ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
زمان کنونی: 03-29-2024, 12:13 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: MARYAR
آخرین ارسال: rezax01
پاسخ: 10
بازدید: 4536

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 59 رأی - میانگین امیتازات : 2.61
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
05-21-2013, 04:36 PM
ارسال: #1
ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
"ثریا دارابی" که در حال حاضر ۲۹ سال سن دارد چهره ای شناخته شده در دنیای اینترنت به حساب می آید.

آخرین ابتکار او سایتی به نام Zady است که هنوز فعالیتش را شروع نکرده ولی درآمدی ۳/۱ میلیون دلاری از مرکز آموزش ملی آمریکا داشته است.

ثریا دارابی پیش از این با راه انداختن سایت Foodspotting مشهور شد و ثروت زیادی به دست آورد. در این سایت کاربران می توانند، عکس ها غذاهای جالب و خوشمزه ای را که هر روز می خورند، به اشتراک بگذارند. این سایت شاید برای خیلی ها حکم وقت گذرانی را داشته باشد اما برای پایه گذار آن، سودی سه میلیون دلاری داشته است.

من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a , mamad60 , مهدی گل محمدی
05-21-2013, 04:38 PM
ارسال: #2
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
اغلب آنچه در زندگی ثریا با عنوان موفقیت‌های چشمگیر یاد می‌شود، بین سالهای ۲۰۰۹ تا کنون اتفاق افتاده و اکنون ثریا ۲۷ سال دارد. در گفتگو با تک‌کرانچ می‌گوید اگر زودتر می‌دانست بدون تحصیلات دانشگاهی هم می‌شود موفق بود، شاید زودتر شروع می‌کرد. با همه‌ی این تفاصیل، ثریا هنوز از بسیاری از من و شما جوانتر است و اینجا نقطه‌ی تاریک داستان برای بعضی هاست:

آیا برای من دیگه دیر شده! نه؟
چرا من زودتر مسیر زندگیم رو انتخاب نکردم؟
ثریا چه کرد که به اینجا رسید؟
اصلن امیدی هست که اگر من شروع کنم به کسب و کاری یا ایده‌پردازی نوگرایانه‌ای بتوانم مثل ثریا و سایرین موفق شم؟
باید از کجا شروع کنم؟

اگر شما، بله! خود شما که پیراهن راه راه به تن دارید و در حال خواندن یک پزشک هستید، فکر می‌کنید چون از دوران بیست و خورده‌ای سالگی گذشته‌اید، پس فرصتی برای کارآفرین شدن ندارید، جای نگرانی نیست! من امروز راجع به دو مطلب در این خصوص برای شما صحبت می‌کنم:

اول اینکه بسیاری از کارآفرینان برجسته پس از سی سالگی کارشان را شروع کرده‌اند، مانند اوان ویلیامز (توئیتر، ۳۵ سالگی) و آریانا هافینگتون (هافینگتون پست، ۵۴ سالگی) و اگر سودای کارآفرینی دارید، سن نباید مانعی جلوی راه شما قلمداد گردد. در آینده شاید بیشتر در مورد رابطه‌ی سن با قدرت کارآفرینی با هم حرف زدیم. اطلاعات و پژوهش‌های جالبی در این زمینه وجود دارد.

دوم اینکه خود ثریا در مصاحبه‌ای که با Mashable انجام داده در خصوص چگونگی راه‌اندازی فودسپاتینگ و آینده‌ی کاری‌اش صحبت کرده است. وقتی داستان را از زاویه‌ی دید ثریا می‌خواندم، متوجه شدم با افسانه‌های کلاسیک کارآفرینی تفاوت‌هایی دارد. او کسی نبود که ایده‌ی اولیه‌ی آنچه بعدتر به عنوان فودسپاتینگ معروف شد را داده باشد یا به خاطر ایده‌ی تجاری‌اش دست از کار و تحصیل بکشد. دانستن داستان ثریا و فودسپاتینگ می‌تواند نقطه‌ی شروع خوبی برای کسانی باشد که به دنبال الگوی واقعی و دست‌یافتنی کارآفرینی می‌گردند.

من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a , mamad60 , مهدی گل محمدی
05-21-2013, 04:43 PM
ارسال: #3
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
فودسپاتینگ از کجا آمد؟

ثریا تعریف می‌کند که ایده‌ی اصلی را دوستان وی الکسا و شوهرش در سفری که به ژاپن داشته‌اند، به وجود آورده‌اند. الکسا، یک توریست متعهد، به اطرافش توجه می‌کند و متوجه می‌شود که مردم از غذاهایشان در سفرهایشان عکس می‌گیرند و پرسشی که در ذهنش ایجاد می‌شود این است که این عکس‌ها از کجا سر در می‌آورند. ولی الهام اصلی کسب و کار از آنجایی به سراغش آمد که در بازگشت به سانفرانسیسکو، کلی عکس از غذاهای مختلف داشت که نمی‌توانست مشخصن بگوید کجا این غذا را خورده است یا نامش چیست! بنابراین تصمیم گرفت کتابی گردآوری کند و عکس‌های غذاها سر از آن کتاب درآوردند. ایده‌ی خیلی خوبی بود، نه؟ در همین حال و در همان نزدیکی، تد گراب (Ted Grubb) برای خودش در حال ساختن یک نرم‌افزار موبایل برای غذا بود. به تدریج آنها تصمیم گرفتند با کمک هم نرم‌افزار و وب‌سایت فودسپاتینگ را راه‌اندازی کنند.

می‌دانم الان به چه فکر می‌کنید! حتما با خود می‌گویید: پس ثریا چه نقشی در راه‌اندازی فودسپاتینگ داشته است؟ عجله نکنید! همین طور که ایده‌ی کسب و کار توسط آلکسا و تد شکل می‌گرفت، ثریا از طریق دوستی به نام رندی ردیگ (Randy Reddig)، از مؤسسان شرکت مربع به آنها معرفی می‌شود و رندی توصیه می‌کند که این افراد همدیگر را ملاقات کنند. در آن زمان، ثریا که هنوز در مجله‌ی تایمز کار می کرد، بسیار از ایده‌ی این کسب و کار استقبال کرد، چون فکر می‌کرد که این ایده سه چیز را همزمان در خود دارد: یک ماشین توصیه به مشتریان، نرم‌افزاری برای پیدا کردن چیزهای جدید، و یک فعالیت تعاملی بین کاربران! و البته غذا هم موضوعی بود که برای همه‌ی افراد جذاب بود. ثریا به زودی متوجه شد که می‌توان گروه بزرگی از کاربران را حول این نرم‌افزار گردآوری کرد.

ثریا کماکان مشاوره‌هایی به فودسپاتینگ می‌داد و در حالی که از تایمز به Drop.io می‌رفت تا تجربیاتی در خصوص توسعه‌ی محصول بیاندوزد، فودسپاتینگ نرم‌افزار آیفونش را در SXSW 2010 در معرض نمایش عموم گذاشت. ثریا کم کم حس کرد می‌خواهد بیشتر درگیر این پروژه باشد، پس ملاقاتهایی با تد و آلکسا ترتیب داد و شرکتی را به وجود آوردند تا کار این نرم‌افزار را دنبال کند. اولین استخدام آنها هم در سپتامبر ۲۰۱۰ بود.


من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a
05-21-2013, 04:45 PM
ارسال: #4
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی

مگر ایده‌ی فودسپاتینگ چه چیز خارق‌العاده‌ای دارد؟

قبل از فودسپاتینگ هزاران هزار سایت و برنامه برای توصیه کردن رستورانها به افراد وجود داشت، ولی فودسپاتینگ اولین برنامه‌ای است که اینقدر در جزئیات ریز می‌شود تا بتواند به شما پیشنهاد دهد حالا که در این رستوران هستید چه غذایی را امتحان کنید. چه بخواهید در خیابان‌های ویتنام غذا بخورید و چه بخواهید دختر موردعلاقه‌تان را به وسیله‌ی غذایی که سفارش می‌دهید، تحت تأثیر قرار دهید، فودسپاتینگ در خدمت شماست. از طرفی ممکن است بسیاری از افراد پرمشغله حتی هفته‌ای سه بار در رستوران غذا بخورند، ولی به ندرت خطر سفارش دادن یک غذای جدید را به جان بخرند. اما در آن سوی داستان، ثریا در خانواده‌ای بزرگ شده که عاشق غذا بوده‌اند؛ مادربزرگش آشپز بوده و خاله‌اش خدمات غذای مجالس ارائه می‌داد.

تمرین در خانه: فهرستی از پنج موضوع، فعالیت، باور، عنصر فرهنگی، بازی، آداب و رسوم و … هر چیزی که کودکی شما همراه با آن گذشته است، تهیه کنید. ممکن است کودکی شما هم مانند ثریا با غذا عجین بوده باشد. اگر به دنبال ایده‌ای برای کارآفرینی می‌گردید احتمالا این فهرست پنج‌تایی بهترین راهنما برای کسب و کار بعدی شما خواهد بود. چرا که شما یکی از مجموعه‌ی ۳ درصد افرادی از ساکنین کره‌ی زمین هستید که اطلاعات کافی در آن زمینه‌ی خاص دارید و می‌توانید در آن حوزه از پیشگامان باشید!

برگردیم به داستان… ممکن است اکنون از من می‌پرسید نقش ثریا در بین سه بنیان‌گذار فودسپاتینگ چه بوده است و چرا او بیشتر از بقیه در رسانه‌ها منعکس گردیده است؟ خوشحالم پرسیدید. شاید خود شما متوجه میزان اثرگذاری پرسشتان نباشید. اما مطمئن هستم پس از دانستن پاسخ آن، متوجه نقش بی‌بدیل ثریا خواهید شد.

ثریا خودش می‌گوید: «شرکت به زیبایی توسط تد و آلکسا اداره می‌شود. تد مدیر ارشد فن‌آوری است و به توسعه‌ی محصول می‌پردازد. نقش آلکسا به عنوان راننده‌ی اصلی تعریف شده است چرا که این شرکت چشم‌انداز شخصی او بوده و من از نگاه کردن به او چیزهای بسیاری در مورد چگونگی تبدیل یک ایده به واقعیت یاد گرفته‌ام. مشارکت اصلی من در شرکت در بخش بازارسازی، توسعه‌ی کسب و کار و ارتباط با شرکای تجاری بوده است. ما شرکتی هستیم که به اهمیت خوب بازی کردن در کنار دیگران اعتقاد اساسی داریم.» (نقل به مضمون)

ثریا نقشش را جوش دادن شراکت‌های برند فودسپاتینگ با سایر برندها و ایجاد رابطه‌های همزیستی با سازمانهایی مانند Travel Channel، Bravo، مجله‌ی NewYork و مجله‌ی Gourmet می‌داند. اما تا چه حد این نقش پررنگ و اثرگذار است؟ برای مثال، بد نیست بدانید که حضور فودسپاتینگ در نمایشگاه SXSW 2010 به پشتیبانی مالی بلکبری انجام شد و اکنون آنها در حال خلق نرم‌افزاری برای بلکبری هستند. بدون این همکاری و شراکت هیچ یک از این دو دستاورد برای محصول جالب توجه تد و آلکسا اتفاق نمی‌افتاد. فودسپاتینگ ارتباط تنگاتنگی نیز با فیس‌بوک و گوگل دارد و به پشتوانه‌ی این همکاری‌هاست که توانسته است این موفقیت خیره‌کننده را به دست آورد. من شخصن کسب و کارهای بسیاری را دیده‌ام که به دلیل عدم بهره‌گیری از چنین ارتباط‌هایی نتوانسته‌اند رقابت کنند و پیروز از میدان خارج شوند. یک ایده‌ی خوب با ارتباطات درست می‌تواند به یک کسب و کار عالی تبدیل شود اما یک ایده‌ی عالی بدون بازارسازی خوب نمی‌تواند با متوسط‌ترین کسب و کارها نیز رقابت نماید. در آینده شاید داستان دیگری کاملا مشابه با این داستان را در مورد چگونگی راه‌اندازی سایت یوتیوب (آیا در موردش چیزی شنیده اید؟!) تعریف کردم.

برگردیم به ثریا و ببینیم چه طرز تفکری او را برای شناسایی فرصتهای خوب و پرورش آنها آماده می‌کند.

من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a
05-21-2013, 04:49 PM
ارسال: #5
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی

چشم‌انداز شخصی ثریا چیست؟ و چگونه از آن درس بگیریم؟
بد نیست بدانیم شخصی با این خلاقیت و مهارت در کسب و کار چه چشم‌اندازی برای خود متصور است. ثریا برخلاف آنچه در کتابهای موفقیت شخصی تبلیغ می‌شود، به یک چشم‌انداز مشخص بسنده نکرده است، بلکه سعی دارد از فرآیند زندگی خود احساس موفقیت بکند: چه در محل کارش در ABC News و چه در کنار همکارانش در فودسپاتینگ و چه زمانی که به شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف مشاوره می‌دهد. او خوشحال است که با افراد باانگیزه‌ای کار می‌کند که علایق و سلایق مشابهی دارند. نکته‌ی دیگری که ثریا بر آن تاکید دارد کیفیت و هماهنگی زندگی شخصی با زندگی کاری‌اش است.

ثریا «واقعا» از کجا شروع کرد؟ نقاط عطف زندگی کارآفرینانه‌ی ثریا:

ثریا اولین نقطه‌ی عطف زندگی کاری‌اش را در کالج در واشنگتن دی سی تجربه کرد. او که به عنوان نماینده‌ی بازاریابی کالج برای سونی موزیک کار می‌کرد متوجه شد که خودش بیشتر از گوش دادن به سی‌دی‌هایی که به ایستگاههای رادیویی محلی می‌فروخت، از طریق لایم‌وایر موسیقی‌های موردعلاقه‌اش را دانلود می‌کرد و فهمید که اینترنت در حال دگرگون کردن صنعت موسیقی است. می‌دانم به چه فکر می‌کنید. حتما فکر می‌کنید که خوب سالهاست همه‌ی ما این را می‌دانیم. این کشف ثریا نبوده است! نکته‌ی مهم در همین جاست که از بین میلیونها نفر، تنها تعداد اندکی از دانسته‌های خود بهره‌بردای عملی می‌کنند. و ثریا یکی از آنها بوده است. به اطراف خودمان اگر نگاه کنیم دانسته‌های بی‌شماری را خواهیم یافت که بی‌مصرف خاک می‌خورند و ما علی‌رغم آگاهی، از آنها غافلیم!
نقطه‌ی عطف دیگر زندگی ثریا در سال ۲۰۰۴ وقتی که در WaPo کار می‌کرد اتفاق افتاد. او در خلال کارش به روشنی دید که اتاق خبر چگونه دستخوش تغییرات اساسی به دلیل ورود RSS شده بود. بعدتر که به نیویورک آمد و در رسانه‌ها مشغول به کار شد بهتر فهمید که دنیای رسانه‌ی امروز توسط ابزارهایی که جوانان ۲۳ ساله می‌ساختند در حال دگرگونی‌های شگرف بود.
و بدین ترتیب ثریا شروع کرد به خواندن و پیگیری روزانه‌ی اخبار فن‌آوری و زندگی کارآفرینانه‌اش کلید خورد.


من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a
05-21-2013, 04:51 PM
ارسال: #6
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی

ثریا چه توصیه‌ای به کارآفرینان مشتاق می‌کند؟

ثریا می‌گوید: «توصیه‌ی من به کارآفرینان جوان این است که تنها چون فکر می‌کنند کارآفرینی پر از خوشی و هیجان است داخل آن نپرند. ایجاد یک کسب و کار بسیار سخت‌تر و فشرده‌تر از آن است که تصور می‌کنید. از طرفی صنعت فن‌آوری می تواند خیلی خشن باشد، پس سرسخت باشید!
با این وجود، اگر از خطر گریزان نیستید و می‌خواهید ارزش ماندگاری خلق کنید و گروه مناسبی نیز برای اجرای ایده‌تان سراغ دارید، حتما باید انجامش دهید. در تاریخ هیچ زمانی بهتر از امروز برای استفاده از این شانس نبوده است. بازار به شدت داغ است و سرمایه‌گذاران با هیجان بسیاری روی ایده‌های هوشمندانه سرمایه‌گذاری می‌کنند.
فقط یادتان باشد تبدیل کردن ایده‌ها به محصول به گروه‌تان و به خوب گوش دادن به آنچه مشتری از شما می‌خواهد، بستگی دارد. رسانه‌های اجتماعی گوش دادن به ندای مشتریان را از هر زمان دیگری آسان‌تر ساخته‌اند.»


من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a , مهدی گل محمدی
05-21-2013, 04:57 PM
ارسال: #7
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
اینم گزارشی از ثریا در مجله آسیا:

برترین ها به نقل از مجله آسیا : نه کسی شانسی موفق می شود و نه کسی شانسی موفقیت خود را از دست می دهد. موفقیت مثل رسیدن به هر خواسته دیگری در این دنیا برای خود مراحلی دارد و فقط کسانی که از این موضوع باخبرند می توانند به موفق بودن خود امیدوار باشند.

در دنیای اینترنت، هر روز ایده های تازه ای متولد می شود؛ ایده هایی که شاید تا چندی پیش، توجه کسی را به خود جلب نمی کردند. سیر صعودی استفاده از تکنولوژی های نوین، امروزه به شکل گیری جامعه جوان مدیران خلاق و آشنا با تکنولوژی های روز انجامیده است.

به گزارش برترین ها ثریا دارابی متولد سپتامبر سال 1983 فارغ التحصیل رشته تاریخ هنر از دانشگاه جروج تاون است. این کارآفرین ایرانی کارش را از نیویورک تایمز به عنوان مدیر امور مشارکت دیجیتال و بازاریابی برای رسانه های اجتماعی شروع کرد. او همچنین سابقه کار در Conde Nast و Drop.io را هم داراست. اما موفقیت چشمگیر او در فود اسپاتینگ (Foodspotting) رقم خورده است. فود اسپاتینگ ایده ای است که توسط دوستان وی آلکسا و شوهرش در سفری که به ژاپن داشته اند به وجود آمد.

آلکسا یک توریست متعهد به اطرافش است که متوجه می شود مردم از غذای آنها در سفرهایشان عکس می گیرند و پرسشی که در ذهن الکسا ایجاد می شود این است که این عکس ها از کجا سر در می آورند.

ولی الهام اصلی کسب و کار از آنجا به سراغش آمد که در بازگشت به سانفرانسیسکو، کلی عکس از غذاهای مختلف داشت که نمی توانست مشخصا بگوید کجا این غذا را خورده است یا نامش چیست! بنابراین تصمیم گرفت کتابی گردآوری کند و عکس های غذاها سر از آن کتاب درآوردند.

در آن زمان، ثریا که هنوز در مجله تایمز کار می کرد، بسیار از ایده این کسب و کار استقبال کرد، چون فکر می کرد این ایده سه چیز را همزمان در خود دارد: یک ماشین توصیه به مشتریان، نرم افزاری برای پیداکردن چیزهای جدید و یک فعالیت تعاملی بین کاربران! و البته غذا هم موضوعی بود که برای همه افراد جذاب بود.

ثریا به زودی متوجه شد که می توان گروه بزرگی از کاربران را حول این نرم افزار گردآوری کرد. ثریا کماکان مشاوره هایی به فود اسپاتینگ می داد و در حالی که از تایمز به Drop.io می رفت تا تجربیاتی در خصوص توسعه محصول بیندوزد، فود اسپاتینگ نرم افزار آیفون را در SXSW2010 در معرض نمایش عموم گذاشت.


ثریا کم کم حس کرد که می خواهد بیشتر درگیر این پروژه باشد، پس ملاقات هایی با تد و آلکسا ترتیب داد و اینها شرکتی را به وجود آوردند تا کار این نرم افزار را دنبال کند. اولین استخدام آنها در سپتامبر 2010 بود. اما قبل از فود اسپاتینگ هزاران هزار سایت و برنامه برای توصیه کردن رستوران ها به افراد وجود داشت، ولی فود اسپاتینگ اولین برنامه ای است که این قدر در جزئیات ریز می شود تا بتواند به شما پیشنهاد دهد حالا که در این رستوران هستید چه غذایی را امتحان کنید.



چه بخواهید در خیابان های ویتنام غذا بخورید چه در خیابان های دیگر... فود اسپاتینگ در خدمت شماست. از طرفی ممکن است بسیاری از افراد پرمشغله حتی هفته ای سه بار در رستوران غذا بخورند، ولی به ندرت خطر سفارش دادن یک غذای جدید را به جان بخرند.

اما در آن سوی داستان ثریا در خانواده ای بزرگ شده که عاشق غذا بوده اند؛ مادربزرگش آشپز بوده و خاله اش خدمات غذای مجالس ارائه می داد. او موفقیت های زنان دیگر همچون کاترینا فیک را می ستاید، به طوری که مشارکت های او در وبت سایت Flickr غیرقابل چشم پوشی است و می گوید تقریبا هر روز با یک زن کارآفرین ملاقات می کند که ایده ای در زمینه تغییر چشم انداز مدیا و تکنولوژی دارد.

ثریا همچنین در فود اسپاتینگ، همکاری با برنامه جهانی غذا را شروع کرده است. در این فراخوان که با درخواست هزینه یک برگر 10($) که می تواند 40 کودک را سیر کند منتشر شده است، همکاران او امیدوارند تا بت وانند با جمع آوری کمک های مردمی، برای 10 هزار کودک غذا فراهم کنند.

به گزارش برترین ها ثریا در سال 2010 از سوی نشریه فست کمپانی به عنوانی کی از افراد خلاق برتر معرفی شد. فود اسپاتینگ به سرعت موردتوجه نشریاتی مانند Fast, Mashable, Tech crunch CNN و The wall street Journal, company قرار گرفت. در 2010 یکی از 50 وب سایت برگزیده مجله تایم شد و به عنوان یک نرم افزار فوق العاده در سفر توسط Travel+Leisure Mag انتخاب شد.

او موفقیتش را مدیون گستره ارتباطی است که از ابتدای کار در فود اسپاتینگ با شرکت هایی همچون google، ف/ی/س/ب/و/ک و Twitter داشته است. اخیرا فود اسپاتینگ با همکاری ف/ی/س/ب/و/ک پروژه F8 را بنا نهاده که به کاربران اجازه می دهد از طریق ف/ی/س/ب/و/ک هم اطلاعات موردنر خود را به اشتراک گذاشته و یا دریافت نمایند.



این پروژه توسط شخص مارک زوکربرگ معرفی شد.

ثریا نقشش را جوش دادن شرکت های برند فود اسپاتینگ با سایر برندها و ایجاد رابطه های همزیستی با سازمان هایی مانند Bravo, Travel Channel مجله New York و مجله Goutmet می داند. بد نیست بدانید که حضور فود اسپاتینگ در نمایشگاه SXSW2010 به پشتیبانی مالی بلک بری انجام شد و اکنون آنها در حال خلق نرم افزاری برای بک بری هستند که بدون این همکاری و شراکت هیچ یک از این دو دستاورد برای محصول جالب آلکسا اتفاق نمی افتاد.



فود اسپاتینگ ارتباط تنگاتنگی نیز با ف/ی/س/ب/و/ک و گوگل دارد و به پشتوانه این همکاری ها توانسته است این موفقیت خیره کننده را به دست آورد.

ثریا در حال حاضر استراتژیست در زمینه رسانه های جدید است که در ABC News کار می کند با Archtitzer نیز همکاری دارد. توییتر او بیش از 424 هزار و گوگل پلاس او حدود 143 هزار دنبال کننده دارد.




من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: s_a
05-21-2013, 04:58 PM
ارسال: #8
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
امروز چه چیزهایی یاد گرفتیم؟
کار را شروع کنید! کمک به تدریج جذب می‌شود!
خیلی اوقات ایده‌های خوبی تنها به دلیل اینکه افراد مناسب یا سرمایه‌ی لازم فراهم نبوده است به دست فراموشی سپرده می‌شوند. آلکسا وقتی ایده‌ی اولیه را می‌پروراند نه تد و نه ثریا را نمی‌شناخت.
دنبال آدم باشید! شبکه‌سازی کنید
به یاد دارم دوستی از من می‌پرسید: نوح چه وقتی ساختن کشتی را آغاز کرد؟ و خودش با لبخندی پاسخ می‌داد: قبل از شروع باران! قبل از شروع باران!
گروهی کار کنید. به کارآفرینان دیگری که اطراف شما هستند کمک کنید و با هم یک محصول به وجود بیاورید.
حق و حقوقتان را بشناسید. سنگ بنای هر شراکت پرثمر و پایدار همین است!
در جاهای خوب کار کنید و تجربه بیاندوزید و شبکه درست کنید. شکی نیست ثریا بدون پشتوانه‌ی تجربیاتی که در شرکت‌های رسانه‌ای اندوخته بود و افرادی که شناخته بود، نمی‌توانست اینقدر موفق شود.
نمی‌دانید از کجا شروع کنید؟ کارآموزی کنید! و این مهم‌ترین درسی است که امروز از داستان زندگی ثریا آموختیم.

من ازدرون تو حرف میزنم
اگربخواهی تابستان هم برف می آید
اگربخواهی دست دراز میکنی ابری در آسمان میگیری
اگربخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی و انجیر بر شاخه اش میروید
اگرتو بخواهی غیرممکن ها ممکن میشود
پس بخواه


دوره توانگری و جذب
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: mamad60 , s_a , مهدی گل محمدی , alireza091111 , کیمیا شریفی
02-17-2015, 10:30 PM
ارسال: #9
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
سوال من اینه که چطور این سایت ها پول ساز میشوند؟؟خب مردم عکس غذا بگذارند و بقیه ببینند بعدش؟از این لحاظ متوجه نمیشم که اطلاعاتم در مورد فن آوری کمه.
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
02-18-2015, 01:06 AM
ارسال: #10
RE: ثریا دارابی ، میلیاردر مشهور ایرانی
(02-17-2015 10:30 PM)فاطیما14 نوشته شده توسط:  سوال من اینه که چطور این سایت ها پول ساز میشوند؟؟خب مردم عکس غذا بگذارند و بقیه ببینند بعدش؟از این لحاظ متوجه نمیشم که اطلاعاتم در مورد فن آوری کمه.

خب وقتی بازدید سایت بالا بره از راه جذب تبلیغات میتونه درامد داشته باشه
درضمن با خیلی از شرکت های بزرگ غذایی میتونه همکاری کنه و محصولات اونا رو به کاربرا پیشنهاد بده
جمع اوری شماره و ایمیل کاربران برای تبلیغات متفرقه
گذاشتن نظرسنجی های انلاین درباره محصولات خاص که خیلی از شرکت ها بابت اینگونه نظر سنجی ها حاضرند پول خوبی بدن
برگزاری مسابقه و جایزه به کاربران
و....
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS