سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: آخرین اخبار روزانه خودرو
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
بنز و پورشه ديگر وارد نمی شوند

سيستم مديريت ثبت سفارش واردات سازمان توسعه تجارت فهرست خودروهاي سواري مجاز براي واردات در سال 92 را اعلام کرد.
به گزارش آريا، ليست جديد خودرو هاي مجاز وارداتي از سوي سازمان توسعه تجارت اعلام شد واين در حالي است که در اين ليست خبري از دوبرند مهم خودرو سازي که در اين ايران تقريبا بازار پر مشتري دارند يعني بنز و پورشه نيست.
بر اساس اين گزارش خودرو هاي مجاز وارداتي عبارت اند از : هيوندايي TUCSON IX35 A/T ، هيوندايي سوناتا YF ، هيوندايي H1 TQ ، هيوندايي I30 A/T ، آبت بيتل هاچ بک ، آبت بيتل ، کابريولت، آلفا رومئو جوليتا اتوماتيک ، آلفا رومئو جوليتا دستي ، آلفا رومئو ميتو دستي ، ام جي 350 ، سدان اتومات ، ام جي 6 سواري هاچ بک اتومات، پيکانتو اتومات، سول اتومات، کيا اپتيما تي اف اتوماتيک، ميتسوبيشي ASX ، هوندا سيويک 1.8 ، هوندا آکورد سدان ، هيوندايي I20 اتوماتيک ، ولوو کوپه، ولوو هاچ بک با موتور 2521 سي‌سي، ولوو هاچ بک با موتور 1995 سي‌سي، کيا اسپورتيج اس ال توماتيک، کيا کارنز اتومات ، کياسراتو تي دي اتوماتيک ، کياسراتو کوپ تي دي اتوماتيک.
اين در حلي است که پيش از اين تعرفه 40 درصدي براي واردات خودروهاي زير 2500 سي سي و 75 درصدي براي خودروهاي بالاي 2500 سي سي وجود داشت و کماکان واردات خودروهاي بالاي 2500 سي سي ممنوع است اما براي آنها تعرفه در نظر گرفته شده است.
همچنين خودروهاي زير 2500 سي سي در اولويت 9 کالايي و با تعرفه 40 درصد براي سال 92 و خودروهاي بالاي 2500 سي سي در اولويت 10 کالايي و با تعرفه 75 درصد در کتاب تعرفه در نظر گرفته شده اما بايد توجه داشت که واردات خودروهاي بالاي 2500 سي سي کماکان ممنوع است.
هشدار بیمه مرکزی به دارندگان بیمه شخص ثالث

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: با توجه به نزدیک شدن به اولین ماه حرام سال (رجب) دارندگان وسایل نقلیه ای که تاکنون اقدام به دریافت الحاقیه نکرده اند، هرچه سریعتر پوشش بیمه ای خود را کامل کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد کریمی با فرارسیدن ماه رجب که جزو ماه های حرام و نرخ دیه بیشتر از ماه های عادی است از دارندگان وسیله نقلیه موتوری خواست چنانچه پوشش بیمه شخص ثالث خود را برای سال جاری کامل نکرده اند هر چه سریعتر الحاقیه بگیرند تا در صورت نیاز دچار مشکل نشوند.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اینکه ماه رجب (نخستین ماه حرام امسال ) از 22 اردیبهشت آغاز می شود اظهار داشت: قوه قضائیه مقدار دیه در ماه های حرام امسال را 152 میلیون تومان تعیین کرده است و اگر دارنده وسیله نقلیه موتوری دچار تصادف منجر به جرح یا فوت و ملزم به پرداخت دیه شوند و پوشش کامل بیمه ای نداشته باشد، باید تفاوت آن را خود پرداخت کند. (نرخ دیه در ماه های عادی امسال 126 میلیون تومان تعیین شده است).

کریمی با بیان اینکه شرکت های بیمه ای هیچ تعهدی در قبال پرداخت دیه کامل به دارندگان بیمه نامه های شخص ثالث ناقص ندارند گفت: مالکان وسائل نقلیه با تکمیل بیمه نامه در صورت وقوع حادثه به ویژه در ماه های حرام با مشکلی روبرو نخواهند شد.
قوی‌ترین برند خودرویی دنیا انتخاب شد
مجله فوربس در گزارش قدرتمندترین برندهای دنیا، در قسمت اتومبیل یک خودروساز بنام را برگزید

فکر می‌‌کنید قرعه به نام کدام شرکت افتاده است؟ تویوتا به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز دنیا یا فولکس‌واگن به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز اروپا؟ شاید هم جنرال موتورز و یا حتی مرسدس‌بنز محبوب؟
عنوان قوی‌ترین برند حاصل بررسی‌های اقتصادی است که علاوه بر ارزش مادی،‌ نفوذ بازاری آن را نیز نشان می‌دهد. بر این اساس در حال حاضر قوی‌ترین برند خودروسازی در دنیا از آن BMW آلمان است.
خودروساز مشهوری که ارزش نماد آن 26.6 میلیارد دلار اعلام شده است. اگرچه ب‌ام‌و در بین خودروسازان مقام نخست را کسب کرده ولی در بین لیست 100 تایی فوربس ربته نهم را دارد.
قابل پیش‌بینی بود که مقام اول را برند Apple با ارزشی برابر 87.1 میلیارد دلار به دست بیاورد.
بد نیست بدانید تویوتا مقام 14 و مرسدس‌بنز هم‌وطن مقام 16 را به دست آورده‌اند.
آئودی با تمام اعتبارش به رتبه 32 رسید. جالب‌تر از همه آنکه هیوندای کره جنوبی با مقام 71 از نیسان و لکسوس ژاپنی که به ترتیب 76 و 87 شدند،‌ پیشی گرفته بود.
راهی برای بخشودگی دیرکرد قبض جریمه رانندگی
نمایندگان مجلس درباره جریمه ها و تخلفات راندگی تصمیم گیری کردند و روشی برای بخشودگی بخشی از جریمه های رانندگی تصویب کردند.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از خبرآنلاین، نمایندگان مجلس امروز در بررسی بودجه سال 92 تصویب کردند که جریمه دیرکرد پرداخت قبوض راهنمایی و رانندگی بخشیده می شود.
بنا به جزییات این مصوبه، جریمه دیرکرد پرداخت قبوض راهنمایی و رانندگی در صورت پرداخت اصل برگ جریمه، بخشیده می شود.
زمان اعمال بهای جدید بنزین
بر این اساس تا پایان فصل تابستان اجرای تمامی سناریوهای افزایش قیمت و یا تغییر در سهمیه بنزین خودروها منتفی شده است و این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سالجاری این فرآورده پرطرفدار نفتی در صورت تصویب مجلس و شورای نگهبان در قالب لایحه بودجه سال 92 با تغییرات جدید قیمتی روبرو شود.
مهر: سهمیه و قیمت بنزین خودروهای شخصی تا پایان تابستان سالجاری بدون تغییر تثبیت شده است و همزمان با تثبیت قیمت‌ها اما در خردادماه سالجاری سهمیه بنزین برخی از موتورسیکلت‌ها وانت بارها حذف و یا تغییر خواهد کرد.

از ابتدای سالجاری تاکنون متوسط مصرف بنزین ایران با رشدی حدود 5 درصدی به بیش از 66 میلیون لیتر در روز افزایش یافته است که پیش بینی می شود با به پایان رسیدن فعالیت مدارس و دانشگاه ها، متوسط مصرف این فرآورده استراتژیک نفتی در فصل تابستان با جهش مصرفی بیشتری روبرو شود.

با وجود تعریف سناریوهای مختلفی قیمتی برای عرضه بنزین نیمه یارانه‌ای و آزاد اما سهمیه و قیمت بنزین خودروهای عمومی، شخصی و خدماتی تا پایان تابستان سالجاری تثبیت شد.

بر این اساس تا پایان فصل تابستان اجرای تمامی سناریوهای افزایش قیمت و یا تغییر در سهمیه بنزین خودروها منتفی شده است و این احتمال وجود دارد که در نیمه دوم سالجاری این فرآورده پرطرفدار نفتی در صورت تصویب مجلس و شورای نگهبان در قالب لایحه بودجه سال 92 با تغییرات جدید قیمتی روبرو شود.

از سوی دیگر تا ساعت 24 فردا 31 اردیبهشت ماه 60 لیتر سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای به کارت هوشمند سوخت خودروهای شخصی واریز خواهد شد.

از این رو برای خرداد ماه سالجاری هر لیتر بنزین نیمه یارانه ای با قیمت 400 تومان و بنزین آزاد با نرخ 700 تومان عرضه می شود ضمن آنکه 25 لیتر بنزین به کارت سوخت موتورسیکلت‌‌ها با نرخ نیمه یارانه‌ای اختصاص می یابد.

برای سومین ماه فصل بهار سالجاری سهمیه بنزین آزاد خودروهای شخصی بدون محدودیتی، در صورت اتمام سهمیه بنزین نیمه یارانه‌ای 400 تومانی خودروها از طریق کارت هوشمند سوخت خودرو قابل برداشت است.

جزئیات قطع سهمیه بنزین برخی خودروها از خرداد

در همین حال با اجرای طرح ساماندهی کارت بنزین خودروهای عمومی و به ویژه وانت بارها یکی از برنامه‌های اولویت دار دولت در 6 ماهه نخست سالجاری است به طوری‌که از اواخر سال گذشته ثبت نام و شناسایی وانت بارهای عمومی واقعی در دستور کار ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت قرار گرفته است.

سیدمجتبی شفیعی پیشتر درباره آخرین تصمیم گیری‌ها برای حذف سهمیه ویژه بنزین برخی از خودروها گفته بود: طرح جدید ساماندهی وانت بارهای عمومی با مشارکت شهرداری‌ها در استانهای سراسر کشور آغاز شده که قرار است در این طرح جدید، ساماندهی یک میلیون و 460 هزار دستگاه وانت بار مورد ثبت نام و ساماندهی مجدد قرار بگیرد.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان فروردین ماه سال 92 طرح ساماندهی وانت بارهای عمومی به پایان برسد، تصریح کرد: تمامی رانندگان وانت بارهای عمومی باید با مراجعه به شهرداری‌ها و ثبت نام یکسری تغییرات ظاهری در وانت بار عمومی خود انجام دهند.

با اجرای این طرح، آن دسته از وانت بارهایی که در خدمت ناوگان حمل و نقل عمومی نبوده، در این طرح ساماندهی شناسایی می شوند، بر این اساس، پیش بینی می شود سهمیه ویژه بنزین برخی از این خودروهای عمومی در خردادماه حذف و تنها سهمیه عادی خودروهای شخصی به این دسته از خودروها اختصاص یابد.

همزمان با تعیین تکلیف سهمیه بنزین برخی از وانت بارها، فرصت دولت برای برخی از موتورسیکلت‌ها نسبت به دریافت و نصب پلاک ملی به پایان رسیده است و از این رو به برخی از موتوری‌ها دیگر سهمیه بنزین ماهانه 25 لیتری نیمه یارانه‌ای اختصاص نمی یابد.

علاوه بر این در حال حاضر فرصت مالکان خودروها و موتورسیکلت‌های توقیف شده که وسیله نقلیه آنها در پارکینگ پلیس راهور متوقف شده به پایان رسیده است و از اردیبهشت ماه سالجاری هم سهمیه بنزین این دسته خودروها قطع شده است.

سهمیه ویژه بنزین معلولان خرداد واریز می شود؟

همزمان با افزایش بی سابقه مصرف بنزین و حتی احتمال از سرگیری واردات این فرآورده نفتی، رئیس جمهور اردیبهشت ماه سالجاری دستورات جدیدی به مظنور اختصاص سهمیه‌های ویژه بنزین صادر کرده که در صورت اجرای آن روزانه 200 تا 250 هزار لیتر مصرف بنزین کشور را افزایش می دهد.

بر اساس دستور رئیس جمهوری 200 هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه جانبازان و 50 هزار لیتر ویژه معلولان به صورت روزانه در اختیار سازمان بهزیستی و بنیاد شهید قرار می‌گیرد.

با توجه به اینکه معلولان و جانبازان نیازمند ترددهای اضافی برای دریافت خدمات درمان و پزشکی هستند و با توجه به اینکه این افراد اغلب از خدمات حمل و نقل عمومی مناسب بهره‌مند نیستند، بررسی و پیشنهاد ستاد مبنی بر افزایش سهمیه معلولان و جانبازان به ریاست جمهوری ارائه شد.

با دستورات جدید بنزینی رییس جمهوری مقرر شده است روزانه 250 هزار لیتر سهمیه بنزین ویژه اختصاص یاب و در صورتی که موافقت‌های اولیه با دستگاه‌ها نهایی شود از خردادماه این سهمیه‌ها در اختیار معلولان و جانبازان قرار می‌گیرد در غیر این صورت از تیرماه از طریق کارت‌های ویژه و یا جبران ما به التفاوت هزینه سوخت با توجه به هماهنگی دستگاه‌های ذیربط در اختیار این جامعه هدف قرار می‌گیرد.

در حال حاضر بنزین به صورت 2 نرخی شامل بنزین معمولی یارانه ای 400 تومان، بنزین معمولی آزاد 700 تومان، بنزین سوپر نیمه یارانه ای 500 تومان و بنزین سوپر آزاد 800 تومان در سطح جایگاه‌های کشور عرضه می شود.
خودرو بازهم گران شد
قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی در روز جاری اندکی افزایش نشان می‌دهد.
به گزارش گروه بازارباشگاه خبرنگاران؛فعالان بازار معتقدند کاهش تولید خودرو از سوی دو خودروساز بزرگ کشور دلیل اصلی افزایش قیمت‌ها است به‌گونه‌ای که با وجود ثابت بودن تقاضا، کاهش تولید منجر به بر هم خوردن تعادل قیمت‌ها در بازار شده است.
در این شرایط بهبود وضعیت صنعت خودرو و افزایش تولید در دو خودروساز بزرگ کشور می‌تواند به تعادل قیمت‌ها در بازار آزاد کمک کند.

قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی به شرح زیر است:

نوع خودرو پلاک91 پلاک 92
سایپا 111 15 میلیون و 500 هزار -
سایپا 131SL 14 میلیون و صد هزار 15 میلیون
سایپا 131SX 14 میلیون و 700 هزار 15 میلیون و 300 هزار
تیبا 18میلیون 19 میلیون
تندر 90 پارس خودرو E2 31 میلیون 33 میلیون و 500 هزار
مگان 76میلیون -
206 صندوق‌دار V8 38میلیون 38 میلیون
206 صندوق‌دار V9 48میلیون -
تندر 90 ایران خودرو E2 31 میلیون 33 میلیون و 500 هزار
پژو پارس سال 30میلیون 31 میلیون
پژو 405 22میلیون و 500 هزار 24 میلیون و 500 هزار
پراید ۸۰۰ هزار تومان گران می شود
معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا گفت: همه محصولات سایپا فروش فوری و پیش فروش می شود.


پیک خبر: به گزارش گروه بازار باشگاه خبرنگاران، محمد علی قادری درباره کمبود برخی خودروها به ویژه برای فروش فوری افزود: مشتریان می توانند با مراجعه به نمایندگی های مجاز در صورتی که خودروی مورد نظر آنان موجود نباشد برای خودروی مورد نظر ثبت نام کنند تا در ۱۵ تا ۲۰ روز تحویل شود.

وی درباره قیمت ها گفت: قیمت هایی که شورای رقابت برای انواع پراید تایید کرده بدون کیسه هواست و ۸۰۰ هزار تومان برای نصب کیسه هوا به این قیمت ها اضافه می شود.

قادری اضافه کرد: چون امسال کیسه هوا برای خودروها الزامی است، خودروهای بدون کیسه هوا مدل ۹۱ شماره می شود و ۵۰۰ هزار تومان از قیمت آنها کم می شود.

وی درباره تعهدات قبلی گفت: تعهدات فروردین تحویل داده شده است و تعهدات اردیبهشت و خرداد نیز به تدریج تحویل می شود.

معاون فروش سایپا با بیان اینکه قیمت محصولات خانواده نیسان و رنو از جمله تیانا و تندر ۹۰ با هماهنگی شورای رقابت مشخص خواهد شد، گفت: تا آن زمان با قیمت های قبلی فروش انجام می شود و بعد از مشخص شدن قیمت نهایی با مشتریان تسویه خواهد شد.
پایان تولید بی‌کیفیت با واگذاری خودروسازی‌ها
عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع ومعادن مجلس با اشاره به اینکه خودروهای تولیدی کپی برداری از خودروهای خارجی است افزود: برای ارتقاء کیفی محصولات صنایع خودروسازی باید این صنعت به سمت خصوصی سازی واقعی حرکت کند.

به گزارش خانه ملت؛ سید محمد بیاتیان در گفتگو با خانه ملت گفت:برای ارتقاء کیفیت خودرهای تولیدی باید صنعت خودرو خصوصی شوند در فضای رقابتی خودروسازان ملزم به ارتقاء کیفیت می شوند، البته باید زمینه رقابت را نیز برای بخش خصوصی در داخل فراهم کنیم.

نماینده مردم بیجار در مجلس ‌شورای اسلامی‌ اظهار کرد :نظارت دقیق سازمان های نظارتی مانند سازمان استاندارد و پلیس راهنمایی ورانندگی و اصرار این سازمانها بر اجرای حداقل استانداردهای داخلی می تواند بصورت نسبی در ارتقاء کیفیت محصولات موثر باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: فرمول قیمت گذاری خودرو عبارت است از قیمت تمام شده خودرو بعلاوه سود منطقی و قیمت بیشتر از این باعث رکود در بازار خودرو خواهد شد.

بیاتیان افزود:باید با توجه به ارتقاء کیفیت خودرو، قیمت آن را کاهش داد در این صورت است که می توان رضایت مشتری را جلب کرد.

بیاتیان ادامه داد: با وجود اینکه در منطقه به عنوان خودروساز شناخته می شویم اما خیلی پیشرفت نداشته ایم و اکثر خودروهای تولیدی کپی برداری از خودروهای خارجی است و با این وضعیت نمی توان به رقابت در سطح جهانی‌ فکر کرد.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطر نشان کرد:صنعت خودرو به لحاظ ایجاد اشتغال سومین صنعت بزرگ کشور است و تحریم ها شامل این صنعت نیز شده لذا باید دولت در شرایط فعلی جهت حفظ و ایجاد اشتغال به این صنعت کمک کند تا بتوانیم تیراژ تولید را بالا ببریم و به بازارهای آسیایی وآفریقایی نیز توجه داشته باشیم.
به گزارش ایسنا ، براساس نسخه اصلاح شده این آمار، تولید انواع خودرو در فروردین ماه امسال با کاهش 57.8 درصدی از 59 هزار و 836 دستگاه در فروردین ماه سال گذشته به 25 هزار و 246 دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع سواری نیز با کاهش 59.7 درصدی از 55 هزار و 831 دستگاه به 22 هزار و 513 دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز کاهش 14.6 درصدی را تجربه کرده به‌گونه‌ای که تولید این محصولات از 2953 دستگاه در فروردین ماه سال 91 به 2521 دستگاه رسیده است.

تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده نیز با افت 80.5 درصدی از 1005 دستگاه به 196 دستگاه کاهش یافته است. تولید انواع مینی‌بوس، میدل باس و اتوبوس نیز با افت 66 درصدی از 47 دستگاه به 16 دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید انواع سواری در گروه صنعتی ایران خودرو 77.7 درصد، پارس خودرو 75.1 درصد، سایپا 32.5 درصد،‌ گروه بهمن 50.4 درصد و کرمان موتور صد درصد کاهش و در خودروسازی مدیران 84 درصد افزایش یافته است.
پراید گران شد

هرچند پراید طی چند هفته گذشته تغییر قیمت خاصی به خود ندیده بود، اما به یکباره ظرف یکی دو روز اخیر گران شد و قیمت آن دوباره به بالای ۱۶ میلیون تومان رسید. مدل ۱۱۱ (هاچ بک) این خودرو در حال حاضر ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دارد که این موضوع از جهش یک میلیونی آن حکایت می‌کند. پراید مدل ۱۳۱ نیز که ۵۰۰ هزار تومان گران شده، هم اکنون ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. خبر می‌رسد که مدل ۱۳۲ پراید نیز قیمتی برابر با ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد. این خودرو نیز طی یکی دو روز گذشته ۴۰۰ هزار تومان گران شده است.
قابل توجه فعالان اقتصادی پایتخت:کاهش محدوده زوج و فرد از شنبه

پلیس پایتخت همزمان با ولادت حضرت علی (ع) از کاهش محدوده زوج و فرد از روز شنبه خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس با افتتاح این بزرگراه و در جهت کاهش مشکلات شهروندان شرق تهران برای تردد، مرز محدوده شرقی طرح زوج و فرد به بزرگراه امام علی (ع) منتقل می‌شود. بر این اساس مناطق آیت، نارمک، نیروی هوایی و ... از محدوده زوج و فرد جدا می‌شوند و شهروندان این مناطق بدون محدودیت در این مناطق تردد می‌کنند. بر این اساس ضلع شرقی محدوده زوج و فرد بزرگراه امام علی (ع)، ضلع جنوبی بزرگراه بعثت، ضلع غربی بزرگراه نواب و چمران و ضلع شمالی آن بزرگراه رسالت خواهد شد.
ماموران پلیس راهور تهران بزرگ از روز شنبه در محدوده جدید مستقر می‌شوند و به شهرداری تهران نیز اعلام شده است تا ضمن جابجایی تابلوهای مربوطه نسبت به انتقال دوربین‌ها به مرز جدید اقدام کند.
از روز شنبه ورود خودروها از بزرگراه امام علی (ع) به سمت غرب مشمول محدودیت زوج و فرد شده و طول بزرگراه امام علی (ع) و معابر شرقی آن از این محدوده خارج شده است که بدن ترتیب مشکلات مردم این مناطق برای تردد به حداقل ممکن خواهد رسید. ساعت اجرای طرح زوج و فرد در تهران همانند قبل از ساعت 6:30 تا 19 خواهد بود.
بنزین 23۰۰ تومانی در باک خودروهای صفر

در حالی خودروسازان از جانب دستگاه‌های دولتی موظف به اجرای استاندارد یورو۴ بر محصولات تولیدی خود از ابتدای تیر ماه امسال هستند، که از کارخانه‌های خودروسازی خبر می‌رسد حداقل بنزین یورو۴ مورد نیاز آنها برای پر کردن باک خودروهای صفرشان هنوز تامین نشده است. هرچند طبق اعلام شركت ملی پالايش و پخش فرآورده‌های نفتی ايران، قرار بوده از اول خرداد امسال بنزین یورو۴ در تهران و پس از آن در کلانشهرهایی از جمله مشهد و اصفهان و چند شهر دیگر نیز آغاز شود، خودروسازان برای تامین سوخت مورد نیاز خودروهای صفر خود در کارخانه با مشکل مواجه هستند.

بر همین اساس آن طور که از کارخانه‌های خودروسازی خبر می‌رسد، این روزها با وجود نامه‌نگاری‌های فراوان خودروسازان با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، این شرکت هنوز برای تامین سوخت یورو۴ خودروسازان در کارخانه اقدام نکرده ‌است، البته سوخت مورد نیاز خودروسازان با یک شرط تامین خواهد شد و آن هم پرداخت مبلغی بیش از ۲۳۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین یورو۴ است.

با احتساب قیمت در نظر گرفته شده برای این بنزین و ۳۰ لیتر بنزینی که از کارخانه در باک بنزین هر خودرو وجود دارد، می‌توان به این نتیجه رسید که هر خودرو با افزایش قیمتی نزدیک به 48 هزار تومان همراه خواهد بود. البته مشکل خودروسازان برای تامین سوخت مورد نیاز خود در کارخانه تنها به قیمت بالای این سوخت باز نمی‌گردد. یکی دیگر از مشکلات آنها این است که شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی حاضر به تامین این سوخت برای سایت‌های شهرستان خودروسازان نیست. استدلال نفتی‌ها در این رابطه این است که با توجه به اینکه شهرستان‌هایی که در آنها خودرو تولید می‌شود جزو کلانشهرها نیستند، توزیع سوخت در آنها انجام نمی‌شود. این در حالی است که بسیاری از تولیدات خودروسازان در این سایت‌ها به کلانشهرها نیز ارسال می‌شود.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
لینک مرجع