ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


انقلابی در تجارتتان ایجاد می کنیم
زمان کنونی: 03-29-2024, 04:34 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: r2013.samadi
آخرین ارسال: r2013.samadi
پاسخ: 4
بازدید: 428

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امیتازات : 2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
انقلابی در تجارتتان ایجاد می کنیم
10-16-2017, 02:17 PM
ارسال: #1
Star انقلابی در تجارتتان ایجاد می کنیم
سلام به دوستان پر انرژی و خلاق

می خواییم تو این تاپیک یه تجربه منحصر به فردی رو باهم داشته باشیم. تجربه ای که باعث انقلاب و تحول در تجارتتون میشه.


به دنیای تجارب دیجیتالی و آنلاین وب.ساز خوش آمدید.10_004

وب مهراز :: طراحی و توسعه وب
09120642269
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-17-2017, 03:29 PM
ارسال: #2
RE: انقلابی در تجارتتان ایجاد می کنیم
کسی که پیروزی را بدون سختی به دست آورد فقط موفق شده است.
اما کسی که با مشکلات موفق شود تاریخ ساز می شود.

وب مهراز :: طراحی و توسعه وب
09120642269
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-21-2017, 03:15 PM
ارسال: #3
RE: انقلابی در تجارتتان ایجاد می کنیم
7 تصور اشتباه و رایج در حوزه ی تجارت الکترونیک

تصور اشتباه ۱: تجارت الکترونیک یعنی داشتن یک وبسایت!

این بزرگ‌ترین تصور اشتباهی است که کارآفرینان نه چندان آشنا با فناوری اطلاعات، درباره‌ی تجارت الکترونیک دارند. این باور وجود دارد که برای راه‌اندازی یک کسب و کار آنلاین، فقط یک پورتال تجارت الکترونیک نیاز دارید که عکس محصولات را در آن بگذارید و کاربران اینترنتی در نقش مشتریان آن‌ها را یکی بعد از دیگری خریداری ‌کنند! ادامه‌ی این فرض اشتباه به اینجا می‌رسد که کل چیزی که برای یک فروشگاه اینترنتی نیاز هست یک گزینه‌ی ساده‌ی دم‌دستی از قالب‌های آماده‌ی پورتال‌های فروش آنلاین است و وقتی وبسایت آماده شد، پول خودش همین‌‌جور راحت و بی‌دغدغه به سمت کسب و کار مربوطه سرازیر خواهدشد! افرادی که چنین تفکری دارند، به نظر می‌رسد هنوز آمادگی لازم برای ورود به این عرصه را ندارند.

خیلی مهم است که کارآفرینان بدانند تجارت الکترونیک فراتر از داشتن یک وبسایت و پورتال خرید و فروش اینترنتی و لیستی از محصولات است. در واقع داشتن وبسایت شاید تنها ۱۰% تجارت الکترونیک باشد. ابعاد خیلی مهم دیگری در این حوزه‌ی کسب و کار وجود دارد که نقش حیاتی در موفقیت یک شرکت تجارت الکترونیک بازی می‌کنند. از جمله اینها می‌توان به بازاریابی اصولی و موثر و برآورده‌کردن سفارشات، ساختن یک نام تجاری، حمل و نقل، تحلیل رقابت و اصلاح استراتژی، مدیریت سهام، رضایت مشتری و غیره اشاره کرد.

پس قبل از اینکه هزینه‌کردن برای ورود به عرصه‌ی تجارت الکترونیک، به همه‌ی ابعاد آن فکرکنید و درک روشنی از جزئیات لازم برای کسب و کاری که قرار است ایجاد کنید داشته باشید.

تصور اشتباه ۲: وقتی وبسایتم راه افتاد، پول پارو خواهم کرد!

تجارت الکترونیک هم مانند تجارتِ سنتیِ غیراینترنتی، چالش‌های خاص خودش را دارد. اگر در حال حاضر کسب و کار آنلاین موفقی دارید برای تجسم وضعیت احتمالی یک کسب و کار تازه‌تاسیس در حوزه‌ی تجارت الکترونیک این مثال کمک می‌کند:

تصور کنید یک فروشگاه خرده‌فروشی، خارج از شهر، بدون هیچ بازار، جمعیت (مشتری) و راهی که به فروشگاه شما برسد راه‌اندازی می‌کنید. این دقیقاً تصویر یک شرکت تازه‌کار در حوزه‌ی تجارت الکترونیک است.

برای سودده کردن این فروشگاهی که در بیرون از شهر هم واقع شده، باید راهی برای ورود مشتریان به محل خرید و فروش ایجاد کنید. هم‌چنین، به یک طرح کسب و کار و سرمایه‌ی اولیه‌ (یا یک سرمایه‌گذار) نیاز دارید. برای جذب مشتریان به فروشگاه نیز به یک استراتژی عملی نیازمندید. برای رسیدن به این هدف، در فعالیت‌های ساخت نام تجاری و استراتژی‌های فروش و تبلیغات، باید سرمایه‌گذاری کنید. برای جذب بیشتر مشتریان، هر آن‌چه از دستتان برمی‌آید، تبلیغ، ارائه تخفیف و غیره، انجام دهید.

داستان فروشگاه خرید و فروش اینترنتی شما در حوزه‌ی تجارت الکترونیک نیز به همین شکل است؛ باید طرح بازاریابی روشنی در ذهن داشته باشید که نه تنها نام تجاری شما را ترویج بدهد، بلکه در نهایت منجر به فروش محصولات و کسب درآمد گردد. کل این تجربه نیازمند داشتن "ورودی دائم" برای وبسایت است و در فواصل منظم باید میزان پیشرفت چک شود. علاقمندان به ورود به عرصه‌ی کارآفرینی و به خصوص در حوزه‌ی تجارت الکترونیک، باید بدانند که فقدان "فروش" به معنی فقدان "سود" است (و هیچ کسب و کاری بدون درآمد و سود معنی ندارد). در نبود یک طرح بازاریابی خوش ساخت، اکثر کارآفرینانِ بی‌تجربه یا کم‌تجربه سرمایه‌های مالی خود را می‌سوزانند و در نهایت کسب و کارشان به بن‌بست بی‌پولی می‌رسد و متوقف می‌گردد.

تصور اشتباه ۳: همه‌ی فعالین حوزه‌ی تجارت الکترونیک در حال پول درآوردن هستند!

بیشتر خرده‌فروشان آفلاین (خارج از اینترنت) تصور می‌کنند همه‌ی کسانی که پورتال تجارت الکترونیک دارند در حال پاروکردن پول هستند. این تصور غلط، باعث می‌شود آنها میزان تمایل سرمایه‌گذاری خود را به اشتباه محاسبه کنند و تنها زمانی که کل پول خود را وارد یک شرکت فعال در تجارت الکترونیک کرده‌اند متوجه این اشتباه می‌شوند. در حال حاضر بیشتر کسب و کارهای تجارت الکترونیک در مرحله‌ی سرمایه‌گذاری و تبلیغ هستند. آنها برای به‌دست آوردن سهمی از بازار تلاش می‌کنند و می‌کوشند مشتریان بیشتری را جذب ‌کنند.

کارآفرینان کسب و کارهای کوچک باید بدانند که در کنار طراحی وبسایت، برای بازاریابی، تدارکات (تحویل محصولات)، یافتن تامین‌کنندگان، عرضه‌کنندگان، انبار، کارکنان، خدمات رضایت مشتری و تلفیق ابزار فنی برای گرداندن کسب و کار به پول نیاز خواهندداشت. با درصد ثابت سود، حجم فروش شما باید نسبتاً بالا باشد تا شرکت شما به سوددهی برسد. در حین محاسبه‌ی نقاط سر به سر، باید هزینه و درآمد حجم فروش، اهداف و روش‌های رسیدن به آن را هم در نظر بگیرید.

تصور اشتباه ۴: مشتریان خرده‌فروشی و مشتریان آنلاین شبیه هم هستند.

تجارب قبلی خود با مشتریان یک کسب و کار خرده‌فروشی را به‌عنوان تجربه‌ی دسته اول برای طرف شدن با مشتریان آنلاین خود استفاده نکنید. مشتریان فروشگاه شما ممکن است به خاطر حضور پایدار شما در طی سال‌ها به سراغ شما آمده باشند، یا شاید فروشگاه شما در مکانی واقع شده که حجم زیادی از مشتریان را به خود جلب می‌کند و یا نام‌های تجاری منحصر به فردی را به فروش می‌رساند. مشتریان آنلاین انتخاب‌های خیلی زیاد و توقع بسیار بالایی دارند. چون مشتریان پورتال‌های آنلاین نمی‌توانند محصولات را ببینند، لمس کنند و یا امتحان کنند شما باید محصول خود را به بهترین شکل ممکن ارائه دهید تا به شکلی دقیق، به آنها نشان دهید چه محصولاتی را می‌فروشید. برای کسب و کار پوشاک، توضیحات از رنگ محصول گرفته تا سایز، برش، پارچه و همه چیز دیگر باید بی‌نقص باشند. اگر چنین نباشد، تعداد محصولات بازگشتی شما زیاد خواهدشد، که این خود معادل مخارج کلی غیرضروری و البته نداشتن درآمد و فروش است.

تصور اشتباه ۵: من همه چیز را می‌دانم!


ایمان داشتن به خود و مثبت بودن خوب است. اما مثبت بودن در حین بررسی کسب و کارهایی از قبیل حوزه‌ی تجارت الکترونیک، بدون محاسبات دقیق و استراتژی‌های خوشفکرانه مثل این است که نصور کنید اگر از بالای صخره‌ای به پایین بپرید، مثل عقاب اوج خواهیدگرفت! خیلی مهم است که بدانید با چه کسی رقابت می‌کنید و باید پاسخ این سؤال که "شما چه فرقی با دیگران دارید؟" را در ذهن خود، آماده داشته باشید. باید بفهمید آیا مدل کسب و کار شما (و محصولاتی که می‌فروشید) در رقابت مستقیم با پورتال‌های بزرگ دیگر تجارت الکترونیک است؟ اگر چنین است، چه فاکتور منحصر به فردی به مشتریان خود ارائه می‌دهید و چرا آنها باید از شما خرید کنند؟

این فکر شما را به سمت بررسی پیشنهادهای فروش منحصر (Unique Selling Proposition ‪(USP)‬) که می‌توانید در مقابل رقبا داشته باشید هل می‌دهد. برای تأثیر گذاشتن روی مشتری باید متفاوت باشید. تحقیق کنید در زمینه‌ی محصولات خود چگونه می‌توانید به این فاکتور برسید.

تصور اشتباه ۶: من نیاز به داشتن طرح جایگزین (Plan B) ندارم!


شما همیشه به یک طرح جایگزین نیازدارید؛ به‌خصوص در حوزه‌ی تجارت الکترونیک. یک سناریوی عمومی که کسب و کارهای این حوزه را به مرحله غرق شدن می‌کشاند زمانی است که در محاسبه موجودی کالا، سرمایه می‌گذارند اما راه فروش جایگزین ندارند. مثل بسیاری از کسب و کارهای دیگر، سود و در نهایت پایداری کسب و کار به فروش محصول و چرخش پول بستگی دارد. اگر محصولی که انبار کرده‌اید دیگر در اینترنت به فروش نرود، شما به یک طرح جایگزین ب نیاز خواهید داشت تا دوباره نقدینگی بیاورد. بررسی بازارهایی مثل Snapdeal.com، Amazon.com، Flipkart.com و امثال آنها برای فروش محصولات آنلاین ضروری است.

تصور اشتباه ۷: من می‌دانم چگونه فروش آنلاین انجام بدهم؛ همیشه کسانی که در اینترنت فروش آنلاین انجام می‌دهند را دیده‌ام!

بله، Google Ads، تبلیغات تلویزیونی و تخفیف‌های ف/ی/س/ب/و/ک و امثال آنها برخی از ابزارهای رایج هستند که شما برای تبلیغ کسب و کار خود می‌توانید استفاده ‌کنید.

اما بد نیست مثالی از استراتژی‌های شکست خورده‌ی یک پورتال را بررسی کنیم. شرکتی یک استارتاپ تازه‌کار بازاریابی اینترنتی را استخدام کرد تا کمپین جستجوی گوگلشان را راه بیاندازد. از طریق کمپین گوگل یک کلیک به وبسایتشان برای ۳۰ روپیه برای محصولی که ارزش سودش ۳۰۰ روپیه بود ایجاد کردند. با اینکه شرکت از ایجاد کلیک‌ها و ترافیک وب با هزینه‌کردن برای جستجوی گوگل خیلی خوشحال بود، بررسی کمپین نشان داد که تقریباً ۹۰۰ روپیه (بطور تخمینی ۳۰ کلیک) از طریق Google Ads برای ایجاد یک کلیک هزینه می‌کردند. پس به جای پول در آوردن از سود در واقع ۶۰۰ روپیه از جیب خود برای هر فروش می‌دادند. فروش از طریق تکنیک‌های بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) و ف/ی/س/ب/و/ک نسبتاً خوب بود و پیشنهاد شد که شرکت را بیشتر در معرض رسانه‌های دیگر قرار دهند و از کمپین Google Ads دست بکشند.

همه‌ی ما ابزارهای متنوع و گزینه‌های تبلیغی زیادی می‌شناسیم، اما شما در قالب یک کارآفرین یا باید درک روشنی از راه فروش داشته باشید یا آژانسی را برای فراهم کردن شاخص‌ها و معیارهای مختلف گزینه‌های تبلیغ مناسب برای کسب و کار خود را استخدام کنید.

قصد این مقاله ناامید کردن کارآفرینان از وارد شدن به دنیای تجارت الکترونیک و دیگر کسب و کارهای آنلاین نیست، بلکه می‌خواهد تصورهای غلطی که بیشتر کارآفرینان تازه کار دارند را از بین ببرد. باور مستحکم به این تصورهای اشتباه باعث می‌شود در تصمیم‌گیری عجله کنند و در پی آن در نهایت پول خود را از دست بدهند. اگر به دقت درباره‌ی همه‌ی سناریوها قبل از متعهد کردن خود در شرکت فکر کنید، وقتی هیجان شروع کسب و کار فروکش کرد، در موقعیت مطمئن‌تری خواهید بود. با برنامه‌ریزی مناسب و مدیریت سرمایه می‌توانید بهترین‌ها را شکست دهید و موفقیت در نهایت از آن شما خواهد بود.9_003

وب مهراز :: طراحی و توسعه وب
09120642269
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
10-30-2017, 06:45 PM
ارسال: #4
RE: انقلابی در تجارتتان ایجاد می کنیم
من ایده ای برای راه اندازی یک وب سایت/کسب و کار/استارت آپ دارم ، اما بودجه کافی ندارم. چه کنم؟!!

جای نگرانی نیست. وبساز پس از بررسی و امکان سنجی ایده ها ، به عنوان سرمایه گذار وارد عمل شده و به همکاری با شما خواهد پرداخت. ^_^

وب مهراز :: طراحی و توسعه وب
09120642269
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال پاسخ 


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS