سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: من هم شروع کردم- کارم حمل و نقل باره از دوبی جنس میارم برا مردم با لنج باری
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
من نگفتم شما خدای ناکرده کلاهبردارید ، شما چرا به خودتون گرفتید !!. منم هیچی از واردات و تجارت خارجه سرم نمی شه، شما خدای واردات ! ، هیچ ادعایی هم نداشتم و ندارم .

این شلوغ بازی ها خیلی برام آشناست دی: و اون چیزی که باید می فهمیدم ، فهمیدم ، امیدوارم شما جز با شخصیت ها و با وجدان های این صنف باشید یا بشید ، و انشالله بتوانیم همکاری خوبی داشته باشیم

مواردی که شما گفتید برای واردات بار قانونی هست ، بارهای ته لنجی ، یا به قول خودتون (سهمیه ملوان !) هیچ گونه پته یا رسیدی ندارند ، جایی هم قابل شکایت نیست ،
اکثرا یا زبانی و بر اساس اعتماد هست و یا ناخدا معادلش چک یا ... می ده. که عملا اعتباری هم نداره !
من 13 بار از دبی از همین طریق بار اوردم ، که متاسفانه دو بارش کل بار را با کلاهبرداری صاحب لنج بالاکشید شرح دری وری هایی که هر روز سر هم می کرد فکر نکنم زیاد مفید باشه . اون دفعات قبلی هم کار بدون مشکل حل نمی شد و کلی دردسر داشت. و انواع داستان ها را می شنیدیم ، دریا خرابه (یک هفته کار عقب می افتاد ) لنج خالیه ( یک هفته عقب می افتاد ) گارد ساحلی مشکوک شده (ده روز کار عقب می افتاد ) همین دو مرتبه آخری که اتفاقا همزمان هم بود و توسط دو ناخدای مختلف ، تلافی تمام سودهای قبلی را دراورد ، متاسفانه گاهی اوقات شرایط کشور و گمرک به گونه ای می شه که یک جنس بدون هیچ گونه مشکلی چه از نظر عرفی و چه شرعی وارداتش ممنوع می شه و آدم چاره ای جز این راه نداره وگرنه ترجیح این هست آدم وار از مبادی گمرکی و مستقیم از همون کشور اصلی واردات انجام بشه . به امید روزی که قاچاق و قاچاقچی و باعث و بانی اش از این کشور ریشه کن بشن.

در هر حال هنوز سوالات پست دوم پاسخی براش داده نشده
موفق باشید
سلام مجدد به همه ی دوستان علی الخصوص آقا مهدی
اول قسمت دوم سوالات مهدی
من منظور از مستندات رو نگرفتم ولی حدس میزنم منظورتون داشتن لنج باشه که در اولین فرصت کپی قول ( سند لنج ) رو میذارم اینجا . اگر آشنا دارید اداره ثبت شناورها شماره لنج من 11906 هست ثبت اداره بنادر و دریانوردی استان هرمزگان ( چون لنج ساخته شده قشم و درگاهان هست )

و اما در مورد ضمانت نامه
ببینید من یک لنج دار هستم و کارم و نون خوردنم از طریق حمل ونقل بارهای گمرکی و ته لنجی هست. من روی لنجم نماینده ایی دارم به اسم ناخدا که موظف هست بار کسی رو که در دوبی به شماره لنج من بار داده سالم به مقصد برسونه و تحویل بده اگر شخصی بیاد و یک رسید داشته باشه که امضای ناخدا پاش باشه و بارش نباشه صاحب لنج موظف هست بارش رو بهش برگردونه. و شما میتونید از تعاونی لنج داران بخواین که مشکلتون رو حل کنه. یه وقت هست که گمرک بار شما رو تو انبار میذاره رسیدش رو من میگیرم ومن اون بار رو از انبار گمرک درمیارم و به شما تحویل میدم . به هر حال بار گم شدنی نیست یه مورد دیگه که مشکل پیش میاره اینه شما بیست کارتن کفش دست لنج من میدید و من اونو میارم اینور . تو اسکله یک کفشی رو این مامور یکی اون مامور ورمیداره یه دفه میبینی سه تا چهارتا ازش ورمیدارن من حتا داشتم کت شلوار اورده بودم رئیس گمرک اومد رنگ مورد دلخواشو برداشت بعد دوساعت ادم فرستاد انبار گفت سایزش عوض کن به نظرت من باید تو این موارد چیکار کنم. حتا تو موارد بار گمرکی هم همیشه اجناس جهت تسریع کار به ماموران گمرک داده میشه . این مورد رو که قبول دارید؟
کار من حمل و نقل بار از مبدا به مقصد هست . کار من ضمانت کردن بار شما نیست . این کار به عهده شرکت های بیمه هست که بسیار راحت بار شما رو از هزار درهم تا یک میلیارد درهم هم بیمه میکنند. این رو هم که قبول دارید؟
یا شما به یک شرکت حمل ونقل دریایی بارتون رو میدید که اونا هم فقط بار گمرکی رو بیمه میکنن و ضمانت میکنن. برای بارهای ته لنجی باید خودتون اون بار رو بیمه کنید.
یک وقت هست صاحب لنج میگه لنج غرق شده یا آتیش گرفته. این اتفاقات میفته و شما نمیتونید بگید امکان نداره این اتفاق بیفته. برای اینکه ثابت کنید طرف راست میگه یا دروغ میگه کافیه به اداره ثبت شناورها مراجعه بکنید و درخواست خودتون رو مطرح کنید در کمتر از یک ساعت پرونده لنج در اتاق رئیسه و راست و دروغش مشخص میشه.
به نظرتون وقتی لنج غرق بشه صاحب لنج عزادار غرق شدن لنج خودش باشه که خدا تومن قیمت داره یا عزادار بار شما؟
لنج دار موظفه لنج خودش رو بیمه کنه تاجر هم بار خودش رو
سال 1389 لنج من در یازده مایلی بندر دیر به علت طوفانی شدن هوا غرق شد . اونموقع من اون لنج رو 198میلیون تومان خریداری کرده بودم و شانس اوردم ملوان و ناخدام زنده موندند. به محض رسیدن بچه ها به خشکی از اداره دریابانی صورتجلسه شد و بلافاصله گزارش به اداره بنادر اطلاع رسانی شد و جهت درج در پرونده به اداره ثبت شناورها هم رونوشت ارسال شد.
اونموقع یک گونی چهل کیلویی برنج ارزشش 45 هزار تومن بود من پانصد گونی چهل کیلو بار زده بودم ارزش برنج تاجر 22 میلیون بود و ارزش لنج من 200 میلیون تومن من لنج خودم رو بیمه کرده بودم و در نهایت بیمه ایران 93 میلیون برا من پرداخت کرد ولی تاجر بارش رو بیمه نکرده بود چرا؟ چون که میخواست پولی به بیمه نده و همش سود باشه براش. حالا به نظر شما من مقصر هستم یا تاجر من باید بار تاجر رو بیمه میکردم یا خودش؟
بعد از موقع من شرکت حمل و نقل دریایی ثبت کردم که مخصوص همین امضاء گرفتن از صاحب بار یا به عبارتی قرارداد بستن با اون که بهش هشدار میدادم که آقا بار شما رو من فقط میارم اینور اگه لنج غرق شد به عهده خودت اگه اینجا لنج ها آتیش گرفتن بعهده خودت.
سال 88 بود اگه اشتباه نکنم ساعت 3 صبح به من زنگ زدند که تو اسکله آتیش گرفته و بعدا مشخص شد 25 لنج همه با بار و یا بدون بار تو آتیش سوختن و دلیلش هم این بود یک نفر اومده بود لنجش رو ایزوگام کنه زمستون هم بود ساعت یازده شب کارش رو تعطیل میکنه که بره فوتبال نگاه کنه و خیال میکرده که همه چی مرتبه ولی در واقع حرارت ایزوگام درون لایه های فایبرگلاس هنوز بوده و دو سه ساعت بعد یکباره شعله میکشه و لنج های کناریش رو میسوزونه و باد حرکتش میده میاد تو لاین لنج هایی که بار داشتن و خلاصه 25 تا لنج آتیش میگیره
اینو گفتم که بدونید این اتفاقات هست ولی خیلی خیلی نادره
من هم به خاطر این ماجراها شرکت رو ثبت کردم و به قول خودم حساب شده تر کار میکنم
اما در مورد اینکه گفتین کار ما قاچاقه خدمتتون عرض کنم
بله من اذعان میکنم کار من طوری هست که میشه اسمش رو قاچاق گذاشت ولی اگه قراره قاچاقچی و باعث و بانیش نابود بشه خیلییی ها از جمله خود شما هم شاملش میشد چون با اینکه میدونید جریانش چیه باز میرید طرفش. چون دنبال سود خوبش هستید.
اما چرا باید در کشور قاچاق باشه ؟ دلیلش این قانون های مسخره گمرکی و عوارض های چندین برابری هست . به همین دلیل یک تاجر از دور زدن قانون سود قابل توجهی نصیبش میشه به همین دلیل میاد طرف من که بارش رو به صورت ته لنجی براش بیارم.
آقا مهدی خودت اعتراف کردی که چندین بار با لنج و با استفاده از ته لنجی بارت رو اوردی پس اسم شما رو من بذارم قاچاقچی؟ و دعا کنم از بین بری ؟ و یا دعا کنم قانونمون درست بشه؟
چرا دوبی اینطور پیشرفت کرده ؟ تنها دلیلش به عوارض و تعرفه 4 درصدی برای همه کالاهاست که گمرکش میگیره و باعث شده یک بازار بین المللی عالی برای بازرگانان نبدیل بشه .
اما اینجا چی ؟ تعرفه چند درصذی داریم ؟ برا چی باید داشته باشیم ؟ در مورد تولید نگید که خودم استادم.
اینجا این تعرفه ها برا بازرگانان درپیت هست و آقازاده ها روش دور زدن سفارش دارند.
شما باورتون میشه یه اسکله هایی داریم جنوب مخصوص برخی ارگانها نظامی که کسی نمیتونه کوچکترین ایرادی بگیره و از همه جنسی توش درمیاد و مستقیم تو کانتینر میریزن و میبرن تهران.
اگه قانون هست چرا برای اینا نیست؟
ته لنجی سود زیادی رو نصیب تاجر میکنه و خیلی از تاجرای بزرگ سفارش ته لنجی دارند.
ولی از یه طرف کسانی هستند بارشون کمه به نظرت چیکار کنن نیارن یا برن کلی دردسر بکشن و از طریق کشتی و کانتینر و غیره بیارن
پس اینجا بهترین روش لنج های باری هست.
نکته آخر شما دنبال چه تضمینی هستید؟
من برای حمل و نقل بار شما حاضرم یک نسخه از قرارداد رو براتون بفرستم تا مطالعه کنید
اگه مورد پسندتون هست میتو.نیم با هم همکاری کنیم
و مطابق قرارداد عمل میکنیم
ولی اینکه من بیام چک بدم و یا سفته امضا کنم به نظرم مسخره میاد.
تا حالا هیج کسی پیدا نشده بخواد همچین کاری کنه.
من نه اولین نفر و نه آخرین نفری هستم که میخوام بار بیارم.
و به اندازه کافی لنج برام درمیاره که نیاز به هیج جیزی نداشته باشم.
من به هرگونه سوال آمادگی پاسخگویی دارم.
سلام ودرود بی پایان بر حسین آقای عزیز
امیدوارم شاد و پرانرژی باشی
ببینید حسین آقا ما اکثر بچه های این انجمن باهم مثل یه برادر هستیم و اکثر دوستان با صداقت کارمیکنن و با هم گروهی هم کارهای گروهی زیادی رو انجام میدن و به نتیجه میرسوننش.
ان شاالله صحت وسقم صحبتهای شما برای بنده ودوستان عزیز به اثبات برسه و شما هم بازصداقت کارکنی و ان شاالله درآینده کارهای زیادی رو با این انجمن بهصورت تکی و گروهی انجام بدیم .
متشکرم روح الله عزیز
من امیدوارم بتونم اگه از دستم بر میاد به بچه های میلیاردر آینده خدمتی بکنم.
منتظر مطرح کردن سوالات شما در مورد حمل و نقل بار هستم تا این ذهنیتی که برای برخی از دوستان هست رو شاید عوض کنم.
به هر حال من فکر میکنم دوستان به گونه ایی که این ذهنیت رو برا خودشون ساخته اند میبایست فقط باید تشریف بیارند منطقه ما و بازدید کنند و متوجه بشند که اینجا قانون حکم فرماست . و هر کسی نمیتونه بار از دوبی حمل کنه و بیاره هر کجا دلش خواست خالی کنه و اکه دوست داشت به صاحب بار تحویل بده یا اگه نخواست نده. نه دوستان اینجور نیست. باور بفرمائید این جور نیست.
سلام و درود

خداقوت،هر کاری،صنفی،شغلی مشکلات و درگیری های خاص خودش رو داره و در هر گروهی از مشاغل،افراد مثبت و منفی پیدا میشه که این یک امر کاملا طبیعیه.

از شما برادر بزرگوارم خواهش میکنم در مورد حمل کالا از دبی به بوشهر و از بوشهر به تهران هر گونه تجربه،راهکار،ایده به ذهنتون میرسه در اختیار دوستان قرار بدین تا شاید فردی یا افرادی توسط اطلاعات و داده های شما،تلنگری به ذهنشون خورده و شروع به فعالیت نمایند.

در مورد کلمه کلاهبرداری هم بالقین منظور برادر بزرگوارم اقای مهدی ،شما نبودید و ایشون قصدشون برجسته کردن نکات منفی این کار بوده تا سایر دوستان، دید بازتر و شناخت بیشتر ی داشته باشند.جو حاکم بر فضای تجارت ایران متاسفانه جوی بسیار ناسالم و پراز دروغ و زشتی و فریب می باشد لذا اینجا باید اول در مورد هر کاری نکات منفی و راههای کلاهبرداری ان کار را به جوانان اموزش داد سپس نکات مثبت ان کار را!!!

چون جمع سایت جمعی جوان می باشد، طبیعی است که در انتقال منظور خود راحت تر و بی پرواتر سخن بگویند و گرنه هر فردی که دارای عقل سلیم باشد براحتی میداند که در بیش از 95 درصد اعضای جوان سایت که جویای کار ،ایده و پیشرفت هستند پولی وجود ندارد که کسی هم بخواهد کلاهبرداری کند.

شما نیز به عنوان برادر بزرگوار ما در کنار ما ،با اشراف به روحیات جوانان ،حرفی را به دل نگیرید،تهران هم تشریف اوردین منت بر بنده حقیر گذاشته و حداقل برای صرف چایی مهمان برادر کوچکتان باشید.

همیشه شاد و قوی و سالم باشید.
دو نکته دیگه رو شرح میدم برا دوستان ولی سعی میکنم خلاصه باشه که باعث سردردتون نشه:
اولین نکته مربوط به اینه که چه جور میشه یه لنج باری مجوز میگیره و چه جور بهش شماره ثبت میدن و چه جور میتونه خروج کنه. و وقتی خواست برگرده چه مراحلی طی میشه تا بتونه بارش رو خالی کنه
وقتی یک لنج باری که توسط یک شخص حقیقی ساخته میشه ابتدا باید مجوز عبور و مرور بتونه بگیره تا بتونه در اسکله مورد نظرش فعالیت بکنه . اداره بنادر و دیانوردی متولی این کار هست و شخص لنج دار باید مراحلی رو طی کنه تا بتونه مجوز بگیره از ایمنی کشتی گرفته تا رده بندی مورد تائید اداره بنادر تا بازرسی شناور و چند جای دیگه. سپس اداره ثبت شناورها با اخذ مجوزهای کسب شده و ارسال نماینده خودش یک شماره ثبت به لنج میده دقیقا مثل پلاک شماره پنج تا شش رقمی که زیر این شماره نوشته ثبت شناورها و اداره بنادر وکشتیرانی مثلا استان بوشهر یا استان بندرعباس. و توضیح اینکه شناوری که ثبت استان بوشهر هست نمیتونه در استان خوزستان فعالیت کنه و برعکس و برای نقل و انتقال از این استان به استان دیگر باید مجوز بگیرد. پس اگر یک لنج بار شما رو گرفت حتما از شماره ثبت لنج که در بالای لنج ( اتاق سکان یا عرشه ) نصب شده یک یاداشت بگیرید و استان مربوطه هم بنویسید.و اگر برای بارتون مشکلی پیش اومد میتونید به اداره ثبت شناورها مراجعه کنید محل فعالیت لنج مورد نظر رو دقیقا به شما میگه. هر اسکله ایی یک تعاونی لنج داران داره که از ریش سفیدان محلی هستندو زیر نظر اداره بنادر کار میکنن و یکی از وظایفشون رسیدگی به شکایات از لنج داران میباشه. یک لنج برای فعالیت در یک اسکله باید از تعاونی لنج داران هم اجازه بگیره . تعاونی لنج داران به یک شرط مجوز میده که از افراد محلی یک نفر سهام دار باشه . پس اگر مشکلی برای بار شما پیش اومد تعاونی لنج داران سریعا و با شناختی که از شخص محلی داره موضوع رو پیگیری میکنه . پس از این مراحل دفترچه خروج و ورود از پاسگاه دریابانی و دفترچه سوخت از شرکت فراورده های نفتی و دفترچه بیمه ملوانان از اداره تامین اجتماعی باید گرفته بشه . هر خروجی میبایست با مهر خروج پاسگاه باشه و بدون این مهر گشت دریایی به راحتی میتونه شما رو برگردونه و به دادگاه معرفی میشید. پس از اینکه لنج به منطقه برگشت باید در ردیف قرار بگیره و به نوبت و روزانه از طریق گمرک مجوز تخلیه صادر میشه روزانه هشت تا ده لنج بسته به بزرگی یا کوچکی اسکله تخلیه صورت میگیره . روز تخلیه باید مهر تخلیه از گمرک مهر تخلیه از پاسگاه بازرسی تخلیه از طرف بازرس گمرک و نماینده پاسگاه خورده بشه . روز تخلیه چهار مامور از پاسگاه و سه چهار مامور از گمرک مرتبط اوضاع رو زیر نظر دارند و ریس گمرک هم سرکشی میکنه. حدود بیست نیسان که مربوط به مردم هست اونجا ایستادن و بار از لنج به نیسان منتقل میشه و نیسان مستقیم به محوطه گمرک میره و پس از بازرسی تو گمرک به محل انبار لنج دار یا صاحب بار منقل میشه این بازرسی ها بیشتر جنبه فرمالیته دارند و اگر یک وقت گیری تو کار باشه با دادن ...... موضوع حل میشه و یا بعضی وقتا یه جنسی رو میفرستند تو انبار گمرک و میبایست مرجوع بشه یعنی برگرده دوبی. این بار یا کالاهای ممنوعه بوده که باید یا ریس رو راضی کنی یا باید برگرده دوبی .بالاخره داریم این مشکلات رو . بار پس از انبار باید به صاحب بار تحویل داده بشه شمارش میشه و با انواع ماشین حمل میشه ولی باید اطلاع داشته باشید این بار مجوز نداره یعنی برگ گمرکی نداره و باید با شرایط خاصی به مقصد رسونده بشه.
ببینید یک سوال پیش میاد و اون اینه که اگر این بار مجوز نداره چرا گمرک اجازه تخلیه بهشون میده
جواب رو شاید بتونم اینجور بگم . این بار دقیقا زیر نظر گمرک و پاسگاه تخلیه میشه ولی این بار مجوز داره تو همون حیطه جغرافیایی بمونه چرا جون اسمش ته لنجیه و ته لنجی یعنی سهم ملوان . و این شامل اخذ عوارض نمیشه ولی هم من لنج دار میدونم و هم صاحب بار میدونه که جریان چیه. هم ریس گمرک هم ریس پاسگاه میدونه این بارها مال ملوان نیست و مال تاجریه که داره از این کانال جنس رد میکنه پس همه با هم هماهنگ هستیم. از این موضوع هم ریس مجلس هم ریس جمهور هم کلیه مسئولان اطلاع دارند. دوستان این موضوع ته لنجی امتیازی هست برای مردم مرز نشین ساحلی ولی چون اونا پولی ندارن جنس وارد کنن و بازاری ندارند که این اجناس رو بفروشند بازرگانان و تجار محترم این کار رو میکنند. به هر حال برای من فرقی نمیکنه بار مال کی هست من حمل کننده بار هستم و کرایم رو میگیرم. چه مال ملوان باشه چه مال تاجر باشه . پس هیچ وقت کسی تو منطقه ما به این بار و به این کار نمیگه قاچاق . و همه میدونن جریان این بار چیه. مردم با این کار زندگی میکنن. یکی بار حمل میکنه مث من یکی بار تخلیه میکنه تو ماشین یکی ماشین داره بار رو میبره انبار . یکی بار میزنه تو 405 و زنجیر وار کار تجار رو انجام میدیم. تا این بار برسه دست تاجر و سودش رو ببره و حالش رو.
صفحه ها: 1 2 3 4 5
لینک مرجع