(03-25-2013 04:11 PM)karafarin نوشته شده توسط: [ -> ]اتفاقا بعضیها الکی غلو میکنن و قپی در میکنن که بگن ما خیلی گنده ایم و رقیب نداریم و این حرفا مثه بعضی گلد کوئستیا که حرفای گنده گنده میزدن
نیازی به این کارا نیست.....
شما وقتی وارد سایتشون بشید
متوجه خواهی شد.....
الان یه چیزی از دیجی کالا دیدم:
میدونین هزینه تمام بنر های تبلیغاتی در دیجی کالا در ماه چقدره؟؟؟؟
بگم سرتون سوت میکشه
سایتی رو میبینم که روزانه چند 10 میلیون درامد داره،دارای ساختمان های بزرگ در سرتاسر شهره،پرسنل چند 100 نفری داره.......ولی ای کاش بر میگشتیم کمی عقب تر.....
به نظر من تو حوزه وب مخصوصا تو ایران نباید یه راهی که یکی دیگه رفته رو بخوایم از نو ما بریم..
باید بشینیم ایده هامونو بریزیم رو کاغذ....
استراتژی برا خودمون و سایتمون و مجموعمون تعریف کنیم و یه چشم انداز داشته باشیم.
بعد تحقیق و تحقیق و تحقیق.حتما حتما باید قبل از شروع بررسی کنیم که چه امکاناتی داریم ، چه کسانی به ما از همون اول کمک خواهند کرد،چه هزینه هایی باید برای شروع و ادامه پرداخت کرد و...
یه طرح کسب و کار برا ایدمون که قراره منجر به ایجاد یک وبسیاتی بشه که قراره یه خدمتی رو ارائه بده طراحی کنیم...
بعد بیایم ببینیم چه ایده هایی نزدیک به ایده ما در زمینه وب اجرا شده و آیا اینکه اونها هم موفق بودند.اگر بودن دلیل موفقیتشون چی بوده و اگر هم نه ببینیم که چرا موفق نبودن.آیا دلایل موفق نبودن اونها جز دلایل موفقیت ما هست که اگر هست باید اصلاح بشه.
بعد همه این کارا وب سایتمون و یا ایده مون رو شروع به اجرا میکنیم.
تمام سختی های ما از همین جا با راه اندازی وب سایتمون شروع میشه.
حالا دیگه وبسایتمون نیست که قراره برامون کار کنه این مائیم که باید برا اون کار کنیم...
دیگه نباید یه لحظه هم بشینیم باید بریم دنبال مشتریهای احتمالی
کم کم کارمون شروع شده و باید سایتمون رو به مخاطبانمون معرفی کنیم.
بعد از بین این مخاطبان یک سری هارو به عنوان مشتری برا سایت جذب کنیم...
خدمت کنیم و خدمت کنیم و خدمت. و به مشتری هامون خدماتمون رو به نحو احسن ارائه بدیم...
و خودمون رو درگیر این امر کنیم.حالا تیممون رو افزایش بدیم و چند نفر به گروهمون اضافه کنیم
تا بهمون در امر جذب مشتری کمک کنند....
هی روز به روز داره کارامون زیادتر و کمی سختر میشه...
دیگه باید چند مغز متفکر بیان تا ایده های جدید بدن....
حالا دیگه وقتش رسیده کم کم مشتری های سایتمون رو به مشتریهای وفادار تبدیل کنیم....
برا اینکار باید هزینه کنیم.....
باید کاری کنیم که هر مشتری مون برامون حداقل 1 مشتری دیگه هم بیاره....
هی روز به روز بزرگ میشیم دیگه تو دنیای اینترنت برا خودمون کسی میشیم.
و اون موقع هر کس خواست که از کار ما تعریف کنه و حسرت بخوره بهش میگیم:
«عکس برداری ممنوع!فیلم برداری آزاد»
ما که شنیدیم جلوشونا گرفتن و سایتشون رو به تعطیلیه.
برای چی باید جلوشونو بگیرن؟
(03-25-2013 05:20 PM)مهدی گل محمدی نوشته شده توسط: [ -> ]یه طرح کسب و کار برا ایدمون که قراره منجر به ایجاد یک وبسیاتی بشه که قراره یه خدمتی رو ارائه بده طراحی کنیم...
بعد بیایم ببینیم چه ایده هایی نزدیک به ایده ما در زمینه وب اجرا شده و آیا اینکه اونها هم موفق بودند.اگر بودن دلیل موفقیتشون چی بوده و اگر هم نه ببینیم که چرا موفق نبودن.آیا دلایل موفق نبودن اونها جز دلایل موفقیت ما هست که اگر هست باید اصلاح بشه.
با آقا مهدی موافقم ، نباید سعی کنی شبیه یه وبسایت دیگه باشی ولی همیشه هم نیازی به ایده های خیلی خیلی خیلی بکر نیست
اینکه بتونی به خدمتی رو به بهترین شکل ارائه بدی باعث میشه بهتر از بقیه باشی
توی شهر شما چند تا خیاط هست ؟؟؟ جند تاش اسم درکرده؟؟دلیلش؟؟؟
دلیلش چیزی به غیر از این نیست که کارش رو به بهترین شکل انجام میده
توی ایران خیلی کارا هستن تو زمینه ی وبسایت که فقط اسم اون کار رو یدک میکشن ولی داخلش بی محتواست
آیا نمیشه یکی از این کارهارو به بهترین شکل انجام داد ، در حدی که از سایت خودت به برند بسازی؟؟ و کاری کنی که توی اون کار قدیمی کسی رو نشناسن جز تو ؟؟؟
میشه یا نمشه؟؟؟؟