سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: راه اندازی رستوران ساندویچ فروشی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
من قصد دارم در کنار کار اصلی ام ساندویچ فروشی راه اندازی کنم . البته من میخواهم

غذاهای سالم عرضه کنم و برای این کار ایده دارم . اگر از دوستان کسی در این زمینه تجربه

[/b][/color][/size]دارد ، خوشحال میشوم که راهنمایی نماید .
در تهران میخواین سرمایه گذاری کنید؟
میزان سرمایه؟
به نظر بنده این کار باید مدام بالاسرش مدیر یا سرآشپز سخت گیر باشه.چون با چشم های خودم دیدم که کارکنان به خصوص فست فووودی چطوری از کار در میرن.
میزان سرمایه . کجای منطقه و ... همه مهم هستش
لطف کن تا حدودی برنامه هائی که برای این کاری داری عنوان کنید تا دوستان بتونن نظرات خودشونو بیان کنن به هر حال باید مشخص بشه که ایده شما در رونق کسب و کارتون چقدر موثره ولی اگه تصمیم داشتی این کارو شروع کنی سعی کن در تهیه ساندویچ ها متفاوت باشی به نوعی متفاوت از دیگران کار کن.
آقا من هم یکی از ایده هام برای کار همین فست فوده. ایده های من:
- می تونیم فقط رو ساندویچ و پیتزا سود بگیریم و به عنوان مثال سالاد نوشیدنی دسر سوپ و غذاهای حاشیه ای رو با قیمت تموم شده و در نتیجه ارزان در اختیار مشتری قرار دهیم. مثلا طرف یه ساندویچ بندری می خره 2000 تومن در کنارش با 500 تومن می تونه یه بسته سالاد پرپیمون هم بگیره یا مثلا یه لیوان بزرگ نوشابه مثلا با 300 تومن. خوب حال می کنه وقتی با یه مقدار کم پول این همه غذا می گیره. ماهم سودمون رو تو ساندویچ فقط ازش می گیریم.
- می تونیم غذاهای خاصی که جاهای دیگه عرضه نمی شه عرضه کنیم. مثلا من یه غذا عربی بلدم مخلمه خیلی هم خوشمزست. باید غذاهای خوشمزه جدید هم کار کرد.
- محل طبخ و کار آشپزها در معرض دید باشه تا مردم نسبت به سلامت غذاها اطمینان کنند.
- یک قضیه مهم اینه که معمولا ما آدم ها محافظه کاریم. وقتی یک فست فود غذاهاش ردیف باشه دیگه همیشه از همون خرید می کنیم و سراغ جای دیگه نمی ریم. 100 % اون منطقه فست فودهای دیگه هم هستند با مشتری های خودشون. ما باید با امتیازات خاص خودمون همه اونها رو حداقل یک بار جذب خودمون کنیم و با ارائه خدمات و ساندویچ های خوب اونها رو از برگشت به فست فودهای قبلی منصرف کنیم. اما این امتیازات چی می تونه باشه؟ مثلا تخفیف در حد عرضه همه غذاها با قیمت تموم شده و بدون سود و در کنارش تبلیغات زیاد در منطقه که مثلا ساندویچ های پرپیمون می دیم با قیمت پایین. تا مثلا 1 ماه. این طور اکثر مشتری های فست فودهای مجاور رو با این امتیازات می دزدیم. خوب اگه غذاهای ما توپ و پرپیمون باشه کیه که دیگه بره سراغ فست فود قبلی؟ محاله بره. این طور همه مشتری های فست فود اون منطقه رو مال خودمون کردیم و بقیه باید برن جمع کنن. ولی خوب باید 1 ماه سود نکرد، ولی بعدش هجوم مشتری ها و سود آغاز میَشه. یک نوع امتیاز دیگه می تونه ارائه سالاد و پیش غذا مثل سوپ به صورت رایگان همراه با غذای اصلی باشه. طرف می بینه یه ساندویچ بندری می خره 2000 تومن اون هم مشتی تازه کنارش سالاد و سوپ هم مجانی می گیره خوب معلومه وسوسه می شه یک بار هم شده یک امتحانی بکنه و بعده که اگه جنسمون خوب باشه مال ما می شه. کلا باید با این جور امتیازها به مدت 1 ماه و با تبلیغات زیاد همه فست فود خورهای اون منطقه رو متمایل به این کنیم که حداقل یه بار فست فود ما رو امتحان کنن و اون موقع با ارئه فست فود و خدمات عالی می تونیم از برگشت اون به فست فود قبلیش جلوگیری کنیم. این ایده رو می شه اسمشو گذاشت قاپیدن مشتری های فست فود منطقه در 1 ماه و تبدیل آنها به مشتری خود.
- آقا اکثر این فست فودی ها بی سواد و دهاتین به خدا. البته نه همه. فکر می کنید من و شما که دانش بازاریابی و کارآفرینی داریم از پس رقابت با یه آدم بی سواد برنمیایم؟
- در ضمن من اکثر جاهایی که فست فود خوردم به خدا یا غذاش مالی نبود یا کم بود یا گرون بود. ولی یه جا نزدیک خونمون بود هم قیمتش مناسب بود هم پر پیمون می داد هم خوشمزه بود. این قدر این مشتری داشت که نبود. یه مغازه خیلی ساده تو کوچه فرعی تو امام حسین که مایه دار نیستن.
- خیلی ها از بهداشت و مضرات فست فود می ترسن ما با رعایت مسائل بهداشتی و استفاده از مواد اولیه استاندارد و اعلام آن به مشتری به صورت درج کنار قیمتها یا در کاتالوگ ها می تونیم اعتماد آنها رو جلب کنیم.
- تبلیغات خیلی مهمه. آقا ما از بوف پیتزا سفارش می دادیم با سالاد و یه خورده سیب زمینی برا 2 نفر می شد 30 هزار تومن اون هم چی 1 سال پیش. ولی یه بار پیتزا گرفتیم از همین فست فود بغل خونمون که ذکرش بالا رفت یه پیتزا داد تپل و خوشمزه 5000 تومن البته برا 1 نفر که شرف داشت به پیتزا بوف. بوف پول چی رو می خوره پول تبلیغات و برند بودنشو.
- بچه ها عاشق فست فودن. با ارائه یک سری مسابقه و ... می شه اونها رو جذب کرد. مثل چی؟ مثلا یک سری برگه با نوشته مخفی درست کنیم. که توش نوشته مثلا شما برنده یک پیتزا یا ساندویچ یا سالاد مجانی هستید. بعد مثلا تو هر 20 تا برگ یک برگ برنده باشه. یعنی اگه 1000 تا برگ تهیه کردیم توش 50 تا برگ برنده باشه و اینو هم اعلام کنیم که طرف بدونه احتمال برنده شدنش چه قدره. هرکی از ما یک خرید کرد یکی از این برگه ها هم بهش بدیم. تو هر 20 نفر یکی برنده می شه و یک ساندویچ یا پیتزا مجانی می گیره.
- دکوراسیون خیلی مهمه. باید با قرار دادن تلویزیون ال سی دی بزرگ و گذاشتن فیلم های جذاب کاری کرد مشتری از تو مغازه بودن لذت ببره. یا باید آینه رو دیوار کار گذاشت که یک جوری طرف رو خوش تیپ تر نشون بده. مثلا آینه تصویر رو درازتر نشون بده. معمولا صورت کشیده تر زیباتر می شه.
- دیگه خسته شدم. همی کافیه
ولی من فکر میکنم خیلی روی قیمت پایین نباید مانور داد . باید روی کیفیت خوب و تبلیغ روی ارایه غذاهای با مواد درجه یک و ممتاز متمرکز بود . در این صورت قیمت برای مشتری مهم نیست .

کسی از دوستان میداند که برای راه اندازی یک ساندویچی ( فقط ساندویچ ) چه مقدار سرمایه لازم است ؟
با شرایط ذیل :

- در تهران .
- اجاره مغازه در یک جای مناسب .
- ارایه ساندویچ . ( پیتزا ارایه نخواهد شد )

ممنون از نظر دوستان .
60 میلیون تومن به بالا
این کفش بود
- اولا نفهمیدم چرا فقط ساندویچی؟ خوب خیلی ها ممکنه 5 بار ساندویچ خورده باشن یه بار هم هوس کنن که پیتزا بخورن. اگر شما نداشته باشی می ره سراغ یکی دیگه و مشتریت می پره. به نظر من وقتی آدم فست فود می زنه باید جنسش ردیف باشه. مثل سوپرمارکت می مونه. شما اگه بری یه سوپرمارکت مثلا نون بسته بندی نداشته باشه اصلا. احتمالا می ری یه سوپرمارکت دیگه که وقتی می خوای ازش جنس بخری نگه ندارم.
- در جواب اون آقا که گفتن 60 ملیون تومن اون هم کفش. به نظر من اغراق بزرگی کردن. ما که نمی خوایم فست فود بوف بزنیم یا هایدا.
5 تا 7 ملیون رهن مغازه
200 تا 500 هزار تومن اجاره. با احتساب این که دو ماه از جیب می خوری 400 هزار تا 1 ملیون تومن
یک سال پیش من برا فر ساندویچ، فر پیتزا، یخچال ایستاده با طول 2 متر قیمت گرفتم شد 2 ملیون و 100 هزار تومن تقریبا. الان شما حساب کن 3 ملیون تازه اگه بخوای نو بخری.
میز و صندلی و خورده وسایل 1 ملیون
دکوراسیون و هود و ... 1 ملیون
یک نفر کارگرموتوری: کارت پخش کنه- خرید کنه- در تهیه غذاها کمک کنه- پیک باشه 700 هزار تومن چون قراره پیک هم باشه. 2 ماه از جیب می شه 1/400/00
1 ملیون هم مواد اولیه و تبلیغات و پروانه کسب
15/400/00 نه 16/000/000 حداکثر برای شروع. بعد که کار رونق گرفت حالا می شه بیشتر هم خرج کرد. مثلا دکوراسیون رو شیک تر کرد یا ... فقط به نظرم باید مساحت مغازه رو هم طوری در نظر گرفت که خیلی کوچیک نباشه بزرگ هم نباشه. مثلا 15 متر برای مشتری ها 15 متر هم برای طبخ و یخچال ها می شه 30 متر خوبه. می شه یه جایی باشه که مثلا زیرزمین یا بالکن داره و زیرزمین یا بالکن بشه برای طبخ یا یخچال ها و انبار.
البته به نظز من با کمتر از این مبلغ هم می شه کار کرد.
اگه شما با یکی شریک شی عالی می شه (البته باید کامل باهاش مچ باشی):
1- اولا دو نقری کار کردن حالش خیلی بیشتره و انگیزه آدم بیشتر می شه.
2- وقتی نفر دوم به جای یک کارگر که احساس مسئولیت و تعهدی نداره شریکت باشه که با انگیزه و احساس مسئولیت کار می کنه مسلما کار این دو متفاوت می شه.
3- هزینه ها نصف می شه.
4- لازم نیست به یکی برای پیک موتوری یا کارگری پول بدی. در واقع یک پیک اگه بیاد کمتر از 700 تومن فکر نکنم برا صبح تا شب بگیره.
5- سود نصف نمیشه چون 2 نفر با انگیزه بالا دارن باهم کار می کنن بازده دو برابر و سرعت پیشرفت هم دو برابر می شه.
البته برا شراکت 2 نفر به نظرم خوبه ولی بیشتر نه. چون نظرات خیلی باهم قاطی می شه و هرکی یه نظری می خواد بده. ولی اگه یکی باشه که باهات خیلی مچ باشه توپه. می تونه یکی از اعضا خونوادت باشه مثل همسر- مادر- برادر و کلا حتی می شه یک کار خونوادگی باشه که هم خرج خونواده رو در بیاره هم وضعیت اقتصادی خانواده رو به کلی عوض کنه.

من خودم الان دنبال همین طرح فست فود هستم. یعنی چندتا گزینه تو فکرمه نمی دونم کدوم بهتره: سوپرمارکت و فست فود. خودم با فست فود بیشتر حال می کنم. که البته چندتا مزیت داره:
- ریسکش کمتره
- سرمایه کمتر می خواد
- معمولا بازار هدف سوپرمارکت چندتا خونه دور و ورشه ولی فست فود می تونه یک محله رو کامل ساپورت کنه.
- خلاقیت و قدرت عمل در فست فود خیلی بیشتره. می تونی یک نوع غذا ارائه کنی که بقیه نکردن. کلا ایده توش بیشتره.
- رقابت با سوپرمارکت ها خیلی سخت تره. چون اولا سالها اونجا بودن و تو تازه واردی. کامل نیازهای مشتری های اون منطقه رو شناختن و جنسشون جوره. حالا تا تو بخوای به پای اونها برسی خیلیه مگر بخوای سوپر مشتی بزنی که دیگه خیلی سرمایه می خواد. در ضمن ساندویچی ها اکثرا ساندویچشون به دردنخوره. کلا نمی دونم چرا ولی ساندویچی ها معمولن زیاد کارشون مال نیست. یا کم می ذارن. یا مزه خوبی نداره یا گرونه. به نظرم خیلی بهتر می شه کار کرد.


اینها رو که نوشتم به خاطر کمک به بحث و داغ تر شدنشه. چون خودم تو فکر فست فودم. رفتم اتحادیه اغذیه که بدونم دنبال چه نوع مغازه ای باید بگردم گفت بعد ماه رمضان بیا.
دوستان اگر تجربه ای دارن یا ایده ای بیان کنن.
دوست عزیز ایده بسیار خوبیه موفق باشید یه مورد به نظر من خوبه که رعایت بشه برای بهتر شدن کیفیت و فروش
سعی کنید تو تهیه ساندویچ هاتون نهایت دقت رو بکنید که سالم و کم کالری باشه
این روزها همه مردم به فکر تناسب اندامشون هستن و اکثرا غذاهای کم چرب و کم کالری مصرف میکنند
میتونید به جای سرخ کردن از کباب کردن یا روش بخار پز و گریل و ... استفاده کنید که سالم تر باشه
م
طمئن باشید خیلی تاثیر داره تو فروش
حتی تو تبلیغاتتون هم میتونید ذکر کنید که ساندویچهای کم کالری یا کم چرب یا رژیمی
موضوع بسیار جالبی بود .با تعاریفی که اقا مهدی فرمودن من هم تشویق شدم در کنار کارم یه فست فود بزنم .البته اونجوری که اقا مهدی گفتن اجاره مغازهها پایین نیست مگه اینکه تو یه جای پرت و کم تردد بزنی.و توصیه من اینه که اجاره بالا باشه و یه جای خوب بهتر از اینه که اجاره پایین باشه ولی یه جای کم تردد.تو همین بازار تهران خودم دیدم یه ساندویچ فروشی ضپرتی که فقط دو سه نوع ساندویچ داره روزی 200 -300 تومن درامد داره.بهتره اقا مهدی یه سری هم به بازار تهران بزنی شاید تشویق بشی حوالی بازار مغازه بزنی چون ترددش عالیه.
(07-29-2012 12:41 AM)mehdi62 نوشته شده توسط: [ -> ]- اولا نفهمیدم چرا فقط ساندویچی؟ خوب خیلی ها ممکنه 5 بار ساندویچ خورده باشن یه بار هم هوس کنن که پیتزا بخورن. اگر شما نداشته باشی می ره سراغ یکی دیگه و مشتریت می پره. به نظر من وقتی آدم فست فود می زنه باید جنسش ردیف باشه. مثل سوپرمارکت می مونه. شما اگه بری یه سوپرمارکت مثلا نون بسته بندی نداشته باشه اصلا. احتمالا می ری یه سوپرمارکت دیگه که وقتی می خوای ازش جنس بخری نگه ندارم.
- در جواب اون آقا که گفتن 60 ملیون تومن اون هم کفش. به نظر من اغراق بزرگی کردن. ما که نمی خوایم فست فود بوف بزنیم یا هایدا.
5 تا 7 ملیون رهن مغازه
200 تا 500 هزار تومن اجاره. با احتساب این که دو ماه از جیب می خوری 400 هزار تا 1 ملیون تومن
یک سال پیش من برا فر ساندویچ، فر پیتزا، یخچال ایستاده با طول 2 متر قیمت گرفتم شد 2 ملیون و 100 هزار تومن تقریبا. الان شما حساب کن 3 ملیون تازه اگه بخوای نو بخری.
میز و صندلی و خورده وسایل 1 ملیون
دکوراسیون و هود و ... 1 ملیون
یک نفر کارگرموتوری: کارت پخش کنه- خرید کنه- در تهیه غذاها کمک کنه- پیک باشه 700 هزار تومن چون قراره پیک هم باشه. 2 ماه از جیب می شه 1/400/00
1 ملیون هم مواد اولیه و تبلیغات و پروانه کسب
15/400/00 نه 16/000/000 حداکثر برای شروع. بعد که کار رونق گرفت حالا می شه بیشتر هم خرج کرد. مثلا دکوراسیون رو شیک تر کرد یا ... فقط به نظرم باید مساحت مغازه رو هم طوری در نظر گرفت که خیلی کوچیک نباشه بزرگ هم نباشه. مثلا 15 متر برای مشتری ها 15 متر هم برای طبخ و یخچال ها می شه 30 متر خوبه. می شه یه جایی باشه که مثلا زیرزمین یا بالکن داره و زیرزمین یا بالکن بشه برای طبخ یا یخچال ها و انبار.
البته به نظز من با کمتر از این مبلغ هم می شه کار کرد.
اگه شما با یکی شریک شی عالی می شه (البته باید کامل باهاش مچ باشی):
1- اولا دو نقری کار کردن حالش خیلی بیشتره و انگیزه آدم بیشتر می شه.
2- وقتی نفر دوم به جای یک کارگر که احساس مسئولیت و تعهدی نداره شریکت باشه که با انگیزه و احساس مسئولیت کار می کنه مسلما کار این دو متفاوت می شه.
3- هزینه ها نصف می شه.
4- لازم نیست به یکی برای پیک موتوری یا کارگری پول بدی. در واقع یک پیک اگه بیاد کمتر از 700 تومن فکر نکنم برا صبح تا شب بگیره.
5- سود نصف نمیشه چون 2 نفر با انگیزه بالا دارن باهم کار می کنن بازده دو برابر و سرعت پیشرفت هم دو برابر می شه.
البته برا شراکت 2 نفر به نظرم خوبه ولی بیشتر نه. چون نظرات خیلی باهم قاطی می شه و هرکی یه نظری می خواد بده. ولی اگه یکی باشه که باهات خیلی مچ باشه توپه. می تونه یکی از اعضا خونوادت باشه مثل همسر- مادر- برادر و کلا حتی می شه یک کار خونوادگی باشه که هم خرج خونواده رو در بیاره هم وضعیت اقتصادی خانواده رو به کلی عوض کنه.

من خودم الان دنبال همین طرح فست فود هستم. یعنی چندتا گزینه تو فکرمه نمی دونم کدوم بهتره: سوپرمارکت و فست فود. خودم با فست فود بیشتر حال می کنم. که البته چندتا مزیت داره:
- ریسکش کمتره
- سرمایه کمتر می خواد
- معمولا بازار هدف سوپرمارکت چندتا خونه دور و ورشه ولی فست فود می تونه یک محله رو کامل ساپورت کنه.
- خلاقیت و قدرت عمل در فست فود خیلی بیشتره. می تونی یک نوع غذا ارائه کنی که بقیه نکردن. کلا ایده توش بیشتره.
- رقابت با سوپرمارکت ها خیلی سخت تره. چون اولا سالها اونجا بودن و تو تازه واردی. کامل نیازهای مشتری های اون منطقه رو شناختن و جنسشون جوره. حالا تا تو بخوای به پای اونها برسی خیلیه مگر بخوای سوپر مشتی بزنی که دیگه خیلی سرمایه می خواد. در ضمن ساندویچی ها اکثرا ساندویچشون به دردنخوره. کلا نمی دونم چرا ولی ساندویچی ها معمولن زیاد کارشون مال نیست. یا کم می ذارن. یا مزه خوبی نداره یا گرونه. به نظرم خیلی بهتر می شه کار کرد.


اینها رو که نوشتم به خاطر کمک به بحث و داغ تر شدنشه. چون خودم تو فکر فست فودم. رفتم اتحادیه اغذیه که بدونم دنبال چه نوع مغازه ای باید بگردم گفت بعد ماه رمضان بیا.
دوستان اگر تجربه ای دارن یا ایده ای بیان کنن.

دوست عزیز من اغراق بزرگی میکنم به نظرت؟؟؟؟؟؟؟

من در جواب آقای shahram 77 که گفته بود جای مناسب در تهران یعنی کجا؟؟؟؟؟؟؟
من نمیخوام به محله خاصی توهین کنم .

به نظرم جای مناسب بالاتر از نیمه مرکزی شهر هست . بالاتر از میدان ولیعصر هفت تیر و ...

شما میگی یک مغازه 30 متری ... رهن 7 میلیون و اجاره ماهی 400 یا 500 هزارتومن ؟ اونم جای مناسب شهر
همچین جایی پیدا میشه به نظرت جای مناسب

یک اتاق 10 متری در یک ساختمان 6 طبقه با ملک اداری رهن کامل 30 میلیون و شما میگید یک مغازه 30 متری جای خوب 7 میلیون رهن

شما اغراق میکنید

یک مساله مهم هست اینکه بعضی از ایرانی ها نمیخوان واقعیتو ببینن میگن ما کارمون رو انجام میدیم به راحتی.مشکلات نداره.کار بسیار لذت بخشه و وقتی وارد اون کار میشن میگن واااای خدای من .... و دیگر نکته اینکه نباید به بایدها و شایدها یا به عبارتی حرف های مردم گوش نداد ... خودمون میریم دمبال کارا حداقل یک روز تحقیق میکنیم ببینیم میشه یا نه
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع