سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: با هم انگلیسی بیاموزیم.....
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
سلام

یک انسان اندیشمند انسانی است که آنچه را میآموزد بیاموزاند تا مسیری تازه برای پذیرش اندیشه و دانش جدید به رویش باز شود....


من شخصا علی رغم استعداد خوبم علاقه ای به یادگیری زبان نداشتم و همیشه دوست داشتم کاری رو انجام بدم که کمتر کسی انجام میده!
بنابراین تا دوران دانشجویی در مقطع لیسانس سراغ فرانسه رفتم بی اونکه چیزی از انگلیسی بدونم!

که بعدها در مقاطع بعدی تحصیلیم به خنده استادم بابت کارهایم رسیدم!
در کشوری که مصاحبه ها و فعالیتهای اداری و دانشگاهی آن بیشتر بر اساس انگلیسی میچرخد، یادگیری زبان دیگر یک ریسک است مگر آنکه قصد رفتن به کشور خاص را کرده باشید.

دوستان بسیاری همیشه از من خواستند تا مقدماتی برای آموزش زبان انگلیسی را بگذارم که در جاهایی که خودم هستم براشون فایلهای صوتی و کتب مختلف را میگذارم....

اما اینجا قصد کردم قدم به قدم گرامر و کلمات انگلیسی را با ذکر منابع معتبر بیاورم تا جستار کارگاه ترجمه زبان انگلیسی نیز مفید تر واقع گردد.....

مطالب این جستار سلسله وار راجع بخش خاصی از یادگیری (فقط گرامر...فقط لغات...فقط اصطلاحات) نیست که سعی میکنم به جهت تنوع و کسل کننده نبودن به آموزشهای مختلف بپردازم .....

چراکه تجربه روانشناختی ثابت کرده ایرانی ها بسیار تنوع طلب و البته کمی در یادگیری زبان بیگانه کاهل هستند (من جمله شخص خودم)
(این کار با کمک دوست دانشمند و مترجمم ELL انجام خواهم داد)

میدانم بسیاری از دوستان حاضر در اینجا به زبان مسلط هستند که قطعا راهنماییشان باعث خرسندی است . اما هستند کسانی که زبان نمیدانند و آنقدر مشغله دارند که فرصتی برای رفتن به آموزشگاه های آزاد را هم ندارند.
و اگر این جستار تنها برای یک نفر مفید واقع شود مرا همان بس است ....


باشد که اندیشه همه ارتقا یابد تا با افتخار آن را فریاد زنند.....


زبان را می توان به برگ کاغذی تشبیه کرد که یک روی آن اندیشه و روی دیگرش صدا است؛ ما نمی توانیم یک سوی کاغذ را پاره کنیم بی آنکه سوی دیگرش را دست ناخورده باقی بگذاریم ...

(فردینان دوسوسور: دروس زبان شناسی عمومی، 1916)
ابتدا نام شغلها به زبان انگلیسی را بیاموزیم:



actor هنرپیشه مرد

actress هنر پیشه زن

********************

artist هنرمند

********************

assistant معاون

********************
banker بانکدار

********************
blacksmith آهنگر

*******************
rancher گله دار

*******************
boss رئیس

********************

gardener باغدار

********************
brigadier سرتیپ

********************

muezzin موذن

********************
caretaker سرایدار

********************
cameleer ساربان

********************

clerk کارمند

********************

cook آشپز

*********************

coach مربی

*********************

dentist دندانپزشک

*********************
colonel سرهنگ

**********************

carpenter نجار

**********************
diver غواص

**********************
rancher چوپان

**********************
doctor پزشک

**********************

house maker خانه دار

*********************
doorkeeper دربان

**********************
council شورا

***********************
در اينجا تكنيكهايي جهت افزايش انگيزه ي شما براي فراگيري يک زبان ديگر (در اينجا انگليسي) ارائه ميشود:

خودتان را در آينده مجسم کنيد



تصور کنيد که مثل زبان مادريتان ميتوانيد با انگليسي زبانها هم صحبت کنيد. تصور کنيد که همه ميخواهند مثل شما انگليسي صحبت کنند. فکر کنيد که ديگر ميتوانيد به راحتي با افرادي از سرتاسر دنيا مکاتبه کنيد. تصور کنيد که وقتي آشنايان شما با مشکلي در زمينه ي زبان مواجه ميشوند، به شما مراجعه ميکنند. اين تصورات کمک ميکنند تا انگيزهي لازم براي فراگيري زبان در شما شکل بگيرد. بايد بدانيد که شما ميتوانيد به خوبي زبان انگليسي را بياموزيد و به آن مسلط شويد.



زبان شما هم اکنون خوب است ولي...

شما احتمالاً تا حدي به زبان انگليسي مسلط هستيد و اين خود يک موفقيت بزرگ است! حالا بايد به موفقيتهاي بزرگتري فکر کنيد. وقت آن رسيده است که از روشهاي مؤثر و کارآمد براي رسيدن به سطح قابل قبولي از دانش انگليسي استفاده کنيد.


درست است که انگليسي شما خوب است، ولي احتمالاً کامل نيست. شما احتمالاً هنوز نميتوانيدفيلمهاي زبان اصلي را متوجه شويد، کتابهايي به انگليسي بخوانيد، با انگليسيزبانها به راحتي صحبت کنيد و يا بدون اشتباه نامه بنويسيد.

شما هرگز نبايد تصور کنيد که انگليسي شما کامل شده است. حتي اگر بهترين دانشآموز کلاستان هستيد، هميشه بايد به دنبال يافتن نقاط ضعف خود باشيد و روي آنها کار کنيد. مثلاً در حال حاضر ممکن است در اين زمينه ها مشکل داشته باشيد: عدم تلفظ صحيح بعضي از کلمات، دايرهي لغت محدود، مشکلات گرامري با مثلاً زمان حال کامل و جملات شرطي و....

هر کجا که ميتوانيد از انگليسيتان استفاده کنيد

اين يک نکته بسيار مهم است، هر چقدر بيشتر از انگليسيتان استفاده کنيد، بيشتر ميخواهيد که آن را ياد بگيريد.

زبان انگليسي آنقدر متداول است که شما ميتوانيد همه جا از آن استفاده کنيد. مثلاً ميتوانيد از موتور جستجوي گوگل براي يافتن اطلاعات مورد علاقهتان در سايتهاي انگليسيزبان بهره بگيريد، کارتونهاي زبان اصلي را تماشا کنيد، از بازيهاي ماجرايي در کامپيوترتان استفاده کنيد، کتابهايي به زبان انگليسي بخوانيد و....

با انجام اين کارها شما نه تنها آموزش و تفريح را با هم ادغام کردهايد، بلکه وقتي ميبينيد که فراگيري يک يا چند کلمه به شما اين امکان را ميدهد که برنامه زبان اصلي مورد علاقهتان را متوجه شويد (يا بتوانيد با ديگران مکاتبه کنيد)، قطعاً خواستار فراگيري لغات بيشتري خواهيد شد.

با ديگران راجع به زبان انگليسي صحبت کنيد

اين يک روش ساده و در عين حال بسيار کارآمد است. شما معمولاً دربارهي چيزهايي صحبت ميکنيد که برايتان جالب باشد. اما برعکس آن هم درست است: اگر شما دربارهي يک موضوع خسته کننده صحبت کنيد، کمکم به آن علاقمند خواهيد شد.

تصور کنيد که چيزي را مطالعه ميکنيد که از آن نفرت داريد. مثلاً فرض کنيد با اينکه خسته و کسل هستيد، مجبوريد براي امتحان روز بعد خودتان را آماده کنيد. شما دو گزينه پيش رو داريد: يا ميتوانيد به ديگران بگوييد که چقدر عذاب ميکشيد و يا ميتوانيد با آنها دربارهي چيزهايي که ياد گرفته ايد صحبت کنيد. اگر گزينه ي اول را انتخاب کنيد تنها اوضاع خودتان را بدتر ميکنيد.

اما اگر گزينه ي دوم را انتخاب کنيد و دربارهي آن موضوع خسته کننده صحبت کنيد، کمکم نظر شما دربارهي آن عوض ميشود و به موضوعي تبديل خواهد شد که ارزش حرف زدن دربارهي آن را داشته باشد – يعني يک موضوع جالب.



و اما در مورد زبان انگليسي: شما ميتوانيد دوستانتان را با گفتن چند جمله ي انگليسي غافلگير کنيد! يا مثلاً ميتوانيد به آنها بگوييد که امروز 20 لغت جديد ياد گرفته ايد. هميشه از پيشرفتهايتان با آنها صحبت کنيد. از آنها بپرسيد آيا معني فلان کلمه را به انگليسي ميدانند؟ اگر کسي در نزديکي شما نيست، ميتوانيد به دوستانتان تلفن کنيد و يا ايميل بزنيد.

احتمالا اين چيزها براي دوستان شما هيچ اهميتي ندارد، تنها چيزي که مهم است اين است که وقتي شما دربارهي «انگليسي» صحبت ميکنيد، علاقه و اشتياق شما نسبت به فراگيري آن بيشتر و بيشتر ميشود.

دوستي پيدا کنيد که به فراگيري انگليسي مشغول باشد

اگر بتوانيد دوستي پيدا کنيد که مانند خود شما در حال فراگيري زبان انگليسي و سطح معلوماتش نيز در حد شما باشد، در شرايطي بسيار ايدهآل قرار خواهيد گرفت، زيرا:

کسي را خواهيد داشت که بتوانيد دربارهي «انگليسي» با او صحبت کنيد. همانطور که در بالا گفتيم، اين گفتگوها علاقه ي شما به فراگيري زبان را افزايش خواهد داد.

فراگيري زبان براي شما آسانتر خواهد شد، زيرا در اين صورت ميتوانيد اشکالهايتان را با دوستتان در ميان بگذاريد.

بيشتر به مطالعه ي انگليسي خواهيد پرداخت، چونکه ميخواهيد از دوستتان بهتر باشيد (رقابت).

شما بايد به طور منظم با دوستتان در تماس باشيد. او بايد در نزديکي شما زندگي کند و يا به همان مدرسه، دانشگاه، يا محل کار شما بيايد. اگر نميتوانيد چنين دوستي پيدا کنيد، ميتوانيد کسي را از طريق ايميل پيدا کنيد (Pen-pal). البته يک دوست ايميلي هرگز نميتواند جاي يک دوست واقعي را براي شما پر کند، زيرا رقابت با کسي که او را بخوبي نميشناسيد دشوار است و اين نوع گفتگوها اغلب دوامي ندارند.

کمي پول خرج کنيد!

اگر پولتان را صرف خريد چيزي بکنيد، از آن استفاده خواهيد کرد. به عنوان مثال اگر شما يک راکت گرانقيمت خريداري کنيد، احتمالاً هر روز بيرون ميرويد و بدمينتون بازي ميکنيد.

اين قاعده براي فراگيري زبان نيز صادق است. اگر ميخواهيد اشتياقتان را براي فراگيري زبان بالا ببريد، ميتوانيد (به عنوان مثال) يك ديكشنري نو، يک کتاب مصور به زبان انگليسي و يا يک سيدي مولتي مدياي آموزشي خريداري کنيد. اين يک اصل ساده است: وقتي براي چيزي پول خرج ميکنيد، از آن استفاده خواهيد کرد و بدين ترتيب سطح انگليسي شما ارتقاء پيدا ميکند.

توصيه ي ما اين است که دور و بر خودتان را با انواع کتاب، سيدي، نوار و ديگر امکانات سمعي و بصري پر کنيد. بدين ترتيب هميشه از انگيزه ي لازم براي فراگيري زبان برخوردار خواهيد بود.



منبع : زبان آموزان

همانطوری که اطلاع دارید کلمه "بودن" مصدر است. مصدر کلمه ای است که ریشه فعل محسوب شده و دارای مشتقاتی است که در زمان های گذشته ، حال و آینده از آن استفاده می گردد.

صرف فعل بودن در زمان حال به قرار زیر است:

من اینجا هستم
I am here
تو اینجا هستی
You are here
او(مرد) اینجاست
He is here
او (مونث) اینجاست
She is here
آن اینجاست
It is here
ما اینجا هستیم
We are here
شما اینجا هستید
You are here
آنها اینجا هستند
They are here

برای منفی کردن فعل بودن در زمان حال کلمه نفی not را مستقیما بعد از (am,is,are) قرار می دهیم:
مفرد

من معلم نیستم
I am not a teacher
شما معلم نیستید
You are not a teacher
او معلم نیست
He is not a teacher
او معلم نیست
She is not a teacher
آن کلید من نمیباشد
It is not my key

جمع

ما معلم نیستیم
We are not teachers
شما معلم نیستید
You are not teachers
آنها معلم نیستند
They are not teachers

برای سوالی کردن فعل بودن در زمان حال جای آن را با ضمایر فاعلی عوض می کنیم
مثال:
آیا من دکتر هستم؟
Am I a doctor?
شما وکیل هستید؟
Are you a lawyer?
آیا او کارمند است؟
Is he an employee?

برای سوالی و منفی کردن فعل "بودن" بهتر است are not , is not را به صورت مخفف در ابتدای جمله قبل از فاعل قرار دهیم که این طریق بیشتر در مکالمات و نوشته های دوستانه بکار میرود.

آیا من دوست شما نیستم؟
Aren’t I your friend?
آیا شما برادر او هستید؟
Aren’t you his brother?
آیا او زن نیست؟
Isn’t she a woman?

همانطوری که در اول شخص مفرد مشاهده میکنید به جای کلمه am از کلمه are استفاده شده است.

تبصره:
در مکاتبات رسمی بهتر است از طریق زیر استفاده گردد

آیا من دوست شما نیستم؟
Am I not your friend?
آیا شما برادر او هستید؟
Are you not his brother?
آیا او زن نیست؟
Is she not a woman?

تذکر 1:
ضمیر it برای پرسش کلی برای شناسایی افراد بکار میرود مثال:
کیه؟کیست؟
Who is it?
من هستم علی
It’s me, Ali

تذکر 2:
ضمیر it برای بیان هوا ، وقت ، فاصله و فاعل (برف و باران و باد) نیز بکار میرود
مثال:
امروز هوا خیلی گرم است
It is very hot today
ساعت ده است
It is ten o’clock
تا نیویورک چقدر راه است؟
How far is it to New York?
شصت مایل است
It is sixty miles
دارد باران می بارد
It is raining


منبع
تست و گرامر انگلیسی عباس فرزام



دوستانم با پیشوندها و کاربردهایش بیشتر آشنا شوید:


1. پیشوند های a , an ؛ که به معنای کمبود است و اکثرا به صفات اضافه میشه؛ مانند: amoral , asexual , anhydrous.


۲. پیشوند dis ؛ به معنای نه؛ برخلاف است و با افعال همراه میشود؛ مانند:
Disobey , disloyal , disorder , disunity , discontent


۳. پیشوند in (و متغیرهایش il , im , ir , ) که به معنای نه؛ برخلاف است و همراه با صفاتی که ریشه ی لاتین و فرانسوی دارند همراه میشود. مانند:
Incomplete , incapable , incompetent


۴. پیشوند non ؛ به معنای نه؛ غیر است همراه با اسم و صفت و قید می آید. مانند:
Non-smoker , non-perishable , non-trivial


۵. پیشوند un ؛ به معنای نه ؛ برخلاف است و به همراه صفات و وجه وصفی بکار میرود. مانند:
Unfair , unwise , unforgettable , unassuming , unexpected


سپاس از دوستم Ell
از اینکه وقت میذارید و این چیزا را یاد دوستان میدید ممنون.

راجب یاد گیریِ زبان خواستم چیزی بگم.

من در دوران راهنمایی در درس زبانِ انگلیسی‌ خیلی‌ ضعیف بودم، از هیچ درسی‌ (بغیر از دو درس دیگه که اینجا اسمشون را نمیگم :36:) بیشتر از انگلیسی‌ متنفر نبودم. دلیل این هم بر میگردد به همون منطقی‌ دیدنِ همه کار و منطقی‌ کار کردن مغزم.

در نظر بگیرید، اینها دلیل بی‌ میلی من به یاد گرفتن زبانِ انگلیسی‌ بود:

برا چی‌ زبون به این سختی را یاد بگیرم وقتی‌ کار بردی براش ندرم؟ در تموم عمرم تا اون موقع فقط و فقط شاید ۱۰ تا آدم خارجی‌ دیده بودم (بیشترشون را تو نمایشگاه بین ا لمللی) و اونها هم شکسته پکسته فارسی را حرف میزدن

-- من که تصمیم ندرم برم خارج، با کی‌ می‌خوام مثلا انگلیسی‌ حرف بزنم؟

--خارجی‌ها که این همه کشور تو دنیا را ول نمیکنن بیان ایران بچرخن(توریست بیاد ایران)، پس شانس دیدن حتا یکنفر خارجی تا آخر عمرم یه در هزار هم نیست. دلیلی‌ ندره وقتم را تلفِ یاد گرفتن انگلیسی‌ کنم.

--به خاطر باور قلبی و حتمی چیزای بالا, کلا یاد گرفتن دو کلمه مرد و زن(Man and Woman) را به انگلیسی‌ اتلافِ وقت میدیدم، به همین خاطر به یاد گیری اون علاقه‌ای نداشتم، سخت‌ترین درس دنیا بود برام.

همیشه از دیکته مثلا ۷ میگرفتم از بیست، تو گرامر یازده، دوازده‌ای چیزی، با هم جمع می‌شدن دوتا، این میشد نوزده تقسیم بر دو و نمره نهایی اخر سالم که با یک نمره ارفاق میشد ۱۰
(از همه معلمانِ محترم ممنونم تا آخرِ عمرم........ که منو مجبور نکردن تجدید بشم همه تابستان را هم انگلیسی‌ بخونم :27: ) به خاطر اینکه بقیه درسام همه عالی‌ بودن معلم‌ها بم نمره ارفاقی میدادن تو انگلیسی‌.. خلاصه پاس می‌کردم.

زمونه عوض شد و من رفتم خارج و الان به ندرت شاید یک شب در ماه برا دو سه ساعت فارسی حرف بزنم. همه چی‌ انگلیسی‌، و چون مجبورم ....
..و غرض از اینهمه نوشتن اینکه اگه کسی‌ مثل من تونست انگلیسی‌ حرف بزنه شما هم میتونین ، حتما سعی‌ کنین روزی یک کلمه یا اصطلاح یاد بگیرید.
دوست عزیز کلماتی‌ که نوشتید خیلی‌ خوبن و من خودم بعضی‌ شون را هرگز نشنیده ام. (نه به فارسی نه به انگلیسی‌..) و مجبور شدم که سرچشون کنم

مثلا این هیچکدوم از این دو کلمه اینجا استفاده‌ای ندارن، شاید اگه اینجا نمیخوندمشون تا پنجاه سال دیگه هم معنی‌شون را نمیدونستم

muezzin موذن

********************
cameleer ساربان

خسته نباشید و موفق باشید
واقعا عالی است. ممنون.امیدوارم ادامه دهید .اگر با فایلهای صوتی هم همراه باشد تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

زنگ تفریح:

من دوره ابتدائی بودم آمریکائیها آندوره به ایران زیاد مسافرت میکردند. وقتی بچه هایشان صحبت میکردند ما نگاه میکردیم و خیلی تعجب میکردیم که این بچه ها هم بلدند صحبت کنند.
دوستی داشتیم به نام ولی. ولی در هر کاری دخالت میکرد و ما هم دوستش داشتیم. او مثلا معلم ما بود. می گفتیم ولی اینها چطوری بلدند آمریکائی صحبت کنند.
با نگاه فیلسوفانه ای به ما نگاه میکرد و می گفت. در 7 سالگی سیب زمینی داغ میدهند بچه هایشان بخورند و چون داغ است های و هوی میکنند و یاد میگیرند.
ما می گفتیم واقعا یادگیری این زبان خیلی زجرآور و سخت است.Wink
امروز و لغات جدید:

اسامی برخی مکانها و لغات مرتبط با آن را بدانید:


غار علیصدر Alasdair Cave


فضای سبز- دور نما-منظره Landscape


برج و پل Tower and Bridge


جاذبه های توریستی Tourist attractions


آبشار waterfall


بناهای تاریخی Monuments
سلام
ممنون از بابت این پست با ارزشی که گذاشتین .من علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارم امیدوارم با ادامه دادن این تاپیک توسط شما انگیزه لازم را جهت یادگیری پیدا کنم و به انگلیسی مسلط بشم.
فقط لطفا کمی اهسته تر پست را به پیش ببرید.
(12-09-2012 11:50 PM)jahanagahi نوشته شده توسط: [ -> ]واقعا عالی است. ممنون.امیدوارم ادامه دهید .اگر با فایلهای صوتی هم همراه باشد تاثیر فوق العاده ای خواهد داشت.

Wink[/b]


(12-10-2012 01:35 PM)mir abas نوشته شده توسط: [ -> ]سلام
ممنون از بابت این پست با ارزشی که گذاشتین .من علاقه زیادی به یادگیری زبان انگلیسی دارم امیدوارم با ادامه دادن این تاپیک توسط شما انگیزه لازم را جهت یادگیری پیدا کنم و به انگلیسی مسلط بشم.
فقط لطفا کمی اهسته تر پست را به پیش ببرید.



چشم استادم....

.چشم آقای میرعباس.... اما خب چون مطالبم رو به اولویت مطلب از سایتهای مختلف تنظیم میکنم و کمی وقت گیر هستند سریع میگذارم....
نهایت دوست من شما قدم به قدم پیش برید...
بهرحال این تاپیک همیشه هست.
با این حال اطاعت میکنم
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6
لینک مرجع