ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


درسهايي از شركت سافت تك
زمان کنونی: 09-24-2025, 02:06 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
نویسنده: MARYAR
آخرین ارسال: MARYAR
پاسخ: 3
بازدید: 1176

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امیتازات : 3.17
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درسهايي از شركت سافت تك
09-25-2011, 05:28 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 09-25-2011 05:29 PM، توسط MARYAR.)
ارسال: #1
درسهايي از شركت سافت تك
چند روز پیش مصاحبه‌‌ای بود از بنی لوپز مدیر ارشد جهانی‌سازی (Chief Globalization Officer!) شرکت مکزیکی سافت‌تک. شرکتی با قدمتی ۲۹ ساله (تأسیس ۱۹۸۲) که ارایه‌کننده‌ی راه‌حل‌های فرایندی مبتنی فناوری اطلاعات در سطح جهانی است. این شرکت بیش از ۶۰۰۰ نفر پرسنل دارد که در ۳۰ دفتر این شرکت در نقاط مختلف آمریکای شمالی، آمریکای لاتین، اروپا و آسیا مشغول به‌کارند. سافت‌تک ۹ مرکز خدمات جهانی در مکزیک، چین، برزیل، آرژانتین و اسپانیا دارد.
در مصاحبه‌ای که بالاتر به آن اشاره کردم، آقای لوپز به برخی استراتژی‌های این شرکت برای رقابت در بازار جهانی اشاره می‌کند. بد نیست نگاهی بندازیم به آن‌ها:
۱- استراتژی ورود به بازار: سافت‌تک در بازاری ـ برون‌سپاری فرایندها در آمریکا ـ فعالیت‌ می‌کند که هندی‌ها با قیمت‌های پایین‌شان به‌شدت آن را در اختیار گرفته‌اند. یعنی استراتژی “ره‌بری هزینه‌ی” پورتر غیرقابل دست‌یابی است و در نتیجه باید لزوما روی استراتژی “تمایز” تمرکز کرد. سافت‌تک چطور باید این کار را می‌کرد؟ آن‌ها برای این کار اصطلاحی را ابداع کردند به‌نام “برون‌سپاری به نزدیک” (Near-Shoring.) آن‌ها روی صنایعی تمرکز کردند که در آن‌ها برون‌سپاری فرایندها و ارایه‌ی راه‌حل‌های آی‌تی مستلزم همکاری نزدیک میان بنگاه مشتری خدمات با بنگاه تأمین‌کننده‌ی خدمات بود. مکزیک از لحاظ جغرافیایی به آمریکا چسبیده؛ بنابراین در هر زمان امکان برگزاری جلسات رو در رو یا بازدید از محل شرکت برای مشتری وجود دارد. در هر حال منظور این است که مهم است استراتژی ورود به بازارتان را درست انتخاب کنید.
۲- ارزش افزوده برای مشتریان، مزیت رقابتی سافت‌تک: استراتژی رقابت ـ یا در واقع مزیت رقابتی ـ سافت‌تک داشتن تخصص در سطح جهان با مهارت بومی‌سازی و نگاه محلی به مسائل است:
• تولید راه‌حل‌ها، خدمات و فرایندهای این شرکت کاملا متمرکزند.
• دفاتر این شرکت در نقاط مختلف جهان، راه‌حل‌های سطح جهانی را با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص هر کشور / منطقه و برای مسائل یک مشتری خاص بازطراحی و سفارشی‌سازی می‌کنند.
سافت‌تک با این رویکرد مدعی است می‌تواند در بازارهای محلی با شرکت‌های معظمی مثل IBM رقابت کند. بنابراین مهم است معلوم باشد شرکت شما چه ارزش افزوده‌ای برای مشتری در قیاس با دیگران تولید می‌کند. این ساده‌ترین تعریف مزیت رقابتی است!
۳- ارزش‌آفرینی برای کل بازار، استراتژی توسعه‌ی خدمات سافت‌تک: مدل خدماتی سافت‌تک بسیار جالب است. آن‌ها در صنایع مختلف خدمات خود را ارایه می‌دهند؛ اما واحدهای خدماتی آن به‌صورت کارکردی و تخصصی طراحی شده‌اند. علت چیست؟ وقتی یک واحد تخصصی به‌ صنایع مختلف خدمات خود را ارایه می‌کند، می‌تواند نیازها و مشکلاتی را که در یک صنعت مشاهده کرده و برای‌شان راه‌حل ارایه داده را به‌عنوان خدمات جدید به صنایع دیگر هم ارایه کند! (با توجه به گستره‌ی جهانی عملیات شرکت، واقعا راه‌کار هوش‌مندانه‌ای است!) اما در عین حال در سافت‌تک برای انتقال تجارب بین واحدهای تخصصی مختلف هم مکانیسم‌های طراحی شده است. به‌ این ترتیب در صورت امکان برای نیازها / مشکلات شناسایی شده در هر بخش تخصصی، راه‌حل‌های جامع فرابخشی طراحی می‌شود. بنابراین حواس‌تان باشد توسعه‌ی محصولات / خدمات شرکت هم به استراتژی و فرایندهای خاص خودش نیاز دارد.
۴- کشف ارزش افزوده‌ی هر بخش برای شرکت: آقای لوپز در جای جای مصاحبه بارها بر کشف کردن ارزش افزوده‌‌ای که هر بخش از شرکت (در واقع هر یک از دفاتر این شرکت در کشورهای مختلف) می‌تواند تولید کند، تأکید دارد. منظور این است که مثلا برزیلی‌‌ها و مکزیکی‌ها هر یک در ارایه‌ی چه خدماتی مهارت دارند. البته این در سطح یک شرکت جهانی است؛ اما در سطح هر شرکت یا سازمانی کشف این‌که هر بخش در چه کاری مهارت بیش‌تری دارد، می‌تواند برای سازمان‌دهی شرکت و فرایندها و خدمات‌اش بسیار مفید باشد.
۵- درک عمیق شرایط خاص محیط کسب و کار هر کشور: آقای لوپز مثال‌هایی از شرایط محیط پیرامونی کسب و کار شرکت سافت‌تک (مثلا قوانین و مقررات صادرات خدمات) در کشورهای مکزیک و برزیل می‌‌آورد. در هر صورت هر شرکت برای موفقیت، باید درک عمیقی از آن‌چه در واقعیت اتفاق می‌افتد (و نه لزوما آن‌چه ظاهرا به‌نظر می‌رسد!) داشته باشد.
۶- کشف و مدیریت ریسک‌های کسب و کار و ریسک‌های فناوری برای موفقیت حیاتی است: فکر این یکی از همه برای ما ملموس‌تر باشد؛ چون هر روز در زندگی فردی‌مان داریم تجربه‌اش می‌کنیم!
به‌نظرم رویکردهای مدیریتی سافت‌تک در شرایط امروزی ایران، دست‌یافتنی‌تر و ملموس‌ترند تا ....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
09-25-2011, 10:22 PM
ارسال: #2
RE: درسهايي از شركت سافت تك
در هر زمان امکان برگزاری جلسات رو در رو یا بازدید از محل شرکت برای مشتری وجود دارد. در هر حال منظور این است که مهم است استراتژی ورود به بازارتان را درست انتخاب کنید.

خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری
اینستاگرام من :
hoshangghorbanian
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
09-25-2011, 10:28 PM
ارسال: #3
RE: درسهايي از شركت سافت تك
البته ارزش آفريني و ميزان ارزش افزوده اي كه قرار است شركت به مشتري ارائه بدهد هم از ارزش زيادي برخوردار است
كه بايد حتما مدير آنرا مشخص نمايد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
Star چه شد که از صفر به صد رسیدم r2013.samadi 0 1,334 02-06-2018 03:24 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  شش حقیقت از زیگ زیگلار:برای اینکه بهترین عملکرد را در زندگی داشته باشیم. mahan.teymouri 0 1,210 10-11-2015 01:36 PM
آخرین ارسال: mahan.teymouri
  زندگینامه کسپر فابر، کسی که از تولید بهترین لوازم تحریردر دنیا ثروتمند شد. mahan.teymouri 0 1,722 09-22-2015 08:58 PM
آخرین ارسال: mahan.teymouri
  كارآفريني از راه صبحانه مایكل فررو Amiraliamirali 0 565 09-15-2015 09:16 AM
آخرین ارسال: Amiraliamirali
  زندگینامه برادران مک دونالد.برادرانی که از ساندویچ فروشی میلیاردر شدند. mahan.teymouri 0 951 09-01-2015 11:56 AM
آخرین ارسال: mahan.teymouri
  کجلد کرک کریستیانسن یکی از ثروتمندان جهان وکسی که از فروش اسباب بازی میلیونر شد. mahan.teymouri 0 878 08-21-2015 03:11 PM
آخرین ارسال: mahan.teymouri
  آنهایی که از گاراژ منزل خود شروع کردند و دنیا را تسخیر کردند! مهدی گل محمدی 22 7,556 10-02-2014 03:36 AM
آخرین ارسال: garshasp
  سروتمندان دنیا و روش فرار از مالیات mr.seo 0 904 08-26-2014 06:24 PM
آخرین ارسال: mr.seo
  چگونه بیل گیتس در دفترش کار می‌کند؟ ( از زبان خود بیل گیتس ) دهدار 1 1,388 07-29-2014 11:45 PM
آخرین ارسال: مسعود کوچولو
  درس های موفقیت از استاد «وارن بافت» mallarme 13 5,372 01-17-2014 01:16 PM
آخرین ارسال: tarfand
  گزارشی جالب از میلیاردهایی که دیپلم ندارند…! iranboy 1 1,221 05-26-2013 11:49 PM
آخرین ارسال: iranboy
  هر ۴ ساعت یکبار، یک شعبه جدید از سوپرمارکتهای 11_7 کوروش بزرگ 0 786 01-20-2013 12:17 AM
آخرین ارسال: کوروش بزرگ
  از کبریت فروشی تا عرضه مبلمان!!! کوروش بزرگ 0 868 01-20-2013 12:12 AM
آخرین ارسال: کوروش بزرگ
  الگوسازی از ثروتمندان بزرگ جهان سعید یوسفی 6 2,460 01-17-2013 12:55 AM
آخرین ارسال: سعید یوسفی
  رولز رویس از کجا پول در می‌آورد؟ Haavin 2 947 01-13-2013 11:35 PM
آخرین ارسال: mir abbas
  دورنمایی از پیشگامان ثروت و اقتصاد جهانی 3ObHaN 0 831 12-06-2012 07:36 PM
آخرین ارسال: 3ObHaN
  زندگی برايان تريسي از زبان برايان تريسي بيلا بالا 0 942 11-17-2012 02:29 AM
آخرین ارسال: بيلا بالا
  قسمتی ار وصیت نامه ادوارد ادیش ، یکی از بزرگترین تاجران امریکایی در سن 76 سالگی کامیار کاظمی 4 2,504 11-12-2012 12:53 PM
آخرین ارسال: مــجــیــנ
  میلیونر انگلیسی برای فرار از مالیات شب ها در جت شخصی می خوابد!! کامیار کاظمی 5 2,162 04-14-2012 01:17 PM
آخرین ارسال: فرهاد قربانی
  داستان آنان که از فرش به عرش رسیدند + عکس کامیار کاظمی 1 1,891 01-30-2012 12:42 AM
آخرین ارسال: shahram......32

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع:
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS