ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


اخبار خودرو تنها فقط در اينجا
زمان کنونی: 06-02-2024, 09:01 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: اقاي ايـــده
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
پاسخ: 1
بازدید: 1067

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 2.6
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار خودرو تنها فقط در اينجا
02-28-2012, 02:04 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 02-28-2012 02:13 PM، توسط اقاي ايـــده.)
ارسال: #1
اخبار خودرو تنها فقط در اينجا
در اين تاپيك خبرهاي خودرو در هر روز قرار خواهد گرفت.
امروز سه شنبه مورخ9 اسفند1390
رفع نیازهای صنعت خودرو ، گامی در جهت توسعه این صنعت است

به گزارش خبر خودرو، عضو انجمن قطعه سازان ، عدم شناخت دقیق صنعت خودرو در کشور را مانعی بزرگ بر رشد و توسعه صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت : تصور اینکه صنعت خودرو از صنایع مرفه و پر سودی است موجب فشار بر این صنعت و بالطبع عدم حمایت جدی از این صنعت شده است.
ایرج یزدان بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، افزود : هم اکنون بیش از یک میلیون نفر به واسطه صنعت خودرو مشغول به فعالیت می باشند که در صورت عدم توجه به این صنعت و حذف دیدگاه سیاسی از آن،قطعا فاجعه بزرگی در این صنعت خودرو کشور رخ خواهد داد.
وی با تاکید بر توجه بیشتر به نیازهای صنعت خودرو، گفت : توجه به نیازهای صنعت خودرو درراستای توسعه صنعت خودرو، قطعا موجب عدم تولید و توسعه خودروهای جدید در این صنعت خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد : متاسفانه از مشکلات صنعت خودرو ایران عدم موافقت بازار با صنعت داخلی و افزایش واردات است در حالی که این توجه به بازار و تولیدات داخلی علاوه بر اینکه ارتباط مستقیمی با بحث اشتغال در صنعت خودرو داشته در ارزشهایی چون کسب نوآوری و پیشرفت در این صنعت نیز موثر است .
وی تعیین راهکاری جهت رفع چنین موانعی در صنعت خودرو را منوط به تشکیل جلسات کارشناسی جهت بررسی این نوع مسائل دانست و گفت : در حالی که چنین جلساتی در بخش هایی از صنعت خودرو من جمله صنعت قطعه سازی تشکیل می گردد اما معمولا این جلسات به طور منظم و جدی تشکیل نمی شود.
وی شناخت صنعت خودرو را مهمترین اقدام مسئولین و فعالین در این بخش دانست و گفت : صنعت خودرو از صنایع پیشرو محسوب می شود به همین جهت در دنیا با ایجاد مشکلات اقتصادی ،اولین بخشی که مورد توجه دولتمردان قرار می گیرد ،صنعت خودرو است ،چرا که این صنعت علاوه بر بحث اشتغالزایی که به همراه دارد ،سود آوری، منفعت اجتماعی و حتی توسعه تکنولوژی را نیز در کشور به دنبال دارد.
وی گفت : صنعت خودرو، از جمله صنایع است که به بسیاری از صنایع را با خود درگیر نموده است به همین منظور مدیران صنعت خودرو و مسئولین باید توجه بیشتری نسبت به شناخت و توسعه و پویایی در این صنعت نمایند.
این کارشناس صنعت خودرو و قطعه سازی کشور در ادامه به مشکلات قطعه سازان اشاره و اظهار داشت : هم اکنون قطعه سازان داخلی با مشکلات بسیاری دست به گریبان هستند و باید به این صنعت نیز توجه بیشتری صورت گیرد و گرنه این صنعت نیز دچار آسیب جدی خواهد شد.
یزدان بخش همچنین به استراتژی توسعه صنعت خودرو اشاره نمود و اظهار داشت : تدوین استراتژی جهت توسعه صنعت خودرو، بدون وجود برنامه عملیاتی و اجرایی در این بخش ،قطعا مشکلی را از صنعت خودرو و قطعه سازی امروز و آینده برطرف نخواهند نمود هم اکنون صنعت خودرو و قطعه سازی کشوربه جهت عدم توجه و اختصاص اعتبارات لازم در سراشیبی سقوط در حرکت است.
وی عدم تامین منابع مالی ،نوسان نرخ ارز و عدم اختصاص اعتبارات بانکی مشکلات جدی را در صنعت خودرو و قطعه سازی ایجاد نموده است که جهت رفع این موانع باید اقدامات و برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد.
صدور آرم ترافيک به صورت اينترنتي انجام شد

به گزارش خبرخودرو ، معاون اجرایی سازمان ترافیک شهرداری تهران گفت: امسال، صدور آرم طرح ترافیک از جمله نام نویسی و پرداخت وجوه، کاملا اینترنتی انجام شد.
آقای نوروزی در مراسم رونمایی از آرم طرح ترافیک سال 91 با اشاره به اینکه آرم های طرح ترافیک در اسفند توزیع خواهد شد، افزود: در آرم طرح ترافیک، خیابانی طراحی شده که یک طرف آن مسیر بی آر تی با دو دستگاه اتوبوس قرار دارد و مسیر برای تردد باز و در طرف دیگر مسیر خودروهای شخصی با ترافیک طولانی است.
معاون اجرایی سازمان ترافیک گفت: هم اکنون، 82 درصد از مدارک متقاضیان آرم طرح ترافیک تحویل گرفته شده و آرم ها در حال صدور است.
نوروزی افزود: جعل آرم طرح ترافیک، دیگر معنا ندارد، زیرا در حافظه دوربین های ورودی به طرح ، شماره پلاک خودروها ثبت است. معاون اجرایی سازمان ترافیک شهرداری تهران گفت: درصدد هستیم با افزایش دوربین ها و تجهیز ورودی های محدوده زوج و فرد، به دوربین های کنترلی از سال آینده برچسبی صادر نشود.
نوروزی افزود: در پشت زمینه آرم طرح ترافیک، عبارت زیبای «حی علی خیرالعمل» حک شده است. وی گفت: تعداد آرم های سال 91 همانند امسال 106 هزار و 200 فقره است و یک آرم اضافه صادر نخواهد شد.
معاون اجرایی سازمان ترافیک درخصوص صدور آرم طرح ترافیک برای آژانس های درون شهری گفت:‌ اتحادیه آژانس ها در صورتی که نام مالکان خودرو را شفاف اعلام نکند، آرمی تحویل داده نمی شود و همچنان صدور 10 هزار فقره آرم برای آژانس ها متوقف مانده است. نوروزی افزود: آرم های جدید، از اول فروردین سال 91 اعتبار دارد.

افزایش قیمت حاملهای سوخت در فاز دوم هدفمندی یارانه ها به صلاح کشور نیست


به گزارش خبر خودرو ، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مجلس اجازه افزایش قیمت حامل‌های انرژی را بیش از آنچه در قانون هدفمندی یارانه‌ها آمده است را نمی‌دهد، گفت: قانون هدفمندی یارانه‌ها باید طی 5 سال اجرایی شود.
عماد حسینی در گفتگو با خبرنگار خبر خودروبا اشاره به اجرای فاز دوم قانون هدفمندسازی یارانه‌ها،افزود: قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، پروسه نظام‌مندی است که باید در طول 5 سال اجرایی شود.
وی افزود: این فرآیند پنج ساله مستلزم یکسری مقدمات است، اما متاسفانه مقدمات آن در فاز اول به درستی اجرایی نشد و باعث شد فاز اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به طور کلی با توجه به شرایط موجود، با شیب تندی اجرایی شود.
حسینی با بیان اینکه فاز دوم نباید به فاز اجرای کامل قانون یارانه‌ها تبدیل شود، ادامه داد: قیمت برخی از حامل‌های انرژی در فاز اول اجرای قانون یارانه‌ها، بیش از آنچه باید، اضافه شد و این شیب تند علاوه بر اینکه باعث افزایش تورم در کشور شد، هیچ مشکلی از مشکلات را نیز حل نکرد.
وی تصریح کرد: دولت برای اجرای فاز دوم قانون مذکور، قاعدتا باید میزان یارانه‌های نقدی را افزایش دهد، اما متاسفانه امکان این افزایش به دلیل وجود برخی مشکلات خاص مانند کسری بودجه دولت فراهم نیست وابتدا باید این مشکل حل شود.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خواستار عدم افزایش قیمت حاملهای سوخت بیش از 20 درصد شد و گفت: اگر قرار باشد فاز دوم اجرایی شود قیمت ها بیش از 20 درصد نباید افزوده شود در غیر این صورت با توجه به شرایطی که بخش کشاورزی و صنعت دارد این بخشها با مشکل مواجه خواهند شد واین امر به هیچ عنوان با فاز دوم هدفمندی یارانه ها سنخیت ندارد و باید آن را به عنوان فاز نهایی حساب کنیم.
وی در پایان گفت: در صورتیکه قیمت حاملهای سوختی افزایش یابد چنین قیمتهایی بیش از فوب خلیج فارس خواهد بود و با توجه به اینکه این مرحله فاز دوم است این امر به صلاح کشور نیست.‌

تعدیل قیمت خودرو با حذف انحصار از بازار خودرو کشور

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، رقابت پذیری در صنعت خودرو را از مسائل مهم و قابل تامل در این حوزه از صنعت ذکر کرد و اظهار داشت : در راستای خصوصی سازی صنعت خودرو به نظر می رسد باید سهام شرکتهای خودروساز از یکدیگر جدا شود تا رقابت مناسبی بین شرکتهای خودروساز داخلی ایجاد شده و در این جهت صنعت خودرو کشور نیز رشد و توسعه یابد.


نادر قاضی پور در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، ضمن تاکید بر تاثیر رقابت خودروسازان در کاهش هزینه و قیمت تمام شده تولید ، تصریح کرد : در شرایط امروز صنعت خودرو و افزایش تنوع در تولید ، باید رقابت خودروسازان در راستای کاهش قیمت تمام شده صورت گیرد.
وی افزود : افزایش کیفیت ، رعایت استانداردهای 51 گانه و افزایش ایمنی خودروهای تولیدی از مواردی است که باید در صنعت خودرو به طور جدی به آن توجه شود چرا که این پرداختن به این بخش ها قطعا در توسعه و رشد صنعت خودرو موثر خواهد بود.
وی در ادامه به تاثیر انحصار برخی شرکتهای تولیدی در افزایش قیمت خودروهای داخلی پرداخت و اظهار داشت : آنچه که امروز در افزایش قیمت خودرو تاثیر می گذارد انحصار ایجاد شده توسط برخی از شرکتهای داخلی در بازار خودرو کشور است .
نماینده ارومیه در خانه ملت همچنین به لزوم ایجاد استقلال در شرکتهای تولید قطعات اشاره و خاطر نشان کرد : باید تولید کنندگان قطعات به سوی استقلال در تولید رفته تا با رقابت و کاهش هزینه ها ،در تامین قطعات شرکتهای خودورساز رقابت نموده و در این راستا با فروش نقدی مشکل نقدینگی این شرکتها نیز کاهش یابد.
قاضی پور افزود : در حالی که به جهت مشکلات نقدینگی شرکتهای قطعه ساز وتاخیر در بازپرداخت مطالبات آنها توسط خودروسازان ،بسیاری از شرکتها ناچار به دریافت تسهیلات با بهره بالا شده و در این راستا بیشترین سود نصیب بانکها شده است.
وی مدیریت خودروسازان نسبت به کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری را در تعدیل و کاهش قیمت تمام شده تولید خودروهای داخلی موثر ذکر کرد و اظهار داشت :خودروسازان در بازار رقابت با خرید قطعات رقابتی ،مدیریت بر کاهش هزینه ها نمایند و در این راستا قیمت خودرو را نیز کاهش دهند.
وی همچنین در خصوص تاثیر نوسان ارز بر قیمت خودرو در کشور گفت : با توجه به اینکه نوسان نرخ ارز مدت زیادی نیست که ایجاد شده است و از سویی شرکتهای خرید قطعات و مواد اولیه شان برای هر شش ماهه و یا سالیانه خرید می نمایند و اغلب در انبارهایشان قطعات دارند بنابراین به نظر می رسد نوسان کنونی در نرخ ارز تاثیر چندانی در قیمت قطعات و خودروها نداشته باشد.

دستاوردهای صنعت خودروسازی کشور تحسین برانگیز است

به گزارش خبر خودرو، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی دستاورد های صنعت خودروسازی کشور را در سال جاری تحسین برانگیز دانست و گفت: براساس بررسی ها در چند ماه اخیر نشان می دهد که شرکت های خودروسازی در سالهای اخیر پیشرفت قابل توجهی را از خود نشان دادند.
شهریار طاهر پور در ادامه گفتگو با خبر نگار خبر خودرو گفت: در سال اخیر خودروسازان در صدد بودند که پلت فرم های جدیدی را طراحی کنند زیرا نیاز به تولید پلت فرمهای جدید در صنعت خودرو کشور بسیار احساس می شود و ما در سال جاری شاهد اتخاذ این تصمیم بزرگ در این صنعت بودیم و تولید پلت فرم های جدید در دستور کار این صنعت قرار گرفت که این امر از لحاظ جهانی دستاورد عظیمی خواهد بود.
وی افزود: مهمترین موضوع در سال اخیر ارتقاء موتور خودرو های داخلی بود که به نظر می رسد شرایط ساخت موتور نسبت به گذشته ارتقا یافته است.
وی خواستار مشارکت خودروسازان در تولید پلت فرم شد و تصریح کرد: شرکت های خودروسازی باید به سمتی حرکت کنند که با مشارکت با هم مجموعه ای را تشکیل داده که این مجموعه بصورت تخصصی به تولید و طراحی پلت فرم اقدام کند ودر صورتیکه بخش خصوصی در این زمینه وارد شود شاهد افزایش و سرعت در تولید پلت فرم خواهیم بود.
وی در خصوص ساخت خودرو های دیزلی نیز گفت: در صورتیکه خودرو ها بصورت دیزلی تولید شود پیشرفت خوبی برای کشور خواهد بودو این امر در حال حاضر نیازمند برنامه ریزی بسیاری است.
عضو کمیسیون صنایع خواستار تنوع سوختی در خودرو های کشور شد و گفت: تولید خودرو هایی با سوخت های متنوع می تواند از جمله دستاورد های صنعت خودرو کشور باشد که در صورتیکه این امر محقق شود اقدام بزرگی صورت گرفته است.
طاهر پوردر پایان گفت: صنعت خودرودر سال اخیر توانسته است با استفاه از توان داخلی دستاورد های خوبی را به دست آورد که این اقدامات می تواند زمینه ای برای پیشرفتهای این صنعت در آینده باشد .
فضای نامناسب کسب و کار، مشکل امروز صنعت خودرو ایران

ه گزارش خبر خودرو، دبیر انجمن خودروسازان، با اشاره به لزوم بهبود فضای کسب و کار در صنعت خودرو ،خاطر نشان کرد : در حال حاضرفضای نامناسب کسب و کار مهمترین مشکل صنعت خودرو کشور است به طوری که این مسئله هم اکنون مشکلاتی را در کل صنعت کشور ایجاد نموده است.
احمد نعمت بخش در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو، با توجه به تشدید تحریمها ، بر آثار این اقدام بر کل صنعت کشور پرداخت و گفت : به جهت تحریمهای اخیر هم اکنون هزینه های تمام شده تولید در صنعت خودرو افزایش یافته است که بالطبع این مسئله چالشی را در صنعت خودرو ایجاد کرده است اما صنعت خودرو سکوت ننموده و راهکاری جهت مقابله با تحریمها انجام خواهد داد.
وی عدم رشد سرمایه بانکها متناسب با صنعت خودرو را مشکل و مانعی دیگر در صنعت خودرو عنوان کرد و افزود : در سالهای اخیر متاسفانه بانکها به میزان صنعت خودرو رشد و توسعه نداشته اند و بدین ترتیب تسهیلات لازم در اختیار صنعت خودرو قرار نمی گیرد.
وی تصریح کرد : در گذشته خودروسازان با پیش فروش های یک تا دو ساله خود ، تلاش می نمودند به این واسطه ،نقدینگی شرکت را تامین نمایند در حالی که امروز با افزایش تولیدی که طی این سالها در صنعت خودرو صورت گرفته است دیگر روش پیش فروش جوابگوی هزینه های شرکتها نیست و باید بانکها به کمک شرکتها خودروساز آیند که متاسفانه به جهت سرمایه اندک بانکها ،عملا این امکان فراهم نیست.
وی سرمایه ناکافی بانکها و عدم اختصصاص تسهیلات لازم به صنعت خودرو کشور را موجب روی آوردن خودروسازان به موسسات خصوصی و اعتباری و دریافت وام هایی با بهره بالا دانست و گفت : در سالهای اخیر به جهت افزایش تنوع در تولید و بالطبع افزایش قدرت انتخاب متقاضیان ،بازار به نفع خریداران تغییر کرده و سود حاصل از فروش خودرو نسبت به گذشته کاهش یافته است و یکی از دلایل کاهش سود شرکتهای خودروساز به جهت تامین نقدینگی و عدم تامین سرمایه لازم توسط بانکها ،ناچار به دریافت وام های با بهره 26 درصد از موسسات اعتباری شده اند.
دبیر انجمن خودروسازان در ادامه به لزوم آزاد سازی قیمت خودرو در کشور پرداخت و اظهار داشت : در شرایطی که مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری را بر اجرای اصل 44 قانون اساسی داشته اند ، مقدم بر اجرای این اصل آزادسازی قیمتهاست ،ضمن اینکه در برنامه پنجم توسعه هم قانون گذار توصیه نموده است که قیمتها باید به انجمن ها و شرکتها واگذار شود اما تاکنون این موضوع محقق نشده است و به واسطه این مسئله چالشی در صنعت خودرو ایجاد شده است.
نعمت بخش در پاسخ به این سوال که با آزادسازی قیمت خودرو، آیا نباید تعرفه خودرو نیز حذف گردد ،گفت : برخلاف تصور عموم نسبت به تعرفه بالای خودرو ، هم اکنون تعرفه بسیاری از کالاها بالاتراز خودرو است به طوری که تعرفه کاشی 100 ، کفش 120 و تعرفه کلیه پوشاک ها 100 به بالاست ، در حالی که تعرفه قطعات منفصله خودرو (فول سی کی دی) 64 درصد است .
وی با ابراز مخالفت نسبت به کاهش یکباره تعرفه خودرو ، افزود : البته همواره ما به دولت های مختلف اعلام نمودیم که ،بهترین روش برای کاهش تعرفه ها این است که دولت بدون در نظر گرفتن نوع کالا، تعرفه همه اقلام را در جدولی تنظیم و ظرف مدت 5 سال به تدریج کاهش دهند و در کمیسیون ماده یک نیز مصوب نماید با این اقدام اولا برای ورود به WTO آماده خواهیم شد در ثانی کلیه سرمایه گذاران هر رشته صنعتی با مراجعه به جدول تعرفه ها مشاهده می کنند که ظرف پنج سال آینده چه شرایطی در انتظارشان است در واقع اشخاصی که در نظر دارند برای تولید کالایی سرمایه گذاری نمایند چشم انداز 5 سال آتی آن رشته صنعتی را ملاحظه و سپس تصمیم گیری خواهند نمود.
وی در ادامه در خصوص علت مخالفت نسبت به واگذاری قیمت خودرو به شرکتهای خودروساز گفت : طرح اینکه خودرو جزء کالاهای حساس است همواره از مهمترین دلایل مخالفت با این درخواست بوده در حالی که خودرو جزء کالاهای اساسی نیست و انتظار می رود با توجه به اینکه حساسیت خودرو به مراتب کمتر از کالاهای اساسی و حتی ارز و سکه و نان شب مردم است، اجازه دهند قیمت گذاری خودرو در اختیار شرکتهای خودروساز قرار گیرد و شرکتها از این بوروکراسی قیمت رها گردند
وی در ادامه به نمودار افزایش قیمت کالاها اساسی بر پایه سال 76 اشاره و اظهار داشت :بر اساس این نمودار در سال 76 قیمت خودرو و کاالاهای مصرفی 100 درنظر گرفته شده است بر اساس این نمودار در خرداد ماه 90 ،شاخص کالاهای مصرفی از 100 به 715 و خودرو از 100 به 136 افزایش داشته بدین معنی که قیمت کالاهای مصرفی در 14 سال گذشته بیش از 7 برابر افزایش یافته در حالی قیمت خودرو افزایش بسیار کمی را در این مدت داشته است.
رشد و توسعه کیفی خودروها با افزایش رقابت پذیری در صنعت خودرو


به گزارش خبر خودرو ، کارشناس و عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ضمن اشاره به تاثیر افزایش کیفیت در توسعه صنعت خودرو کشور گفت : با توجه به اینکه هر پیشرفت و فعالیتی در شرایط بازار عرضه و تقاضا تعیین و مشخص می گردد ، بالطبع استاندارد نیز در این شرایط تعیین و در توسعه صنعت خودرو نیز نقش مهمی خواهد داشت.
دکتربهروز مشهدی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو، افزود : استاندارد در لغت به معنی رعایت حداقل ها است به طوری که به جهت معنای واقعی استاندارد که رعایت حداقل هاست، هر کالا در هر زمان که به بازار عرضه می شود، طبعا باید استاندارد های تعیین شده را پاس نماید. هم اکنون استاندارد (یعنی حداقل ها) برای خودروهای تولیدی در کشور توسط موسسه استاندارد تعیین و خودروسازان نیز ملزم به اجرا هستند به طوری که کلیه خودروهای با رعایت چنین استاندارد هایی شماره گذاری و به بازار عرضه می شوند.
وی همچنین ضمن مقایسه استانداردهای صنعت خودرو کشور با استانداردهای بروز دنیا ،خاطر نشان کرد : همواره برخی استانداردها که در صنعت خودرو اجباری هم هستند همچون استاندارد ایمنی ، مصرف سوخت و آلایندگی در خودروهای داخلی با استانداردهای روز دنیا فاصله دارند .
وی افزود : از مدتها قبل، استاندارد آلایندگی خودروها در اروپا یورو 4 و هم اکنون نیز یورو 5 هستند در حالی که در ایران کم کم در حال اجرای استاندارد یورو 4 در این حوزه هستیم و این نشان از فاصله ما با استاندارد روز دنیا دارد و معمولا نیز این شرایط در گذشته وجود داشته است.
وی تصریح کرد : در فرهنگ عامه کشورمان استاندارد بودن به معنای برتری در کیفیت است. در حالی که کیفیت محصولات در همه صنایع از جمله صنعت خودرو می تواند فراتر از استاندارد ها تولید گردد و حتی به لحاظ کیفی رتبه هایی بیش از حد استاندارد کسب نمایند. در شرایطی که چنین روند و سیستمی در کشور وجود ندارد که کیفیت فراتر از استاندارد معنی پیدا کند.
وی توسعه استانداردها، فراتر از استانداردهای اجباری را وابسته به بازار عرضه و تقاضا دانست و گفت : قطعا خودروی با کیفیت های بالاتر را بسیاری از مردم تمایل دارند حتی با پرداخت هزینه بیشتر خریداری نمایند این در حالی است که کلیه خودروهای تولیدی و وارداتی تنها ملزم به پاس نمودن حداقل ها هستند و در این راستا قطعا کیفیت ها متفاوت خواهد بود.
عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت در ادامه به اندازه گیری و رتبه بندی کیفی خودروها اشاره و اظهار داشت : در دنیا موسساتی برای اندازه گیری ایمنی خودروها وجود دارد و با این روش به خودروها به لحاظ ایمنی ستاره هایی اعطا می شود در حالی در ایران چنین سیستمی وجود ندارد و معمولا برتری خودروها به لحاظ ایمنی از روی برند یا عرضه و تقاضا مشخص می شود.
مشهدی همچنین ضمن تاکید بر تقویت بازار رقابت صنعت خودرو کشور، تصریح کرد : با توجه به اینکه تعیین رتبه بندی ایمنی و حتی کیفی خودروها در شرایط بازار رقابت مشخص می شود و در کشور ما بازار رقابت جدی در این راستا وجود ندارد بنابراین عملا این اقدام جایگاهی ندارد.
وی خاطر نشان کرد : متاسفانه بازار خودرو ایران در شرایطی قرار ندارد که خودروساز را مجبور به افزایش کیفیت و ایمنی، فراتر از استانداردها نماید.
وی راهکار رفع مسائل مطرح در صنعت خودرو و ایجاد رقابت پذیری در بازر خودروی کشور را ،حذف تدریجی تعرفه ها و ورود به بازار تجارت جهانی دانست و گفت :با کاهش تدریجی تعرفه هاست که رقابت پذیری و افزایش کیفیت در صنعت خودرو حاصل می شود

كانال ايده يار: @ideayar
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: P@RSA , ناصر صادقی , abnilboy , jahanagahi
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  قیمت و نوسانات بازار خودرو کامیار کاظمی 24 7,203 07-13-2019 01:29 AM
آخرین ارسال: criswizard
  چند اشتباه بزرگ هنگام خرید خودرو mallarme 3 2,726 01-14-2018 01:06 PM
آخرین ارسال: peddy71
Bug مشاوره با شما (کاور خودرو) m.alizade 5 1,730 08-18-2017 11:13 AM
آخرین ارسال: m.alizade
  خرید وفروش خودرو فرسوده golro 8 2,875 04-20-2015 12:31 PM
آخرین ارسال: محمد احمدی66
  سوال در مورد خرید اتوبوس ولوو b9r camirmohamad 3 7,370 03-14-2015 06:21 PM
آخرین ارسال: مهدی گل محمدی
  مشاوره خرید خودرو P@RSA 14 3,350 08-20-2014 08:19 AM
آخرین ارسال: hotdvd
  راهکارهای طلایی برای خرید خودرو دست دوم صدفی 2 3,076 07-01-2014 12:13 AM
آخرین ارسال: hamid.terry
  مشاوه خرید خودرو nader1095 9 2,647 07-08-2013 07:33 AM
آخرین ارسال: nader1095
  مشاوره در مورد خرید اتوبوس VIP half_moon 11 16,980 06-22-2013 02:45 AM
آخرین ارسال: hamid1231366
  آخرین اخبار روزانه خودرو صدفی 121 24,489 06-07-2013 02:32 PM
آخرین ارسال: hamedkhan
  یک غول جدید در خیابان‌های تهران! صدفی 1 1,130 05-14-2013 03:33 AM
آخرین ارسال: امير وارسته
  مقایسه قیمت برخی خودروها در داخل و خارج از ایران سعید محمدی 1 1,042 10-30-2012 04:40 PM
آخرین ارسال: yu3f
  كاهش بي‌سابقه توليد خودرو در ايران صدفی 0 1,104 05-16-2012 01:37 PM
آخرین ارسال: صدفی
  واردات خودرو از 9 شرکت خارجی ممنوع می شود صدفی 3 1,842 04-18-2012 06:39 PM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی
  در سال ۹۰ چقدر خودرو تولید کردیم؟ صدفی 2 1,364 04-17-2012 10:23 AM
آخرین ارسال: mjdehghani
  مشخصات فني ماشين هاي ايران خودرو+عكس اقاي ايـــده 3 2,726 02-28-2012 09:01 PM
آخرین ارسال: 3ObHaN
  ایران خودرو پولدارترین شرکت ایران اقاي ايـــده 0 1,239 02-28-2012 08:47 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  آیا واردات خودرو رشد می‌کند؟ اقاي ايـــده 0 973 02-28-2012 07:49 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  ارزان ترین خودرو ایران از راه رسید اقاي ايـــده 0 1,235 02-28-2012 07:46 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  نیتروژن مهمان لاستیک خودرو شما اقاي ايـــده 0 970 02-28-2012 01:59 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS