افراد فیزیکدان و شیمیست معروف لاوازیه بود. لاوازیه بعد از اینکه به اعدام با گیوتین محکوم شد تصمیم گرفت در آخرین لحظات زندگی هم به علم خدمت نماید . او به شاگردان خود گفت : احتمالا جایگاه حواس و شعور انسان می بایست در سر ( مغز ) انسان باشد بنابر این پس از جدا شدن سر از بدن احتمالا باید تا چند لحظه هنوز حواس و هشیاری فرد کار بکند شما پس از اینکه سر من به وسیله گیوتین قطع شد فورا آن را روی دست بالا بگیرید، من شروع به پلک زدن می کنم شما تعداد پلک زدن های مرا بشمارید تا زمان تقریبی از بین رفتن هشیاری و مرگ کامل به دست بیاید . پس از اینکه لاوازیه اعدام شد سر او را بالا گرفتن و او بیش از ده بار پلک زد و این واقعه در تاریخ به ثبت رسید. |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
سلام و احوالپرسی در نقاط مختلف دنیا... | mallarme | 0 | 757 |
05-13-2013 10:12 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
نحوه خواستگاری در دورانهای مختلف! | صدفی | 3 | 1,700 |
06-13-2012 08:35 PM آخرین ارسال: sherafati |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 6 مهمان