ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
50 گام اساسی برای راه اندازی یک کسب و کار زمان کنونی: 06-14-2024, 04:53 PM |
|||||||
|
50 گام اساسی برای راه اندازی یک کسب و کار
|
06-06-2011, 09:01 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
50 گام اساسی برای راه اندازی یک کسب و کار
50گام اساسی برای راهاندازی یك کسب و کار
اشاره: آیا در فکر راه اندازی یک کسب و کار تازه هستید؟ هیچ اشکالی ندارد، مطمئن باشید که تنها نیستید. همه ساله هزاران نفر برای فروش محصولات و خدمات خود به همین فکر می افتند. بعضی ها موفق می شوند و برخی هم شکست می خورند. هر چه بیشتر در مورد راه اندازی یک کسب و کار جدید مطلب بدانید، قدرت شما در خلق مجموعه ای که پایدار بماند و به سوددهی و رضایت خاطر شما بینجامد، بیشتر خواهد شد. فهرست زیر بهترین کمک برای شروع مراحل ابتدایی یک کسب و کار تازه است: ارزشیابی و ایجاد یا توسعه یک ابتکار اقتصادی 1- آیا نوع کسب و کار متناسب با شما هست؟؛ 2-از تحلیل نقطه سر به سر برای اطمینان از سوددهی ایده اقتصادیتان بهره ببرید؛ 3- یک برنامه مدون کسب و کار شامل بررسی سود و زیان حجم نقدینگی را تهیه کنید؛ 4- منابع مالی را برای شروع و راه اندازی کسب و کار تعیین کنید؛ 5- برنامه بازاریابی تهیه کنید؛ در مورد ساختار قانونی کسب و کارتان تصمیم گیری کنید 6- مالکیت یک نفره؛ 7- شرکت با مسوولیت محدود؛ 8- شرکت تضامنی یا تعاونی؛ 9- شرکت سهامی خاص و.... ؛ 10- قبل از تصمیم گیری در مورد ساختار سازمان خود از منابع مختلف به ویژه از یک کارشناس استفاده کنید؛ 11 - برای سوالاتی که در ذهنتان است پاسخ تهیه کنید؛ نامی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید 12- به اسامی مختلفی که می تواند با نوع محصول و خدمات شما تناسب داشته باشد، بیندیشید؛ 13- اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی راه بیندازید، بهتر است امکان ثبت نام مجموعه خود را به عنوان یک domain بررسی کنید؛ 14- از اداراتی که متصدی اسامی فعالان اقتصادی در حوزه شما هستند جهت انتخاب نامی که تکراری نباشد، استعلام کنید؛ 15- برای تعیین نام شرکت با اداره ثبت شرکت ها می توانید هماهنگی کنید؛ 16- آن دسته از اسامی که هویت تجاری دیگران است یا موجب سردرگمی مشتریان می شود، حذف کنید؛ 17- از اسامی باقی مانده در فهرست تان بالاخره مناسب ترین را انتخاب کنید؛ نام کسب و کارتان را ثبت کنید 18- اقدامات اولیه و تهیه مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام مجموعه اقتصادی تان در اداره مربوطه؛ 19- تثبیت نام به عنوان معرف کالا و خدمات شما ضمن تعیین حوزه فعالیت؛ 20- تثبیت نام به عنوان یک دامنه و آدرس اینترنتی (در صورتی که بخواهید فعالیت خود را در فضای اینترنتی داشته باشید.) ؛ تهیه مدارک سازمانی 21- تهیه مرامنامه و اصولی که افراد مجموعه اخلاقاً خود را به آن پایبند بدانند؛ 22- تهیه و تنظیم اساسنامه؛ 23- تهیه و تنظیم چارت سازمانی؛ 24- تهیه و تنظیم شرح وظایف و فرآیند کاری هر بخش؛ پیدا کردن محل کار 25- ویژگی ها و فیزیک مورد نیاز شغل تان را شناسایی کنید؛ 26- توان خود را برای پرداخت اجاره تعیین کنید؛ 27- بهترین همسایگی ها برای کسب و کارتان را تعریف کنید و تحقیق کنید آنان به طور متوسط چه مقدار اجاره پرداخت می کنند؛ 28- مکان هایی را که برای کار انتخاب می کنید باید کاملاً مناسب برای نوع کارتان باشد ضمن آنکه فعالیت شما در آنجا محدودیتهای قانونی نداشته باشد؛ 29- قبل از امضای هر قرارداد اجاره، آن را به دقت مطالعه کرده و بهترین و مناسب ترین مورد را انتخاب کنید؛ تهیه مجوزها و دیگر مدارک رسمی و قانونی 30- برقراری ارتباط و ثبت شدن نزد سازمان های رسمی مانند اداره مالیات؛ 31- مجوزهای مهارتی و مدارک تاییدکننده این مهارت ها؛ 32- کسب مجوز فعالیت از اتحادیه صنفی یا دیگر مراجع ذی ربط؛ 33- کسب مجوزهای مرتبط با کیفیت کار نظیر انواع استانداردها و.... ؛ 34- کسب تاییدیه های کاری از مراجع ذی صلاح ؛ 35- تعیین ابزار و وسایل کاری که باید پوشش بیمه ای داشته باشند؛ 36- تماس با یک شرکت بیمه و تخمین مبلغ انواع بیمه ها؛ 37- بیمه مسوولیت برای آن دسته از کارهایی که بسیار مسوولیت زا هستند؛ 38- بیمه اموال چنانچه ارباب رجوع و مشتریان در محل کار شما حاضر می شوند؛ 39- بیمه محصولات خطرناک یا حساس (چنانچه چنین محصولاتی تولید می کنید) ؛ 40- بیمه خسارت و دزدی یا صدمه دیدن حین کار؛ 41- بیمه پزشکی و از کارافتادگی برای خود و کارکنانتان؛ راه اندازی سیستم مالی 42- رویه مالی خود را بر اساس سیستم خرید و فروش نقد یا نسیه انتخاب کنید؛ 43- چنانچه چرخه فعالیت سالانه شما با تقویم همخوانی ندارد، سال مالی خود را معین کنید؛ 44- تمامی پرداخت ها و دریافت ها را ثبت کنید؛ 45- استخدام یا مشاوره با یک کارشناس حسابداری را مدنظر قرار دهید؛ 46- از دفاتر یا نرم افزارهای مالی متناسب استفاده کنید؛ سیستم اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات را راه اندازی کنید تا غافلگیر نشوید 47- با روال پرداخت مالیات در ساختار صنفی خود آشنا شوید؛ 48- با روش هایی که موجب کاهش پرداخت مالیات می شوند، آشنا شوید؛ 49- از کتب و نشریات مربوط به امور مالیاتی غافل نشوید؛ 50- یک تقویم مالیاتی برای کارتان تنظیم کنید. همان طور که می بینید برای راه اندازی یک کسب و کار باید چندین مورد تصمیم گیری و سیاستگذاری کرده و برنامه کاری مدونی تنظیم و اجرا کنید. آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست حوصله های کوچک و آرزوهای بزرگ است!
مغز ما یک دینام هزار ولتی است که شوربختانه اکثر ما به اندازه یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم
|
|||
|
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
فرمول موفقیت یک کارآفرین | mehdi098 | 2 | 1,113 |
05-10-2020 12:46 AM آخرین ارسال: کار آفرین نوآور |
|
10 دلیل ورشکستگی کسب و کارهای کوچک | کامیار کاظمی | 15 | 4,242 |
03-31-2020 06:13 PM آخرین ارسال: کار آفرین نوآور |
|
چه سنی برای راهاندازي يك كسبوكار مناسب است؟ | mallarme | 0 | 840 |
02-25-2013 12:44 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
پیشنهاد برای روش صحیح کار آفرینی | jahanagahi | 1 | 2,174 |
11-01-2012 01:44 AM آخرین ارسال: jahanagahi |
|
10 استراتژی برای داشتن یک شروع خوب | mohammad62 | 2 | 1,062 |
10-17-2012 05:49 PM آخرین ارسال: mohammad62 |
|
کتاب های کار آفرینی | کامیار کاظمی | 1 | 1,233 |
02-09-2012 12:48 AM آخرین ارسال: مسعود کوچولو |
|
هنر راه اندازی کسب و کارهای کوچک | mehdi098 | 0 | 1,013 |
08-29-2011 04:09 PM آخرین ارسال: mehdi098 |
|
10راهکار برای شروع موفق کسب و کار | مهدی گل محمدی | 0 | 1,193 |
06-06-2011 08:58 AM آخرین ارسال: مهدی گل محمدی |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان