ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
زمان کنونی: 09-24-2025, 08:28 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: کامیار کاظمی
آخرین ارسال: mjdehghani
پاسخ: 5
بازدید: 1167

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امیتازات : 3.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
11-21-2011, 11:35 PM
ارسال: #1
قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
ايسنا: اين روزها بحث تفاوت قيمت محصولات داخلي و صادراتي خودروسازان کشورمان به يک سوژه داغ تبديل شده و حرف و حديثهاي زيادي را به همراه داشته است. از يک سو عنوان مي‌شود که خودروهاي صادراتي کيفيت و امکانات بالاتري نسبت به محصولات داخلي داشته و از سوي ديگر بحث ارزانتر بودن قيمت خودروهاي صادراتي در کشورهاي ديگر مطرح است.

موضوع آنجا داغ‌تر شد که گمرک اعلام کرد در هفت ماهه امسال بيش از 7 هزار و 900 دستگاه انواع پرايد صادر شده است. همين آمار نشان مي داد که طي اين مدت در مجموع بيش از 41 ميليارد تومان انواع پرايد از کشور صادر شده که با تقسيم اين عدد بر تعداد پرايدهاي صادراتي رقم پنج ميليون و 200 هزار تومان براي هر دستگاه پرايد صادراتي به دست مي‌آيد. همين موضوع به تنهايي کافي بود تا سيل انتقادات به سمت شرکت سايپا روانه شود. البته بلافاصله روابط عمومي اين گروه اعلام کرد که قيمت خودروهاي صادراتي سايپا از قيمت نمونه‌هاي داخلي بالاتر است، ولي کمتر کسي حاضر به پذيرش آن بود.

خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، براي اطلاع از کم و کيف اين موضوع به سراغ محسن جوان - معاون صادرات و امور بين الملل گروه خودروسازي سايپا، رفت و با وي به گفت وگو نشست.

وي درباره قيمت محصولات صادراتي سايپا و دليل اختلاف قيمت آن با محصولات داخلي گفت: قيمت انواع پرايد صادراتي سايپا با آپشن‌هاي (امکانات) کمتر از نمونه‌اي داخلي گران‌تر است. به عنوان مثال خودرو صبا 2010 در عراق با استانداردها و آپشن هاي كمتر از ايران از قبيل ترمز ABS، داشپور جديد و تقويت بدنه به قيمت هفت هزار و 300 دلار فروخته مي‌شود؛ يعني حدود هشت ميليون و 50 هزار تومان كه همين خودرو در ايران به قيمت هفت ميليون و 500 تا هفت ميليون و 800 هزار تومان به دست مصرف‌كننده مي‌رسد.

وي توضيح داد: خودروهاي صادراتي ما بيمه شخص ثالث، آپشن‌هاي اضافي و ماليات بر ارزش افزوده ندارند كه همين موارد حداقل 1.5 ميليون تومان به سود ما تمام مي‌شود.

او در ادامه گفت: براي خودرو صبا 2011 هر مصرف‌كننده عراقي هشت ميليون و 80 هزار دينار عراقي مي‌پردازد که بالغ بر 9 ميليون تومان مي‌شود؛ با اين توضيح که 1.5 ميليون تومان که در بالا به آن اشاره شد، براي ما ارزان تر تمام مي‌شود.

جوان به وضعيت خودروهاي صادراتي سايپا به سوريه اشاره کرد و گفت: در سوريه 60 هزار دستگاه فروخته ايم. در آنجا چون استانداردهاي خودرو خيلي سخت‌گيرانه نيست و قيمت بنزين هم بالاست (ليتري حدود هزار تومان)، خودرو صبا با موتور هزار و 100 سي.سي كاربراتوري بدون كولر، ترمز ABS ، فرمان هيدروليك و بيمه شخص ثالث به قيمت هشت هزار دلار فروخته مي‌شود كه با احتساب شماره‌گذاري و ساير موارد براي مصرف‌كننده سوري حدود 9 هزار دلار تمام مي‌شود.

او خاطرنشان کرد: اين در حالي است که در اين کشورها رقابت هم بالاست و همه خودروسازان هم حضور دارند.

وي در پاسخ به اين که پس دليل رويکرد مردم اين کشورها به خريد محصولات سايپا چيست؟ گفت: خودروي ارزان قيمت با مصرف سوخت کم و همين طور هزينه تعمير ونگهداري پايين از مهمترين عوامل رويكرد مردم اين كشورها به محصولات سايپاست.

جوان توضيخ داد: به عنوان نمونه ريو 2011 شرکت کيا با تمامي امكاناتش حداكثر شش ميليون تومان از صباي سايپا گران‌تر است، ولي هزينه نگهداري و تعميرات و همين طور قيمت قطعات آن بالاست و اين مهمترين مزيت محصولات ما در خارج از كشور و به ويژه در حوزه حمل و نقل است.

وي در ادامه به خودرو سايپا 131 اشاره کرد و گفت: اين خودرو در سوريه بالغ بر 10 ميليون و 500 هزار تومان فروخته مي‌شود. اين در حالي است که در سودان با توجه به شرايط آنجا 16 هزار دلار قيمت گذاري شده كه نزديك به 20 ميليون تومان مي‌شود. در ونزوئلا نيز سايپا 141 و سايپا 132 قيمتي بالغ بر 16 هزار دلار دارند و در مصر خودرو 132 قديمي سايپا هشت هزار و 500 دلار عرضه مي‌شود. همين طور در الجزاير قيمت بسته به مدل سايپا 132 يا سايپا 141 بين هشت تا 9 هزار دلار است.

معاون صادرات سايپا درباره دليل اعلام گمرک که باعث به وجود آمدن اين شائبه شد، توضيح داد: گمرك و سازمان توسعه تجارت براي پرداخت جوايز به صادركنندگان فرمول مشخصي دارند و براي اين كه جلوي بالا اعلام شدن قيمت محصولات از سوي صادركنندگان را بگيرند تا رقم جايزه صادراتي بالا نرود، كميته‌اي متشكل از نمايندگان وزارت بازرگاني، سازمان توسعه تجارت، گمرك و همين طور وزارت امور اقتصادي و دارايي قيمت‌ كالاها را ارزيابي و قيمت‌هاي مصوب و پايه تعيين مي‌كنند. به همين ترتيب بر مبناي قيمت پايه، قيمت خودروها در گمرك تعيين مي شود. بنابراين قيمت پنج هزار و 200 دلار به دست آمده براي پرايد نيز مصوب همين كميته است و نمي‌تواند واقعي باشد.

وي افزود: در واقع گمرك براساس اين قيمت‌هاي مصوب، قيمت‌ کالاها را به سازمان توسعه تجارت اعلام مي‌كند و آن سازمان هم بر اساس آن سه درصد جايزه صادراتي مي‌دهد. اين در حالي است که جايزه صادراتي سايپا از سال 1384 تا 1389 قريب به 16 ميليارد تومان شده كه هموز به اين خودروساز پرداخت نشده است.

جوان درباره وضعيت سايت‌هاي توليدي سايپا در کشورهاي ديگر و چگونگي تامين قطعه براي آن ها نيز به ايسنا توضيح داد: در كشورهايي كه سايت توليدي داريم، قطعات در حال حاضر از ايران به آنجا ارسال مي‌شود. البته براي اين کشورها برنامه خودكفايي داريم و مانند غربي‌ها رفتار نمي‌كنيم، بلكه علاوه بر كالا تكنولوژي هم به كشورهاي طرف قراردادمان مي‌دهيم تا بتوانيم رابطه پايدار با آن‌ها براي ادامه كار داشته باشيم.

وي درباره اوضاع فروش محصولا سايپا در سوريه گفت: فروش نسبت به ماههاي ژانويه و فوريه بهتر شده است.

معاوت صادرات سايپا در پايان تاکيد کرد: همه بايد بدانند که مصرف‌كنندگان ايراني ارزان‌ترين و با امکانات ترين خودروهاي سايپا را سوار مي‌شوند
( Huh Big Grin )

[تصویر: Mrkamiar2.gif]


مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
11-22-2011, 02:56 AM
ارسال: #2
RE: قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
وقتی پست فرمان ب ام دبلیو (ب ام و اصطلاح امروزی است ) نشستم ....................
لطفا خودتان مطلب را کامل کنید.

خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری
اینستاگرام من :
hoshangghorbanian
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
11-22-2011, 10:23 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 11-22-2011 10:53 PM، توسط mjdehghani.)
ارسال: #3
RE: قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
اگر عوارض ورود ماشین 0 بشه شرکتهایی مثل سایپا و ایران خودرو باید جمع کنن. چون توان رقابت ندارن .
فقط یه نمونه
قیمت واقعی ماشینهای هیوندا توی آمریکا
http://www.hyundaiusa.com/build-your-hyu...leadtype=5
البته توی ایران قیمت دلار بالاست . اما دلار تو ایران قیمت واقعی نداره بهتره برا تبدیلش از قیمت طلا استفاده کنید
امروز طلا قیمتش تو بازار جهانی 1700 دلار بود یعنی هرگرم 59.65 دلار و توی ایران هر گرم طلای 24 عیار 66900 تومان . بعد ازبرابری قیمت دلار تقریباً 1150 تومان بوده.
حالا یه آزرای 25500 دلاری چقدر میشه ، میشه 29300000 تومان تو ایران چنده تقریباً 60 میلیون .

حتماً می شود
باید بخواهی
دهقانی 09132648046
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
11-22-2011, 11:03 PM
ارسال: #4
RE: قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
ولی پراید مجهزه به سیستم چپ کردن تمام اتوماتیک
بریدن فرمان هیدرولیک
پدال ترمز که با فشردن ان سرعت شما 2 برابر میشود
چرخ های باریک تر از گاری
بدون قطعات اضافی مثل شاسی
بدون سوراخی که از ان هوای سرد یا گرم بیرون بیاید
و هزاران اپشن دیگر که این گاری را تبدیل به خودرویی کرده که قرار است
ایرانیان را جابجا کند و من به شما اطمینان میدهم که اگر
و تنها اگر ، به مدت نیم ساعت مرز های کشور گشوده شود تا این دو شرکت با بازار
رقابت جهانی روبرو شوند
از این دو شرکت جز نام و یادی در کتب تاریخی ، چیز دیگری باقی نخواهد ماند .

ایا حق ایرانیان با این پشتوانه ی قوی تاریخی وفرهنگی پراید است ؟Angry

ایستاده مردن بهتر از زانو زده زیستن است
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
11-22-2011, 11:18 PM
ارسال: #5
RE: قيمت واقعي خودروهاي پرايد در کشورهاي ديگر
خبر جدیدی هست که می خوان آپشن های پراید رو اختیار کنن . از قبیل لاستیک بدنه شاسی فرمون و موتور
چیز دیگه هم داره؟ اگه اره اونام جزوش

حتماً می شود
باید بخواهی
دهقانی 09132648046
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال در مورد خرید اتوبوس ولوو b9r camirmohamad 3 7,710 03-14-2015 06:21 PM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی
  مشاوره در مورد خرید اتوبوس VIP half_moon 11 17,735 06-22-2013 02:45 AM
آخرین ارسال: hamid1231366
  یک غول جدید در خیابان‌های تهران! صدفی 1 1,254 05-14-2013 03:33 AM
آخرین ارسال: امير وارسته
  مقایسه قیمت برخی خودروها در داخل و خارج از ایران سعید محمدی 1 1,165 10-30-2012 04:40 PM
آخرین ارسال: yu3f
  قيمت خودروهاي وارداتي 31/2/91 صدفی 0 939 05-20-2012 04:02 PM
آخرین ارسال: صدفی
  كاهش بي‌سابقه توليد خودرو در ايران صدفی 0 1,186 05-16-2012 01:37 PM
آخرین ارسال: صدفی
  در سال ۹۰ چقدر خودرو تولید کردیم؟ صدفی 2 1,484 04-17-2012 10:23 AM
آخرین ارسال: mjdehghani
  اخبار خودرو تنها فقط در اينجا اقاي ايـــده 0 1,188 02-28-2012 02:04 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
Rainbow شرايط خودروساز شدن در ايران اقاي ايـــده 0 816 02-28-2012 01:40 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  سایپا در رتبه‌بندی زیست‌محیطی "آخر" شد اقاي ايـــده 0 545 02-28-2012 01:35 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS