ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


درباره تحقیقات بازاریابی
زمان کنونی: 03-29-2024, 10:00 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: مهدی گل محمدی
آخرین ارسال: حرف آخر
پاسخ: 3
بازدید: 1599

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات : 3.13
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درباره تحقیقات بازاریابی
06-21-2011, 11:34 AM
ارسال: #1
درباره تحقیقات بازاریابی
منبع : http://www.imra.ir

اهمیت روز افزون اطلاعات

امروزه اطلاعات به عنوان یک منبع استراتژیک برای هر سازمانی در آمده است. داشتن و یا دستیابی به اطلاعاتِ کامل،‌ مربوط و به‌هنگام می‌تواند به عنوان یک مزیت رقابتی هر بنگاه اقتصادی قرار گیرد. داشتن اطلاعات مفید برای هر سازمانی ضروری است. برای انجام مؤثر فعالیت‌های شرکت، فرآیند تصمیم‌گیری و استفاده از فرصت‌های بازار، نیاز به وجود سیستم اطلاعات تجاری الزامی است. سیستم اطلاعات تجاری، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مدیران برای کمک به فرآیند تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

تحقیقات بازاریابی (Marketing Research) یکی از بخش‌های مهم در سیستم اطلاعات تجاری با نگاه بازاریابی است. با استفاده از تحقیقات بازاریابی می‌توان با مصرف‌کنندگان، تولیدکنندگان، خریداران، مدیران بازاریابی و در کل عموم مردم ارتباط برقرار کرد و از این طریق به تبادل اطلاعات پرداخت.
تحقیقات بازاریابی یکی از اجزاء اصلی علم بازاریابی است که وظیفه این شاخه از دانش چنین است: تعیین , جمع آوری , تحلیل و ارائه سیستماتیک و عینی اطلاعات به منظور بهبود تصمیم گیریهایی که با شناخت فرصتها و حل مشکلات در بازاریابی مرتبط هستند.
فیلیپ کاتلر یکی از نظریه پردازان اصلی این دانش , آنرا اینگونه تعریف کرده است: تحقیقات بازاریابی عامل ارتباط دهنده بین مصرف کنندگان , مشتریان و جامعه از طریق اطلاعات به بازاریاب( تولید کننده) تعریف می شود.
درواقع تحقیقات بازاریابی در پی شناسایی و گردآوری و تجزیه و تحلیل آن دسته از اطلاعاتی برمی آید که به فرصتهای بهتری در ارائه و عرضه کالا و یا خدمات خاصی می انجامد و یا مشکلات و تهدیدهای پیش روی بازاریابی کالا و یا خدمات خاصی را تبیین کرده و راهکارهای برون رفت از مشکلات را ارائه می دهد.
تحقیقات بازاریابی از بُعد رشته‌ای دارای ماهیت چند رشته‌ای و از نظر عملیاتی و اجرایی، فعالیتی بین رشته‌ای محسوب می‌شود و خوشبختانه در شرایط فعلی و در سطح جهانی نگاه نادرست به این رشته در قالب نگرشهای خطی ، تک بعدی و تک رشته ای ، وابستگی به سایر حوزه های علمی ، معادل پنداری با سایر حوزه های اطلاع رسانی ، تبلیغات ، روابط عمومی ، پژوهشگری ، مدیریت و همانند آن در حال کمرنگ شدن می باشد.
وجود شرکت‌های فعال در حوزه تحقیقات بازاریابی در کشور،‌ فرصت‌های مطلوبی را جهت فعالیت‌ یک انجمن صنفی با هدف یکپارچه‌سازی منابع و گسترش فرهنگ بهره‌گیری از خدمات تحقیقات بازاریابی، همچنین کمک به استانداردسازی تدریجی فعالیت‌های این رشته از علوم فراهم نموده و بر اساس چنین روندی انجمن تحقیقات بازاریابی در کشور شکل گرفته است.
ضرورت و اهمیت تحقیقات بازاریابی
۱- پیچیده‌تر شدن داد و ستدهای تجاری و رقابت فشرده‌تر چه در سطح ملی، بین‌المللی و جهانی نسبت به دهه‌های قبل.
۲- داشتن اطلاعات کافی از عوامل تأثیرگذار در بازار، عواملی که اگر راجع به آن‌ها اطلاعات کافی و به روز نداشته باشیم، به دشواری می‌توانیم در بازار باقی بمانیم.
۳- نخستین گام در راه شناخت صحیح بازار هدف تعیین مخاطبان محصول و در نتیجه زیربنای مدیریت سازمان‌هایی که برنامه کار خود را با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان تنظیم می‌کنند.
۴- تعیین سیاست‌های بازاریابی و استفاده از عوامل قابل کنترل و خارج از کنترل بازار به بهترین وجه.
۵- کشف بازارهای جدید، گسترش موارد استفاده از محصولات یا خدمات فعلی.
۶- کاهش ریسک ناشی از تصمیمات نادرستی که ممکن است از عدم اطلاعات کافی در ارتباط با موضوعی گرفته شود.
۷- پیش‌بینی و تخمین تقاضا برای محصول، تعیین میزان عرضه و فروش آتی محصول و جلوگیری از نوسان تولید. (کمبود عرضه یا تقاضا)
۸- کاهش هزینه‌ها به دلیل تولید بر طبق نیاز و خواسته مشتری، مدیریت انبارداری (جلوگیری از کمبود یا مازاد محصول در انبار)، ثبات قیمت، شناسایی دقیق بازار هدف و تولید محصول بر طبق آن .
۹- توجه ویژه‌ به بُعد اجتماعی، روانی و عاطفی انسان‌ها در مصرف محصولات (بدون اتکای صِرف به کالا محور بودن افراد ) با تکیه بر خواسته‌های مشتریان.
۱۰- ارتباط بهتر با مخاطبین بازار.
۱۱- استفاده از تحقیقات بازاریابی هم برای کالاهای مصرفی (تولید محصول جدید، اثربخشی فعالیت‌های تبلیغاتی‌، معرفی محصول و شرکت به بازار و …) و هم کالاهای سرمایه‌ای و واسطه‌ای (تولیدکنندگان کالاهای واسطه‌ای، ارائه‌دهندگان خدمات مالی نظیر بانک‌ها و بیمه، سازمان‌های دولتی و آموزشی و …).
۱۲- دستیابی به اطلاعات مختلف مانند کیفیت محصولات، رنگ، بسته بندی، توزیع، ترفیع، خدمات پس از فروش، خصوصیات و مزیت‌های رقابتی کالاها و خدمات رقبا و استفاده از آن‌ها برای تجزیه و تحلیل (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت‌ها و تهدیدات شرکت) و در نهایت کمک به تصمیم‌گیری بهتر مدیران.
۱۳-از مهمترین کاربردهای تحقیقات بازاریابی آشنایی با خواسته های مصرف‌کنندگان تمایلات و دیدگاه‌های مخاطبان هدف، واکنش مصرف‌کنندگان نسبت به یک محصول خاص و نحوه انتخاب یک محصول خاص است که این امر به بقای آن محصول در بازار کمک می‌کند


آنچه ویرانمان میکند روزگار نیست حوصله های کوچک و آرزوهای بزرگ است!

مغز ما یک دینام هزار ولتی است که شوربختانه اکثر ما به اندازه یک چراغ موشی از آن استفاده نمی کنیم
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: faramarz , mahdi5e , iran
11-29-2014, 08:58 PM
ارسال: #2
RE: درباره تحقیقات بازاریابی
برای راه اندازی یک فروش اینترنتی ازچه روش هایی برای تحقیقات بازار ( سنجش بازار، رقبا و ... ) میشه استفاده کرد ؟
میشه لطفا راهنمایی کنید بدون استفاده از شرکت هایی که میلیون ها تومن میگیرن چطور میشه اینکار رو انجام داد ؟
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: mahdi5e
02-15-2015, 07:33 PM
ارسال: #3
RE: درباره تحقیقات بازاریابی
سوال من اینه شما فکر میکنین سوالات مهمی که باعث میشه شما تو منطقه خودتون پیشرفت کنین چیه
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,137 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 553 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  افشای‌ مطالبی درباره کارخانه تولید اطلاعات omid59 7 1,276 04-10-2017 12:36 PM
آخرین ارسال: rezajavadi
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,503 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 909 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,616 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,101 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,281 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,000 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 4,518 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,182 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,752 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 4,945 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,225 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 28,101 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  راهنمایی برای شروع بازاریابی saghi_gh 13 4,269 09-22-2015 11:28 AM
آخرین ارسال: modireayandeh
  چرا صاحبان وبسایت باید پذیرای بازاریابی محتوا باشند modireayandeh 0 974 09-16-2015 11:31 PM
آخرین ارسال: modireayandeh
  توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک f.amini 1 1,210 09-06-2015 06:48 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب محسن دوستوندی 4 3,892 09-04-2015 08:36 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک mbaland 11 6,514 09-04-2015 06:53 PM
آخرین ارسال: yazdanshm

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS