سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: آیات قران
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
4 روز از طرح بزرگ قرانی انجمن می گذره و 25 نفر آیا خود را مرقوم فرموده اند. 4 روز 25 آیه...
بشتابیددددددددددددددددددد
قران همواره روشنگر راه رهروانش خواهد بود
آيه 572 از مجموع آيات - نزول آيه: «مدنى»

هر گونه خوبى به تو برسد از خداست، و هر گونه بدى به تو برسد از خود تواست، و تو را براى مردم به عنوان رسول فرستاديم، و كافى است كه خدا گواه [رسالت تو] باشد.


متاسفانه ننوشته چه سوره و آیه ای هست؟!
(03-03-2013 02:54 PM)madar نوشته شده توسط: [ -> ]آيه 572 از مجموع آيات - نزول آيه: «مدنى»

هر گونه خوبى به تو برسد از خداست، و هر گونه بدى به تو برسد از خود تواست، و تو را براى مردم به عنوان رسول فرستاديم، و كافى است كه خدا گواه [رسالت تو] باشد.


متاسفانه ننوشته چه سوره و آیه ای هست؟!
آیه 85 آل عمران
چه آیه فوق العاده ای
دوستان توجه کنید یه عالمه حرف توشه هاااااااا
سماره عضویت من 4168
سوره‌ غافر(مؤمن‌) ; آيه 35


الذين يجادلون في ايات الله بغير سلطانٍ اتاهم كبر مقتا عند الله وعند الذين امنوا كذلك يطبع الله على كل قلب متكبرٍ جبارٍ


همانها كه در آيات خدا بى‏آنكه دليلى برايشان آمده باشد به مجادله برمى‏خيزند; (اين كارشان) خشم عظيمى نزد خداوند و نزد آنان كه ايمان آورده‏اند به بار مى‏آورد; اين گونه خداوند بر دل هر متكبر جبارى مهر مى‏نهد!" (35)
ترجمه انگليسي

"(Such) as dispute about the Signs of God, without any authority that hath reached them, grievous and odious (is such conduct) in the sight of God and of the Believers. Thus doth God, seal up every heart - of arrogant and obstinate Transgressors."
مریم خانم من متولد سال 63 هستم میشه یه حساب کنی بگی شماره عضویت من چند میشه.
سوره بقره آیه 100

[تصویر: g9gn7kniimdr8gk4iv2.jpg]

و چه كسى جز آن كه خود را به سفاهت كشانده است از آئين ابراهيم روى مى گرداند؟ و همانا ما او را در دنيا برگزيديم، و بى گمان او در آخرت از شايستگان خواهد بود.
سلام و تشکر از خانم معاون
آیه من:
[تصویر: QR1279.gif]
آيه 1279 از مجموع آيات - نزول آيه: «مدنى»

كسانى كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده اند براى [ترك]جهاد با نيروهاى مالى و بدنى خود از تو اذن نمى طلبند. و خدا به تقوا پيشگان داناست.


1 ـ مؤمنان به خدا و آخرت، براى جهاد با مال و جان، بهانه نياورده و از پيامبر (ص) خواهان اجازه ترك جهاد نبودند.

لايستئذنك الذين يؤمنون باللّه و اليوم الأخر أن يجهدوا


2 ـ متخلفان از جنگ تبوك، گروهى بى ايمان بودند.

عفا اللّه عنك لم أذنت لهم ... لايستئذنك الذين يؤمنون باللّه


3 ـ ايمان به خدا و اعتقاد به حيات اخروى، زير بناى اعتقادى جهاد با مال و جان

لايستئذنك الذين يؤمنون باللّه و اليوم الأخر


4 ـ جهاد با مال و جان، نشانه ايمان راستين و تقواپيشگى است.

الذين يؤمنون باللّه ... أن يجهدوا بأمولهم و أنفسهم و اللّه عليم بالمتقين


5 ـ علم دقيق خداوند به حالات و روحيّات تقواپيشگان

و اللّه عليم بالمتقين


6 ـ توجّه تقواپيشگان به آگاهى خداوند به احوالشان، مايه دلگرمى آنان در جهاد

أن يجهدوا ... و اللّه عليم بالمتقين


7 ـ تقوا، مانع تخلف از جهاد با مال و جان

لايستئذنك الذين يؤمنون ... أن يجهدوا ... و اللّه عليم بالمتقين
(03-04-2013 07:49 AM)ناصر صادقی نوشته شده توسط: [ -> ]مریم خانم من متولد سال 63 هستم میشه یه حساب کنی بگی شماره عضویت من چند میشه.

آیه 66 سوره یونس
آگاه باشيد كه هر كس در آسمانها و هر كس در زمين است از آن خداست و آنان كه شريكانى غير خدا (براى او) مى خوانند از چه پيروى مى كنند؟ پيروى نمى كنند مگر از گمان و آنان جز حدس نمى زنند.

تفسیرش:
1 ـ تمامى عقلاى موجود در همه عوالم هستى، از بستر زمين تا اوج آسمانها، همگى ملك بى شريك خدا هستند.

2 ـ مالكيت مطلقه خداوند بر جهان هستى، نشانه انحصار عزّت در اوست.
آیه 42 سوره ی مبارک عنکبوت.

آيه 3382 از مجموع آيات - نزول آيه: «مدنى»

همانا خدا مى داند جز او چه چيزهايى [بى ارزش] را مى خوانند و او است عزّتمند و حكيم.

1 - خداوند، به هرچه كه غير از او، به عنوان معبود گرفته شده، علم دارد.
إنّ اللّه يعلم ما يدعون من دونه

2 - مشركان، از سوى خداوند به فرجامى ناخوشايند، تهديد شدند.
إنّ اللّه يعلم ما يدعون من دونه من شىء
خبر دادن به اين كه خداوند، آگاه از چيزهايى است كه مشركان به عنوان خدا و معبود گرفته اند، كنايه از تهديد خود مشركان است.

3 - تشريح بى بنيادى شرك ـ همانند بى بنيادى خانه عنكبوت ـ برخاسته از علم خداوند است.
مثل الذين اتّخذوا من دون اللّه أولياء كمثل العنكبوت اتّخذت بيتًا ... إنّ اللّه يعلم ما يدعون من دونه من شىء

4 - خداوند، «عزيز» (شكست ناپذير) و «حكيم» (سنجيده كار) است.
و هو العزيز الحكيم

5 - عزت و حكمت خداوند، دليل شايستگى او، براى بودنش به عنوان معبودى يكتا است.
إنّ اللّه يعلم ما يدعون من دونه من شىء و هو العزيز الحكيم
اين برداشت، بنابر حال بودن جمله «و هوالعزيز...» براى ضمير «من دونه» است.
آيه 4652 از مجموع آيات
آیه ی 22 سوره ی مبارکه "ق"
- نزول آيه: «مدنى»
لَقَدْ كُنتَ فِي غَفْلَةٍ مِّنْ هَذَا فَكَشَفْنَا عَنكَ غِطَاءكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ ﴿22﴾

همانا تو از اين، در غفلتى [عميق] بودى، پس پرده [غفلت] تو را از تو برداشتيم، از اين رو امروز چشمت تيزبين است.


1ـ لقد كنت فى غفلة من هـذا====>انسان در دنيا، گرفتار غفلت و بى خبرى نسبت به حقايق اخروى است.

2ـ لقد كنت فى غفلة من هـذا====>مردمان غافل از آخرت، مورد توبيخ الهى در صحنه قيامت هستند.

3ـ فكشفنا عنك غطاءك====>كنار رفتن پرده هاى غفلت از برابر چشمان آدمى، به اراده الهى در قيامت

4ـ لقد كنت فى غفلة من هـذا====>حقيقت، قابل شهود در دنيا; اما آدمى گرفتار غفلت و سطحى نگرى است.

«غفلت» در جايى صادق است كه حقيقت قابل شهود باشد; ولى آدمى به دلايلى از مشاهده آن محروم بماند. تعبير «كشفنا...» مى رساند كه آدمى در دنيا، گرفتار سطحى نگرى است و چشمانش در حجاب دنياگرايى قرار دارد.

5ـ فبصرك اليوم حديد====>چشمان آدمى در قيامت، سخت ژرف نگر و واقع بين میشود.

صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8
لینک مرجع