(مدیران سایت هیچ گونه مسئولیتی در مقابل صحت ادعاهای مطرح شده در تبلیغات ندارند لطفا قبل از هر اقدامی بررسی های لازم را داشته باشید.)

..

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


ماگستان, اولین و تنهاترین

fekreabi


فروش تلفني
زمان کنونی: 11-18-2017, 02:23 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: بيلا بالا
آخرین ارسال: بيلا بالا
پاسخ: 1
بازدید: 400

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امیتازات : 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فروش تلفني
11-11-2012, 03:10 PM
ارسال: #1
فروش تلفني
به نام خدا

فروش تلفني

1-طوري مذاكره نكنيدكه يك استنباط منفي از فروشنده اي وراج و پر حرف به ذهن مخاطب وارد شود.
2-قبل از شروع مذاكره آماده شويد.
3-نيازهاي مشتري راقبل ازشروع مذاكره موردنظرقراردهيد.
4-در طول مذاكره تلاش كنيدنيازمشتري رااز داخل كلماتي كه بيان مي كند بشناسيد.
5-سؤال كنيد و به نياز مشتري برسيد.
6-انسانها متفاوتندونيازهاي متنوع دارند.براي هر مذاكره شرايط خاص آن رادرنظربگيريد.
7-مذاكره را سازماندهي كنيد.
8-درضمن مذاكره براي رسيدن به هدف خود به خواسته هاي مشتري هم توجه كنيد.
9-متمركز باشيدوحواستان به مذاكره باشد.
10 ـ پيرامون خواسته مشتري صحبت كنيد.
11 ـ كلمات ترغيبي به كار ببريد.
12 ـ سؤالات واعتراضات مشتري رابه دقت بررسي كنيد.
مزايای فروش تلفنی
1 ـ صرفه جوئي در وقت
2 ـ كاهش هزينه
3 ـ افزايش فروش
4 ـ رضايت مشتري ( گرفته نشدن وقت او در ملاقات حضوري )
5 ـ معرفي محصول و شركت و جا انداختن آن در ذهن مخاطب
6 ـ با هر مقدار وقت مي توانيد به اين نوع فروش بپردازيد.

اهداف فروش تلفنی
1- گرفتن وقت ملاقات براي مذاكره حضوري(مذاكره با مشتريان بالقوه).
2- ارائه پاسخ به سؤالات مشترياني كه با ما تماس مي گيرند
(مشتريان بالفعل وبالقوه).
3- افزايش فروش به مشتريان بالفعل.
زمان مذاکره
1- زمان مناسبي راانتخاب كنيد.
2- فروش محصول رابامذاكره فروش تلفني متناسب نماييد.


3- درصورت نياز مشتري به اطلاعات بيشترآنرابه ارسال فاكس يانامه ياكاتالوگ يامذاكره حضوري موكول كنيد.
4- ازمشتري بخواهيداگرزمان مذاكره مناسب نيست آنرابه وقت ديگري موكول كند.
5- وقت مشتري را زياد نگيريد ولي اگراو مشتاق بودبه اندازه اي كه طلب كرد مذاكره را ادامه دهيد.
مذاكره هدفداري داشته باشيد

مزاياي هدفهاي مشخص

1- به برنامه ريزي كمك مي كند. 2- اطمينان از نتيجه اقدامات. 3- حفظ و ادامه تمركزوتوجه به مشتري.4-جلوگيري از انحراف و موضوع مذاكره 5- فراهم كردن امكان مديريت مذاكره براي شما.
منعطف باشيد

1- فقط حرفهاي كليشه اي ازپيش طرح شده را بيان نكنيد.هر سخن جايي و هر نكته مكاني دارد.
2- راههاي گوناگوني براي رسيدن به نتيجه داشته باشيد .
3- كوشش نكنيد در يك مذاكره تلفني فروش انجام شود ولي بايد نتيجه مذاكره روشن شود(مثل قرار مذاكره بعدي ـ ارسال اطلاعات مكتوب و…).
4- اگر در مذاکره به توافق نهائی نرسيديد عجله نکنيد. برای مذاکرات بعدی برنامه ريزی كنيد.
5- هرگز نبايد يك مذاكره تلفني بدون نتيجه،پايان ارتباط شما با مشتري گردد.
مشخصات ومزاياومنافع محصول

1- مشخصات محصول را بنويسيد و به خاطر بسپاريد .
2- مزايا و منافع محصول را ليست كنيد .
3- در طول مذاكره به مناسبت وبصورت پلكاني به شرح مزايا و منافع بپردازيد.
4- مزايا و منافع را به طرزي هيجان انگيز بيان كنيد.
5- به خاطر داشته باشيد مشتري تنها به ويژگيها نياز ندارد بلكه مهمتر از همه براي او مزايا و منافع محصول است . مثال : (مشتري مته نمي خرد بلكه يك حفره دقيق مي خواهد.)
6- نيازهاي مشتري را بشناسيد و با توجه به نياز او روي مزايا و منافع مرتبط با آن نياز تأكيد كنيد .
7- ويژگيها و مزايا و منافع اولويت دار را توضيح دهيد نه چيزهاي كم ارزش را .
8- تصويري روشن و مؤثر از محصول ارائه دهيد .
اصول و مباني مذاكره تلفني
1- رعايت قواعد 2- نحوه به كار بردن صدا 3ـ استفاده از زبان مناسب 4ـ گوش كردن 5ـ ايجاد گفت و شنود دو طرفه و درگير كردن مخاطب با موضوع
قواعد مذاكره تلفني

1- اگر با شما تماس گرفته شده است سريع پاسخ دهيد .
2- خودتان را معرفي كنيد .
3- گوشي تلفن را با دست چپ بگيريد .
4- با هر كسي به فراخور حال او صحبت كنيد .( جديت و خودماني شدن را رعايت كنيد)
5- اگر احساس كرديد مخاطب عجله دارد مذاكره را با سرعت بيشتري به پايان ببريد .
6- از مشتري سؤال كنيد كه علاقه دارد پيرامون چه چيزي توضيح بشنود بعد آن را توضيح دهيد .
7- شما داراي دو گوش و يك زبان هستيد ، شنونده خوبي باشيد .
8- با دقت حرفهاي مشتري را گوش كنيد و نياز او را از لابلاي حرفهايش كشف كنيد و بنويسيد .
9- در حد معقول مؤدب باشيد و چاپلوسي نكنيد .
10- اگر مشتري نياز به اطلاعاتي داشت كه آماده نبود او را معطل نكنيد بخواهيد كه دوباره تماس بگيرد .
11- اطلاعات مورد نياز را براي شرح دادن به مشتري دم دست داشته باشيد .
12- اسم مشتري را صحيح به كار ببريد و در طول مذاكره به اندازه كافي اسم مشتري را بيان كنيد .
13- وقتي مذاكره تمام شد اجازه دهيد اول مشتري تلفن را قطع كند.
14- تصوير درستي از خود ارائه كنيد .
15- صدای خود را به نحوي به كار ببريد كه تأثير مثبت داشته باشد و بدانيد نقش صدا و كلمات و آهنگ و طنين صدابسيارمهم است .
16- در طول مذاكره لبخند داشته باشد .
17- با سرعت مناسب صحبت كنيدنه خيلي سريع ونه خيلي كند.
18- صحبت طرف مقابل را به هيچ وجه قطع نكنيد .
19- براي مفهوم بهتر و درگير كردن مخاطب با بحث در آخر جمله سؤالي قرار دهيد مثل :غيراز اين اينه؟آيا اينطور نيست ؟
20- درطول مذاكره شوروشوق در جملات به كار رفته خيلي مهم است چون عيناً به مشتري منتقل مي شود و سرايت مي كند.
21- از بيان جزئياتي كه براي مشتري مهم نيست بپرهيزيد ونكات لازم را توضيح دهيد.
22- روشن ودقيق صحبت كنيدوارقام واعدادرا صحيح به كار ببريدومطمئن شويد كه مشتري منظور شما را فهميده است .
23- اگر لهجه داريد نگران نباشيد بعضي مواقع لهجه موجب توجه بيشتر مي شود .
24- قاطع باشيد و از به كار بردن كلماتي ماننداگر، شايد ، فكر ميكنم و... بپرهيزيد و با ترديد و ابهام صحبت نكنيد .
25- اگر مشتري سئوالي كرد كه جواب آن را نمي دانيد بگوييد بررسي مي كنم و مجدداً تماس مي گيرم.
26- مطالب را فشرده و دقيق بيان كنيد ومزاحم وقت مشتري نشويد .
27- از به كار بردن اصطلاحات فني و دور از فهم مشتري پرهيز كنيد .
28- توصيف خوبي ارائه دهيد مثل : به نرمي ابريشم .
29- از امثال و حكم و اشعاري كه مزيت را تثبيت مي كند استفاده كنيد .
30- با لحن و آهنگ صحيحي صحبت كنيد و مذاكره سينوسي داشته باشيد .
31- جملات قلنبه و سلمبه به كار نبريد . ساده و روان سخن بگوييد .
32- شخصاً به مشتري اطمينان دهيد و در بيانتان معتقد جلوه كنيد .
33- صحيح و دقيق به حرفهاي مخاطب گوش كنيد . سر درگم ظاهر مطالب نشويد بلكه به عمق كلمات مخاطب برسيد .
34-موقعي كه مخاطب شما صحبت مي كند واكنش نشان دهيد تا اومتوجه شودكه عميقاً‌به حرفهاي اوگوش ميدهيد.مثل:صحيح، چه خوب و…
35-به همزباني و همدلي برسيد.
36-موقع مذاكره متمركز باشيد.مثال:چيزي نخوانيد،چيزي نخوريد و…
37-مذاكره تلفني را به گفتگوي دو طرفه تبديل كنيد .
38-در نتيجه گيري شتاب نكنيد .
39-جرياني دو جانبه برقرار كنيد و تا آخر حفظ كنيد .
40-در طول مذاكره به دنبال پيدا كردن نياز مشتريان بگرديد و به تصوروانتظارهاي آنها پاسخ دهيددراين صورت فرصت مناسب براي موفقيت به دست خواهيدآورد.
پاسخ به تلفنهاي دريافتي

1- اطلاعات ومطالب موردنيازمشتري رادراختيارداشته باشيد.
2- سلام كنيد.خودتان را معرفي كنيد و سمت خود را بيان كنيد.نام مخاطب رابپرسيد.
3- پاسخهاي مناسب را آماده داشته باشيد .
4- توصيف مناسبي از محصول به حد كافي ارائه دهيد.
5- به مخالفت هاي مخاطب توجه كنيدوآنهارا يادداشت كنيد.
6- سئوالاتي راكه لازم است ازمخاطب بپرسيد يادداشت كنيد.
7- هدف از مكالمه را براي خود روشن و مشخص سازيد .
8- مكالمه را در جهت مطلوب هدايت كنيد .
9- در ارتباط با نياز مشتري و سئوالات او صحبت كنيد .
10- مشتري بايداحساس كندكه بافردي لايق ومطلع صحبت مي كند پس بايد شما مطلع و لايق باشيد.
11- اولين ثانيه هاي مكالمه بسيارمهم وتأثير گذارهستند.
12- به خواسته هاي مشتري به دقت گوش كنيد.
13- هويت آنهارا به طور دقيق بپرسيد. (نام و نام خانوادگی – نام مؤسسه – تلفن )
14- سئوالات منطقي بپرسيد.
15- اطلاعات موردنيازمشتري رابطوركامل دراختياراوقرار دهيد.
16- باهمه مشتريها يك جور برخورد نكنيد.شخصيت هر فردي خاص خوداوست.اگربتوانيدآنچه به مشتري ميگوييد فقط خاص او باشد خيلي موفق خواهيد شد .
17- توضيحاتي را كه ميدهيدبايدهم نيازهاي مشتري را برآورده سازد و هم مقصود شما را برآورده سازد .
18- توضيحات شفاف شما اگر واضح ، خلاصه ، فشرده و قابل فهم باشد كه مخاطب خوب درك كند تحت تأثير قرار خواهد گرفت .
19- شرح و توصيف تكراري ندهيد . مشتري را سر در گم نكنيد .
20- در ارائه توضيحات پيرامون مزايا و منافع محصول جذاب صحبت كنيد .
21- در مقابل اعتراض به قيمت بگوييد : ارزان بودن منفعت نيست ، كيفيت قيمت را تعيين مي كند .
22- توضيحات شما پيرامون محصول بايد طوري باشد كه اطمينان به شما را افزايش دهد .
23- نظرات و عقايد ديگران را راجع به محصولتان براي مخاطب توضيح دهيد .
24- مخالفت مشتري يك فرصت طلائي براي شماست تااورامتقاعد كنيد.
25- درمذاكره هرگزبه مشتري القا نكنيدكه اواشتباه ميكند.
26-در پايان مذاكره به دنبال كسب تعهد باشيد و مخاطب را دعوت به اقدام كنيد و حتي اگر لازم بود زمان آنرا هم تعيين كنيد .
27- پس از گرفتن تعهد ديگر به مذاكره ادامه ندهيد.
28- از مشتري به خاطر تماسي كه گرفته است تشكر كنيد .
29- از دست يافتن به اطلاعات متقابل مطمئن شويد .
30- هر نوع عمل پيگيري را به طور وضوح تأييد كنيد .
31- حسن نيت را با جملاتي مثبت تقويت كنيد .
32- اجازه بدهيد ابتدا مشتري تلفن را قطع كند .
33- كنترل ارتباط را به دست بگيريد و آن را به نحوي مثبت خاتمه دهيد .

ابتكار عمل را به دست بگيريد و منفعل نباشيد .

1- مذاكره راازحالت cold call(رسمي)خارج كنيد.(درتماس با مشتريان بالقوه).
2- در مذاكره با مشتريان بالقوه دو مرحله كليدي بايد رعايت شود:
الف- تماس باشخص مسئول .
ب- فراهم كردن زمينه تماسهاي بعدي .
3- قبل از مذاكره تلفني با شخص مسئول ابتدا بايد نام او را به بدانيد.
4- اگربه تبحركافي رسيده باشيد ميتوانيددرهمان تماس اول به نام وخواسته تماس گيرنده برسيد وازمنشي نام او را بپرسيد.
5- اگر علت پرسيدن نام مسئول وتماس گيرنده را از شما پرسيدند هيچ وقت دروغ نگوييد .
6- به منشي ها فقط نام و شغل و نام شركت را بگوييد .
7- اگر منشي گفت الان جلسه دارند و يا نيستند بپرسيد كي وچه وقت تماس مجدد بگيريد.

ارتباط و عبور از موانع ( مرز منشي ها )

1- هيچ وقت با آنها مخالفت نكنيد .
2- آنها را به عنوان منبع اطلاعات تلقي كنيد .
3- آنها را متحدي با نفوذ به شمار آوريد .
4- با آنها محترمانه برخورد كنيد .
5- به سوالات آنها پاسخ دهيد .
6- هرگز نگوييد مي خواهم چيزي بفروشم .
7- از منافع طرح و پيشنهادتان صحبت كنيد .
8- چنانچه تصميم گيرنده نبود بپرسيد چه زماني حضور خواهد داشت .
9- اگر جلسه داشت بپرسيد فكر مي كنيد جلسه آنها چقدر طول خواهد كشيد .
10-منشي را در گير مذاكره كنيد و بپرسيد چه زماني براي تماس مناسب است .
11-چنانچه مجدد تماس مي گيريد يادآوري كنيد كه قرار بود تماس مجدد داشته باشيد .
12-چنانچه نتوانستيد ارتباط برقرار كنيد راههاي ديگري پيدا كنيد .مثل : تماس گرفتن قبل از اين كه منشي بيايد ، موقع نهار خوردن منشي ، بعد از ظهر پس از آن كه منشي رفت .
13-تماس اوليه بسيار مهم و به ياد ماندني است .بايد خوشايندو مؤثر باشد و از شما معرفي خوبي به جا بگذارد .

اداره كردن مذاكره تلفني
1- دراولين لحظات صحيح عمل كنيد .
2- در طرف مقابل علاقه ايجاد كنيد .
3- احساس ارزش به وجود آوريد .
4- بر مخالفتها غلبه كنيد .
5- به خاطر داشته باشيد فقط يك بار فرصت داريد روي طرف مقابل خود اثر خوبي بگذاريد .
6- تأثير گذاري شما در دو دقيقه اول است و بعيد است اگر در دو دقيقه اول تأثير خوبي به جا نگذاريد بعداً‌ بتوانيد خيلي موفق شويد .
7- خيلي ها مثل شما تماس مي گيرند اگر مي خواهيد موفق شويد بايد چيزي بگوييد كه متمايز از ديگران باشد .


روشهاي متمايز ساختن

1- شواهدي ارائه دهيد كه نشان دهد با تحقيق و آگاهي پيرامون آنها صحبت مي كنيد .
2- زمينه برقراري ارتباط حضوري و دوستانه را به سرعت فراهم آوريد .
3- نشان دهيد به وضعيت و موقعيت آنها علاقمنديد و به منافع آنها فكر مي كنيد و حاضريد براي آنها هر زحمتي را متحمل شويد .
4- شروع مذاكره نبايد طولاني باشد .
5- بايد فوراً‌ پلي ارتباطي بين آنچه مشتري به آن علاقمند است و آنچه براي شما اهميت دارد ايجاد كنيد .
6- سؤال كنيد تا ارتباط قوي تر شود . سؤالات باز شما را بيشتر ياري خواهد كرد.
7- در مذاكره مسائل مورد علاقه مشتري را دنبال كنيد .
8- ايجاداحساس ارزش در مشتري داشته باشيد . پيشنهاداتي بدهيد كه مشتري احساس ارزش داشته باشد.

غلبه بر مخالفتها

1-مخالفتها فرصتهاي خوبي براي كسب اطلاعات و شناخت نياز مشتري است .
2-هميشه منتظر اعتراض مشتريان باشيد و خود را براي آن آماده سازيد .
3-مخالفتها را تأييد كنيد تا نشان دهيد به آن توجه داريد و بعد جواب قانع كننده اي بدهيد.فرمولyes but را به كار ببريد.
4-هرگز بحث و جدل نكنيدواعتراض هارابي اهميت جلوه ندهيد .
5-از پاسخ هاي كلي و متداول بپرهيزيد .
6-پاسخي بدهيد كه سنجيده به نظر آيد .
7-نظر طرف مقابل را بدون آن كه لزوماً‌ با او موافقت كنيد بپذيريد ولي جواب كافي كننده ارائه دهيد .
8-اعتراضات طرف مقابل را با تكرار آن به زبان خود يا شايد به صورت يك سؤال به حداقل برسانيد يا آن را تصحيح كنيد و به اين ترتيب بر نظر و برداشت مشتري تأثير بگذاريد .
9-امتيازات بديهي محصول خود را توضيح دهيد و جنبه هاي منفي آنرا جبران كنيد .

ارتباط متعادل
براي برقراري يك ارتباط موفقيت آميز بايد كليه عوامل را با يكديگر تركيب كنيد .
1- مشتري مناسب انتخاب كنيد.
2- اهداف مشخص داشته باشيد .(مطابقت پيشنهاد شما با نيازهاي مشتري)

3- به خوبي برنامه ريزي كنيد و اهداف مشخصي داشته باشيد.(دست نوشته مزايا و منافع).
4- مشتري گراباشيد.(در فكر فروش نباشيد،در فكرارائه پيشنهاد مطلوب به مشتري باشيد در اين صورت فروش بهتر اتفاق مي افتد).

تكرار و تداوم فروش

1- فروش به مشتريان موجود آسانتر از فروش به مشتريان جديد است.
2- براي فروش به مشتريان جديد پس ازتماس اوليه برنامه منظم پيگيري تنظيم كنيد.
3- پشتكارداشته باشيدومشتري رارها نكنيدآن قدر پيگيري كنيد تا به نتيجه برسيد اما به خاطر داشته باشيد هرگز مشتري احساس مزاحمت نكند.
4- اگرمنشي گفت مخاطب شما جلسه داردويانيست دچار بدگماني نشويد و تماسهاي خودراقطع نكنيد.
5- اگرموفق به ارتباط با مخاطب نشديد دفعه ديگرشيوه ارتباط راتغيير بدهيد .

روشهاي ارتباط

1- انتظارنداشته باشيد در اولين تماس كار فروش انجام شود.
2-تكليف هرتماسي بايد روشن شودوبدانيداقدام بعدي چه خواهد بود.
3-زمان تماس بعدي خود را با مخاطب تنظيم كنيد.
4-از مشتري بپرسيدزمان مناسب بعدي براي تماس چه زماني باشد.
5-درموردموضوع مذاكره بعدي توافق كنيد.
6- درابتداي مذاكره به مشتري بگوييد وقت او را نخواهيد گرفت و فقط چند دقيقه مذاكره خواهيد داشت .
7- مشتري را مشتاق تلفن بعدي كنيد .
8- با آمادگي كامل عمل كنيد .
9- رفتار دوستانه داشته باشيد .
10-جزئيات اجرائي را متذكر شويد .
11-مكالمه را به نحو مناسب به پايان برسانيد .
12-همه اطلاعات مربوط به معرفي محصول راآماده داشته باشيد.
13-مكالمه را طولاني نكنيد.
14-اگر نتوانستيد سفارش بگيريد مكالمه را با يك تعهد به پايان ببريد.



ختم مكالمه
1- مكالمه را به تماس بعدي ارتباط دهيد .
2- تاريخ و زمان تماس بعدي را به وضوح روشن كنيد .
3- تماسهاي تلفني بعدي را متنوع و بديع ارائه دهيد .

سؤال كردن

1- سؤال فرصتهاي جديدي پيش روي شما قرار مي دهد .
2- فرمول بندي شده و قالبي صحبت نكنيد. مشتري را درك كنيد و مذاكره را منطبق با شرايط كنيد .
3- فراموش نكنيد هيچ قاعده اي تغيير ناپذير نيست .
4- سؤالها بايد به اندازه باشد و مشتري را خسته نكند .
5- مذاكره را آنقدر ادامه دهيد كه مشتري اشتياق دارد .
6- بهترين روش ، مطرح كردن سؤالات باز است .( سؤالاتي كه به بله يا نه ختم نمي شود)وكليدآن به كاربردن كلمات:باچه ،چرا،چطور،كجا،چه كسي،چه موقع شروع مي شودياSadراجع به … توضيح بيشتري بدهيد.)
7- ارتباط بين محصولات و خدمات مختلف ايجاد كنيد و البته ابتدا بايد موضوع ارتباط را پيدا كنيد تا فروشتان بيشتر شود.
8- براي پاسخ سريع به مشتري جوابها را در ذهنتان آماده داشته باشيد و يا در چك ليست ثبت كرده باشيد.

در رابطه بامشتری
1- سلام و تعارف كوتاه
2- خودتان را واضح معرفي كنيد .
3- شركتتان را معرفي كنيد .
4- علت تلفن كردن را توضيح دهيد .
5- زمان ملاقات حضوري را كه مي خواهيد انجام شود مشخص كنيد و زمانهاي مختلفي را پيشنهاد كنيد.به مشتري وقت كافي بدهيد. ملاقاتهايي كه ده روز بعددرخواست شود كمتر رد مي شود.از اين جمله هااستفاده كنيدSadساعات 5/2 دوشنبه بهتر است يا چهارشنبه)ويا دوشنبه هفته آينده بهتر است يا چهارشنبه.ازاين جمله كه من دوشنبه حوالي محل شماهستم پس به شما هم سري خواهم زداجتناب كنيد.
6- براي گرفتن وقت ملاقات از تكنيك ويژه آن استفاده كنيد مثلاً‌ مشتري مي گويدSadمن اصلاً‌ وقت ندارم)وشمابگوييد:به همين دليل كه مي دانم شماشخص پرمشغله اي هستيد ترتيب يک ملاقات را ميدهم.فكر مي كنم بسيار مفيد خواهد بود.

مراحل مذاکره تعيين وقت ملاقات

1- سلام و عليك گرم و تعارفات .
2- معرفي خود و شركت .
3- شناسايي وارزيابي مخاطب .
4- ذكرعلت تماس تلفني.
5- درخواست زمان براي ملاقات.
6- برخوردمناسب با مخالفتها.
7- سؤال كردن.
8- تشكر و تأييد وقت ملاقات.
9- خداحافظي و قطع كردن تلفن پس از مشتري.

قبل از تلفن كردن
1- اهداف مشخص و روشني را تعيين كنيد .
2- خدمات و محصول خود را بشناسيد .
3- در مورد توضيحات خود خوب فكر كنيد .
4- اعتراضات را پيش بيني كنيد .
5- كوتاه بودن مدت مكالمه را در نظر داشته باشيد .
6- فقط به عامل صدا و لحن خود تكيه نكنيد .

در طول مكالمه

1- از صداي خود كه بزرگترين امتياز شماست استفاده كنيد و ارتباطي خوب برقرار سازيد .
2- كار خود را با اهميت جلوه دهيد
3- به نظر حرفه اي و كارآمد بياييد .
4- علاقه و اشتياق به وجود آوريد .
5- مكالمه را هدايت و تحت كنترل داشته باشيد .
6- اهداف خود را مدنظر داشته باشيد .
7- از روشي اصولي و نظامند استفاده كنيد .
8- از موضوع اصلي منحرف نشويد .
9- منافع و نظر مشتري را در نظر داشته باشيد .
10-كاري كنيد كه مشتري به محصول شما احساس نياز كند.

11-سعي كنيد تصوير مشخص و جالبي راارائه دهيد.
12-درباره منافع ومزاياي محصول صحبت كنيد.
13-موضوع را با نيازهاي مشتري خود مطابقت دهيد.
14-براي غلبه بر مخالفت ها تغيير جهت دهيد .
15- اختيار پايان دادن مكالمه را به دست خود بگيريد.

بعد از مكالمه

1- نكات لازم را براي اقدامات بعدي ثبت كنيد.
2- بادقت مذاكره راتحليل كنيدونقاط قوت وضعف آنرا بشناسيدوازگفتگوي مذاكره نتيجه آنچه راكه درتماس مجدد بايد به كار گيريد بشناسيد.

اسپري كود كامل سرسبز
حاوي كليه عناصر مورد نياز گياه
قابل استفاده براي تمامي گلهاي اپارتماني

با استفاده از گياهان اپارتماني روح زندگي را در خانه هايتان جاري كنيد
10_004
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: کامیار کاظمی , jahanagahi , مــجــیــנ , 3ObHaN , Mr.Diyaco
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  فروش و بازاریابی کامیار کاظمی 4 1,341 12-26-2010 02:33 PM
آخرین ارسال: کامیار کاظمی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS