ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


مدیریت فروش و انتظارات مشتریان از یک فروشنده خوب
زمان کنونی: 03-29-2024, 05:29 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: mbaland
آخرین ارسال: mbaland
پاسخ: 1
بازدید: 1054

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 16 رأی - میانگین امیتازات : 3.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مدیریت فروش و انتظارات مشتریان از یک فروشنده خوب
07-24-2012, 05:57 PM
ارسال: #1
مدیریت فروش و انتظارات مشتریان از یک فروشنده خوب
وقتی مشتری ها محصولات یا خدمات شما را می خرند از شما چه انتظاری دارند ؟
آیا این انتظارات را همواره برآورده می کنید؟
چگونه میتوانید مشتری هایتان را خوشحال کنید؟
چگونه میتوانید مشتری هایتان را مات و مبهوت کنید؟

یک داستان واقعی :

مدیر یک بیمارستان خیلی معروف در آمریکا زمانی که متوجه میشود یکی از بیمارانش که ممکن است

به دلیل وخامت حالش دیگر نتواند زنده بماندو تنها یک آرزو دارد و آن دیدن عروسی فرزندش است

،بلافاصله از تیم تدارکات بیمارستان درخواست انجام فوری مقدمات برگزاری یک جشن عروسی

باشکوه در بیمارستان را داده و ضمن با خبر کردن فرزند بیمار درخواست میکند به خاطر وخامت حال

مادرش عروسی خود را جلو بیاندازد و در بیمارستان برگزار کند.

خوشبختانه چنان عروسی باشکوهی برگزار میشود که تمام روزنامه های آمریکا و اکثر شبکه های

تلویزیونی این خبر را با ذکر جزئیات پوشش می دهند.

نظر شما درباره این داستان واقعی چیست؟

شنوندگان این خبر از این به بعد چه تفکری درباره آن بیمارستان و کارکنانش دارند؟

آیا میدانید مشتریانتان از شما چه انتظاراتی دارند؟در این مورد باید خیلی شفاف باشید و باید تمام

تلاش خود را بکار بندید تا حداقل انتظارات را برآورده کنید .

حداقل شرط لازم برای ماندن در کسب و کارتان ،برآورده کردن انتظارات مشتری است .در این حد

مشتری های شما هیچ گونه گلایه ای ندارند . آنها برای همان لحظه راضی هستند ولی وفادار

نیستند .

اگر یک رقیب نشان دهد که می تواند از انتظارات شان فقط اندکی بیشتر برآورده کند ، مشتریهایتان

فورا از آن خرید خواهند کرد .

به علاوه اگر در برآورده کردن انتظاراتشان قصور کنید ،حتی فقط یک بار ،آنها شما را ترک کرده و دنیل

رقیبی خواهند بود که انتظاراتشان را برآورده نماید .

یک نکته بسیار ملموس وجود دارد و آن این است که مزایای قبل که در کسب وکار رعایت می کرده اید

الان تبدیل به حقوق مسلم مشتریان شده است به عنوان مثال :

سرویس حمل رایگان به منزل(Delivery) :تصور کنید چند سال قبل فقط تعدادی از فست فود ها و

سوپر ها این خدمت را به عنوان مزیت برای مشتریانشان انجام می دادند ولی الان اگر هر کدامشان

انجام ندهند بلافاصله فروششان کاهش پیدا خواهد کرد.

خودتان را جای مشتریانتان قرار دهید:

این یک جمله کلیدی و اساسی در مسائل فروش و بازاریابی محسوب میشود .هرروز ده دقیقه وقت

خود را صرف این کنید که چگونه می توانید خود را در جای مشتریان قرار دهید .

باقرار دادن خود به جای مشتری و داشتن رفتار منصفانه با او ، رضایت مشتری را به دست می آورید و

کسب رضایت مشتری نیز موجب فروش بیشتر در آینده خواهد شد.

به صحبت های مشتریانتان به دقت گوش دهید
از آنها سوالاتی بپرسید .
به داخل چشمهایشان نگاه کنید .
نظرات شخصی آنها را جویا شوید .
به اظهارات و گفته های آنها احترام بگذارید .
اشتباهات خود را از مشتریانتان با استقبال گرم بپذیرید.

یکی از بهترین راهها رصد کردن رقبایتان است :

با رصد کردن رقبا یتان و تقلید سرویسهای خوبی که آنها به مشتریانشان می دهند وشما انجام نمی

دادید بازارتان را حفظ کنید.

نتایج خوب این عملکرد و یا نتایج بد عدم انجام آن مستقیما به عهده خود شماست.

فراتر از حد انتظار مشتریانتان عمل کنید :

وقتی بیشتر از حد انتظار مشتری عمل کنید باعث تعجب و شگفت زدگی مشتری میشوید.آن زمانها

یی را به خاطر بیاورید که بیش از حد انتظاراتتان به شما خدمت شده است .

چه احساسی داشتید؟

رفتار های بعدی شما در رابطه با این شرکت چگونه بود؟

همین الان یک قلم و کاغذ بردارید و بنویسید در کسب و کار خودتان چگونه میتوانید فراتر از انتظارات

مشتری تان عمل کنید؟

شیرینی فروش را در نظر بگیرید که همیشه اضافه بر شیرینی وزن شده تعداد کمی هم به

صورت رایگان تقدیم مشتری می کند.

خشکشویی را فرض کنید که وقتی لباس کثیفی تحویلش می دهید آن را پس از آماده کردن

رایگان به آدرس منزل شما می فرستد.

فروشنده لوازم بهداشتی ساختمانی را فرض کنید که پس از خرید شما به شما اعلام می

کند که کلیه کالا ها را برایتان رایگان نصب می کند .

مشتری هایتان را خوشحال کنید :

آیا تابحال پیش آمده که فراتر از انتظارات مشتری هایتان ،آنها را خوشحال کرده باشید و لبخند

برلبانشان بنشانید؟

اگر به مشتری در این سطح خدمت کنید واقعا راضی میشود و حتی یک رابطه احساسی هم با

کسب وکار شما در او شکل می گیرد.

وقتی مشتری از این کار شما لذت می برد دیگر برای رقیبان شما بسیار مشکل است که او را از شما

جدا کنند.

برای خوشحال کردن مشتریانتان فرا تر از خدماتی که انجام می دهید چه راههایی میتوانید پیدا کنید؟

همین الان قلم کاغذ برداید و هرچه به ذهنتان میرسد یادداشت کنید .

مانیز آماده ایم به شما کمک کنیم .میتوانید با فرم تماس با ما سایت با ما در ارتباط باشید.

مشتری هایتان را شگفت زده کنید:

ورود در این سطح و ماندن در این سطح تجارت شما را به قله موفقیت می رساند . در این سطح

رضایت مشتری میتوانی بر بازار مسلط شوید و رشد درآمد و سود آوری قابل توجهی به دست آورید .

شگفت زده کردن مشتریان باعث خواهد شد آنها به تبلیغات چی رایگان و سیار و سخنگو ی

شما مبدل شوند .

فرض کنید بیماری با همراهش به یک بیمارستان مراجعه می کند و علاوه بر پذیرایی ویژه از خود بیمار

و خدمات درمانی فوق العاده ،حتی از همراهش نیز بصورت ویژه پذیرایی شود و مراتب سرگرمی و

لذت اورا در ساعاتی که بیمارش در حال انجام کارهای پزشکی است فراهم کنند . شما فکر می کنید

آن همراه بیمار این خدمت ویژه را برای چند نفر تعریف خواهد کرد و یا اگر خودش نیاز به خدمات

مشابهی داشت با چه کسی تماس خواهد گرفت .

کسب و کارتان را بررسی کنید .چگونه می توانید مشتری هایتان را مات و مبهوت کنید؟

حدو حدود شما و پیشرفت کسب و کار شما همان تصورات شماست .

این کار باعث ایجاد وفاداری بیش از حد مشتری و مراجعات سیل آسای مشتریان خواهد شد.
منبع:MBALAND.net
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: toofan245 , iranboy , ahmad rezaee
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی r2013.samadi 1 564 01-24-2018 03:17 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Smile واحد فروش در نمایندگی خودرو roksana6 0 494 07-16-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: roksana6
  راهنمایی برای فروش top-banner 2 1,798 05-30-2016 09:00 AM
آخرین ارسال: paradise.9129
  ۵ اشتباه بزرگ فروشنده که مشتری را فراری می‌دهد business_nuts 0 640 03-23-2016 02:19 AM
آخرین ارسال: business_nuts
  پیش بینی بازدهی پخش تراکت برای فروش محصول sinior 2 1,343 02-23-2016 02:24 AM
آخرین ارسال: tataloo
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,183 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
Question مشتریان ایده‌آل چه ویژگی‌هایی دارند؟ modireayandeh 1 425 09-15-2015 11:56 PM
آخرین ارسال: modireayandeh
  20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک mbaland 11 6,521 09-04-2015 06:53 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  من بازاریابیم خوبه ولی فروش ندارم چیکار کنم newmusic 10 2,217 08-10-2015 05:28 PM
آخرین ارسال: miramira
  برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید! کامیار کاظمی 8 3,971 07-20-2015 12:27 PM
آخرین ارسال: ham_missyou
  ۷قانون فروش موفق برایان تربسی samiar afshari 4 1,243 03-18-2015 03:30 AM
آخرین ارسال: samiar afshari
Lightbulb CRM مدیریت ارتباط با مشتری samiar afshari 1 565 02-28-2015 03:45 AM
آخرین ارسال: samiar afshari
  پست های منتخب پیج بازاریابی و مدیریت در سال 2013 Ali 59 0 1,258 01-01-2014 01:56 PM
آخرین ارسال: Ali 59
  روشهایی برای افزایش فوری فروش bagheria 4 2,834 11-10-2013 12:55 PM
آخرین ارسال: m-jalalvand
  ایا کسی فیلم های اموزش بازاریابی و فروش دارد؟ davaran 7 2,414 09-28-2013 09:33 PM
آخرین ارسال: مهدی 1
  همراه با فروشنده بارونی saeed.abdollahi 1 717 08-08-2013 03:30 PM
آخرین ارسال: aliramzantabar
  مشتریان بهترین مشاوران افزایش فروش شما keshavarz 0 852 07-14-2013 08:58 AM
آخرین ارسال: keshavarz
  فروش تلفني موفق hamid28 4 2,208 05-16-2013 11:58 AM
آخرین ارسال: Fela.Want
  هر آنچه که باید درباره فروشنده خوب شدن دانست MARYAR 9 1,628 02-03-2013 01:47 PM
آخرین ارسال: MARYAR
  تخفیف ،بعنوان یکی از چاشنی های فروش کالا و خدمات در بازاریابی mbaland 3 1,943 01-15-2013 08:05 AM
آخرین ارسال: jahanagahi

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS