سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: آیا کارت ویزیت رسانه است؟ قسمت دوم
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بنا بود در قسمت دوم به این سئوالات پاسخ دهیم

آیا این حجم از اطلاعات روی کارت ویزیت دیده می شود؟
آیا کارت ویزیت رسانه تبلیغی محصولات شما است ؟
آیاکارت ویزیت کاتالوگ محصولات شماست؟
آیا کارت ویزیت گالری تصاویر پروژه های شماست؟

برخی گمان دارند که مخاطب یا مشتری کارت ویزیت را در کتابخانه منزلش در کنار مجموعه با ارزش تمبر ها یا کتابهای خطی گرانقیمتش نگه داری می کند و هر لحظه از کار و زندگی خود گذشته و با عجله و اشتیاق تمام می آید و به کارتهای ویزیت گرفته شده از دوستان نگاه می کند
و ساعتها را صرف مطالعه متن مندرج بر کارت سپری می کند !

نه به هیچ وجه این چنین نیست زیرا مخاطب کارتهای ویزیت فرصت مطالعه جزئیات مدل سبزی خرد کن مورد استفاده در مغازه شما را ندارد او می خواهد بداند اگر روزی شتاب بیشتر و زمان کمتری برای سبزی خرد کردن داشت می تواند به شماره تلفن شما اعتماد کند.

پس پاسخ اول : از درج حجم گسترده اطلاعات روی کارت ویزیت خودداری نمائید چرا که به جای ماندگاری در ذهن مشتری در اولین کیف تکانی به جوی آب سپرده خواهد شد.

آیا شما می پندارید که چون کارت ویزیت از بقیه ابزار فروش وبازاریابی ارزانتر و در دسترس تر است شما می توانید خارج از چارچوب استاندارد از آن کاتالوگ یا لیست قیمت بسازید وتمام کالا ها و یا خدمات خود را با درج قیمت روی آن عرضه کنید
نه باز هم می گویم این تبلیغ که نیست هیچ ضد تبلیغ هم نیست نامش را شما بگوئید

و بالاخره سئوال سوم :
آیا براستی فکر میکنید
که چنانچه عبارت گالری لوازم آرایش فلان در کنار تصویر بی کیفیت دانلودی یک عدد رژ لب صورتی یا یک برس ریمل نیاید آسمان به زمین می رسد و مشتریان توان استنتاج عبارت گالری لوازم آرایش را ندارند یا یک مثال دیگر حرفه خاکبرداری و راهسازی و پیمانکاری های مختلف از مشاغل بسیار تخصصی و با مشتریان و دایره مخاطبان خاص است آیا لزومی دارد حتماً در زمینه تصویر محو کمپرسی نارنجی در حال بارگیری وجود داشته باشد

به مثالهای بالا فکر کنید در اولین فرصت مشخصات کاربردی و واقعی کارت ویزیت و نحوه طراحی مدرن وامروزی آنرا پیشنهاد می کنم


با سپاس
آقا رضایی فوق العاده بود..

(دردل های یک تبلیغات چی)

به نظر من کارت ویزیت طراحیش از همه مهمتره.منظورم این نیست که یه طرح شلوغ باید طراحی بشه.یه طرح ساده و شیک.
اگر الان تو گوگل یه سرچ کنید میبینید که تمام کارت ویزیتهایی که به عنوان کارت ویزیت های خلاقانه ازشون نام برده میشه.به سادگی تمام میخوان معرف اون شخص یا اون شغل باشن.
همیشه باید یادمون باشه که تصویری تو ذهن ما موندگاره که زیاد شلوغ نباشه.چون اگر اینطور باشه جزئیات تصویر هیچ موقع تو ذهن نخواهد موند.

نکته بعدی اینکه

هیچ موقع فکر نکنید که باید حما کارت ویزیت رو به مخاطبان خاص کار خودتون بدید.
من خودم به شخصه این حرکت رو به وفور دیدم.مثلا امسال نمایشگاه بین المللی صنعت که رفته بودم .یه شرکت بود که من از محصولاتشون خوشم اومد(در زمینه نظافت محل کار بود)وقتی ازشون تقاضا کردم که یه کارت ویزیت و کاتالوگ بهم بدن.کارشناس فروش اون شرکت در کمال ناباوری گفت محصولات ما به درد شما نمی خوره.پس نیازی هم نیست که من به شما کارت ویزیت و کاتالوگ بدم.

من هم ناراحت شدم و دیگه اسم اون شرکت تو ذهنم به شکل بدی ثبت شد.
وقتی یه مقدار جلو تر که رفتم با یه شرکت دیگه آشنا شدم و از اونا در کمال خوشرویی و متانت کارت ویزیت و کاتالوگ گرفتم و دقیقا هفته ی بعدش به یکی از دوستانم این کاتالوگ رو دادم و بعدا شنیدم که 4 عدد دستگاه زمین شوی از این شرکت خریداری کرده بود.که مطمئنا سود خوبی رو نصیب اون شرکت کرده بود.پس همیشه یادتون باشه.یه کارت ویزیت یا کاتالوگ از لحاظ قیمت برای شما هزینه نداره پس در دادن اون به هر شخص کوتاهی نکنید شاید اون شخص در آینده یکی از مشتریان پر و پا قرص محصولات شما بشه.

نکته سوم اینکه خواهشا کارت ویزیت رو از سایز اصلیش خارج نکنید.یعنی در اندازه های بزرگتر طراحی نکنید.چون هنگامی که شخصی کارت ویزیت شما رو میگیره و میخواد تو آلبومش داشته باشه وقتی با افزایش سایز مواجه میشه و نمیتونه اونو در داخل آلبومش جا بده.براحتی بیخیال کارت میشه و اونو دور میاندازه.پس سایز استاندارد فراموش نشه.

نکته چهارم:کارت ویزیت محلی نیست که شما بخواهید پز بدید.من در بیشتر کارتها به چشم دیدم که شخصی که در اون شرکت سمت خاصی داره.اسم خودشو با پیشوند مهندس نوشته.این یه ذهنیته بدی در ذهن مخاطب ایجاد میکنه و مخاطب پیش خودش میگه که این شخص چه انسان از خود راضی ای هستش و این در روند تبلیغات و فروش کمی تاثیر میزاره.
سعی کنید همیشه به سمت خودتون رنگ و رونق بدید تا اینکه کنار اسمتون واژه مهندس رو اضافه کنید.

نکته پنجم:خیلی جاها من به عینه دیدم که از یه کارت ویزیت برای دو شغل استفاده شده.یعنی یک طرف شغل شماره 1 و طرف دیگه شغل شماره 2 اینکار یعنی خرد کردن هیبت و عبوهت اون شغله.و ذهن مخاطب رو به چالش میکشه و مخاطب دقیقا نمی دونه از اون کارت باید چه تصویری تو ذهنش ایجاد کنه.نمی گم تمایز داشتن بده ولی خصاصت از همه بدتره.

بازم نکته های دیگه ای هست که اگر به ذهنم اومد حتما اینجا میزارم.اینا مشکلات کار ما هستش که همیشه هم مشتری از دست ما ناراحته و میگه که چرا من فروشم کمه.اگر این نکات رعایت بشه خیلی سریع تر میتونید با مخاطبتون از طریق کارت ویزیت ارتباط برقرار کنید
من یه کارت دیدم که طرف عکس خودشو زده گوشه کارت اونم با چه قیافه ای تا دوساعت فقط میخندیدم
البته از یه طرف قضیه این شیوه ضد ضد تبلیغه
لینک مرجع