ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


.از چه کلماتی در تبلیغات استفاده نکنیم؟
زمان کنونی: 09-24-2025, 05:54 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: News
آخرین ارسال: News
پاسخ: 1
بازدید: 986

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امیتازات : 2.21
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.از چه کلماتی در تبلیغات استفاده نکنیم؟
09-19-2011, 01:12 PM
ارسال: #1
.از چه کلماتی در تبلیغات استفاده نکنیم؟
از چه کلماتی در تبلیغات استفاده نکنیم؟

ترجمه گروه مترجمان خانه کارآفرینان ایران
 
اقتصاد، بیکاری، تعطیلی شرکت ها، افرادی که خانه هایشان را از دست می دهند – سال گذشته باعث شد که بسیاری از مصرف کنندگان نسبت به شرکت ها بی اعتماد شوند. فقدان اعتماد مشتریان نیازمند تبلیغاتی مستقیم و صادقانه است تا بتوان امنیت محیط بازار را از نو برقرار کرد. شاید بیش از هر زمان دیگری، در سال جدید از عبارات و کلماتی استفاده کنید که یا باعث فروش محصولاتتان می شوند یا باعث می گردند که مشتریانتان را از دست بدهید.در این جا ۱۰ کلمه ذکر شده اند که باید در آگهی های سال جاری خود از آنها بپرهیزید.
۱) Free (رایگان)
آگهی هایی که شامل پیام هایی دربارة فروش محصولات یا خدمات رایگان هستند، می توانند در زمان رکود اقتصادی کارآیی خوبی داشته باشند اما مصرف کنندگان باید عملکرد خوب آنها را به چشم ببینند. بخش هرزنامه های (spam) ایمیل ها مملو از پیام هایی هستند که می توان این کلمه را در آنها مشاهده کرد. در حالی که استفاده از عباراتی همچون «اکنون درهای خود را به روی خدمات رایگان باز کنید» وسوسه کننده هستند، اما این یک پیام الکترونیکی است که بسیاری از کاربران آن را به بخش هرزنامه های خود می فرستند. وقتی شرایط اقتصادی دشوار است، شما نمی توانید ریسک کنید و پیام های الکترونیکی خود را برای کسانی ارسال کنید که تمایلی به پذیرش آنها ندارند. عبارتند «رایگان» را با کلماتی همچون «اهدایی» یا «افتخاری» جایگزین کنید تا اثربخشی پیام هایتان از میان نرود.
۲) Guarantee (ضمانت)
امروزه، افراد اندکی به ضمانت ها اعتقاد دارند مگر این که بتوانید اثبات نمایید که ضمانت شما واقعی است. در این صورت باید مستغلات یا املاکی ارزشمند را در آگهی خود بگنجانید تا بتوانید پیامی اثربخش را به دست مشتریان خود برساید که احتمالاً آن را باور کرده و در قبال آن دست به اقدام خواهند زد.
۳) Really (واقعاً)
اگر می خواهید فضای آگهی های خود را هدر بدهید، این کلمه را در آن بنویسید. این کلمه هیچ کمکی به پیام شما نمی کند. در عوض، توجه مشتریان به شما را کمک کرده و احتمالاً باعث می شود که آنها حتی پیام شما را به طور کامل نخوانند. با استفاده از چنین کلماتی، فضای آگهی خود را از میان نبرید. مطمئن شوید که هر کلمه ای در آگهی شما به دلیل خاصی ذکر شده است.
۴) Very (خیلی)
آیا استفاده از این کلمه باعث جذاب تر شدن یک آگهی می شود؟ آیا تبلیغ «وقتی به گل های خیلی تازه نیاز دارید با فروشگاه گل ABC تماس بگیرید»، اثربخش تر از این عبارت است که «وقتی به گل های تازه نیاز دارید، با فروشگاه گل ABC تماس بگیرید»؟ اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، پاراگراف آخر را دوباره بخوانید.
۵) That (که)
وقتی نگارش متن آگهی یا بازاریابی خود را تمام کردید، یک بار آن را بازخوانی نمایید و هر بار که از کلمة «که» استفاده کرده اید را یادداشت کنید. این احتمال وجود دارد که شما تا ۹۰ درصد کلمات استفاده شده از حذف کنید زیرا «که» کلمه ای است که فقط متن را پر کرده اما توجه مشتری را به پیام شما جلب نمی کند. در عوض، این امر زمان خواننده را کاهش می دهد. پیامی را ارایه کنید که مخاطب احتمالاً به آن پاسخ خواهد داد. بنابراین پیام هایتان را سریعاً ارایه نمایید.
۶) A Lot (خیلی زیاد)
هرگز از کلماتی همچون «خیلی زیاد» استفاده نکنید که باعث تمایز کسب و کار شما از دیگران نمی شوند. در عوض، غنای پیامتان را افزایش دهید. اگر ۲۰ نوع گل رز در گلفروشی خود دارید، آن را بگویید. اگر در عرض پنج دقیقه به تماس های مشتریان پاسخ می دهید، این را به مردم بگویید. کدام یک جذاب تر است: «شما می توانید از بین انواع خیلی زیاد کفش ها در فروشگاه کفش سالی انتخاب کنید» یا «می توانید بیش از ۱۰۰ نوع کفش را از فروگاه کفش سالی انتخاب کنید»؟ «خیلی زیاد» می تواند معانی متفاوتی برای افراد متفاوت داشته باشد. فضایی را برای حدس و گمان در آگهی خود ایجاد نکنید. پیام شما باید آن قدر روشن باشد که جایی برای سردرگمی باقی نماند.
۷) Opportunity (فرصت)
وقتی از کلمة فرصت استفاده می کنید، عملاً هیچ کمکی به مشتری خود نمی کنید. مصرف کنندگان خواهان فرصت نیستند. آنها می خواهند اعتماد کنند که پول حاصل از دسترنجشان درست هزینه شده است. آنها می خواهند به نتایج مد نظرشان دست یابند نه فرصت های دستیابی به آنها.
۸) To be (or not to be, for that matter) بودن یا نبودن، مسئله این است
آگهی یا پیام بازاریابی خود را به صورت معلوم بنویسید نه مجهول. اگر از کلمات فوق استفاده کرده اید، متن خود را بازخوانی کنید. استفاده از زبان مجهول، به اقدام نخواهد انجامید. متن خود را به صورت معلوم بنویسید.
۹) Synergy (همیاری)
مدت ها است که از این واژه استفاده می شود اما اکنون زمان آن فرا رسیده که دیگر از آن عبور کنیم. این گونه کلمات ارزش مالی ندارند. در متن خود از کلمات تخصصی استفاده نکنید زیرا مشتری باید برای درک معنای آنها به سراغ فرهنگ لغات برود. مصرف کنندگان توجهی به جایگاه منحصر به فرد ارزشی شما ندارند. آنها می خواهند در ازای پولی که می پردازند همان محصول یا خدماتی را که می خواهند، دریافت کنند. طبیعتاً استثناهایی در این زمینه وجود دارد مانند آگهی های تبلیغاتی برای سایر کسب و کارها که باید در آنها از عبارات تخصصی استفاده کرد. این اصل ساده را رعایت کنید.
۱۰) قابلیت مصرف
شرکت بودوایزر همواره از این عبارت استفاده می کند. توجه داشته باشید که نباید از رقبا تقلید کنید. در عوض، محصول و کسب و کارتان را با پیام های منحصر به فرد متمایز سازید که احتمالاً مخاطبان هدف شما را ترغیب می کنند تا به شما پاسخ دهند.
قواعد تبلیغات موفق سال به سال تغییر نمی کنند اما چون بازاریابی و محیط تغییر می کنند، شما باید پیام های خود را تغییر دهید. از فهرست بالا به عنوان یک راهکار در قبال روش تبلیغات خود در سال جاری استفاده نمایید


http://servatzai.persianblog.ir/post/58
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نعمت زاده:قیمت‌گذاری خودرو را از شورای رقابت پس می‌گیرم مهرشاد میردائمی 0 758 08-11-2013 03:55 PM
آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی
  وضعیت اقتصاد کشور از نگاه مرکز آمار(اعلام نرخ تورم ) hamedkhan 0 768 06-07-2013 08:52 AM
آخرین ارسال: hamedkhan
  فرصتی که فعلا از دست رفت! صدفی 1 1,057 10-17-2012 02:24 AM
آخرین ارسال: Delta.H
  .پس می توان تبلیغات را دوست داشت News 0 947 09-17-2012 12:52 PM
آخرین ارسال: News
  .آموزه های تبلیغات م/ا/ه/و/ا/ر/ه ای!!! News 0 882 08-24-2012 10:22 AM
آخرین ارسال: News
  در سال های آینده جه کسب وکاری بیشترین رونق را خواهند داشت ahmad rezaee 0 1,140 06-27-2012 12:13 PM
آخرین ارسال: ahmad rezaee
  تبلیغی دلپذیر از برند دلپذیر News 0 999 06-16-2012 07:59 PM
آخرین ارسال: News
  .معرفی سه کتاب خواندنی در حوزه بازاریابی News 0 898 06-09-2012 09:58 AM
آخرین ارسال: News
  ."تحقیقات میدانی را با کسب اطلاعات در مورد تعداد رقبا و چگونگی News 0 713 06-09-2012 09:58 AM
آخرین ارسال: News
  رشد قول گراني در ايران اقاي ايـــده 1 1,080 06-06-2012 12:47 PM
آخرین ارسال: mjdehghani
  محرومیت دارندگان چک برگشتی از همه خدمات بانکی صدفی 1 851 05-31-2012 11:26 AM
آخرین ارسال: hasan-f
  .ثروتمندی ایران در گرو بازگشت به تولیدات رقابتی News 0 756 05-07-2012 01:23 PM
آخرین ارسال: News
  حداکثر قیمت بنزین در سال 91 اعلام شد کامیار کاظمی 1 853 04-13-2012 07:13 PM
آخرین ارسال: mteam
  .پیشنهادی برای خروج از رکود اقتصادی News 0 945 04-05-2012 03:10 AM
آخرین ارسال: News
  مصرف سالانه طلا در کشور چند تن است؟ اقاي ايـــده 0 642 04-03-2012 02:09 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  .نادر و سیمین و تبلیغات News 0 723 03-06-2012 12:17 AM
آخرین ارسال: News
  با رشد نرخ ارز، سوء استفاده کنندگان بازار لوازم خانگی دست به کار شدند اقاي ايـــده 0 895 02-18-2012 11:52 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  .لطفا طرحی نو در اندازید! News 0 552 12-29-2011 06:46 PM
آخرین ارسال: News
  Nسرمایه گذاری در بخش تولید توجیه اقتصادی ندارد News 6 2,170 11-09-2011 06:25 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  .بازاریابی در ایران 1404 News 1 1,253 09-24-2011 08:04 PM
آخرین ارسال: jahanagahi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS