ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟! زمان کنونی: 04-24-2024, 01:36 PM |
|||||||
|
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟!
|
02-11-2012, 03:24 AM
(آخرین ویرایش در این ارسال: 02-11-2012 03:27 AM، توسط اقاي ايـــده.)
ارسال: #1
|
|||
|
|||
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟!
مطمئن باشید می توان بهتر فروخت!
چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟! بازاریابی شما باید عقاید مصرف کننده را عوض کند، اگر از عهده این کار برنمی آیید، این کار را به دیگری محول کنید، در غیر این صورت از شروع کارتان پشیمان می شوید. اگر تناقض در ارتباط با عقاید رفتاری – اجتماعی مصرف کنندگان باشد، این مقاله کمک زیادی در رفع مشکل شما می کند. به نقل از روزنامه آسیا: بازاریابی شما باید عقاید مصرف کننده را عوض کند، اگر از عهده این کار برنمی آیید، این کار را به دیگری محول کنید، در غیر این صورت از شروع کارتان پشیمان می شوید. اگر تناقض در ارتباط با عقاید رفتاری – اجتماعی مصرف کنندگان باشد، این مقاله کمک زیادی در رفع مشکل شما می کند. خودکار، خودرو، تلفن همراه و... کالاهایی هستند که مصرف کننده در خرید اصل کالا مشکلی ندارد، تنها در انتخاب نوع، مارک و طرح محصول دچار تردید و دودلی است و تصمیم در خرید کالا برایش مشکل است. اگر شما قصد فروش چنین کالایی را دارید، نگرانی خاصی نخواهید داشت. فقط باید کالای شما با سلیقه گروهی از مصرف کنندگان منطبق باشد. برای فروش بهتر این محصولات، اغلب انجام تبلیغات خوب، موثر خواهد بود. برای مثال اگر کالای شما نوع کلاسیک خودنویس است، یک راه ارائه محصول این است که یک تیزر تبلیغاتی 30 ثانیه ای با فضاسازی تیره بسازید که در آن یک کاراکتر را در حالی که لباس رسمی بر تن دارد، در حال امضای یک سند نشان دهد. تبلیغات موثر، کار خود را انجام می دهد، حتی اگر از نظر شما که فروشنده محصول هستید، این امر ممکن نباشد. درست مثل جریان الکتریسیته که شما بدون دانش و مطالعه رشته الکترونیک فقط با زدن کلید، لامپ منزل خود را روشن می کنید. در اصطلاح به این کالا، «کالای معلوم» می گوییم. کالایی که هویت آن برای مصرف کننده آشکار است و تفاوت تنها در جزئیات آن است. اگر کالای شما با عقاید مصرف کننده سازگار است، بازاریابی شما به نسبت ساده است، اما اگر کالای شما با عقاید مصرف کننده در تناقض باشد، به اصطلاح کالای تان مجهول باشد یا راه سختی در پیش دارید. بازاریابی شما باید عقاید مصرف کننده را عوض کند، اگر از عهده این کار برنمی آیید، این کار را به دیگری محول کنید، در غیر این صورت از شروع کارتان پشیمان می شوید. اگر تناقض در ارتباط با عقاید رفتاری – اجتماعی مصرف کنندگان با شد، این مقاله کمک زیادی در رفع مشکل شما می کند. اولین مطلبی که باید به شما یادآوری کنم این است که در این راه صبور باشید. در ایران مردم برای خوردن ماکارونی از چنگال و یا قاشق استفاده می کنند، اگر کالای شما جایگزینی برای قاشق و چنگال با شد، باید بدانید که اصولا طرفداران ماکارونی ما کسانی که ماکارونی را با ذوق و شوق می خورند، به طول کل در کدام جایگاه اجتماعی قرار دارند و راه رسیدن به آنها چگونه است؟ مسلما این گروه بهترین گزینه برای ترکز در آغاز فروش هستند. وقتی کالا وارد خانه مصرف کنندگان می شود، از آن پس بازاریابی زویرپوستی و نامحسوس و البته بدون هزینه انجام خواهد شد. درمورد جایگزین قاشق و چنگال توصیه من به شما این است که با شرکت سک سک یا لپ لپ وارد مذاکره شوید. از این طریق کالای تان مستقیم به دست مصرف کننده اصلی می رسد و این نقطه شروع تبلیغات توسط مصرف کننده است. اما گاهی کار از این پیچیده تر می شود و بازار هدف شما درصد زیادی از جامعه را شامل می شود. به طور مثال در تقسیم بندی جامعه ایرانی از لحاظ توان مالی، جمعیت کثیری در گروه طبقه متوسط و متوسط رو به پایین قرار می گیرند. این قشر بسیار آسیب پذیر هستند. برای ارائه محصول جدید که با عقاید آنها در تناقض است، صبر را از یاد نبرید. برای فروش کالا به این قشر، هرگز سعی نکنید خریدار را در تنگنا قرار دهید، چون نتیجه به ضرر شما خواهد بود. در شرایطی که شخص مجبور به انتخاب از بین دو کالا باشد، انتخابش بیشتر از روی تجربه است و کالایی را می خرد که قبلا آن را تجربه کرده باشد. به رغم آنکه کالایی که شما ارائه دادید همان کار را بهتر انجام می دهد، اما چون کار به گونه ای دیگر انجام می دهد که با عقاید شخص در تناقض است، کالای شما در اولویت قرار نمی گیرد. پس صبور باشید و به مصرف کننده فرصت تفکر و انتخاب از روی اعتقاد دهید. در این گونه موارد بازاریابی یک فرایند است، نه صرفا یک نقطه شروع و پایان زودگذر. هر عمل کوچک که توسط شما انجام شود یا نمایش داده شود، باعث می شود که درک مردم نسبت به شما تحت تاثیر قرار گیرد. چنین چیزی در یک لحظه، یک ماه و حتی گاهی یک سال اتفاق می افتد. مصرف کننده در شرایط بحرانی قادر به تفکر راجع به محصول جدید مخالف با عقاید سابقش نیست. حتی اگر محصول شما در جهت ارتقای توان خرید قشر متوسط، مثلا کارت تخفیف باشد، باید بدانید که شروع یک باره فروش این محصول در شب عید که به نظر می رسد از این طرح استقبال شود، اشتباه است. در شرایط مالی و فکری شب عید، شخص حتی اگر تحصیلکرده باشد، بازهم کارت تخفیف تان را نمی خرد، بلکه بهای خرید کارت را تنها با خرید مثلا یک جفت کفش از دست می دهد و به مزیت داشتن کارت فکر نمی کند. ارائه محصول جدید در تناقض با عادات مصرف کننده، نیازمند صرف هزینه تبلیغاتی بالا، استخدام بازاریابان و ویزیتورهای حرفه ای است. آنچه در کمپین تبلیغاتی شما می گذرد، نقش تعیین کننده ای در فروش کالایتان دارد. هرگز در ارائه محصول جدید طرح های ضربتی کارساز نخواهد بود. باید صبور باشید و در عین حال زمان را از دست ندهید. طرح تبلیغاتی باید به گونه ای باشد تا مصرف کننده به این باور برسد که استفاده از کالای شما زندگیش را راحت تر می کند و به نوعی نداشتن محصول برایش ایجاد خلأ کند؛ درست مثل عینک های طبی که در بدو ورودش در نظر عامه مردم یک کالای فرنگی به حساب می آ مد. یا تلفن همراه که در ابتدا بیشتر جنبه تزئینی داشت، اما حالا به صورت یک نیاز محسوب می شود. اگر در برنامه تبلیغاتی تان آموزش استفاده از محصول را نیز بگنجانید، نتیجه بهتری خواهید گرفت. یکی از راه های منساب برای ارائه محصول جدید، تست کردن رایگان آن توسط مصرف کنندگان است. شاید کالای شما به گونه ای باشد که بتوان آن را در قالب هدیه از کارفرما به کارمند، به دست مصرف کننده برسانید و یا در مواردی دعوت مصرف کنندگان به بازدید از کالا در محل فروش نیز می تواند برای آشناکردن مصرف کنندگان با محصولات جدید مفید باشد. به خاطر داشته باشید عامه مردم در مقابل تغییر، واکنش منفی نشان می دهند. پس صبور باشید و با ارائه طرح منطقی، کالای غیرمعمول تان را به فروش برسانید. كانال ايده يار: @ideayar
|
|||
|
03-28-2012, 01:01 PM
ارسال: #2
|
|||
|
|||
RE: چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟!
سلام.بستگی به نوع کالا یا خدماتی داره که شما به مشتری میدید.اگر کالا یا خدمت شما تو جامعه جا افتاده باشه که شما تو کار فروش مشکلی پیدا نمی کنید.البته مشکلاته دیگری مثل رقابت برای شما وجود دارد.ولی اگه خودتان خواستید محصول یاخدمتی رو به مشتری بدید.در وحله اول باید روحیه مشتری رو بسنجی.بعد کمکم قانعه اش کنی که پشتیبانش هستی.دوم از نظر عاطفی بهش نزدیک بشی طوری که با تو احساس راحتی بکنه. البته به نظر من یک فروشنده خوب باید از یک دکتر روانشاس از نظر بر قرار کردن ارتباط قوی تر باشه.یعنی اگه یک روانشاس در طول چند جلسه به مریضش نزدیک وارتباط نزدیک پیدا می کنه شما باید در طول ده دقیقه این کار وانجام بدی.من دوست دارم که یک فروشنده یا یک بازاریاب خوب از اکثر زمینه ها اطلاعات داشته باشه.مثل سیاسی واقتصادی واجتماعی تا بتونه در مواقعی که با مشتری هم کلام میشه به عبارتی کم نیاره. و سعی کنه فقط به فروش کالا اکتفانکنه به مشتریش مشاور هایی هم بده/موفق باشید
کوشش اولین وظیفه انسان است.(گوته) گروه برتر،برتر از همه |
|||
|
11-12-2012, 09:31 PM
ارسال: #3
|
|||
|
|||
RE: چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟!
باید ب این نکته دقت کرد ک اگر یک محصول جا افتاده است! ویا مشتری سابقه خوب داره ازش و بهش اعتماد داره! از اول اینطور نبوده! اینطور نبوده ک مشتری از شکم مادر در اومده به مرسدس اعتماد داشته باشه! خب اون ها هم دوران ناشناس بودن رو گذروندن و اعتماد مشتریا رو جلب کردن. پس اینطور نباید فک کرد ک چون یک محصول دیگر هست ک جا افتاده است پس من نمی توانم! همانطور ک رقیب شما محصولش را جا انداخته شما هم می توانید! فقط باید کمی برنامه داشته باشید!
تحقیق + تصمیم = اجرا بدون وقفه!
|
|||
|
01-18-2013, 09:59 AM
ارسال: #4
|
|||
|
|||
RE: چگونه دیگران را مجبور به خرید کنید؟!
طرح تبلیغاتی باید به گونه ای باشد تا مصرف کننده به این باور برسد که استفاده از کالای شما زندگیش را راحت تر می کند و به نوعی نداشتن محصول برایش ایجاد خلأ کند
|
|||
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
درخواست کد تخفیف خرید سایت مدیر سبز. | iranboy | 1 | 716 |
03-26-2023 12:01 PM آخرین ارسال: mihanbiz |
|
بازاریاب ها لطفا هم فکری کنید | MEHRAN_SOOZER | 3 | 1,291 |
06-17-2017 11:57 AM آخرین ارسال: m_sstyle |
|
معایب ایمیل مارکتینک نسبت به سایر ابزارهای متداول مانند شبکههای اجتماعی | business_nuts | 13 | 1,979 |
07-03-2016 02:32 PM آخرین ارسال: 8611670474 |
|
۵ اشتباه بزرگ فروشنده که مشتری را فراری میدهد | business_nuts | 0 | 646 |
03-23-2016 02:19 AM آخرین ارسال: business_nuts |
|
به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم | hadi2050 | 1 | 1,766 |
11-23-2015 02:50 PM آخرین ارسال: depelink |
|
ایده های جمع آوری کمک برای مبتلایان به سرطان | esmaeili_co | 0 | 651 |
03-01-2015 09:21 AM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ | esmaeili_co | 0 | 972 |
02-28-2015 02:40 PM آخرین ارسال: esmaeili_co |
|
آموزش گام به گام بازاریابی ربایشی | artacloud | 0 | 1,340 |
10-13-2014 03:18 PM آخرین ارسال: artacloud |
|
شش موردی که باعث عدم خرید مشتری می شود | مهدی گل محمدی | 4 | 2,589 |
05-17-2014 11:51 AM آخرین ارسال: sepehrjamshidi |
|
چگونه چون یک مدیر عالی بیندیشیم | shahrasebi | 4 | 2,163 |
05-14-2014 10:40 PM آخرین ارسال: arash1367 |
|
دانلود رایگان کتاب 7 رازی که هر مدیر وب سایت باید آن را بداند | keshavarz | 5 | 1,418 |
03-02-2014 12:12 PM آخرین ارسال: arsho |
|
تبلیغات جالب پپسی و کوکا کولا به مناسبت هالووین! | مهدی 1 | 2 | 1,263 |
02-07-2014 04:37 PM آخرین ارسال: unc officer |
|
به ده دليل مردم از شما خريد نمي کنند | keshavarz | 0 | 767 |
01-08-2014 02:05 AM آخرین ارسال: keshavarz |
|
سلام لطفا منو در زمینه بازاریابی راهنمایی کنید | hasan-f | 16 | 3,407 |
07-15-2013 07:46 PM آخرین ارسال: saramashreghi |
|
چگونه آدرس مغازه ها را برای بازاریابی پیدا کنیم؟ | iran | 12 | 3,771 |
03-26-2013 08:48 AM آخرین ارسال: make money |
|
اهمیت توجه به بخش بندی بازار در بازاریابی | mbaland | 1 | 1,150 |
01-30-2013 09:02 AM آخرین ارسال: soltan_sal |
|
اهمیت توجه به سخنان در گوشی در بازاریابی ویروسی (تبلیغات دهان به دهان ) | mbaland | 1 | 1,426 |
12-25-2012 03:08 PM آخرین ارسال: soltan_sal |
|
چگونه میتوانم مشتریان بیشتری بگیرم؟ | مهدی گل محمدی | 0 | 930 |
10-26-2012 12:07 AM آخرین ارسال: مهدی گل محمدی |
|
خدمات فوری به مشتریان در رستوران | mbaland | 1 | 941 |
07-25-2012 07:54 AM آخرین ارسال: mosafer bedar |
|
کمکم کنید،کارمند فروش و بازاریاب چه وظایفی دارد؟؟ | MinaSol | 17 | 10,772 |
05-20-2012 01:24 PM آخرین ارسال: اقاي ايـــده |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان