03-02-2013, 12:22 PM
10-12-1391
به گزارش پایگاه آمار و نظرسنجی دیساپ به نقل از برخی مخاطبان دیساپ، شرکت ارتباطات مبین نت که مدتی است کیفیت و سرعت خدماتی که به مردم ارائه می دهد فوق العاده افت کرده است گویا برخی تخلفات نیز به موارد مورد اعتراض کاربران اضافه شده است. تا جایی که کاربران، این شرکت و کارهایش را کلاهبرداری قانونی و چراغ خاموش قلمداد می کنند.
برخی از کاربران کامنت هایی ارسال نموده اند که اکثر آنان نقاط مشترکی دارند و آن افت شدید سرعت مبین نت می باشد. در روزهای گذشته نیز گزارش هایی رسیده است که حاکی از تخلفات گسترده شرکت ارتباطات مبین نت می باشد.
محمد از مشهد می گوید: "شرکت مبین نت کارهایی انجام می دهد که چیزی به جز کلاهبرداری نیست. آنها بدون اجازه کاربران از حساب مالی کاربران پول برداشت می کنند و وقتی هم از آنها سوال می کنید جواب های پراکنده می دهند. چند روز پیش می خواستم اینترنت ام را شارژ کنم. ماه قبل از آن پول اضافی واریز کرده بودم و 10 هزار تومان در حسابم موجودی داشتم. زمانی که تماس گرفتم و درباره موجودی ام پرسیدم اپراتور گفت که شما فقط 2000 تومان در حساب تان پول است. من که فکر می کردم 10 هزار تومان موجودی دارم زمانی که علت را پرسیدم ایشان گفتند که یک گیگابایت اضافی سیستم اتوماتیک برای شما شارژ کرده است. جالب اینجاست که هر ماه 2 گیگابایت از پهنای باند من اضافی می ماند و جالب تر این که وقتی پرسیدم چه روزی پهنای باند من تمام شده است، گفتند آمار دقیقی در دست نیست و چیزی نشان نمی دهد. با وجود اعتراض بنده مبنی بر کسر موجودی بدون اجازه توسط مبین نت و معلوم نبودن حساب و کتاب آن جوابی از سوی اپراتورها نشد و تنها گفتند که این قانون ماست. کاری برایتان نمی توانیم کنیم".
رضا از تهران برای ما این گونه نوشته است: "مبین نت به قدری کانکشن ها را بین کاربران share می کند که تقریبا پاره ای اوقات غیر قابل استفاده است و حتی با یک اینترنت 128 مگ نمی توان صفحه اصلی گوگل را هم باز کرد."
علی از ارومیه گفته است: "وقتی خواستم اینترنت 128 مگ ام را به 1 مگابایت ارتقاء دهم قبول نکردند و گفتند باید نامه ارتقاء بزنید. من هم که در یک شرکت کامپیوتری کار می کردم فردای آن روز نامه را فرستادم. من هزینه یک مگابایت را واریز کرده بودم. چون آن روز جمعه بود. من از آنها درخواست کردم امروز را برایم همان 128 مگ را شارژ کنید تا فردا که نامه را برایتان ارسال کردم به یک مگابایت ارتقاء دهید. با پاسخ جالب آنها مواجه شدم که گفتند نه نمی شود، آن وقت این پول 128 سوخت می شود و دوباره باید پول یک مگابایت را از نو واریز کنید. خیلی جالب است بابت سرویسی که تمام پول اش را واریز کرده بودم و قرار بود استفاده نکنم پولم سوخت می شد. هر چه اعتراض کردم با خونسردی تمام گفتند این قانون ماست. کاری برایتان نمی توانیم کنیم. این قانون بی قانونی است. کلاهبرداری محض".
پیام های متعددی از این قبیل برای ما رسیده است که چند نمونه آنها را منتشر می کنیم. واقعیت این است که نظارت چندانی هم بر عملکرد و نحوه حساب های مالی چنین شرکت هایی که به یکباره گسترش می یابند و پس از رشد دیگر مشتری و مشتری مداری برایشان بیشتر رنگ و بوی شعار را می دهد انجام نمی شود.
در پیام دیگری کسری از شهر ری می نویسد: "به جملاتی مثل من شما را درک می کنم. حق با شماست ولی کاری از من بر نمی آید. شما راست می گویید. ببخشید که کاری از دستم برنمی آید، آلرژی پیدا کرده ام. همه این ها جملاتی است که وقتی مشکل ات را که خود مبین نت برایت بوجود آورده است به اپراتورشان بگویی می شنوی ".
حسن از زنجان طی کامنت شدیداللحنی که در اینجا فقط قسمت های قابل انتشار آن آورده شده است می گوید: " شما چه کاره هستی که از حساب من پول برداشت می کنی؟ حالا اگر حرکت مثبتی قرار بود انجام بدهید هزار تا امضاء و کاغذبازی می کردید ولی تا شارژ یکی تموم میشه فورا حساب ش رو خالی می کنید."
اظهارات حسن از زنجان در حالی است که ایشان ادعا می کنند فقط نیم روز به پایان زمان طرح اشتراکی اش باقی مانده بوده است ولی مبین نت اتوماتیک 8 هزار تومان از حساب اش کسر کرده است.
انتظار می رود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت های مستمری را بر عملکرد چنین شرکت هایی داشته باشد. افت سرعت و به اشتراک گذاری بی رویه و غیر قانونی بین کاربران کمترین تخلفی است که این شرکت ها روزانه مرتکب آن می شوند و کاربران بیچاره هم واقعا در اغلب موارد چاره ای جز سر فرود آوردن بر قوانین بی قانون این شرکت ها ندارند.
شاید با مشاهده یک یا چند نمونه از این موارد خیلی برایمان فرقی نکند و مبالغ ناچیزی به نظر بیایند ولی در صورتی که بتوانیم آمار نزدیک به دقیقی از تعداد کاربران مبین نت در سراسر کشور بدست آوریم، با یک ضرب و تقسیم ساده می توان دریافت که مبالغ هنگفتی می تواند دستخوش چنین رویه ای متوجه شرکت مبین نت یا امثال این شرکت ها گردد.
این نوشته می تواند توسط شما عزیزان که تجربه های مشابه یا متفاوت تر درباره این موضوع دارید از طریق فرم پایین صفحه تکمیل تر گردد. خواهشمندیم در نگارش تجربیات تان هر چند تلخ جانب ادب را رعایت فرمایید
منبع:وبسایت دیساب
به گزارش پایگاه آمار و نظرسنجی دیساپ به نقل از برخی مخاطبان دیساپ، شرکت ارتباطات مبین نت که مدتی است کیفیت و سرعت خدماتی که به مردم ارائه می دهد فوق العاده افت کرده است گویا برخی تخلفات نیز به موارد مورد اعتراض کاربران اضافه شده است. تا جایی که کاربران، این شرکت و کارهایش را کلاهبرداری قانونی و چراغ خاموش قلمداد می کنند.
برخی از کاربران کامنت هایی ارسال نموده اند که اکثر آنان نقاط مشترکی دارند و آن افت شدید سرعت مبین نت می باشد. در روزهای گذشته نیز گزارش هایی رسیده است که حاکی از تخلفات گسترده شرکت ارتباطات مبین نت می باشد.
محمد از مشهد می گوید: "شرکت مبین نت کارهایی انجام می دهد که چیزی به جز کلاهبرداری نیست. آنها بدون اجازه کاربران از حساب مالی کاربران پول برداشت می کنند و وقتی هم از آنها سوال می کنید جواب های پراکنده می دهند. چند روز پیش می خواستم اینترنت ام را شارژ کنم. ماه قبل از آن پول اضافی واریز کرده بودم و 10 هزار تومان در حسابم موجودی داشتم. زمانی که تماس گرفتم و درباره موجودی ام پرسیدم اپراتور گفت که شما فقط 2000 تومان در حساب تان پول است. من که فکر می کردم 10 هزار تومان موجودی دارم زمانی که علت را پرسیدم ایشان گفتند که یک گیگابایت اضافی سیستم اتوماتیک برای شما شارژ کرده است. جالب اینجاست که هر ماه 2 گیگابایت از پهنای باند من اضافی می ماند و جالب تر این که وقتی پرسیدم چه روزی پهنای باند من تمام شده است، گفتند آمار دقیقی در دست نیست و چیزی نشان نمی دهد. با وجود اعتراض بنده مبنی بر کسر موجودی بدون اجازه توسط مبین نت و معلوم نبودن حساب و کتاب آن جوابی از سوی اپراتورها نشد و تنها گفتند که این قانون ماست. کاری برایتان نمی توانیم کنیم".
رضا از تهران برای ما این گونه نوشته است: "مبین نت به قدری کانکشن ها را بین کاربران share می کند که تقریبا پاره ای اوقات غیر قابل استفاده است و حتی با یک اینترنت 128 مگ نمی توان صفحه اصلی گوگل را هم باز کرد."
علی از ارومیه گفته است: "وقتی خواستم اینترنت 128 مگ ام را به 1 مگابایت ارتقاء دهم قبول نکردند و گفتند باید نامه ارتقاء بزنید. من هم که در یک شرکت کامپیوتری کار می کردم فردای آن روز نامه را فرستادم. من هزینه یک مگابایت را واریز کرده بودم. چون آن روز جمعه بود. من از آنها درخواست کردم امروز را برایم همان 128 مگ را شارژ کنید تا فردا که نامه را برایتان ارسال کردم به یک مگابایت ارتقاء دهید. با پاسخ جالب آنها مواجه شدم که گفتند نه نمی شود، آن وقت این پول 128 سوخت می شود و دوباره باید پول یک مگابایت را از نو واریز کنید. خیلی جالب است بابت سرویسی که تمام پول اش را واریز کرده بودم و قرار بود استفاده نکنم پولم سوخت می شد. هر چه اعتراض کردم با خونسردی تمام گفتند این قانون ماست. کاری برایتان نمی توانیم کنیم. این قانون بی قانونی است. کلاهبرداری محض".
پیام های متعددی از این قبیل برای ما رسیده است که چند نمونه آنها را منتشر می کنیم. واقعیت این است که نظارت چندانی هم بر عملکرد و نحوه حساب های مالی چنین شرکت هایی که به یکباره گسترش می یابند و پس از رشد دیگر مشتری و مشتری مداری برایشان بیشتر رنگ و بوی شعار را می دهد انجام نمی شود.
در پیام دیگری کسری از شهر ری می نویسد: "به جملاتی مثل من شما را درک می کنم. حق با شماست ولی کاری از من بر نمی آید. شما راست می گویید. ببخشید که کاری از دستم برنمی آید، آلرژی پیدا کرده ام. همه این ها جملاتی است که وقتی مشکل ات را که خود مبین نت برایت بوجود آورده است به اپراتورشان بگویی می شنوی ".
حسن از زنجان طی کامنت شدیداللحنی که در اینجا فقط قسمت های قابل انتشار آن آورده شده است می گوید: " شما چه کاره هستی که از حساب من پول برداشت می کنی؟ حالا اگر حرکت مثبتی قرار بود انجام بدهید هزار تا امضاء و کاغذبازی می کردید ولی تا شارژ یکی تموم میشه فورا حساب ش رو خالی می کنید."
اظهارات حسن از زنجان در حالی است که ایشان ادعا می کنند فقط نیم روز به پایان زمان طرح اشتراکی اش باقی مانده بوده است ولی مبین نت اتوماتیک 8 هزار تومان از حساب اش کسر کرده است.
انتظار می رود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نظارت های مستمری را بر عملکرد چنین شرکت هایی داشته باشد. افت سرعت و به اشتراک گذاری بی رویه و غیر قانونی بین کاربران کمترین تخلفی است که این شرکت ها روزانه مرتکب آن می شوند و کاربران بیچاره هم واقعا در اغلب موارد چاره ای جز سر فرود آوردن بر قوانین بی قانون این شرکت ها ندارند.
شاید با مشاهده یک یا چند نمونه از این موارد خیلی برایمان فرقی نکند و مبالغ ناچیزی به نظر بیایند ولی در صورتی که بتوانیم آمار نزدیک به دقیقی از تعداد کاربران مبین نت در سراسر کشور بدست آوریم، با یک ضرب و تقسیم ساده می توان دریافت که مبالغ هنگفتی می تواند دستخوش چنین رویه ای متوجه شرکت مبین نت یا امثال این شرکت ها گردد.
این نوشته می تواند توسط شما عزیزان که تجربه های مشابه یا متفاوت تر درباره این موضوع دارید از طریق فرم پایین صفحه تکمیل تر گردد. خواهشمندیم در نگارش تجربیات تان هر چند تلخ جانب ادب را رعایت فرمایید
منبع:وبسایت دیساب