سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: شرو ع کار انجمن بازاریابی در رابطه با کمک به بازاریابی مشاغل
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
سلام دوستان عزیز از اسم تاپیکی ایجاد شده شاید کل طرح رو متوجه نشید. من یه توضیح بدم تا همگی کمک کنیم.

ما در این تاپیک میایم راهکارهایی رو بررسی می کنیم که برای بازاریابی مشاغل لازمه اولین شغلی رو هم که میخایم مورد بررسی قرار بدیم شروع کار شغل موسسه های اتومبیل کرایه(آژانس های محلی) هستش

ما طرحهامونو تو قالب یه طرح تجاری مطرح میکنیم

به عنوان مثال میخایم بدونیم که وقتی یه آژانس تو محل میخواد کارشو شروع کنه چگونه باید تبلیغ کنه تا همه بشناسنش و بعد از اینکه شناخته شد چه راهکارهایی رو ارائه بده تا مشتری به اونها وفادار بمونه.

پس عزیزان کمک کنیم تا این راهکارهارو جمع کنیم و دسته بندی کنیم و برای مشاوره به شرکت ها در بزرگترین شرکت تبلیغاتی مون استفاده کنیم

مطمئئا این کار برای شما هم سود خواهد داشت. شما می توانید در این شرکت مشغول به کار شوید.

و مزایای دیگر ..............
سلام
آژانس های محلی در اصل می خواهد اموال و ناموس مردم رو به مقصد برسونند پس باید مردم امنیت رو احساس کنند و اعتناد سازی بین مردم را انجام دهند .
نحوه تبلیغات اولیه
این رو بر این فرض میذاریم که شرکت تبلیغاتی این مسئولیت رو به عهده نگرفته (پس این نظر ها می تونه راه کارهای شرکت تبلیغاتی باشه )

چاپ بروشورهای تبلیغاتی
..............در این برگه ها باید معرفی خوبی از آژانس رو ارائه بده
............... حتی الامکان برگه ها شیک و بصورت روغنی تهیه بشوند( تجربه نشون میده که عقل مردم به چشمشون هست ) هر چی با رنگ و لعاب تر مشتری بیشتر
...............استفاده از جملات مثبت و روحیه بخش در تبلیغات

چاپ کارت ویزیت

بروشور ها برای تبلیغات باید در محل های مناسبی پخش و اعلامیه ها باید در جاهای مناسبی نصب شوند (این مسئله یک خاطره بد از آژانس میذاره)
نباید ها
...... نباید بر روی دیوار های مردم نصب شوند ( همیشه مردم از این حرکت ها ناراحت میشن، که باعث بد نامی صاحب تبلیغ دهنده میشه
......نباید بر وری دروازه ها و مکان هایی که تازه رنگ شده اند نصب شود (نارضایتی مردم)
این مسائل یعنی نظارت شرکت تبلیغ دهنده ، به هر کسی نده بره پخش کنه و بعدش نارضایتی بوجود بیاره
پس ذهنیت خوب داشتن از تبلیغ دهنده خیلی مهمه
برای تبلیغ
یک کار شیک انجام بده و اینکه در یک مجموعه این تبلیغات را انجام را تدارک ببیند
هر محلی روزنامه فروشی و دکه های روزنامه فروشی دارد ، مردم هم در روز روزنامه و مجلات زیادی را خریداری می کنند پس این بروشور در بین یک روزنامه و مجله بهترین نوع تبلیغات هست
مغازه دارها و سوپر مارکتی های زیادی در هر محل و منطقه وجود دارند ( با خرید هر مشتری یک برگ از این بروشور ها به مشتری داده شود )

اگر امکان داره تبلیغات رو بصورت هدفمند پیش بگیرید (تبلیغات از طریق پیامک )
(این در مناطق کوچک امکان پذیر نیست و باید بصورت شهری و منطقه ای صورت بگیره)

-کلاس قائل شدن برای مشتریان
- ایجاد اشتراک برای مشتران
-ایجاد شارژ ماهیانه برای مشتریان (در صورت خواستار بودن آنها )
-خوش برخورد بودن کارکنان
-به مقررات راهنمایی رانندگی ارزش قائل شدن (این مورد خیلی کم تاثیر گذار هست، محدود مشتریانی به راهنمایی و رانندگی ارزش قائل هستن و از کسانی که رعایت می کنند خوششان میآید و دیر رسیدن را به هرگز نرسیدن ترجیح می دهند ولی بیشتر آنها خیر)
واقعا عالیست ممنونم از نوشته های خوبتون.

امیدوارم با کمک شما بتونیم این بخش رو تکمیل کنیم.


حالا نظرات من:
1-من می گم اون آژانس میتونه به ازای هر 10 سفر تو یک محدوده خاص یک سفر رایگان به همون محدوده به مشتری جایزه بده
2-برای مشتریانی که در ماه بالای 10 سفر دارند تخفیف 20 یا 10 درصدی بده.
3-تو مراسمهای خاص برای مشتریهاشون تخفیف بزارن (مثلا روز اول عید نوروز)
4-برای تبلیغاتشون هم میتونن از جاسوئیچی ، دفترچه تلفن و تقویم های حصیری استفاده کنن.
این داستانو اینجا نقل میکنم شاید شیوه موفقیت و شکست بازریابی که تو این داستان ذکر شده بتونه به این موضوع کمک کنه:


در سال ۱۹۸۴ در ونکور کانادا عده ای از معلمان مدرسه، رستوران معمولی را که ورشکست شده بود خریداری کردند. این رستوران در زیرزمینی در کنار یک دانشگاه دانشگاه بزرگ واقع شده بود. این معلمان پول کافی نداشتند تا رستوران را تعمیر و بازسازی کنند. آنها با تمیز کردن محل، و حداقل امکانات، رستوران را راه اندازی کردند. در کنار این رستوران، رستورانهای بزرگ و معروفی وجود داشتند که رقابت با آنان کار آسانی نبود.


این رستوران تنها در یک صورت می توانست به موفقیت دست یابد و آنهم داشتن ایده ای کاملا نو و متفاوت بود تا مشتریان را به آنجا سرازیر کند. معملمان وقتی دیدند که با غذای بهتر نمی توانند رقابت کنند، ایده بسیار جالب بکار گرفتند. آنها شروع به جمع اوری ۸۰ نوع نوشابه از کشورهای مختلف کردند و سپس تابلوی بزرگی بر در رستوران نصب کردند که روی آن نوشته شده بود. “دور دنیا با ۸۰ نوشابه مختلف”. آنها دفترچه ای مانند گذرنامه درست کردند و هنگامی که میمانان نوشیدنی کشور خاصی را سفارش می دادند، در گذرنامه آنها، مهر آن کشور اضافه می شد. افرادی که ۴۰ نوع مختلف نوشیدنی را آزموده بودند، یک لیوان بسیار زیبا هدیه می گرفتند. و افرادی که تمامی ۸۰ نوشابه را سفارش داده بودند، یک تیشرت مخصوص هدیه می گرفتند و همچنین عکسشان بر دیوار رستوران نصب می شد.

آنها خبرنامه ای درست کردند که فقط در رستوران توزیع می شد. غذای آنها همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده بود. وقتی فردی وارد رستوران می شد با استقبال گرم کارکنان روبرو می شد. آنجا یک رستوران بود، ولی نقطه قوت آنها غذاها نبود بلکه نوشیدنی های متنوع بود. مدیران رستوران هر روز بین میمانان حاضر شده و خود را معرفی کرده و نظرات مشتریان را جویا می شدند.

یکی از دلایل مهم موفقیت رستوران نزدیکی آن به دانشگاه بود. با اینکه غالب دانشجویان پول کافی برای خرید نوشابه های گران قیمت نداشتند، ولی جذابیت تجربه نوشابه های جدید باعث شده بود که بسیاری از آنها با جمع آوری پولهایشان و صرفه جویی در موارد دیگر به این رستوران مراجعه کنند.

با رشد سریع این رستوران بانکهای زیادی علاقه مند به دادن وام شدند تا شعبات جدیدی افتتاح شوند. در مدت کوتاهی ۶ شعبه جدید راه اندازی شد. در اینجا بود که صاحبان رستوران اشتباهاتی را انجام دادند. شعبات جدید بسیار شیک تر و تجملی تر بودند، ولی هیچکدام از آنها در نزدیکی دانشگاه واقع نبود پس آنها شروع به تبلیغ در گرانترین برنامه های رادیویی کردند.

آنها منوی خود را متنوع تر نمودند. حتی غذاهایی با ادویه های خاص به منو اضافه کردند. ولی پس از مدتی کیفیت غذاها کاهش یافت. دلیل آن شلوغی رستوران و مشغله زیاد مدیران بود. آنها شروع به استفاده از پنیرهای ارزانتر کردند تا سودشان بیشتر شود. پس از مدتی تعداد نوشابه ها کاهش یافت، بطوری که نیمی از انواع نوشابه های منو، موجود نبود. آنها چاپ گذرنامه را متوقف کردند. بر تعداد مشتریان ناراضی افزوده شد، ولی مدیران وقت نداشتند که به انتقادات آنان گوش کنند. پس از مدتی این رستورانها ورشکست شده و تعطیل شدند.
درسهایی که می آموزیم:
۱- همواره به مشتریان نزدیک بمانید.
زمان کافی اختصاص دهید تا نظرات مشتریان را در مورد غذا و کیفیت خدمات ارائه شده جویا شوید. با برگزاری نظرسنجی، به نقاط قوت و ضعف خود از دید مشتری پی ببرید. نرمن برینکر یک رستوراندار موفق، هر روز بعنوان ناشناس به پارکینگ رستوران می رفت و از میهمانانی که در حال خروج بودند، نظراتشان را می پرسید. او حتی به رستورانهای رقیبان مراجعه می کرد و نظرات میمانان را جویا می شد. اگر رستورانی جمع آوری نظرات میمانان را متوقف کند، احتمال شکست خود را چندین برابر می کند.

۲- اگر کیفیت غذا و خدمات پایین باشد، تمامی روشهای بازاریابی دنیا هم نخواهد توانست مشتریان همیشگی ایجاد کنند.
سود اصلی رستورانها در مشتریان ثابت آنهاست. پس سعی کنید برای هر مشتری تجربه لذت بخشی بیافرینید تا او را وادار به مراجعات بیشتر کنید.

۳- عوامل موفقیت خود را بشناسید و آنها را هیچگاه متوقف نکنید.
پیروزی، شما را شکست ناپذیر نخواهد ساخت. پیروزی باید شما را هوشیارتر سازد. اگر ایده را پیاده سازی می کنید و پاسخ مناسبی می گیرید، آن ایده را براحتی کنار نگذارید. همواره در حال آزمایش ایده های جدید و ارزان باشید.


این پست تکراری است.لطفا توجه کنید.
http://forum.unc-co.ir/showthread.php?tid=563&pid=4431
تشکر (مدیریت)
فوق العاده عالی بود. عالی.
این رستوران تنها در یک صورت می توانست به موفقیت دست یابد و آنهم داشتن ایده ای کاملا نو و متفاوت بود تا مشتریان را به آنجا سرازیر کند. معملمان وقتی دیدند که با غذای بهتر نمی توانند رقابت کنند، ایده بسیار جالب بکار گرفتند. آنها شروع به جمع اوری ۸۰ نوع نوشابه از کشورهای مختلف کردند و سپس تابلوی بزرگی بر در رستوران نصب کردند که روی آن نوشته شده بود. “دور دنیا با ۸۰ نوشابه مختلف”. آنها دفترچه ای مانند گذرنامه درست کردند و هنگامی که میمانان نوشیدنی کشور خاصی را سفارش می دادند، در گذرنامه آنها، مهر آن کشور اضافه می شد. افرادی که ۴۰ نوع مختلف نوشیدنی را آزموده بودند، یک لیوان بسیار زیبا هدیه می گرفتند. و افرادی که تمامی ۸۰ نوشابه را سفارش داده بودند، یک تیشرت مخصوص هدیه می گرفتند و همچنین عکسشان بر دیوار رستوران نصب می شد.
نباید ها

به این نباید ها تو تبلیغات باید خـیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــلی توجه کرد .
یه طرحی هم من دارم ، اسم این طرح اژانس خانواده هستش . اکثر خانوم ها با اژانس زنان مسافرت میکنند ، دلیلش نا امنی و چشم چرانی بعضی راننده هاست .
جدیدا اپکو روی خودرو ی سمند سریر، شیشه میانی وصل میکنه که عقب و جلو رو از هم جدا میکنه ( مثل لیموزین )
ما اگه بتوینم از همچین طرحی استفاده کنیم ، فکر کنم درجه اطمینان بالا میره
باید فرهنگ مردم بالا برود. تاکسی سبزهای تهران وقتی شروع بکار کرد از من دعوت شد برای آنها در سالن ورزشی شاهین سابق برایشان از فرهنگ رانندگی و فرهنگ اجتماعی صحبت کنم. افراد تحصیلکرده با مدارک دیپلم به بالا زیاد بود. همه در کارشان استاد بودند . ضمنا وقتی شخصی دفترچه تاکسیرانی میگیرد باید از هفت خان رستم رد شود.عدم اعتیاد - عذم سوئ سابقه و اماکن.(افرادی که خدا نخواسته مشکل ایجاد میکنند به احتمال زیاد کمکی هستند و تاکسیرانی خبر ندارد.)
با تشکر از عنایت مدیر محترم سایت باید عرض کنم درسته که بعضی مطالب تکراریه ولی دوبار دیدنش گاهی اوقات خالی از لطف نیست همچنین شاید نوشتنش تو موضعات مختلف بتونه تاثیر گذارتر و بحث برانگیزتر باشه و شاید به ما کمک کنه سر نخی از اون موضوع در ذهنمون ایجاد کنیم.
با تشکر
(09-07-2011 08:28 AM)zaghian نوشته شده توسط: [ -> ]با تشکر از عنایت مدیر محترم سایت باید عرض کنم درسته که بعضی مطالب تکراریه ولی دوبار دیدنش گاهی اوقات خالی از لطف نیست همچنین شاید نوشتنش تو موضعات مختلف بتونه تاثیر گذارتر و بحث برانگیزتر باشه و شاید به ما کمک کنه سر نخی از اون موضوع در ذهنمون ایجاد کنیم.
با تشکر

فقط نمیخواهیم پست ها زیاد و بعدها دوستان از سردرگرمی در میان مطالب رنجیده شوند در صورتی که خود من معتقدم که باید هر کلمه و داستان را بارها تکرار کرد تا بهترین نتیجه را گرفت و ملکه ذهن هایمان شود و برای همین این پست های تکراری حذف نمیشوند بلکه تنها یک تذکر کوچک در زیر آن نقل میکنیم تا اگر افرادی خواستند پیگیری بیشتر داشته باشند در تایپیک های دیگر نیز بحث را دنبال کنند.بازهم از شما متشکرم
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع