سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: یاد داشت های یک دوست!!
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4
زندگی همیشه ارزش زیستن را دارد و همیشه چیزی هست که میتوان به خاطرش سپاسگزار بود.
من و شما باید به خاطر داشته باشیم که

لطف خداوند دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد
تا حدی می توانیم اشتباه کنیم و بعد از آن حق اشتباه کردن نداریم.
چگونه:
با برنامه ریزی های درست.
با بررسی و مطالعه و تخقیق باید حرکت کرد.
سلام استاد.
استاد شرمنده میشه راجع به این جمله "تا حدی می توانیم اشتباه کنیم و بعد از آن حق اشتباه کردن نداریم." یه مقدار بیشتر توضیح بدید؟؟
ممنونم Yosef.gif
تصمیم گیری یعنی قدرت تغییر .
این مطلب هم درست است که بسیاری از وقتیع زندگی از اختیار ما خارجند ،اما این اختیار را داریم که تصمیم بگیریم چگونه فکر کنیم،به چه اصولی معتقد شویم،چه احساسی داشته باشیم و در برابر آن وقایع چه عکس العملی نشان دهیم.باید به یاد داشته باشیم که در هر یک از لحظات زندگی خواه و ناخواه امکانات گوناگونی در برابر ماست .میتوانیم دست به اعمال تازه بزنیم و نتایج تازه ای بگیریم که حاصل یک یا دو تصمیم است.اغلب ما فراموش میکنیم که دارای حق انتخاب هستیم.



در نهایت آنچه سرنوشت آینده ما را میسازد،نه شرایط زندگی ،بلکه تصمیمات ماست.
وقتی تصمیم واقعی می گیرید مانند آن است که خطی را رسم کرده باشید،اما نه بر روی ماسه،بلکه بر روی سیمان.باید دقیقا بدانید که چه میخواهید.اگر خواسته تان روشن باشد چنان نیرویی پیدا میکنید که میتوانید حتی از تصمیم خود فراتر بروید.
اعتماد به نفس این است که به توان انجام کارهایی اعتقاد داشته باشید،در حالی که هنوز نمیتوانید شاهد انجام آنها باشید.پاداش شما این است که شاهد انجام کارهایی باشید که به آنها اعتقاد داشته اید.
اعتقاد چیست؟ما غالبا از چیزهایی سخن میگوییم که واقعا برایمان روشن نیست.بیشتر اشخاص،طوری درباره ایمان و اعتقاد صحبت میکنند که گویی یک شی واقعی است.در حالی که اعتقاد چیزی به جز احساس اطمینان نسبت به یک معنای خاص،نیست.مثلا وقتی میگویید "من به عقیده خودم آدم باهوشی هستم" منظورتان این است که "من احساس اطمینان میکنم که باهوشم." و این احساس اطمینان باعث میشود که منابع و توانایی های خود را به کار بگیرید و با کمک آنها هوشمندانه عمل کنید.
(09-07-2013 10:48 PM)minoo نوشته شده توسط: [ -> ]سلام استاد.
استاد شرمنده میشه راجع به این جمله "تا حدی می توانیم اشتباه کنیم و بعد از آن حق اشتباه کردن نداریم." یه مقدار بیشتر توضیح بدید؟؟
ممنونم Yosef.gif

مثال عامیانه:
انسان دو بار از یکجا گزیده نمی شود.
منظور اینست که اگر اشتباهی کردیم سریعا علت آنرا پیدا کرده و در نوبتهای بعد کاملا در رابطه با موضوع بررسی و مطالعه و تحقیق را انجام داده و مجددا حرکت کنیم.
(08-23-2013 11:08 AM)minoo نوشته شده توسط: [ -> ]من این مطالب را به این سبب به شما نمیگویم که شما را تحت تاثیر قرار دهم،بلکه میخواهم به شما نشان دهم که امور زندگانی با چه سرعتی قابل تغییر است.پس از آنکه دانستیم چه عواملی،افکار ،احساسات و رفتار ما را شکل میدهند،کافی است که دست به تلاشی عظیم،هوشمندانه و پی گیر بزنیم.

مثبت اندیشی کافی نیست...

خوشحالم که نویسنده ی کتاب هم به موضوع مورد بحث ما اشاره میکنه که باید همراه این مطالعه ، فکر و بحث و عمل هم باشه. تلاشی عظیم، هوشمندانه و پیگیر ...
راستی یکی دو روزی بود که تلاشم کند شده بود، ممنون بخاطر این تلنگر به موقع مینو خانوم
نیروی باور بسیار عظیم است.می توانید درباره خودتان باور معینی را انتخاب و آنرا در خود ایجاد کنید،و این عقاید باعث میشود که اعمال معینی را انجام دهید.مهم انتخاب عقایدی است که باعث تقویتتان شوند و به شما امید و انرژی ببخشند.
صفحه ها: 1 2 3 4
لینک مرجع