ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


اصول تبلیغات محیطی
زمان کنونی: 04-24-2024, 11:08 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: karafarin
آخرین ارسال: babak bp
پاسخ: 2
بازدید: 1699

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 26 رأی - میانگین امیتازات : 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اصول تبلیغات محیطی
03-18-2013, 05:38 PM
ارسال: #1
اصول تبلیغات محیطی
وجود تبلیغات رنگارنگ در کوچه‌ها و خیابان‌ها برای شهرنشینان امري عادي به نظر مي‌رسد. گویا تبلیغات محیطی به یکی از عناصر لازم در شکل ظاهری شهرهای بزرگ همواره باید جلوه‌گری کند؛ اما در این شهر شلوغ و انباشته از تبلیغ، چگونه باید به چشم آمد و با مشتری ارتباط برقرار کرد؟
امروزه رسانه‌های محیطی به یک وسیله‌ ارتباطی فعال برای انتقال پیام به میلیون‌ها مخاطب در شهرهای بزرگ و کوچک تبدیل شده‌اند. ارتباط با مخاطبان در حین حرکت از ویژگی‌هایی است که تبلیغات محیطی را با زندگی ماشینی مردم پیوند زده؛ این تبلیغات با حضور موثر در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و ۷روز هفته، ارتباطي دائمی در حوزه‌های کسب و کار ایجاد می‌کنند. پراکندگی رسانه در سطح شهر امکان حضور یکپارچه محصول را با استفاده از انواع گوناگون تبلیغات محیطی فراهم می‌آورد. همچنین، هم‌مکانی محیطی با نواحی اصلی بازار و مراکز تجاری و خرید و فروش، این امکان را به تبلیغ‌کنندگان می‌دهد که با مشتریان فعلی و آتی خود ارتباط برقرار کنند. در انتخاب گزینه تبلیغات محیطی، همچون هر تبلیغ دیگری، هدف‌های تبلیغاتی، بودجه و پیام تبلیغاتی نقش تعیين‌کننده‌ای دارند. در تدوین کمپین‌های تبلیغاتی معمولاً بر روی ویژگی مکمل بودن و نقش یادآور بودن تبلیغات محیطی تکیه می‌شود؛ اما باید دانست که اینها قواعدی کلی نیستند که همیشه و همه جا کاربرد داشته باشند. به هرحال اگر جامعه هدف ما ایجاب كند که به سمت تبلیغات محیطی برویم، و اگر محدودیتی از نظر هدف‌های کلان و پیام تبلیغاتی نداشته باشیم، در حال حاضر تقریباً با هر بودجه‌ای می‌توان به حوزه تبلیغات محیطی وارد شد. شرط لازم برای ورود به این حوزه نیز داشتن مشاوری امین در امر تبلیغات است. یک کانون تبلیغاتی که با بهره‌گیری از کادری متخصص بتواند اجرای یک تبلیغ محیطی موفق را برای صاحب آن به ارمغان آورد. خلاقیت و نوآوری، تضمین دیده شدن، انتخاب بازار هدف و قراردادن تبلیغات در مسیر آنها، پرداختن به اصول حرفه‌ای در طراحی تبلیغات براي جذب و تشویق مشتری وترکیب مناسب این عناصر است که باعث می‌شود از میان بیلبوردهای نصب‌شده در جاده‌ها و اتوبان‌ها، تعدادی در اذهان باقی بمانند. براي فراهم كردن مقدمات تبلیغات محیطی در عرصه بیلبوردهای خیابانی، حداقل باید به سه اقدام اولیه دست زد: فهرستی از ایده‌های مختلف فراهم كرد؛ از ویژگی‌های بیلبوردهای خلاق اطلاع پیدا کرد؛ در طراحی پیام و ساختار بیلبورد باید همواره استراتژی تبلیغاتی را در نظر داشت. در طراحی و اجرای تبلیغات بر روی بیلبوردها، اصولی تخصصی و راهبردی وجود دارد که در ادامه به برخی از نکات کلیدی و کاربردی آنها اشاره می‌شود.

۱ ساده و کوتاه بودن کلمات: باید تلاش کرد تا در کمترین زمان، پیام تبلیغاتی به مخاطب منتقل شود. این مسأله در جاده‌هایی که سرعت ماشین‌‌ها زیاد است از اهمیت بیشتری برخوردار است. به طور مثال کسی که با سرعت ۸۰ کیلومتر از یک بزرگراه می‌گذرد، تنها حدود ۶ ثانیه فرصت نگاه کردن به یک تابلو را پیدا می‌کند و بر این اساس باید پیام خود را حداکثر در ۶ تا ۸ کلمه به او برسانیم. در همین راستا در استفاده از فونت‌های مناسب برای خوانده شدن، باید بیشتر دقت کرد. در محل‌هایی هم که رانندگان برای تغییر مسیر تصمیم‌گیری می‌کنند، به تابلوها کمترین توجه را دارند و در این مکان‌ها باید در طراحی بیلبورد حداقل عناصر ممکن را به کار برد؛ اما در محل‌هایی که اغلب ترافیک وجود دارد، می‌توان از پیام‌های طولانی‌تری استفاده کرد؛ زیرا سرنشینان خودروها در ترافیک سنگین حتی فرصت دارند تا شماره تلفن و وب‌سایت شرکت را نیز به خاطر بسپارند! به هر حال باید به خاطر داشت که شرح کامل ویژگی‌های یک محصول، بیشتر برای بروشورها و راهنمای استفاده از محصول مناسب است و در تبلیغات باید بر منافع و مزیت‌های محصول تکیه کرد.

۲ انتقال پیام بر اساس خلاقیت: خلاقیت‌های موجود در یک بیلبورد به چشم‌نوازی و ماندگاری آن کمک فراوانی می‌کند. اصولاً باید تلاش کرد تا پیام را نه فقط با کلمات بلکه با ترکیب خلاقانه عناصر به مخاطب منتقل کرد. بهره‌گیری از یک گرافیک جذاب اما ساده و غیرپیچیده، می‌تواند به اثربخشی تبلیغ کمک كند. همین جا باید اضافه کرد که علاوه بر هماهنگی اجزاي داخلی، باید به کنتراست تابلو با محیط اطراف (ساختمان، درختان و....) نیز توجه داشت.

۳ تناسب ساختار تابلو با محصول: امروزه انواع مختلفی از تابلوها وجود دارد که می‌توان در تبلیغات از آنها استفاده کرد. در ارائه پیام تبلیغاتی باید به ساختار تابلو نیز توجه داشت. بیلبوردهای چندوجهی و چرخشی معمولاً برای شرکت‌هایی مناسبند که محصولات متنوعی دارند. در این حالت می‌توان هر یک از وجوه تابلو را به یکی از محصولات اختصاص داد. این‌گونه بیبلبوردها برای انجام روش‌های خلاقانه نیز مناسب‌تر و از طریق آنها می‌توان با استفاده از تصاویر مختلف، داستانی را روایت کرد. از طرف دیگر بیلبوردهای کوچک که منبع روشنایی ندارند و تنها روزها می‌توان آنها را دید، نباید به محصولاتی اختصاص یابند که مشتریان آنها بیشتر، شب‌ها خرید می‌کنند (مانند رستوران‌ها). بیلبوردهای دیواری با حفاظ (پنل‌های دیواری) نیز معمولا مورد توجه عابران پیاده قرار مي‌گيرند و از این رو امکان ارائه اطلاعاتی جزئی را فراهم می‌کنند. این پنل‌ها را بیشتر موسسات فرهنگی و آموزشی به كار مي‌گيرند. با استفاده از این بیلبوردها می‌توان در منطقه‌ای محدود، تبلیغی نسبتاً ارزان ارائه کرد. همچنین از بیلبوردهای داربستی بیشتر برای رویدادهای کوتاه‌مدت و محلی استفاده می‌شود و از درجه اعتبار کمتری برخوردارند، اما به دلیل انعطاف‌پذیری می‌توان با هماهنگی شهرداری آنها را تقریباً در هر محلی نصب کرد.

۴ جايابی بیلبوردها: قبل از انتخاب یک تابلو حتماً باید آن را از نزدیک مشاهده كرد و نبايد تنها به دیدن عکس آن اکتفا کرد؛ زیرا گاهی عکس‌ها از زاویه‌ای گرفته می‌شوند که ماسکه بودن تابلو معلوم نمی‌شود. همچنین ممکن است عکس تابلو مربوط به زمستان باشد و در حالی گرفته شده باشد که درختان اطراف تابلو هنوز برگ ندارد؛ اما در تابستان ممکن است وضعیت فرق کند و برگ‌ها روی تابلو را بپوشاند. از طرف دیگر تابلوهایی که در همجواری مناظر نامناسب (مانند ساختمان‌های مخروبه) قرار گرفته‌اند، برای تبلیغ یک کالای شیک مناسب نیستند. در انتخاب مکان یک تابلو حتماً به تابلوهای مجاور نیز باید توجه کرد. ممکن است تابلوهای مجاور با یک جمله تبلیغاتی، پیام‌ها را خنثی کنند؛ مثلاً وقتی کالای ما محصولی مانند پفک یا نوشابه باشد، در این صورت مشاهده بیلبوردی که در آن یک پیام بهداشتی در مورد تغذیه نامناسب دیده می‌شود یا تبلیغات آب معدنی به عنوان نوشیدنی سالم و برتر، تبلیغ‌ها را به ضد تبلیغ تبدیل می‌کند. منطقه جغرافیایی نصب تابلو نیز عاملی تعیین‌کننده در انتخاب محسوب می‌شود؛ براي مثال برای ارائه کالاهای لوکس، معمولاً از تابلوهای مناطقی از شهر استفاده می‌شود که ساکنان آن از نظر اقتصادی در سطح بالاتری قرار دارند
http://biznews.ir/vdcj.veifuqeiasfzu.html

سرباز پیاده شطرنج هم اگر راه را تا انتها ادامه دهد وزیر می شود!!
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: سیدمهدی هاشمی , jahanagahi , Andisheh , رز سفید , محسن قلي زاده , .Ramin , taak
04-15-2013, 12:28 PM
ارسال: #2
RE: اصول تبلیغات محیطی
مرسی

خیلی خوب بود دستت درد نکنه

موفق باشی
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: jahanagahi , نرگس فیاض
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  خلاقانه ترین تبلیغات نوشتاری مــجــیــנ 12 4,537 01-17-2015 12:32 AM
آخرین ارسال: دهدار
  به این میگن تبلیغات !!!! کامیار کاظمی 13 4,215 01-16-2015 05:03 PM
آخرین ارسال: shirazi021
  خلاقیت در بسته بندی و تبلیغات (تصویری) Delta.H 46 10,546 09-06-2014 11:36 PM
آخرین ارسال: tan-graphic
  کمک جهت تبلیغات محیطی رز سفید 11 2,408 08-20-2013 10:50 AM
آخرین ارسال: محسن قلي زاده
  چند سوال راجع به تبلیغات toofan245 11 2,772 08-12-2013 12:28 PM
آخرین ارسال: نرگس فیاض
  کمک در مورد تبلیغات محیطی toofan245 5 1,853 04-13-2013 08:35 PM
آخرین ارسال: babak bp
  مجموعه ای از سایت های مورد استفاده برای تبلیغات اینترنتی رایگان پرواز 4 1,693 11-28-2012 12:05 PM
آخرین ارسال: mohamad021
  تبلیغات متناسب با جنسیت کامیار کاظمی 1 1,105 08-19-2012 03:34 PM
آخرین ارسال: ناصر صادقی
  تبلیغات پارتیزانی موثرترین روش ارتقاء فروش ahmad rezaee 1 6,113 08-13-2012 08:00 PM
آخرین ارسال: ast0300
  هفت اشتباه جبران ناپذیر در طراحی تبلیغات mteam 0 1,067 04-23-2012 08:38 AM
آخرین ارسال: mteam
Star چگونه عناوین پرفروش برای تبلیغات خود بسازیم؟ اقاي ايـــده 0 1,164 02-13-2012 04:16 AM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS