ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
زمان کنونی: 03-19-2024, 07:11 AM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: کامیار کاظمی
آخرین ارسال: ham_missyou
پاسخ: 9
بازدید: 3949

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امیتازات : 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
04-27-2012, 12:11 AM
ارسال: #1
برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
یک راه بسیار موثر در جلب توجه مشتریان احتمالی و درگیر کردن فکر آنان با محصول و یا خدمات شما تصویر سازی ذهنی و القای این تصویر به مخاطبان است. همه افرادی که در شرکت اپل کار کرده اند و یا به طوری با استیو جابز مدیرعامل فقید آن شرکت در ارتباط بوده اند یک ویژگی و توانایی بسیار برجسته او را قدرت داستان سرایی و قصه گویی اش می دانند.

ویژگی ای که پایه و اساس تمامی کمپین های تبلیغاتی، متدهای جلب مشتری، و فروش محصولات آن شرکت شده است. ایجاد تصویر ذهنی و قلقلک کردن حس خیالپردازی مشتریان از طریق ارائه سناریوها و روش های محتملِ جذاب و بامزه برای استفاده از امکانات و توانایی های یک محصول، اصطلاحا “قصه گویی در بازاریابی”، نامیده می شود.

برای اینکه این روش از بازاریابی و یا بهتر است بگویم بازارسازی را بهتر درک کنید، یکی از جلسات ارائه (Present) محصولات جدید شرکت اپل را در نظر بگیرید.سالنی مجلل پر از خبرنگاران و نمایندگان رسانه ها، افراد خبره و کارشناسان شرکت های همکار، شرکت های دولتی و خوره های تکنولوژی و پرستندگان محصولات اپل.

نور پردازی های حرفه ای، دکورهای ساده ولی زیبا به سبک اپل، و خلاصه همه آنچه که یک صحنه اجرای موسیقی زنده یک گروه بسیار معروف راک می تواند داشته باشد، در آنجا هست. اما تنها اجرا کننده ی این گروه، روی صحنه، کسی نیست جز استیو جابز، مدیرعامل شرکت اپل با شلوار جین آبی و پیراهن یقه اسکی، ته ریش و عینک معروف خود. هدف از برگزاری جلسات اینچنانی برگزاری کنسرت موسیقی و یا مراسم جایزه اسکار نیست بلکه استیو جابز می خواهد برایمان قصه بگوید!

روش معمول شرکت های مختلف، در برگزاری جلساتی مشابه معرفی محصولات جدید، ارائه توضیح درباره مشخصات محصول، نمایش محصول و ارائه یک سری آمار از مطالعات انجام شده بر روی آن محصول و محصولات قبلی و یا مشابه و مقایسه آنها و در نتیجه اجبار مشتری به جلب توجه به برتری های آن محصول است. کاری که سالهای سال شرکت های بزرگ و کوچک از خودروسازها گرفته تا تولید کنندگان محصولات آرایش و بهداشتی و … انجام می داده و هنوز هم می دهند.

تقاوت اپل با همه این شرکتها، در تفاوت دیدگاه استیو جابز نسبت به مشتری، نهفته است.
همانطور که شعار این شرکت، ،Think Deferent (متفاوت بیاندیشید) بوده و هست، در نحوه برقراری ارتباط با مشتریان و ارائه محصولات جدید برای بار اول، متفاوت اندیشیده اند و حتی در جزئیات هم تفاوت هست. یک ضرب المثل انگلیسی هست که می گوید: “You Never Get a Second Chance to Make a First Impression” یعنی “شما هرگز شانسی دومی برای ایجاد اثر گذاری (برداشت) اول، نخواهید داشت”.

در بازایابی و تبلیغات برای یک محصول جدید، تمام آنچه که در اولین بار نمایش آن محصول در ذهن مخاطبان باقی بماند، به جزی جدانشدنی از آن محصول تبدیل خواهد شد. بنابراین تصویر ارائه شده در بار اول، برای مشتریان احتمالی باید جذاب، زیبا، متناسب به ویژگی هاو اختصاصات فرهنگی و اجتماع، قابل درک و توام با شادی باشد. اگر این تصویر ناقص و یا اشتباه باشد، بشدت در اولین نقدهایی که از آن محصول در جراید و رسانه ها منتشر می شود، تاثیر منفی خواهد داشت و تغییر و اصلاح آن تصویر نادرست، بسیار دشوار، زمانبر و هزینه بر خواهد بود.

اپل، برای ارائه تصویر اولیه ای که به مشتریانش القا می کند، ماه ها قبل از برگزاری جلسه، بر روی جزئیات آن جلسه کار می کند، همکاران استیو جابز می گویند که او روزهای قبل از جلسه، بارها و بارها حرف ها و حرکاتی را که در بالای سن باید یزند با خود و دیگر کارکنان پشت صحنه تمرین می کند. در نهایت طوری به نظر می رسد که آنچه استیو جابز می گوید حرفهایی است که در همان لحظه به ذهنش خطور می کند. و کسی در اینکه تمامی این صحنه، قبلا آماده سازی شده و حرف به حرف کلمات از قبل نوشته، پردازش، و تمرین شده است شک نمی کند.

استیو، در این جلسات، محصولات جدید را بر روی صفحه نمایش بسیار بزگ پشت سرش نمایش می دهد، در حالیکه یک نمونه از آن محصول را در دست گرفته است، درباره آن توضیحاتی مختصر می دهد. دقیقا و تنها، مواردی مطرح می شود که اپل فکر می کند کافیست که مشتریان بدانند و ارائه اطلاعات بیش از آن لزومی ندارد. در اینجاست که هنر جابز، شکوفا می شود و به جای اینکه اجبار و اصراری به اینکه محصول او برتر و بهتر و بی نظیر و بسیار معرکه است، روش هایی که خود او با آن محصول، کارهایش را انجام می دهد به نمایش می گذارد. سپس، از یکی از کارمندان دون پایه اش دعوت می کند تا به بالای سن برود ونشان دهد او چه استفاده ای از آن محصول می تواند بکند.

مخاطبان، با دیدن این صحنه ها، و نحوه استفاده یک فرد عادی، در حضورشان از آن محصول، و کارایی ها، توانایی ها و امکانات شگفت انگیزی که دارد، خود به خود پی برده و کشف می کنند و از این کشف، لذت می برند. در ادامه جلسه، در پایین سن، هر کدام از کارشناس فروش اپل، همان محصول را با تکیه بر یک یا چند کاربرد آن برای اقشار مختلف سنی، شغلی و … مردم به نمایش می گذارند.

مطالعه موردی
یک نمونه مشابه از این نوع بازاریابی که اخیرا به درخواست یکی از فروشگاه های بزرگ و معتبر محصولات کامپیوتری، توسط ما برای آنان، طراحی، و اجرا شد، مدل بازاریابی و فروش تبلت های گلکسی سامسونگ است. در ادامه خلاصه ای از این مدل پرزنت محصول خواهید خواند:

در این مدل، که فروشندگان کالا، که آن محصول را به مشتریان احتمالی ارائه می کنند، هیچگونه اجبار و فشاری به مشتری برای خریدن آن چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیر مستقیم تحمیل نمی کنند. واقعیت های آن محصول را آن گونه که سامسونگ در بروشورهای راهنما، نوشته است، به مشتری منتقل می کنند و سعی نمی کنند در تصمیم گیری مشتری، دخالت کنند.

با توجه به اینکه این فروشگاه، از محصولات تبلت، تنها، گلکسی های سامسونگ را عرضه می کند، همواره برای مشتریان سوال درباره مقایسه آن با آیپد، تبلت محصول اپل، پیش می آید. که برای این سوالات، پاسخ های مناسب، بر پایه حقایق بازار و تکنولوژی، تهیه گردید و این پاسخ ها طوری طراحی شدند که ذهن مشتری را به طور غیر مستقیم به سمت کشف برتری های گلکسی تب سامسونگ از نظر قیمت در حالیکه از نظر قدرت و سرعت، تفاوت زیادی ندارند و همچنین محدودیت های موجود بر اثر تحریم محصولات اپل برای ایران، هدایت کند.

قسمت مهم دیگری از این بسته مشاوره ای، طراحی فرم مشخصات خریداران تبلت بود که جهت نیازسنجی و ارائه سناریو (قصه) مورد نظر و مفید برای خریداران و یا مشتریان بالقوه، استفاده می شود. تعدادی از فروشندگان، ماموریت داده شد تا برای انواع کارهای ممکن و قابل انجام به صورت اختصاصی برای شاغلان در هر شغل مجزا، USE-CASE (مورد استفاده) طراحی شده و App های مربوطه مورد نظر تهیه شود و در هنگام مراجعه مشتری با سوال از او درباره شغل و یا علاقه مندی هایش، آن موارد استفاده ی از قبل برنامه ریزی شده به او نمایش داده شود. (و تنها به نمایش عمومی و توضیح مشخصات اکتفا نشود).

خوشبختانه در پی بررسی های انجام شده، مراجعه کنندگان به فروشگاه برای بار اول، اگر خرید نکرده اند، این روش ارائه محصول موجب جلب اعتماد آنها شده است و دفعات دیگری هم مراجعه کرده اند تا اطلاعات بیشتری کسب نمایند. بسیاری از آنها، به تفاوت نحوه ارائه محصول پی برده اند و توجه و نظرشان را جلب کرده است.

رابطه فروشندگان و مراجعه کنندگان بهتر و صمیمی تر شده و فروش محصولات، معقول تر است. خریداران، در حالیکه لبخند به لب دارند با اطمینان خاطر از خرج کردن پولشان برای محصولی که به کارشان می آید، با یک خاطره خرید خوب و از فروشگاه خارج می شوند. دوستان و آشنایانشان را ارجاع می کنند به آن فروشگاه را به آنان معرفی می کنند. موفقیت کسب شده در این فروشگاه، طوری است که تعدادی از فروشگاه های همکار (رقیب)، هم از این مدل، کپی برداری کرده اند ودر حال اجرای آن هستند!

گردآوری و تالیف: سهیل عباسی

[تصویر: Mrkamiar2.gif]


مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: P@RSA , mohajer.my , Layla , mteam , dara , مهدی گل محمدی , jahanagahi , sherafati , f.jafarankorjan , blacknight19 , saeed.abdollahi , mahdi5e , samiar afshari , arash1367 , محسن دوستوندی
04-27-2012, 12:45 PM
ارسال: #2
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
بطور کل من تجربه یکی از دوستان رو می گم.

یک نفر رفته بود برای مدیر فروش یک کالای فنی.
ازش پرسیدن خوب برای شروع کار فرض کن این خودکار رو به من بفروش، ببینم چطوری انجام میدی؟!
گفت این خودکار قطر و عرض و ... داره و با نوک نازک و طول عمر مصرف به اندازه ...
اما به نظرتون قبول شد؟!
.
.
.
نه.
چون گفت برای مشتری اینا مهم نیست.
باید از خوشگلی و اقراق استفاده کنی.
اگر کسی سوال فنی داشت پاسخ بده ولی بازم به سمتی گشیده بشه که ذهن مشتری به ظاهر کشیده بشه.

حتما فروش داریم.

هیچ کاری نشد، ندارد.
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: m_grate29 , dara , مهدی گل محمدی , jahanagahi , sherafati , blacknight19 , محسن دوستوندی
04-27-2012, 12:56 PM
ارسال: #3
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
ما هم تو كارمون تقريبا همين كار رو ميكنيم روضه ميخونيم براي ارباب رجوع

خوشبختي ما در سه جمله است :
تجربه از ديروز ، استفاده از امروز ، اميد به فردا
-------------------------------
ولي ما با سه جمله ديگر زندگي مان را تباه مي كنيم :
حسرت ديروز ، اتلاف امروز ، ‌ترس از فردا
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: Layla , m_grate29 , MARYAR , مهدی گل محمدی , کامیار کاظمی , jahanagahi , sherafati , blacknight19 , davaran , محسن دوستوندی
04-29-2012, 09:52 AM
ارسال: #4
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
قصه گفتن خوبه ولی خیلی زیاد باشه مشتری خسته میشه تا حد نیاز جواب میده

کلام تو عصای معجزه گر توست سرشار از سحر و اقتدار هرچه به زبان جاری کنی متجلی میشه خواه مثبت خواه منفی
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهدی گل محمدی , jahanagahi , sherafati , iranboy , blacknight19 , محسن دوستوندی , nshahriar
04-29-2012, 07:47 PM
ارسال: #5
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
مهمترین مسئله در زمان فروش کالا لبخند و گرم صحبت کردن است.

خدایا با همه بزرگیت در قلب کوچک من جای داری
اینستاگرام من :
hoshangghorbanian
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: mteam , sherafati , iranboy , blacknight19 , محسن دوستوندی
10-09-2014, 11:45 PM
ارسال: #6
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
واقعا قصه گویی ابزاری هست که همیشه مشتری به آن اعتماد میکند و بدون هیچ گونه شکی نسبت به محصول تقریبا برای خرید آماده هست.
یادمه یه مدت فروش کالایی به مشکل خورده بود و فروشندگان کالا را یا نمیفروختن و یا حیلی انگشت شمار

اجازه بدین که کامل کنم و آن کالا را نام ببرم
کبریت
بله کبریت توی انبارمون باد کرده بود و فروش نمیرفت
یکی از فروشندگان قدیمی و باتجربه و البته حرفه ای حرکت فوق العاده ای کرد ، وقتی همه فروشندگان از مسیر فروشمون به شرکت برگشته بودیم و دور میزها نشسته بودیم ایشان شروع کرد به تماس گرفتن و فروختن کبریت
حالا بنظرتون چه ترفندی بکار برد؟
وقتی با مشتری صحبت میکرد میگفت کبریت با طعم توت فرنگی
یه جورایی حسی کرده بود داستان و فروش رو وبااین قصه گویی با طعم توت فرنگی فروش کبیریت توی مجموعه حسابی راه افتاده بود
عقـــــــــــــــــــــــــــــــاب باشیدیاعلی
مشاهده وب سایت کاربر یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: jahanagahi , habib tousi , محسن دوستوندی , Mohsen pak , Mohsen.Khedarati
12-17-2014, 12:37 PM
ارسال: #7
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
هنر فروش

يك پسر تگزاسي براي پيدا كردن كار از خانه به راه افتاد و به يكي از اين فروشگاهاي بزرگ كه همه چيز مي فروشند در ايالت كاليفرنیا رفت. مدير فروشگاه به او گفت: «يك روز فرصت داري تا به طور آزمايشي كار كرده و در پايان روز با توجه به نتيجه كار در مورد استخدام تو تصميم مي گيريم.»

در پايان اولين روز كاري مدير به سراغ پسر رفت و از او پرسيد كه چند مشتري داشته است؟

پسر پاسخ داد: «يك مشتري.»

مدير با تعجب گفت: «تنها يك مشتري...!؟ بي تجربه ترين متقاضيان در اينجا حدقل 10 تا 20 فروش در روز دارند. حالا مبلغ فروشت چقدر بوده است؟»

پسر گفت: «134,999.50 دلار»

مدير فرياد كشيد: «134,999.50 دلار...!؟ مگه چي فروختي؟»

پسر گفت: «اول يك قلاب ماهيگيري كوچك فروختم، بعد يك قلاب ماهيگيري بزرگ، بعد يك چوب ماهيگيري گرافيت به همراه يك چرخ ماهيگيري 4 بلبرينگه. بعد پرسيدم كجا ميريد ماهيگيري؟ و مشتری گفت خليج پشتي. من هم گفتم پس به قايق هم احتياج داريد و يك قايق توربوي دو موتوره به او فروختم. بعد پرسيدم ماشينتان چيست و آيا مي تواند اين قايق را بكشد؟ كه گفت هوندا سيويك. من هم يک بليزر دبليو دي4 به او پيشنهاد دادم كه او هم خريد.»

مدير با تعجب پرسيد: «او آمده بود كه يك قلاب ماهيگيري بخرد و تو به او قايق و بليزر فروختي؟»

پسر به آرامي گفت: «نه، او آمده بود يك بسته قرص سردرد بخرد كه من گفتم بيا براي آخر هفته ات يك برنامه ماهيگيري ترتيب بدهيم، شايد سردردت بهتر شد!»

آرزو مند آرزوهایتان آرزو
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: مهدی گل محمدی , saeed225 , mahdi5e , javad am , andia1366 , samiar afshari , محسن دوستوندی , Mohsen pak , blacknight19 , nshahriar
02-15-2015, 07:15 PM
ارسال: #8
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
ببینید من بیشتر دوست دارم کاربردی صحبت بشه من فکر میکنم بیشتر مباحث داستان هستند برای مثلا تو همین بحث قرص سر درد تا ماهی گیری اینجا شما توی ایران ملت از گشنگی فقط دنبال ضروریان هستند و شما شاید یک در 10 ملیون بتونید همچین کاری کنین پس واقعی صحبت کنین جای تخیل پردازی
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: a162 , blacknight19
07-20-2015, 12:27 PM
ارسال: #9
RE: برای فروش بیشتر و بهتر، برای مشتریانتان قصه بگویید!
جالب بود...در این مقیاس نه اما کمتر زیاد دیدم در حدزیر 10میلیون
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  راهنمایی برای پخش مویرگی موادغذایی mohajer.my 5 27,487 02-14-2018 12:12 PM
آخرین ارسال: farda20032020
  تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی r2013.samadi 1 563 01-24-2018 03:17 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  ۵ ایده برای ویروسی شدن یک استارت‌آپ r2013.samadi 0 533 11-04-2017 07:01 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Smile واحد فروش در نمایندگی خودرو roksana6 0 489 07-16-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: roksana6
  راهنمایی برای فروش top-banner 2 1,792 05-30-2016 09:00 AM
آخرین ارسال: paradise.9129
  پیش بینی بازدهی پخش تراکت برای فروش محصول sinior 2 1,341 02-23-2016 02:24 AM
آخرین ارسال: tataloo
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 4,501 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,130 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 4,932 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 1,720 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  جذب مشتری برای یک فروشگاه اینترنتی ابزار آلات vafaheidari 1 905 09-22-2015 11:41 AM
آخرین ارسال: modireayandeh
  راهنمایی برای شروع بازاریابی saghi_gh 13 4,262 09-22-2015 11:28 AM
آخرین ارسال: modireayandeh
  توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک f.amini 1 1,207 09-06-2015 06:48 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب محسن دوستوندی 4 3,889 09-04-2015 08:36 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک mbaland 11 6,502 09-04-2015 06:53 PM
آخرین ارسال: yazdanshm
  من بازاریابیم خوبه ولی فروش ندارم چیکار کنم newmusic 10 2,207 08-10-2015 05:28 PM
آخرین ارسال: miramira
  ۷قانون فروش موفق برایان تربسی samiar afshari 4 1,241 03-18-2015 03:30 AM
آخرین ارسال: samiar afshari
  ایده های جمع آوری کمک برای مبتلایان به سرطان esmaeili_co 0 640 03-01-2015 09:21 AM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  برنامه بازاریابی برای موسسات غیرانتفاعی esmaeili_co 0 1,012 03-01-2015 09:19 AM
آخرین ارسال: esmaeili_co
  هشت گام اساسی برای بازاریابی سازمان غیر انتفاعی esmaeili_co 0 818 02-28-2015 10:44 AM
آخرین ارسال: esmaeili_co

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS