ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


.روش هایی برای رسیدن به فروش موفق
زمان کنونی: 04-25-2024, 11:16 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: News
آخرین ارسال: News
پاسخ: 1
بازدید: 851

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 18 رأی - میانگین امیتازات : 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
.روش هایی برای رسیدن به فروش موفق
07-16-2012, 03:54 PM
ارسال: #1
.روش هایی برای رسیدن به فروش موفق
روش هایی برای رسیدن به فروش موفق

فصلنامه دنیای تجارت- مصطفی میرزایی
امروزه هر کسی که توانایی نشتن پشت فرمان را دارد می گوید من راننده هستم اما چند نفر توانایی رانندگی باسرعت بالا در پیست را دارند؟ دنیای فروش هم مانند رانندگی است همه می گویند فروشندگی بلدند اما چند نفر فروشنده خوب هستند ودر کار خود الگو هستند؟
شغل فروشندگی به قدری اهمیت دارد که آن را به تمام کننده تیم (فوروارد) تشبیه کرده اند.  فروش به زبان ساده، مبادله اطلاعات بین فروشنده و خریدار است. یک فروشندهء خلاق و ماهر کسی است که به بهترین نحو بتواند اطلاعات مربوط به نیاز مشتری را کسب کرده و سپس اطلاعات مربوط به محصول خود را در اختیار وی قرار دهد.به بیان دیگر فروشنده نخست نیازهای خریدار را شناسایی و تجزیه و تحلیل می‌کند، سپس خصوصیات و مزایای استفاده از محصول را به خریدار اعلام کرده، به سوال‌ها و انتقادهای وی پاسخ می‌‌دهد و در نهایت قرارداد فروش را منعقد می‌کند.
از مهمترین موارد در یک فروش موفق می توان به موارد زیر اشاره کرد:
اول دانش و اطلاعات شما در مورد محصولتان و دوم درک شما از مشتری ها و مهارت های ارتباطی شما و داشتن صبرو حوصله برای به انجام رساندن یک فروش موفق.
- مرحله شروع فروش
 در این مرحله فروشنده سعی دارد توجه خریدار را جلب کند. به طور معمول روش‌هایی که برای شروع فروش به کار گرفته می‌شوند، شامل چهار دسته‌اند : ‌روش تشخیص: در این روش باید مشخصات شخص مشتری مانند نام مشتری را بدانید و از آن مشخصات برای شروع مذاکرات استفاده کنید. این روش، احساس تشخص و معروفیت را در مشتری تقویت می‌کند و از این‌که به او توجه ویژه‌ای دارید احساس رضایت می‌کند. ضمن این‌که این روش باعث ایجاد فضای دوستانه نیز می‌شود . روش مستقیم: در این روش بدون هیچ مقدمه‌ای فروشنده به اصل مطلب می‌پردازد و معمولا مستقیما پیشنهاد فروش کالا یا خدمت را به خریدار می‌دهد. نکتهء مهمی که در این نوع فروش وجود دارد این است که اگر خریدار درخواست فروشنده را رد کند، فروش از دست می‌رود . روش مصرفی کالا یا خدمت: فروشنده در این روش نقش اطلاع‌رسانی را راجع به کالا یا خدمت بازی می‌کند و در صورتی که فروش هم صورت نگیرد، تلاش فروشنده به هدر نرفته، زیرا حداقل نتیجهء این روش این است که مشتری یک‌بار با محصول آشنا شده است . روش نظرخواهی: در واقع می‌توان گفت این روش یک روش هوشمندانه برای جلب نظر مشتری به کالا یا خدمت و بیان یک پیشنهاد از طریق نظرخواهی مشتری دربارهء محصول است.نکتهء حایز اهمیت در چهار روش بالا این است که یک مکالمهء فروش به نوعی آغاز شود که باعث جلب اعتماد مشتری و ایجاد یک رابطهء مستحکم و پایدار شود . - مرحلهء شناسایی نیازها بعد از مرحله ی شروع صحبت با مشتری، نوبت شناسایی نیاز مشتریان به کالا یا خدمت شماست و فروشنده باید تلاش کند تا با اظهارات مشتری پی به ریشهء نیاز آن‌ها ببرد. این نیازها مجموعه علایمی را به فروشنده می‌‌دهد که به علایم خریدار مشهورند. بنابراین فروشنده ی موفق شخصی است که بتواند به درستی نیاز مشتری را تشخیص دهد. 3- شناساندن ویژگی‌ها، مزایا و منافع محصول 
 پس از این‌که شما نیاز مشتری را تشخیص دادید، نوبت به ارایه ی کالا، مزیت و منفعت محصول شما به مشتری می‌رسد. در این مرحله لازم است که فروشنده اطلاعات کافی راجع به محصول و مزایا و منافع آن داشته باشد. بنابراین پیشنهاد فروش باید همراه با اطلاعاتی راجع به ویژگی‌ها، مزیت‌ها و منافع محصول باشد. ویژگی‌ها در واقع خصوصیات منحصر به فرد یک محصول است، مزایا همان عملکرد بهتر محصول منحصر به فرد است و منافع بیان‌کننده کارآیی ایجاد شده از مزیت محصول برای مشتری است که معمولا باعث ایجاد انگیزه ی خرید در مشتری می‌شوند . 4- پاسخگویی به انتقادها و ایرادهای مشتری
بعد از انجام مراحل، معمولا برای مشتریان سوالاتی پیش می‌آید یا ایرادات و انتقاداتی در مورد محصول مطرح می‌کنند که این سوالات و ایرادات معمولا به سه دسته تقسیم می‌شوند :
الف) سوال برای اطلاعات بیش‌تر ب) اعتراض در مورد قیمت ج) قانع نشدن مشتری در حالت اول شما باید جواب‌هایی به مشتری بدهید که تمام ویژگی‌ها و مزایا و منافع محصولتان را پوشش دهد. در حالت دوم، اعتراض مشتری نسبت به قیمت نشان‌دهندهی تمایل وی برای خرید محصول است بنابراین تلاش کنید تا با توضیح در مورد مزایا و منافع محصول، اعتراض قیمت را به تصمیم خرید تبدیل کنید.در حالت سوم اگر مشتری در مورد خرید محصول قانع نشده باشد و از شما درخواست فرصت بیش‌تر برای تصمیم‌گیری کند، بهتر است با پرسیدن سوال‌های بیش‌تر دلیل واقعی قانع نشدن یا انصراف او را پیدا کنید
5- نهایی کردن فروش
 در آخرین گام به مرحلهء‌درخواست برای سفارش می‌رسید. برای این کار راه‌های مختلفی وجود دارد که به چند مورد اشاره می‌شود . الف) روش سوال مستقیم: مستقیما از مشتری بپرسید که آیا مایل به دریافت کالا هست یا خیر؟ ب) روش سوال غیرمستقیم:‌ در این روش ذهن مشتری را از سوال مستقیم به سوال غیرمستقیم معطوف می‌کنیم و سپس معامله را انجام می‌دهیم. یکی از راه‌های متعارف این است که به مشتری حق انتخاب بدهید،‌مثلا از او بپرسید چه رنگی از محصول را دوست دارید برایتان بسته‌بندی کنم؟ کاربرد دیگر این روش زمانی است که مشتری در خرید دودل باشد. در این هنگام هرگز نباید از سوالات مستقیم در مورد خرید کالا استفاده کرد . ج) روش فرصت استثنایی: در این روش می‌توان شرایط خاص را برای مشتری ایجاد کرد که او را تشویق به خرید کند . به عنوان مثال تخفیف‌هایی که فروشندگان لباس برای تغییر فصول ارایه می‌دهند جزو این روش هستند . د) کمک گرفتن از دیگران: در آخرین مرحله اگر هیچ‌کدام از روش‌های به کار رفتهء شما موثر واقع نشد، می‌توانید مشتری را به همکاران خبره یا مدیر خود معرفی کنید تا فرصت فروش به دست آمده را از دست ندهید. نکتهء مهمی که راجع به چهار روش بالا وجود دارد، این است که وقتی مشتری قانع شده و در حال تصمیم‌گیری نهایی است، بهتر است کمی به او فرصت دهید و خودتان را برای آماده‌سازی مقدمات عقد قرارداد مشغول کنید.


http://servatzai.persianblog.ir/post/646
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  هفت گام برای رفع مشکلات اقتصادی خانواده mohammad62 0 806 10-16-2012 04:54 PM
آخرین ارسال: mohammad62
  .خلاقیت و نوآوری رمز دستیابی به استراتژیهای اثربخش News 0 587 07-09-2012 03:43 PM
آخرین ارسال: News
  .کتابی برای خواندن - کتابی برای دوستان News 0 753 06-27-2012 10:50 PM
آخرین ارسال: News
  .حاشیه هایی بر بازاریابی ایرانی News 0 611 06-01-2012 11:04 AM
آخرین ارسال: News
  .ثروتمندی ایران در گرو بازگشت به تولیدات رقابتی News 0 660 05-07-2012 01:23 PM
آخرین ارسال: News
  یارانه بنزین به صورت نقدی و مساوی به حساب خانوارواریز میشود صدفی 0 632 04-16-2012 11:08 PM
آخرین ارسال: صدفی
  افزایش 50 درصدی قیمت‌ آهن نسبت به فروردین 90 صدفی 0 875 04-16-2012 11:01 PM
آخرین ارسال: صدفی
  .پیشنهادی برای خروج از رکود اقتصادی News 0 816 04-05-2012 03:10 AM
آخرین ارسال: News
  بانک هایی که خاک بازی می کنند mehrdad062 4 946 03-15-2012 11:07 PM
آخرین ارسال: mjdehghani
  با رشد نرخ ارز، سوء استفاده کنندگان بازار لوازم خانگی دست به کار شدند اقاي ايـــده 0 774 02-18-2012 11:52 PM
آخرین ارسال: اقاي ايـــده
  قهرمان کشتی آزاد جهان ، سمبوسه فروش شد کامیار کاظمی 11 2,183 02-16-2012 11:01 PM
آخرین ارسال: pulaki
  ممنوعيت ورود كالاهاي چيني به ايران کامیار کاظمی 4 1,135 02-11-2012 12:01 PM
آخرین ارسال: sinior
  .کتابی برای خواندن News 1 943 02-07-2012 12:10 PM
آخرین ارسال: vahid61
Rainbow اقتصاد ايران به کجا مي رود؟ محمد رضا تورانی 4 1,568 01-17-2012 12:27 PM
آخرین ارسال: mjdehghani
  توافق اولیه اروپایی ها برای تحریم نفتی ایران کامیار کاظمی 1 831 01-05-2012 12:51 AM
آخرین ارسال: arash67
  .هفت اصل برای برند سازی به کمک مشتریان News 0 1,007 11-19-2011 01:07 PM
آخرین ارسال: News
  .دلار تقاضاها را برای خرید طلا کاهش می دهد!! News 1 1,138 10-13-2011 06:38 PM
آخرین ارسال: jahanagahi
  .راهکارهایی برای پس انداز News 0 1,027 09-19-2011 01:12 PM
آخرین ارسال: News
  هفته گذشته طلاي بورس كالا فروش نرفت News 0 682 09-19-2011 12:26 PM
آخرین ارسال: News

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS