ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
چگونه یک برند موفق بسازیم؟ زمان کنونی: 03-29-2024, 04:10 PM |
|||||||
|
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
|
08-26-2011, 07:09 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
چگونه یک برند موفق بسازیم؟
تصویر خود را بسازید، شناخته شوید، آنچه مشتریانتان ميخواهند به آنها ارائه دهید و عقایدتان را برای خود بگذارید. از بین تمام برندهایی که شروع بکار کردند، استارباکس(starbucks) هنوز استانداردهایی طلایی ارائه ميكند. استارباکس عمل روزمره خریدن یک فنجان قهوه را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل ميکند و اين كار رابه واسطه ایجاد یک برند به یاد ماندنی انجام ميدهد. یک اسم منحصربهفرد و یک لوگوی به یادماندنی که قهوه را نه فقط یک قهوه، بلکه یک حس خوشایند و مکانی راحت برای رفتن و دیده شدن ميسازد. برند استارباکس یک فرهنگ خلق کرد. در ادامه به بررسی اینکه چگونه شما نیز ميتوانید این کار را انجام دهید، میپردازیم. گام نخست: تصویرتان را با مهارت بسازید جلب توجه دیگران به برند، نیاز به نفوذ در آنها دارد. شما تلاش میکنید تا خود را در مقابل افرادی که نميخواهند تصمیمات خریدشان را تغییر دهند، قرار دهید. برند شما بایستی به قدری قوی باشد تا آنها را مجبور به خارج شدن از مسیر عادی خود كنيد. این کار با یک اسم شروع ميشود. هر اسمی با تکرار کافی ميتواند به یاد ماندنی شود. این اسم ميتواند مثلJiffy Lube یا Toys “R” Us یک اسم توصیفی، توضیحی باشد و شاید یک کلمه ساختگی یا مبهم باشد که دارای قدرتی برای خلق یک ارتباط احساسی بادوام است.(به استارباکس بیندیشید.) برندهایی با اسامی مبهم در رقابت، منحصربفرد و به یاد ماندنی تر هستند. همچنین این نام ميتواند یک نام خانوادگی باشد که نشاندهنده اعتبار، مهارت و استاندارد اخلاقی صاحب این کسب و کار است. لوگوی(Logo) شما نیز دارای اهمیتی مشابه نام برند شما است. لوگو، اولین ارتباط عمیق درونی است که مشتری با برند برقرار ميکند و حس توجه به برند را بر ميانگیزد. اولین وظیفه یک لوگو پاسخ به سوالاتی است از قبیل اینکه «شما که هستید؟ چه ميکنید؟ و به چه کار مشتری ميآيید؟» ملاحظات عملی دیگری هم در طراحی لوگو وجود دارد. از قبیل: به خوبی در اندازههای مختلف و رسانههای گوناگون قابل تولید باشد. حساسیتهای مخاطبان هدف را منعکس نماید. نیت و پیام آن بایستی کاملا شفاف باشد. به طور آسان و یکتایی قابل تشخیص باشد. در بهترین حالت، یک لوگو بایستی بتواند ارتباطی احساسی و هویت کسب و کار شما را منتقل نماید. ذکاوت نهفته در یک لوگوی مفهومی بایستی عکس العملی _ مثل یک «آهان»_ دریافت کند تا آنچه شما انجام ميدهید را منتقل کند و شخصیت کسب و کار شما را به تصویر بکشد. گام دوم: شناخته شوید فرآیند تبدیل به برند شدن در ذهن مصرفکنندگان رخ ميدهد. تعهدات پشت سر یک برند برای آن جذابیت ایجاد ميکند، اما عملی کردن این تعهدات است که برای شما مشتری خلق ميکند. جلب توجه از طریق رسانههای سنتی _تبلیغات، ترویج، نمایشگاههای تجاری، بازاریابی مستقیم، رخدادها، کتابهای راهنما و حتی بازاریابی از طریق موتورهای جستوجو (Search engine marketing) - نیاز به پول دارند و بسیاری از کسب و کارهای نوپا پول زيادي ندارند. رسانههای اجتماعی، به وجود آورنده فرصتهای تبلیغاتی بسیار خوبی برای کارآفرینان کم سرمایه هستند. در اینجا رهنمودهای مهمی برای ساختن اثربخش برند شما به صورت online با استفاده از Twitter، Face book، You Tube، وبلاگها و دیگر رسانههای اجتماعی وجود دارد: •گوش کنید، حرف نزنید. دوران گفتن هرچه که به ذهنتان ميرسد یا گزارش چیزهای بی ارزش به سر آمده است. اول گفتوگوها را گوش کنید و سپس مشارکت كنید. • بپرسید، نگويید. هدف، گسترش تعاملات است. عقایدتان را تغییر دهید و قبل از اینکه دیگران شروع کنند به مباحثات پایان دهید. • اصیل باشید و یک داستان داشته باشید. رفتاری متناسب با شخصیت برند خود داشته باشید. به این شخصیت عمق دهید و اصیل باشید. • جالب و بخشنده باشید. با تمام توان علمی که دارید در مکالمات شرکت کنید. • علاقهمند و پاسخگو باشید. نیازهای افراد را بشنوید، سپس تخصصتان را به نحوی که گویی هیچ انگیزهاي جز کمک ندارید، تقسیم کنید. •یک نتیجه خوب داشته باشید و تشکر کنید. به پیروانتان چیزی خاص و منحصربهفرد جایزه دهید و از آنها به خاطر پیروی از برندتان تشکر کنید و خود را در حال و هوای آنها قرار دهید. گام سوم: نیازهای مشتریانتان را بشناسید پتانسیل موفقیت یک برند در زمان راه انداختن یک کسبوکار با بودجهاي محدود، بیشتر بر اساس میزان اشتیاق کارآفرین در خلق ایدههای منحصربهفرد است تا مبتنی بر تحقیقات بازار. منبع: http://www.entrepreneur.com |
|||
|
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
یک سوال د رمورد ثبت برند | پرواز | 0 | 384 |
08-10-2015 11:44 AM آخرین ارسال: پرواز |
|
۷قانون فروش موفق برایان تربسی | samiar afshari | 4 | 1,243 |
03-18-2015 03:30 AM آخرین ارسال: samiar afshari |
|
چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ | esmaeili_co | 0 | 969 |
02-28-2015 02:40 PM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
چگونه چون یک مدیر عالی بیندیشیم | shahrasebi | 4 | 2,148 |
05-14-2014 10:40 PM آخرین ارسال: arash1367 |
|
روشهای موفق بازاریابی در شرکت های کوچک | mallarme | 0 | 844 |
05-20-2013 11:13 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
فروش تلفني موفق | hamid28 | 4 | 2,208 |
05-16-2013 11:58 AM آخرین ارسال: Fela.Want |
|
چگونه آدرس مغازه ها را برای بازاریابی پیدا کنیم؟ | iran | 12 | 3,754 |
03-26-2013 08:48 AM آخرین ارسال: make money |
|
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟! | اقاي ايـــده | 3 | 2,111 |
01-18-2013 09:59 AM آخرین ارسال: soltan_sal |
|
چگونه میتوانم مشتریان بیشتری بگیرم؟ | مهدی گل محمدی | 0 | 925 |
10-26-2012 12:07 AM آخرین ارسال: مهدی گل محمدی |
|
ارتقا برند شخصی (Personal Branding) لازمه پیشرفت در هر کسب و کار | mbaland | 2 | 1,263 |
07-31-2012 10:43 AM آخرین ارسال: mbaland |
|
چگونه به موفقیت مالی برسیم | mehdi098 | 0 | 1,278 |
08-21-2011 04:45 PM آخرین ارسال: mehdi098 |
|
در این بازار آشفته چگونه به یک فروشنده حرفه ای تبدیل شویم؟ | مهدی گل محمدی | 0 | 1,348 |
06-21-2011 11:31 AM آخرین ارسال: مهدی گل محمدی |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان