ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
ایسر: داستان موفقیت یک برند آسیایی زمان کنونی: 03-29-2024, 09:51 AM |
|||||||
|
ایسر: داستان موفقیت یک برند آسیایی
|
11-20-2012, 01:15 AM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
ایسر: داستان موفقیت یک برند آسیایی
Stan Shih یک قهرمان ملی در تایوان و ایسر یک برند بین المللی موفق است.
صنعت کامپیوتر همواره یکی از رقابتی ترین صنایع در دنیا بوده که همیشه شرکتهای غول پیکری چون آی بی ام بر آن تسلط داشته اند. به نظر شما در چنین صنعتی یک شرکت کامپیوتری چگونه میتواند مقام سومین تولیدکننده بزرگ کامپیوترهای شخصی (PC) در دنیا را از آن خود کرده و خود را به عنوان برندی مورد احترام معرفی نماید؟ چگونه این شرکت توانسته ذهنیت موجود در مورد برندهای بسیاری از کشورهای آسیایی که معمولاً برندهایی پایینتر از استاندارد تصور میشوند را تغییر داده و بر روی محصولاتش عبارت "ساخت تایوان" را ذکر کند. پاسخ این است: ایجاد یک تصویر ذهنی دقیق از یک برند قوی. در ابتدای امر Shih متوجه شد که این کار چالش اصلی پیش روی شرکت است ولذا محصولات شرکت را در مرتبهای بالاتر نسبت به سایر محصولات تایوانی از نظر جایگاه قرار داد. مثلاً در بدو ورود به بازار ژاپن، محصولات شرکتش را با همان قیمت محصولات ژاپنی به بازار عرضه کرد تا این ذهنیت که قیمت پایینتر محصولات این شرکت ناشی از کیفیت پایین آن است از بین ببرد، و این سیگنال مهمی بود که ایسر از خود ساطع کرد چراکه محصولات با برند ایسر را از سایر محصولات متمایز می کرد. کامپیوتر ایسر همواره مبالغ هنگفتی صرف تحقیقات و توسعه نموده تا به نوعی از تکنولوژی و شرکتهای ژاپنی تبعیت کرده باشد. Shih باور دارد که بایستی برای ارزش آفرینی بر روی طراحی، محصولات پیشرو و محصولات حساس واستراتژیک صنعت تمرکز کرد. شرکت Shih بود که توانست کامپیوترهای خانگی PC را به عنوان یکی از لوازم خانگی ضروری در منازل جاانداخته و بدین وسیله رسالت سازمانی خود را به این صورت بیان کند: "تکنولوژی تازه محبوب همه کس، همه جا" تکنولوژی تازه به معنای جدید نیست بلکه به معنای بهترین، با ارزش ترین، کم ریسک ترین و بادوام ترین تکنولوژی است که بتوان آن را به همه پیشنهاد کرد. علاوه بر این تازگی تکنولوژی را می توان به نوآوری مبتنی بر تکنولوژی بالغ، با قیمت منطقی و دارای رابطه مناسب با کاربر به طوریکه در هر جا محبوب همه باشد تعریف کرد. کامپیوتر ایسر سابقه طولانی در نوآوری مستمر دارد به طوری که این مسأله باعث قدرت هر چه بیشتر برند شده است. کامپیوتر ایسر در صدد است تا با مشتری گرایی هر چه بیشتر PC ها را به عنوان محصولات الکترونیکی مصرفی که هر روز کاربردهای وسیع تری در حوزه ارتباطات، تفریحات و آموزش پیدا میکنند، جا بیاندازد. که در این راستا لازم است تا این شرکت به یک متخصص در محصولات الکترونیکی مصرفی تبدیل و وسایل محاسباتی شخصی تبدیل شود. Shih این مسأله را گذار از تکنولوژی محوری به مشتری محوری میداند. در واقع در صنعت کامپیوتر همیشه بیش از مردم بر محصولات تمرکز داشته و ایسر تلاش کرده تا جایگاه خود را به یک شرکت خدماتی مشتری محور و با سرمایه معنوی بالا تغییر دهد. که این مهم در شعار این شرکت نیز متبلور است: "ایسر پیوند دهنده تکنولوژی و انسان". از نظر Shih، سرمایه معنوی ارزش افزوده محصول است. که ایسر با بالا بردن ادراک مصرف کننده از مزایا یا ارزش یک محصول دانش و اطلاعات راجع به بسته بندی، طراحی، دسترسی، راحتی، سادگی و سایر ویژگیهای محسوس محصولش این ارزش افزوده را ارتقا می دهد. و این گونه بود که ایسر توانسته کامپیوترهایش را از یک برند چند ملیتی به یک برند جهانی تبدیل کند و به همه مردم کمک کند تا از کار و زندگی خود لذت ببرند. یکی از راههایی که ایسر تلاش کرده تا ذهنیتهای موجود نسبت به محصولاتش را در بین مخاطبان بهبود دهد و خود را به عنوان یکی از بازیگران اصلی این صنعت در دنیا مطرح کند حضور هر چه بیشتر در عرصه بین المللی بوده که به طور مثال میتوان از هزینه 10 میلیون دلاری این شرکت به عنوان اسپانسر بازیهای آسیایی 1998 نام برد. یکی دیگر از راههای بهبود برند که توسط این شرکت مورد استفاده قرار گرفته مشارکت با شرکتهای سایر کشورهاست که باعث شده تا ایسر به فلسفه "جهانی، دسترسی محلی" دست یافته و خود را برندی جهانی معرفی کند. البته باید اشاره کرد که این شرکت هنوز راه درازی برای تبدیل شدن از یک برند محلی و ملی به یک برند جهانی دارد. اگر چه ایسر برای شرکتهای بزرگی مثل آی بی ام و برخی دیگر از شرکتها کامپیوتر تولید میکند و در سال 1998 توانسته لقب سومین تولیدکننده کامپیوتر در دنیا را نصیب خود کند اما در مقام فروش جایگاه هشتم را کسب کرده است. اگر چه به اعتقاد شرکت این جایگاه اکنون به مقام هفتم ارتقا یافته است. در بزرگ ترین بازار این صنعت یعنی آمریکا سهم بازار ایسر در سال 1998 کمتر از 5 درصد بوده است. ایسر باید جایگاه خود را از یک تولیدکننده در کلاس جهانی و یک رهبر بازار در بعد محلی به یک بازیگر بین المللی تغییر دهد. اگرنتایج صرفاً در گرو آرمان گرایی و شور و اشتیاق Shih باشد تردیدی در موفقیت وجود نخواهد داشت اما مشتریان هستند که می توانند یک برند را جهانی کنند و لذا لازم است تا تصورات و ذهنیت های آنها را به طور مناسب تغییر داد. نقاط قوت برند: چشم انداز بنیان گذار یا CEO، رهبری هزینه، کیفیت محصولات، تمرکز بر مصرف کننده و نوآوری زندگی ارزش دویدن دارد، حتی با کفشهای پاره! http://www.dehkadeh-ir.com |
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
انتخاب برند ( لطفا شرکت کنید دوستان ) | top-banner | 4 | 2,546 |
09-05-2018 05:30 PM آخرین ارسال: sabtesherkat |
|
انتخاب نام برند زیبا برای پوشاک | soltan_sal | 12 | 120,878 |
08-23-2017 08:37 PM آخرین ارسال: ehsan.m.nezhad |
|
مراحل و نحوه ثبت برند تجاری کالا ؟؟؟ | ehsan573 | 0 | 675 |
06-24-2017 10:13 AM آخرین ارسال: ehsan573 |
|
بهترین راه تبلیغات برند در محله های پر جمعیت چیست؟ | aligharagezlou | 2 | 1,322 |
02-11-2017 03:40 PM آخرین ارسال: sinap |
|
مشاوره در ثبت برند و چند سوال در باره ثبت آن | aligharagezlou | 4 | 1,404 |
05-25-2016 10:16 AM آخرین ارسال: aligharagezlou |
|
برند سازی = راه نجات اقتصاد ایران | مهرشاد میردائمی | 6 | 2,441 |
05-13-2016 05:57 PM آخرین ارسال: soheyl_ir89 |
|
راه اندازی برند پوشاک ورزشی! | fado | 3 | 1,209 |
10-02-2015 11:45 AM آخرین ارسال: toofan245 |
|
می توان محصولا را بدون برند در بازار توضیع کرد? | kastrol | 4 | 1,268 |
08-31-2015 03:43 PM آخرین ارسال: hamidirche2 |
|
چطور میتوانیم خودمان برند را در سازمان ثبت ، ثبت کنیم ؟ | Skp | 1 | 1,848 |
06-28-2015 06:22 AM آخرین ارسال: pooya 90 |
|
به دنبال نام زیبا برای ثبت برند، نظر شما چیست؟ بیا تو | masoud_t | 3 | 4,828 |
01-08-2015 11:05 AM آخرین ارسال: MFRKING |
|
به نظر شما معروف ترین برند ایران کدام است ؟ | dehkadeh ali | 15 | 4,377 |
12-07-2014 02:29 PM آخرین ارسال: mas |
|
معرفی طراحی برند | valter | 7 | 4,506 |
10-13-2013 09:07 PM آخرین ارسال: mohammadshamosi |
|
نگاهی نو به مدیریت برند | مهرشاد میردائمی | 0 | 1,133 |
08-13-2013 07:51 PM آخرین ارسال: مهرشاد میردائمی |
|
معنای برند رولکس، وسیله ای برای بیان خود .... | mallarme | 0 | 1,382 |
06-20-2013 01:17 PM آخرین ارسال: mallarme |
|
راه اندازی برند | بهانه | 5 | 3,378 |
04-11-2013 11:54 PM آخرین ارسال: بهانه |
|
درخواست پیشنهاد یک برند برای فعالیت در اینترنت | MohamadMJ | 3 | 1,945 |
02-15-2013 09:18 AM آخرین ارسال: MohamadMJ |
|
شخصیت برند | dehkadeh ali | 0 | 1,576 |
11-20-2012 01:32 AM آخرین ارسال: dehkadeh ali |
|
تصویر برند | dehkadeh ali | 0 | 1,262 |
11-20-2012 01:31 AM آخرین ارسال: dehkadeh ali |
|
هویت برند | dehkadeh ali | 0 | 1,113 |
11-20-2012 01:29 AM آخرین ارسال: dehkadeh ali |
|
ارتباطات برند | dehkadeh ali | 0 | 999 |
11-20-2012 01:19 AM آخرین ارسال: dehkadeh ali |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان