سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: آخرین اخبار روزانه خودرو
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
بانک مرکزی تورم خودرو را اعلام کرد
مدیرکل اداره آمارهای بانک مرکزی، گفت: محاسبات بانک مرکزی درباره تورم بخشی خودرو بر اساس داده‌های خامی است که از طرف شورای رقابت و داده‌های خودروسازان انجام گرفته و نتایج آن به شورا ارسال شده است.
علیرضا مقتدایی در مورد اعلام نرخ تورم بخشی خودرو، اظهارداشت: محاسبات مربوطه توسط بانک مرکزی انجام می‌شود و با توجه به اینکه این کار یک همکاری بین ما و شورای رقابت است، مرجع اعلام نتایج، شورای رقابت و شخص آقای پژویان است.

وی افزود: محاسبات بانک مرکزی بر اساس داده‌های خامی است که از طرف شورای رقابت و داده‌های خودروسازان انجام گرفته و نتایج آن به شورا ارسال شده است.

به گزارش فارس داوود میرخانی رشتی،مشاور انجمن خودروسازان امروز به فارس گفت: در فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تدوین شده است، شاخص تورم بخش خودرو در سال گذشته باید از سوی بانک مرکزی مشخص شود که در این راستا بانک مرکزی روز پنج‌شنبه شاخص تورم خودروها را بین ۳۰ تا ۶۰ درصدی اعلام کرده است.
وی افزود: بانک مرکزی شاخص تورم بخش خودرو را برای نیمه دوم سال ۹۱ یعنی از شهریور تا بهمن ماه اعلام کرده است، طبق اعلام بانک مرکزی، شاخص تورم تولید مدل‌های مختلف خودرو در این مدت بین ۳۰ تا ۶۰ درصد است که از نظر ما قابل قبول نیست.
اشتهای بالای ایرانی‌ها برای خرید «پورشه»‌
داوود منظور رعایت الگوی مصرف در کشور را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: با توجه مشکلات اقتصادی هنوز تقاضا برای خرید پورشه و مازراتی بسیار بالا است.
فارس: معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: در حاضر با توجه مشکلات اقتصادی هنوز تقاضا برای خرید پورشه و مازراتی در کشور بسیار بالاست.

داوود منظور ظهر امروز در دومین همایش هم‌اندیشی معاونان اقتصادی سازمان‌های تابعه اقتصاد و دارایی استان مازندران از تهیه و تدوین بسته پیشنهادی اقتصادی ویژه و ارائه آن به دولت خبر داد و گفت: باید در اقتصاد به دنبال این باشیم که مشارکت‌‌های مردمی را در فعالیت‌های اقتصادی ایجاد کنیم.

وی در ادامه به اجرای اصل 44 در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کم‌کردن فرایند تولید، تسهیل کسب و کار، تشویق مردم به مشارکت در فعالیت‌های اقتصادی باید اتفاق بیفتد و در این ارتباط دولت نقش تصدی‌گری را داشته باشد.

معاون اقتصادی وزبر اقتصادی و دارایی در ادامه یادآور شد: ورود بخش خصوصی در زمینه اجتماعی نیز تسهیل شود و دولت به عنوان کمک‌ در این فعالیت‌ها مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: بخش عمده هزینه‌های دولت که در حال حاضر در آموزش و پرورش هزینه می‌شود رقم آن حدود 15 هزار میلیارد تومان است که در صورت اداره اختیار مدارس به مردم شاهد اثربخشی بیشتری در حوزه اجتماعی خواهیم بود.

منظور در ادامه تاکید کرد: ایده مشارکت را در استان‌های کشور تسریع دهیم و به همین خاطر در قانون برنامه پنجم نیز طرح‌های مشارکتی تعریف شد.

این مسئول در ادامه به مبحث واردات کالا در کشور اشاره کرد و گفت: سال گذشته 73 درصد از کالاهای وارداتی کشور واسطه‌ای بود و صنعت خودرو، لوازم خانگی و صنعت دارویی ما به خاطر وابستگی آسیب دید.

وی بالاترین اقلام وارداتی سال گذشته کشور را مربوط به نهاده‌های کشاورزی اعلام کرد و گفت: سال گذشته 5 میلیون تن گندم و مقداری برنج به کشور وارد شد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه یادآور شد: اگر تحریم‌ها ادامه داشته باشد و رویکرد آن تغییر کند ممکن است در تامین امنیت غذایی دچار چالش‌هایی شویم.

منظور در ادامه رعایت الگوی مصرف در کشور را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: با توجه مشکلات اقتصادی هنوز تقاضا برای خرید پورشه و مازراتی بسیار بالا است.

وی ادامه داد: غربی‌ها در تلاش هستند الگوی مصرف کاذب را در کشور افزایش دهند.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه گفت: شرایط تحریم ایجاد می‌کند که برخی از الگو‌های مصرف را در کشور اصلاح کنیم.

وی در ادامه به مبحث صادرات غیرنفتی در سال 90 اشاره کرد و گفت: میزان صادرات غیرنفتی کشور 18.5 میلیارد دلار بود که در سال 91 به 22 میلیارد دلار افزایش پیدا کرد.

این مسئول اضافه کرد: در این بخش امکان افزایش 40 میلیارد دلاری نیز در کشور وجود دارد.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد به صادرات 6 میلیارد دلار کالای غیرنفتی کشور به کشور عراق اشاره کرد و گفت: افغانستان نیز بازار بسیار خوبی برای تولیدات کالای غیرنفتی ایران است.

وی به سفر رئیس جمهور به کشور‌های افریقایی اشاره کرد و گفت: سفر‌های رئیس جمهور به کشورهای آفریقا به خاطر مسائل اقتصادی است.
مرسی و ......... معروف
احتمال افزایش قیمت پراید به 30 میلیون تومان
دبیر انجمن خودروسازان از زیان 4 هزار میلیارد تومانی خودروسازان در سال 91 خبر داد و گفت: ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان در یکسال گذشته ضرر و زیان کردند؛ بنابراین هم‌اکنون زمان رونق بازار است و باید فروش را رونق داد.
احمد نعمت بخش با ابراز نارضایتی از سردرگمی مردم و تولیدکنندگان در بازار خودرو گفت: غیر شفاف بودن و کارشناسی نبودن تصمیمات در بازار خودرو، بیش از این به صلاح نیست.

دبیر انجمن خودروسازان افزود: قیمت‌هایی که در اسفند 90 برای خودرو تعیین کردند، موجب ضرر و زیان 4 هزار میلیارد تومانی برای خودروسازان شده است، به این معنا که ایران خودرو 2 هزار میلیارد تومان، سایپا 1600 میلیارد تومان و سایر خودروسازان 400 میلیارد تومان ضرر کرده‌اند.

این در حالی است که چند ماهی است که شورای رقابت نیز به بهانه تعیین فرمول قیمتگذاری خودرو، سبب شده تا خرید و فروش در بازار صورت نگیرد و تولید نیز در سردرگمی به سر ببرد.

وی تصریح کرد: بارها به مسوولان تذکر داده بودیم که اگر ضرر و زیان خودروسازان جبران نشود، آنها ورشکست خواهند شد؛ همانطور که هم‌اکنون 30 درصد قطعه سازان به دلیل عدم دریافت مطالبات خود از خودروسازان ورشکست شده‌اند و همین امر، کاهش قطعه‌رسانی به خطوط تولید خودرو را در پی داشته و در نهایت، تولید خودرو کاهش یافته است.

به اعتقاد نعمت بخش، چنانچه تولید خودرو متوقف شده و یا کاهش شدیدی یابد، باز هم با برهم خوردن عرضه و تقاضا، پراید 17 میلیون تومانی که مردم به قیمت آن معترض هستند، به بالای 30 میلیون تومان خواهد رسید.
به درد نخورترین خودروهای جهان

در روزهایی که جهان گرسنه خودرو بود، رنو بیش از 2 میلیون دستگاه از این تابوت مقوایی را در سرتاسر دنیا فروخت. رنو دافین با ظاهری خسته و پژمرده، بسیار ناامن و کندرو بود، آن‌قدر که حتما شایسته جایگاهی در میان ...انه‌ترین خودروهای ساخت بشر است.
اقتصاد آنلاین: فهرست کردن بهترین یا بدترین خودروهای ساخت بشر کاری سهل و ممتنع است و البته هر فهرستی که تنظیم شود بدون شک موافقان و مخالفانی خواهد داشت، اما هدف در اینجا به صف کردن خودروهایی است که نه خوب‌اند و نه بد، بلکه مضحک و به‌دردنخور یا حتی ...انه‌اند.

اولین ویژگی مشترک خودروهای این فهرست آن است که مردم هنگام مواجهه با آنها یا از بخت بدشان پس از خریدن آنها از خود می‌پرسند: «وقتی این را می‌ساختند، واقعا چه فکری می‌کردند؟»، و دوم این است که تولید تقریبا همگی‌شان پس از چند سال متوقف شد. این خودروهای سنگین، کند، زشت و بی‌خاصیت و بی‌کیفیت احتمالا نتیجه یک ندانم‌کاری بزرگ، عدم خلاقیت و بی‌توجهی به تمام ویژگی‌هایی است که لازمه یک خودروی خوب است.

۱ رنو دافین، ساخت 1956. دافین یکی از اولین خودروهای ساخت فرانسه پس از جنگ جهانی دوم است. اگرچه انتظار از صنعت خودروی آن روزها چندان زیاد نیست، این خودرو را چنان ساخته‌اند که به نظر می‌رسد اگر طراح و مهندسش به جای خودروسازی به کلاس آشپزی می‌‌رفتند، فرانسه بعد از جنگ نفع بیشتری می‌برد.

در روزهایی که جهان گرسنه خودرو بود، رنو بیش از 2 میلیون دستگاه از این تابوت مقوایی را در سرتاسر دنیا فروخت. رنو دافین با ظاهری خسته و پژمرده، بسیار ناامن و کندرو بود، آن‌قدر که حتما شایسته جایگاهی در میان ...انه‌ترین خودروهای ساخت بشر است.

۲ آمفی‌کار (Amphicar)، ساخت سال 1961. آمفی‌کار نمونه کاملی است از تلاشی عبث برای ساخت خودرویی چندکاره؛ یک خودروی افتضاح و قایقی بدتر از آن که به طرز حیرت‌آوری بین سال‌های 1961 تا 68 تعداد 4 هزار دستگاه از آن ساخته‌اند.

این خودرو قرار بوده قایق هم باشد و راننده نگون‌بختش بتواند با آن در رودخانه هم براند. هر وسیله دیگری، هرچه باشد، حتما گزینه بهتری است.

۳ اسکریپس بوت بی‌-اتوگو (Scripps-Booth Bi-Autogo)، ساخت 1913. خودروی آخر این فهرست پدیده‌ای است که احتمالا نتیجه اولین کج‌اندیشی قرن بوده و کسی به جز طراحش دقیقا نفهمید برای چه کاری ساخته شده است.

وسیله نقلیه‌ای با نزدیک به 5/1 تن وزن که دست‌کم معلوم است با الهام از طرح کلی موتورسیکلت ساخته شده است. جمیز اسکریپس بوت که نتیجه تلاشش را با افتخار به نام خود ثبت کرده، به گزارش وال استریت ژورنال بی‌تردید ...انه‌ترین خودروی دیترویت را ساخته است.

۴ پونتیاک آزتک، ساخت سال 2001. معروف است که راه جهنم را باید با پونیتاک آزتک راند. احتمالا نیت سازندگان آزتک خیر بوده، طراحی داخلی‌اش هم نسبتا خوب بوده و بد هم سواری نمی‌داده، اما حقیقتا یکی از زشت‌ترین فرآورده‌های صنعت خودرو بوده است.

از سپر بی‌ریخت جلو تا همتای عقبی‌اش، پونتیاک آزتک ترکیبی ناشیانه است از پلاستیک و فولاد و شیشه.

۵ خودروی اسبی بدون اسب، ساخت 1899. نگنجاندن این پدیده واقعا خنده‌دار می‌توانست بزرگ‌ترین اشتباه فهرست ما باشد.

آقای یوریا اسمیت مثلا قصد داشته با این ابتکار منحصر‌به‌فردش آدم‌ها را از عصر کالسکه و گاری‌های اسب‌کش به عصر «خودرو» ببرد. مجله تایم درباره این خودرو نوشته که آقای اسمیت پیشنهاد داده نیم‌تنه اسب در جلوی اسباب‌بازی‌اش چیزی شبیه باک باشد و سوخت خودرو را در آن بریزند. عجب نبوغی!

۶ چِوی SSR، ساخت 2003. این شاهکار شورلت پاسخ یک پرسش ساده است: چه کسی این خودرو را می‌خواهد؟ چِوی SSR هیچ منطقی ندارد؛ رودستری بی‌قواره با طراحی مغشوش که سقفش هم متحرک است و همچنین پنجره‌هایی کوچک که هیچ تناسبی با موتور بزرگ V8 آن ندارد.

جنرال موتورز ممکن است بگوید 250 دستگاه از آن را ظرف 3 سال فروخت یا به عبارتی قالب کرد، اما اگر این‌قدر پرطرفدار بود معلوم نشد چرا در سال 2006 تولیدش متوقف شد.

۷ فولر دی‌ماکسیون (Fuller Dymaxion)، ساخت 1943. یکی دیگر از آن خودروهای گرفتار سندروم چندکارگی؛ طراحی و ساخت خودرویی که هم هواپیما باشد و هم قایق و سپس عرضه کردنش به بازار واقعا کار دشواری است، اما آر.

باک‌مینیستر فولر، طراح این هیولا، از پس کار خوب برآمده و نتیجه این است که می‌بینید؛ خودروی مضحکی که می‌پرد یا هواپیمایی که در جاده هم می‌رود.

۸ کادیلاک سیمارون، ساخت 1981. ایده بدی که وقتی رنگ واقعیت گرفت بدتر هم شد. جنرال موتورز در آن روزها به خودرویی با مصرف متعادل سوخت نیاز داشت، بنابراین قیمت چِوی کاوالیر را دو برابر کرد، برخی امکانات عادی را به آن اضافه کرد و اسمش را گذاشت کادیلاک سیمارون؛ نتیجه شورلتی شد که یک کادیلاک پشت آن قایم شده است. سیمارون خودرویی بیش از حد عادی است با چهار سیلندر و چهار دنده، بی‌هیچ پیچیدگی و درعین‌حال خشک و انعطاف‌ناپذیر. عجیب آنکه 7 سال تمام هم پای ثابت بازار خودرو بود.

۹ کرایسلر PT کروزر، ساخت 2005. کرایسلر کروزر یادآور روزهایی است که فقط مردها، با کلاه‌هایی بزرگ بر سر، رانندگی می‌کردند.

سقف این خودرو متحرک بود و تناسب نصفه و نیمه‌اش دقیقا وقتی به کلی از دست می‌رفت که سقف کنار می‌رفت، در آن لحظه کرایسلر کروزر به رقیب سرسخت پونتیاک آزتک برای کسب عنوان ابلهانه‌ترین مجسمه متحرک دهه تبدیل می‌شد، اما مشکل اصلی آنجا بود که سقف دوباره خودرو را می‌پوشاند و زشتی رقت‌بارش از دو فرسخی توجه هر طراح و مهندس تازه‌کاری را جلب می‌کرد.

۱۰ هامر H2، ساخت 2001. جنرال موتورز ساخت این خودرو را پس از حملات تروریستی 11 سپتامبر آغاز کرد. قرار بود این خودرو ابزاری باشد برای ماجراجویی‌ها در دشت و بیابان یا پیشبرد پروژه‌های اکتشافی و تحقیقاتی در مناطقی چون خاورمیانه، اما به سرعت به نمادی از مصرف‌گرایی و زیاده‌روی آمریکایی و بی‌تفاوتی نسبت به محیط زیست تبدیل شد. مصرف بالای سوخت و اندازه بزرگش به کار هیچ شهروند عاقلی نمی‌آمد و جنرال موتورز سرانجام با شروع بحران اقتصادی در سال 2009 تولیدش را متوقف کرد.
لیست کامل بهای محصولات ایران خودرو
فروش محصولات ایران خودرو با قیمت جدید و براساس فرمول شورای رقابت آغاز شد.

عبداله بابایی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو با بیان این مطلب گفت: شورای رقابت امروز قیمت جدید محصولات ایران خودرو را تایید کرد.
وی نرخ های جدید را به شرح زیر اعلام کرد:
وانت باردو بنزینی با تزمز ضد قفل، ۱۰۸میلیون یکصد هزار ریال؛
وانت باردو بنزینی با ترمز ضد قفل جدید، ۱۰۸میلیون و ۷۰۰هزار ریال،
وانت باردو دوگانه سوز با ترمز ضد قفل جدید ۱۲۸میلیون و دویست هزار ریال
وانت باردو دو گانه سوز با ترمز ضد قفل ۱۲۳میلیون و یکصد هزار ریال
پژو ۴۰۵اس ال ایکس با موتور تی ۵،کیسه هوای راننده ۲۳۱ میلیون و یکصد هزار ریال
پژو۴۰۵ بنزینی جی ال ایکس با کیسه هوای راننده ۲۲میلیون ۸۰۰هزار ریال
پژو۴۰۵ دوگانه سوز جی ال ایکس با کیسه هوای راننده ۲۳۶میلیون ۶۰۰هزار ریال
سمند ال ایکس ای اف ۷ پایه گاز سوز ۲۵۶میلیون ریال و۹۰۰هزار ریال
سمند ال ایکس ای اف ۷ بنزینی با کیسه هوای راننده، ۲۴۲میلیون ۸۰۰هزار ریال
سمند ال ایکس سال بنزینی با کیسه هوای راننده ۲۳۰میلیون ریال
سمند ال ایکس سال دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۴۸میلیون ۵۰۰هزار ریال
سمند اس ای با کیسه هوای راننده ۲۰۶میلیون ۲۰۰هزار یال
خودروی پژو پارس سال با کیسه هوای راننده ۲۶میلیون ۷۰۰هزار ریال
پژو پارس معمولی دوگانه سوز با کیسه هوای راننده ۲۸۲میلیون ۸۰۰ریال
بابایی با بیان اینکه خودروهای مذکور دارای استاندارد یورو دو هستند، تاکید کرد مشتریان می توانند از ساعت ۱۸ امروز با مراجعه به سایت ikco.com نسبت به خرید خودرو به صورت اینترنتی اقدام کنند.
گفتنی است قیمتهای فوق با احتساب بیمه و مالیات سال ۹۲ محاسبه شده است.
شرکت خودروسازی سایپا اعلام کرد: پس از برگزاری جلسات مکررخودروسازان با شورای رقابت و محاسبه قیمت ها بر اساس فرمول این شورا ، قیمت دو خودرو پر تیراژ X100 و تیبا که از سوی گروه خودروسازی سایپا محاسبه و به شورای رقابت اعلام شده بود مورد تصویب این شورا قرار گرفت .
براساس این گزارش قیمت سایپا ۱۳۱ SL مبلغ ۱۴۴۷۴۰۰۰۰ ریال و تیبا SX مبلغ ۱۸۷۹۰۰۰۰۰ ریال تعیین گردیده است که قیمت آپشن های درخواستی مشتریان جداگانه محاسبه و دریافت خواهد شد.
مشتریانی که بعد از ۱۷ بهمن ماه ۹۱ اقدام به خرید و یا تحویل خودرو نموده اند ، خودرو آنها با قیمت جدید محاسبه و مابه التفاوت قیمتی آن به آنها مسترد خواهد شد .
ثبت سفارش واردات خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی کماکان ممنوع است.
وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص خبر " چراغ سبز به واردات کالاهای اولویت دهم " و " ماجرای مصوبه ناگهانی دولت پس از واردات 1000 دستگاه خودروی لوکس " در جوابیه ای اعلام کرد : بخشنامه موصوف صرفا برای ثبت سفارش آن دسته از کالاهای مشمول گروه دهم کالایی که تا پایان بهمن ماه سال 1391 وارد گمرکات اجرایی و یا مناطق ویژه اقتصادی گردیده و برای آنها قبض انبار معتبر صادر شده ، با مراعات سایر مقررات ملحوظ و همچنین پرداخت دو برابر حقوق ورودی اجرایی مصوب سال 1391 و به صورت بدون انتقال ارز ، ظرف مدت محدود ( 92.1.30) ابلاغ شده است .
لذا بر همین اساس ثبت سفارش سایر کالاهای مشمول گروه دهم کالایی خارج از چارچوب مفاد بخشنامه مزبور ، از جمله خودروهای با حجم موتور بیش از 2500 سی سی کماکان ممنوع می باشد.
طبق جدیدترین اعلام شرکت‌های خودروسازی نرخ‌های جدید به شرح زیر است:
محصولات سایپا

1- سایپا 131 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 14 میلیون و 474 هزار تومان
2- سایپا 132 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 14 میلیون و 591 هزار تومان
3- سایپا 141 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 13 میلیون و 720 هزار تومان
4- سایپا 111 SL بدون فرمان هیدرولیک و کیسه هوا 14 میلیون و 776 هزار تومان
5- سایپا 131 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 14 میلیون و 967 هزار تومان
6- سایپا 132 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 15 میلیون و 82 هزار تومان
7- سایپا 141 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 14 میلیون و 213 هزار تومان
8- سایپا 111 SX با فرمان هیدرولیک، بدون کیسه هوا 15 میلیون و 268 هزار تومان
9- تیبا SX معادل 18 میلیون و 790 هزار تومان
Huh
[font=Tahoma][/font]تعیین قیمت جدید خودروهای وارداتی مانند مگان،‌محصولات مدیران خودرو، گروه بهمن و کرمان موتور نیز در انتظار تعیین نرخ تورم بخشی این خودروها از سوی بانک مرکزی است.

با توجه به سهم بالای ارزبری این خودروها باید دید بانک مرکزی چه میزان تورم بخشی برای آنها تعیین خواهد کرد.

روز گذشته، قیمت اکثر محصولات سایپا و ایران خودرو در حالی از سوی شورای رقابت مصوب شد که قیمت‌ خودروهای پرتیراژ نسبت به نرخ‌های قبلی خودروسازان تنها 320 هزار تا 2.5 میلیون تومان کاهش نشان می‌دهد.
(05-06-2013 05:10 PM)hamid23f نوشته شده توسط: [ -> ][font=Tahoma][/font]تعیین قیمت جدید خودروهای وارداتی مانند مگان،‌محصولات مدیران خودرو، گروه بهمن و کرمان موتور نیز در انتظار تعیین نرخ تورم بخشی این خودروها از سوی بانک مرکزی است.

با توجه به سهم بالای ارزبری این خودروها باید دید بانک مرکزی چه میزان تورم بخشی برای آنها تعیین خواهد کرد.

روز گذشته، قیمت اکثر محصولات سایپا و ایران خودرو در حالی از سوی شورای رقابت مصوب شد که قیمت‌ خودروهای پرتیراژ نسبت به نرخ‌های قبلی خودروسازان تنها 320 هزار تا 2.5 میلیون تومان کاهش نشان می‌دهد.

ظاهراً کاهش قیمت هست اما واقعیت این است که چون طبق قوانین فروش خودرو بدون Abs و ایربگ ممنوع هست بنابراین این آپشن ها اجباراً باید روی خودرو باشند و تازه رنگ متالیک و چند آپشن دیگر هم اضافه می شوند که در نهایت قیمت همان می شود که خودروسازان پیشنهاد داده بودند(می خواستند) و به این شکل مصوبه توافقی با شورای رقابت به راحتی دور زده خواهد شد.
البته اینکه شورای رقابت چطور بعد از دو ماه امروز و فردا کردن به سادگی قیمتهای خودروسازها را جا انداخت جای تشکر دارد . باید در بقیه موارد حتی برای شرکتهای خودروساز خارجی هم از شورای رفاقت استفاده بشه.
صفحه ها: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
لینک مرجع