سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: راه اندازی رستوران ساندویچ فروشی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
سلام دوباره.
آقا تجربه امروز من: حتما با تحقیق و مطالعه برید جلو قبل از زدن مغازه.
من دوباره امروز رفتم اتحادیه اغذیه. اولا که به نظر من یه مشت آدم نفهم اونجا هستن که هیچکی یه جواب درست حسابی نمی ده. یه مشت پیرپاتال اکثرا خنگ. به زور باید از زیر زبونشون بکشی که آقا من می خوام مغازه بزنم شرایطش چیه. یا من زبون اونا رو نمی فهمم یا اونا زبون منو. از 3 نفر پرسیدم تا یه چیزهایی فهمیدم. یکی می گفت 3 ماه طول می کشه یکی می گفت 1 سال تا مجوز بدن. اصلا باید اسمشو بذارن اتحادیه عقب افتاده های ذهنی. در ضمن رفتم طرف های خونمون چندتا بنگاه سر زدم. طرف های تهران پارس و خیابان استخر. نتیجه که گرفتم اینه که مغازه رو می زنی. مجوز رو هم بی خیال. منتها مغازه ای می زنی که شرایط گرفتن مجوز و بهداشت رو داشته باشه. اگر اومدن گیر دادن اون موقع می ری سراغ مجوز. ظاهرا خیلی از مغازه ها بدون مجوز کار می کنند. در ضمن با صاحب مغازه صحبت می کنی که اگر احیانا مجوز ندادن بتونی قرار داد رو فسخ کنی حالا با مدت مثلا 1 ماهه.
تجارب امروز من:
- زدن مغازه بدون مجوز ولی مغازه ای که تمام شرایط اتحادیه رو داشته باشه. که اگر گیر دادن بری مجوز بگیری.
- صحبت با صاحاب مغازه تا در صورت عدم صدور مجوز به هر دلیلی در فرصت 1 ماه قرار داد فسخ شه. 1ماه چون بتونه برا مغازش مشتری پیدا کنه. یا مشورت با بنگاه دار که آیا همچین قانونی هست که مستاجر بتونه قرارداد اجاره رو فسخ کنه.
- من اول دنبال مغازه با مجوز می گشتم. ولی به چند نکته پی بردم: اولا مغازه با جواز ساندویچی کم هست و ما اگه دنبال مغازه با مجوز بگردیم خیلی از مغازه هایی رو که می تونه خیلی بهتر باشن رو از دست می دیم. دوما اگر یه مغازه ای مجوز ساندویچی داره یا قبلا توش فست فود بوده اگر سود داشته که مگه مرض داشته از اونجا بره و اگر سود نداشته که مگه من مرض دارم بگیرمش. پس اصلا حتی نباید دنبال مغازه مجوز دار گشت.
- به حرف های بنگاه دارها اصلا توجه نکنید. اونا فقط می خوان تو مغازه رو بگیری و در این میون ممکنه که نه حتما دروغ های زیادی تحویلت بدن و سعی می کنن مغازه رو از حد خودش بهتر نشون بدن.

دوستمون گفتن منطقه خوب یعنی نیمه شمالی. البته در مناطق جنوبی هم پره از جاهایی که جاهای خوبی هستن. ولی باید توجه شه که همه سرمایه آنچنانی ندارن. بله بعد مدتی که تونستی با یه سرمایه 15 ملیونی مثلا یه فست فود راه بندازی می تونی سال دیگه با جمع شدن سرمایت یک فست فود 60 ملیونی راه بندازی که فقط روزانه 200 300 هزار تومن سود خالص دستت رو بگیره. برایان تریسی در جایی خوندم که صحبت از ایجاد کسب و کار با سرمایه خیلی کم و حتی بدون سرمایه کرده بود. به هر حال باید پله پله رفت بالا.

من خیلی جاها رو می بینم که یک سری جوون دارن باهم کار می کنند که مثلا فلانی صاحب مغازه سود اصلی رو بخوره. در صورتی که اگه همه اونها جمع شوند و یک تیم هماهنگ و البته با قوانین مناسب برای تصمیم گیری ها و عدم اختلاف ایجاد کنند و هرکی یک سرمایه از خودش اونجا بذاره می شه همون کار رو انجام داد ولی به جای اینکه سود اصلی بره تو جیب یک نفر بین بچه های تیم پخش می شه. می شه اونایی که سرمایه کمی دارن ولی رفیقای خوبی دارن تیمشون رو تشکیل بدن. مثلا یک فست فود تیمی.
* این انجمن می تونه خیلی خیلی بهتر از این باشه. می شه تشکیل تیم ها تو همین انجمن رقم بخوره. تیم ها با موضوعات مختلف: فست فود - درب های اتوماتیک - سیستم های حفاظتی - سوپرمارکت - مغازه بزرگ وسایل آرایشی بهداشتی - یک سایت تجارت الکترونیک - و ... .
سلام دوستان
من یکبار این مسیر رو کامل رفتم و یک فست فود راه اندازی کردم و حدود یکسال و نیم هم فعالیت داشتم. پس هرچی که میگم تجربیات عملی خودم هست که حدود 2 سال پیش کسب کردم:
1- محل: یکی از مهمترین پارامترهاست. بهترین حالتش اینه که از خودتون یک مغازه داشته باشید. اما اگر ندارید حداقل یک قرارداد 2 ساله با مالک ببندید. اینو یادتون باشه که هر حرفه ای خاک خوری داره. هر چقدر هم که محصول و ایده نو داشته باشید باید منتظر یک دوره های رکود باشید. پس ظرف مدت یکسال فقط تونستید که ببینید چه خبره. سال دومه که اوضاعتون کمی بهتر میشه. از طرف دیگه معمولاً مالکین محترم وقتی ببینند که کارتون گرفته براحتی قرارداد رو فسخ میکنن یا در بهترین حالتش تمدید نمیکنن و خودشون ادامه میدن همون کار شما رو. یا شاید هم با قیمت بالاتری بخوان اجاره بدن. این دقیقاً بلایی بود که سر من اومد.
2- تخصص: حتماً یا خودتون این کار رو بلد باشین یا از کمک یک فرد متخصص و زبده استفاده کنید. مثلاً یک آشپز یا پیتزا زن حرفه ای استخدام کنید. هرگز هرگز هرگز به شانس و اینکه "خب فست که آسونه و کاری نداره" اعتماد نکنین که دچار مشکل میشید. هرکاری برای خودش نکات بسیاری داره که بهشون میگن "فوت کوزه گری" که تقریباً همین نکات تضمین کننده موفقیت شما هستند.
3- شریک: این مورد ربطی به نوع فعالیت اقتصادی شما نداره. اگر میخواهید شریک داشته باشید که غیر از مسائل مالی در انجام کار و امور اجرایی هم باهاتون شراکت کنه حتماً باید مورد اعتماد کاملتون باشه.
4- ایده: خیلی مهمه. اما یادتون باشه که خیلی هم دنبال غذاهای عجیب و غریب نرید که تا بخواد برای مشتریانتون جا بیوفته ممکنه کلی زمان ببره و ضمناً شاید مشتریان عبوری هم تمایلی به چیزی که نمیشناسن نشون ندن. بهرحال ایرانیها آدمای محافظه کاری هستند. من به شخصه یک ایده فوق العاده دارم که متاسفانه نتونستن و نرسیدم که پیاده اش کنم. اما واقعاً حیفه و حتماً هم میگیره. اگر خواستید میتونم باهاتون در این مورد مذاکره کنم.
5 - جواز کار: برای شروع کار شاید زیاد مهم نباشه و با دوست عزیزمون آقای مهدی62 در مورد اعضای اتحادیه کاملاً موافقم. اما یادتون باشه که اگر کسی از شما شکایتی بکنه (مثلاً رقبای شما در همون منطقه) اداره اماکن میتونه مغازه رو به دلیل عدم وجود جواز کسب پلمپ کنه و این یعنی کلی ضرر. ضمناً کسی هم شکایت نکنه بهرحال مامورین اماکن یه روز میان سراغتون. ضمناً این رو هم بدونین که اتحادیه یه سری شرایط برای محل مغازه داره و به هرجایی جواز نمیدن. مثلاً یادمه به من گفتن سر چهار راه اصلی، نزدیک مدرسه دخترانه!، در فاصله کمتر از 100 متری فست فودهای دیگه و ... یک سری شرایط که شاید بعضی هاشونو الان برداشته باشن و شاید هم اضافه شده باشه بهشون. پس لطفاً کمی با اتحادیه پیگیری کنید و سختی اون کار رو به جون بخرید تا بعداً به مشکل برخورد نکنید.
6- هزینه های جاری: دوستان قبلاً در این مورد توضیح کافی داده اند اما عددها کمی غیر واقعی بود و بیشتر از این حرفا باید هزینه کنید و ضمناً یک سری هزینه ها هم گم هستند و دیده نمیشن. مثل هزینه های طراحی و چاپ جعبه، هزینه تعمیرات دستگاهها، هزینه های افزایش توان انشعاب گاز مغازه، تبلیغات، مالیات، بیمه و مالیات و عیدی پرسنل، و ...
7- نظارت: باید باید باید باید باید .......... خودتون یا شریک قابل اعتمادتون کاملاً در تمام زمانها در مغازه خاضر باشید و هیچ وقت اونجا رو به کارگرها یا حتی سرآشپزتون نسپرید.
8-کیفیت و قیمت: افت کیفیت به بهانه کاهش قیمت به معنای خیانت به خریدار خواهد بود. هرگز این کار را نکنید. مردم ما حاضرند 2000 تومان بیشتر پول بدهند اما غذای خوب بخورند.
9- محله: بعضی خیابانها و محله ها بشدت پرمشتری و پاتوق فست فود خورها هستند. اگر بتونید جای مناسبی در این جاها پیدا کنید بهتر از این است که در یک کوچه یک محله محدود مغازه بزنید و دو سال منتظر بمونید تا فروشتون به شبی 300 هزار تومان برسد. میدونم که اجاره ها خیلی متفاوت هستند. اما یادتون باشه که فقط در صورتی کار شما در جاهای فرعی میگیره که خودتون مالک مغازه باشید و بتونید مثلاً دو سه سال صبر کنید تا کارتون بگیره. چون بهرحال عمده هزینه شما مربوط به اجاره مغازه خواهد بود.
10- برند: سعی کنید که با اسم و لوگوی مناسب برند خودتون رو در ذهن مردم حک کنید.
11- کار بلدی: حتماً خودتون همه کارها و فوت و فنها رو یاد بگیرید. چون در ابتدای کار، تعداد پرسنل شما محدود خواهد بود و مثلاً یک نفر ساندویچ زن و یک نفر پیتزا زن دارید. حالا اگر هرکدومشون بخوان به مرخصی برن یا اصلاً به هردلیلی ناگهانی سرکار حاضر نشن، نباید کارتون بخوابه و حداقل خودتون باید انجامش بدید یا یکی دیگه رو سریع آموزش بدید که جایگزین بشه. من خودم چند بار گیر کارگر افتادم و اگر کار رو بلد نبودم باید دو سه روز در مغازه رو میبستم.

بهرحال موارد دیگری هم هست که اگر مایل بودید بازهم براتون مینویسم تا همگی رو در تجربه خودم شریک کنم.
موفق و بهروز باشید
سلام
منم با سه چیز خیلی موافقم
1: لوگو و آرم خیلی متفاوت و آسون تا بتونه سریع مشتری رو جذب کنه و در ذهنش بمونه
2: پشتوانه مالی خوب داشتن تا بتونی خوب هزینه کنی
3: مکان خیلی خوب تا سریع به سوددهی برسی
در شروع کار محل مناسب و کیفیت محصول بالاترین الویت را دارند
من از heri_1998 می خوام اگه ممکنه مابقی نکات رو هم بیان کنند.
در ضمن کلاسی کتابی cd نیست که این فوت و فن رو به آدم یاد بده. برای یاد گرفتن این فوت و فن اون طور که من فهمیدم چند راه هست:
- خودت شاگردی کنی یاد بگیری
- کارگر ماهر بگیری هم کار کنه هم یاد بگیری
- استفاده از خدمات مشاوره کلاس کتاب یا cd اگر موجود باشه
- آزمون و خطا و پیدا کردن فوت و فن ها توسط خودت
- استفاده از سرچ در اینترنت و پیدا کردن فوت و فن ها
- .....
آقای heri_1998 شما خودتون یا کس دیگری هست که در قبال پرداخت حق مشاوره بتونه این اطلاعات رو به فردی که می خواد فست فود بزنه انتقال کنه. البته با یک مبلغ مناسب
در فیلم اگه می تونی منو بگیر دی کاپریو می رفت به بهانه خبرنگار و ... از افرادی که در یک شغل مثل خلبان بودند تحقیق می کرد و بعد خودش رو در نقش آن فرد جا می زد و مثلا یک خلبان می شد.
فکر می کنم اینترنت فضای خیلی خوبی برای پیدا کردن جواب سوالات هست. می شه سوالات رو لیست کرد و سپس در اینترنت برای جواب سرچ کرد.
مثلا:
- روغن مورد استفاده چه نوع روغنی باید باشه که هم سالم باشه و هم ارزان و هم خوشمزه. مارک برند؟ کجا ارزون تر می ده؟ چی کار کنم روغن کمتری مصرف شه؟ آیا استفاده از نوعی ظرف یا سینی نچسب می تونه منجر به کاهش مصرف روغن شه؟
سلام مجدد
آقای "مهدی 62" عزیز، من تا حالا کتاب و cd در زمینه آموزش پخت و آماده سازی فست فود ندیدم. اما هستند بسیاری افرادی که تخصصشون راه اندازی رستوران و فست فود هستش و میتونید از اونها کمک بگیرید. البته چند نفری که من باهاشون صحبت کردم برای مشاوره طراحی رستوران و ارائه فرمول غذاها و سس ها و آموزش پرسنل مبالغ بالایی میخواستند که برای من سنگین بود اما نهایتاً مبلغ 3 میلیون تومان به یک نفر دادم تا اطلاعات کامل برای پخت پیتزا و ساندویچ و ... رو در اختیار ما گذاشت و تا 3 ماه هم بهمون سر میزد و به سوالات ما جواب میداد. اما به نظر من بهتر هست که یک سرآشپز ماهر استخدام کنید که همیشه اونجا باشه و به مرور اطلاعات را به شما منتقل کنه.
در مورد آزمون و خطا فکر نمیکنم روش جالبی باشه چون باعث اتلاف وقت و انرژی و هزینه خواهد شد ضمن اینکه شاید هرگز به نتیجه مطلوب نرسید. مثلاً شاید شما در پی بدست آوردن فرمول خمیر پیتزا باشید و کلی هم بگردید اما از کجا میدونید که مثلاً اگر ماءالشعیر به مقداری خاص بهش اضافه کنید ترد و خوشمزه میشه. البته از اینترنت هم میشه اطلاعاتی کسب کرد اما به نظر من راه زیاد جالبی نیست و وقتتون رو تلف میکنه.
ضمن اینکه درسته که میتونید اطلاعاتی رو از نت بدست بیارید و ببینید که مثلاً چطوری پیتزا بپزید اما یک مسئله مهم اینه که باید بدونید که از چه مواد و کدوم برند ایرانی استفاده کنید و فکر نمیکنم بتونید چنین اطلاعاتی را از اینترنت بدست بیارید. مثلاً در مورد روغنهای ایرانی که کدوم بهتر هستند شاید اطلاعاتی باشه، اما اینکه کدوم از لحاظ اقتصادی بصرفه تر هستش رو نمیتونید بدست بیارید یا مثلاً بهترین و بصرفه ترین کالباس برای پیتزای پپرونی رو نمیتونید از وب سایتها متوجه بشید. یا در مورد پنیر پیتزا و بهترین ترکیب اون که گرون هم تموم نشه براتون. خلاصه اینکه گرفتن یک مشاور یا یک سرآشپز حرفه ای برای استارت کارتون واجبه.

یک نکته دیگه در مورد وسایل هستش. اگر آشپزخانه شما در معرض دید مشتری نیست میتونید برای شروع کارتون از وسایل دست دوم استفاده کنید و اینجوری بشدت در هزینه های اولیه صرفه جویی کنید. شک نکنید که میتونید وسایل دست دومی پیدا کنید که قیمت بسیار پائینی داشته و ضمناً خوب هم کار کنند. بورس اینجور وسایل هم که انتهای خیابان پیروزی هستش. یا میتونید اون وسایلی که در معرض دید مشتری هست رو نو بخرید و بقیه رو مستعمل. سعی کنید تا جایی که ممکنه هزینه های شروع کار رو پائین بیارید مگر اینکه خودتون مالک مغازه باشید و دغدغه جابجایی یا احیانا نگرفتن کار رو نداشته باشید و یا اینکه حسابی جیبتون پر پول باشه و مثلاً ده میلیون تومان بیشتر هزینه کردن براتون مهم نباشه.

من خودم متاسفانه نه تخصص دارم و نه فرصت کافی که بتونم به شما مشاوره بدم. اما فقط یک ایده عالی دارم که همونجوری هم که گفتم فرصت نشد در مغازه خودم انجامش بدم. اگر بخواهید میتونم در اون مورد باهاتون مذاکره کنم. ضمناً یک نفر رو هم میشناسم که کارش راه اندازی رستوران و کافی شاپ هستش و میتونم معرفیش کنم بهتون. اما خودتون هم میتونید در نت جستجو کنید و این آدما رو پیدا کنید.
بهروز باشید
آقای heri_1998 می شه بگید چرا فست فود رو ول کردید؟
آقا من اینجا توی همین انجمن:http://forum.unc-co.ir/showthread.php?tid=365&page=20
این مطلبو دیدم. خیلی ایده های جالبی هست:

اولین راهکاری که حتما باید انجام بشه ارسال SMS تبلیغاتی به تمامی شماره های اون محله.که در ابتدا مردم با شغلتون آشنا بشن.من می تونم اینکارو براتون بکنم.فقط باید کد پستی محلتون رو بهم بگید.
دومین راهکار چاپ تراکت رنگیه گلاسس.البته با یه متن درست و حسابی که باعث جذب مشتری بشه.اونم خودم در خدمتتون هستم.
سومین راهکار اینه که شما بعد از افتتاح مغازتون حدود 3 روز باید مراسم افتتاحیه برگزار کنید تو این سه روز باید تمامی غذاهاتون رو با 50 یا 40 درصد تخفیف ارائه بدید تا مشتریانتون با کیفیت غذاهاتون آشنا بشن.من این کاررو برای یه پیتزا فروشی که تو یه محله ای هست که پشه پر نمی زنه انجام دادم الان از همه ی پیتزا فروشی ها فروشش بیشتره و خود منهم یکی از مشتری ثابت های پیتزاهاشم.
چهارمین راهکار دادن اشتراک به شرکتهاست که میگید قراره صبحانهاشونو تأمین کنید.شما باید شرکتهارو با یکسری قلق ها مجبور کنید تا با شما قرارداد ببندند تا شما هرروز تو یه ساعت خاص براشون صبحونه رو ببرید تو شرکتشون
پنجمین راهکار اینکه هر روز یه صبحانه ی خاص رو طراحی کنید و تو مغازه تون به مشتریا بدید مثلا بگید صبحانه ی امروز......این خودش یه وجهه تمایز هستش
ششمین راهکار اینکه به مردم هم اشتراک بدید و بعد از اینکه اشتراک دادید برای شب عید یکسری تقویم حصیری چاپ کنید و کد اشتراکشون رو توش بزنید و بدید بهشون این کار معجزه می کنه من تجربه کردم(بازم خودم کمکت می کنم)
هفتمین راهکار بازاریابی حضوری و رفتن به شرکتاهاس که بتونید باهاشون صحبت کنید و باهاشون قراداد ببندید.
هشتمین راهکار اینکه هر کاری رقبا انجام میدن شما به بهترین صورت ممکن اونو انجام بدین تا مشتریا تعجب کنن
نهمین راهکار حتما حتما مغازتون رو زیبا و شیک طراحی کنید تا یه خاطره ی دلنشین از اومدن به مغازه شما در ذهن مشتری بمونه
دهمین راهکار به همه ی مشتریانتون بعد از اینکه میخوان برن یه هدیه کوچیک بدین(خودم راهنماییتون می کنم که چی بدین) بستنی آیس پک به عر مشتریش بعد از رفتن به بچش یه بادکنک که آرمشون روش چاپ شده بود میداد
بازم اگر چیزی به ذهنم رسید تو همین جا مطرح می کنم.



البته در مورد اختصاصی فست فود این نظر ارائه نشده در مورد مغازه صبحانه بوده که بعضی نکاتش برای فست فود هم خیلی مفیده.
خبر جدید:
برای مشاوره لازم نیست پول کلانی بپردازیم. ما اکثرا جوان هستیم و آشنا با نت و تکنولوژی. مثلا یک مشاور می خواد برای ما طراحی دکوراسیون کنه. خوب مگه ما جوونای این دوره کجکی هستیم نتونیم خودمون این کارو بکنیم و کلی پول به طراح دکوراسیون بدیم. چند مقاله در مورد روان شناسی رنگ ها و سرچ برای تصاویر دکوراسیون فست فود در دنیا به ما بهترین ایده ها رو می ده. بعد هم کاشی کار نجار نقاش و ... میاری طرحتو با سلیقه خودت پیاده می کنی. حتی اگه کمی کار فنی کرده باشی خودت هم می تونی از پس کاشی کاری و رنگ و نحاری بربیای فقط وسیله می خواد. تازه خیلی هم حال می ده که طرح خودت رو خودت پیاده کنی.
اما به هر حال من آگهی های همشهری قسمت آموزش آشپزی رو مرور کردم امروز و چندجا تماس گرفتم. به نظرم بهترینش این بود:
هوریزان عضو UN/APETIT آشپزی حرفه ای-هتلداری راهنمایان مدیریت فنی،طبیعت گردی غذای فوری کافی شاپ
88490059 250 هزار تومن که احتمالا با تخفیف و کمی اصرار 200 تومن هم قبول می کنه. روزهای 1 و 3 شنبه ساعت 3-6 زیر پل کریم خان-تقاطع قرنی-جنب بانک تجارت-پ 196-طبقه 3 شرقی- تا ساعت 5. استاد مورد نظر هم به گفته خودشون 14 ساله فست فود کاره. و در جواب اینکه من می خوام مغازه بزنم گفتن اصولا کسایی که میان اینجا همشون همین قصد رو دارن و برای زدن مغازه بهشون کمک می شه.
چندجا دیگه هم زنگ زدم که یا برای خانم ها بود. یا استادشون تجربه خاص فست فود یا راه اندازی فست فود نداشت یعنی احساس کردم یک حالت آموزش آشپزی داره نه کاربرد تجاری. یا قیمت بالا بوده یا ظرفیت تکمیل نشده بود. وجه ممتاز این آگهی این بود که استادش 14 ساله خودش فست فود کاره. به نظرم فوق العادست.
دوستان جوینده یابندست. دوستان اشاره کردن که برای مشاوره فست فود 3 ملیون می گیرند. پس دیدید می شه با 200 هزار تومن هم مشاوره و آموزش گرفت. برای همه قسمت های کار هم همینه. می شه مغازه ای توی فرعی گرفت ولی فروشش از خیابون اصلی هم بزنه بالاتر. مثلا امام حسین یک منطقه هست که مجرد و شهرستانی زیاد داره که بعضا حوصله آشپزی بعد از خستگی کار رو ندارن. در ضمن بافتش فشرده و تراکم جمعیتی بالاست. اکثر ساندویچی هاش هم بی سوادن. شما اونجا می تونی یک مغازه ارزون بگیری ولی فروش خوبی داشته باشی. خودم یه نمونش رو اونجا دیدم. حالا بعدا پولت جمع شد بری مغازه گرون تر و بهتر بگیری.
حرفم اینه که با سرمایه کم هم می شه فست فود کار کرد.
من هنوز برای cd آموزش فست فود سرچ نکردم. شاید cd ش هم باشه. یا حتی مشاوره های ارزان تر.
در زمینه مشاوره می تونیم یه کاری هم بکنیم. بریم پیش همین مشاوره ها بگیم آقا لیست قسمت هایی که قراره مشاوره بدین چیه؟ تو اینترنت هم هست. قبلا یه سایتی پیدا کرده بودم لیست مشاوره هاش رو بیان کرده بود. مثلا: دکوراسیون - گرفتن نیرو و آموزش و حقوق و تنبیه و تشویق نیروها - طرز تهیه غذاها- طراحی بروشور- طراحی لوگو و برندسازی- و ... شما این لیست ها رو که از چندتاشون گرفتی یک لیست مشترک از همشون درمیاری. این طور می فهمی که کارت شامل چه اجزایی هست که باید براشون طرح بدی و برنامه ریزی کنی. بعد می ری سراغ هر قسمت مثلا دکوراسیون که بالا گفتم. مثلا اسم و برند، چند تا مقاله در مورد انتخاب اسم برای کسب و کار می خونی و یک اسم انتخاب می کنی. چند مقاله در مورد برندسازی می خونی و برنامتو مشخص می کنی که چه طور برند بشی. و همین طور ریز به ریز کارها طراحی می شن. اصطلاحا اتود کار رو زدیم می ریم سراغ پیاده سازی عملی کار شامل پیدا کردن مغازه مناسب، خرید تجهیزات لازمی که قبلا لیست کردیم، خرید مواد لازم برای دکوراسیون و آوردن بنا و اجرای دکوراسیون، و .....
سلام
دلیل اینکه فست فود رو رها کردم دو مورد بود:
- من خودم جایی دیگه مشغول بودم و نمیرسیدم بهش سر بزنم لذا شریک من متاسفانه از اعتماد من سوء استفاده کرد و حسابی کلاهبرداری کرد.
- اجاره مغازه بیش از توان من بود که بتونم چند ماه که مغازه خاک خوری داشت از جیبم اجاره رو پرداخت کنم.

در مورد سایر موارد هم من فقط تجربه و برداشت خودم رو به شما منتقل کردم. بهرحال راه های رسیدن به فست فود زیاده ! و فقط نباید مثل من کار کنید. براتون آرزوی موفقیت میکنم.
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع