ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


۱۱ وظیفه مهم مدیر یک وب سایت
زمان کنونی: 04-16-2024, 08:58 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: business_nuts
آخرین ارسال: business_nuts
پاسخ: 1
بازدید: 521

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 8 رأی - میانگین امیتازات : 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
۱۱ وظیفه مهم مدیر یک وب سایت
04-09-2016, 05:13 PM (آخرین ویرایش در این ارسال: 04-09-2016 05:18 PM، توسط business_nuts.)
ارسال: #1
Lightbulb ۱۱ وظیفه مهم مدیر یک وب سایت
مدیریت وب سایت یک شغل پردرآمد است، با توجه به این که سرمایه گذاران زیادی وارد حوزه اینترنت شده اند و دانش کمی از مدیریت وب سایت دارند نیازمند یک مدیرسایت حرفه ای برای کسب و کار خودشان هستند. در این مقاله تمامی موارد تجربه شخصی من هستند و با رعایت کردن آن‌ها می‌توانید اشتباهات مدیریت سایت را به کمترین ممکن برسانید.

نکته مهمی که در باره مدیریت سایت باید بدانید این است که در چارت سازمان‌ها مدیریت سایت همواره مستقیماً با مدیر شرکت در تماس است و در مورد کسب و کار های آنلاین بیشترین تماس از سوی مدیریت شرکت و اعضای هیئت مدیره با مدیرسایت است.

[تصویر: VFboD.jpg]

مدیر سایت وظیفه مهمی دارد باید بتواند تیم فنی خوبی را تشکیل دهد، هماهنگی لازم با تیم تولید محتوا را داشته باشد، مسائل فنی را بررسی و پیاده سازی و یا برای آن برنامه ریزی کند و از همه مهم‌تر به مدیریت شرکت گزارشات لازم را ارائه کند.

مدیرسایت وظیفه اش مدیریت سایت است نمی‌توان با شرایط دیگر کاری یکسان دانست و اصلاً قابل قیاس نیست و هرگونه نشان دادن شباهت آن با دیگر مدیریت کسب و کار ها بسیار بسیار اشتباه است.

اما کارهایی که شما باید به عنوان مدیر یک وب سایت انجام دهید:

۱- مدیریت تیم فنی:
مسلماً وظایف مدیر یک وب سایت آنقدر زیاد است که نباید خودش وارد مسائل فنی مانند برنامه نویسی و مدیریت سرور باشد. ولی باید نسبت به تمامی مسائل فنی سایت آگاهی کامل داشته باشد.

[تصویر: chHyr.jpg]


بنابراین کار مهمی که باید مدیر یک سایت انجام دهد مستند سازی در زمینه مسائل فنی است.
شما به عنوان مدیر یک وب سایت باید به مدیریت شرکت پاسخگو باشید. پس بهترین کار ممکن مستند سازی همه چیز است.
رمز های سایت باید در اختیار افراد محدودی باشد و به صورت گروه بندی و مدیریت شده باشد. برای این کار می‌توانید از نرم افزار http://www.keepassx.org/ استفاده کنید. این نرم افزار به صورت امن تمامی رمز های شما را به همراه توضیحات مدیریت شده نگه داری می‌کند.
محل نگه داری رمز های سایت (آن رمز های بسیار پیچیده) نباید ذهن شما باشد. گروه های مختلف را ایجاد کنید و به هر یک از اعضای تیم فنی رمز مناسب خودشان را ارائه کنید.

در گام بعدی مستند سازی باید تمامی کد های نوشته شده در سایت دارای راهنما باشند. باید فرض شما ب این باشد که اگر فردی از تیم فنی شما رفت و فرد دیگری آمد با مطالعه مستندات فنی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تیم ملحق شده و کار را آغاز کند.
اگر از CMS استفاده می‌کنید باید مرتب سایت را به آخرین نگارش نرم افزار بروز رسانی کنید. و مسائل امنیتی را همواره چک کنید.
همچنین سرور سایت را همواره بررسی کنید تا آن هم از آخرین به‌روزرسانی‌ها برخوردار باشد.

۲- مدیریت تیم تولید محتوا:
هر سایتی نیازمند تیم تولید محتوا است. شما به عنوان مدیرسایت باید تیم تولید محتوا را مدیریت کنید. در محصول تکنیک‌های تولید محتوا به طور کامل گفتیم که چگونه محتوایی بنویسید که توسط گوگل جریمه نشده و از همه مهم‌تر رتبه خوبی در گوگل داشته باشید.
شما باید تیم تولید محتوا را آموزش دهید و یا به دوره ها آموزشی ارسال کنید تا بتوانند محتوای مورد قبول کاربران را بنویسند.
همان طور که می‌دانید جمله معروفی است که می‌گوید محتوا پادشاه است. بنابراین بخش تولید محتوا کارشان بسیار حساس است.

۳- تفکر در زمینه توسعه سایت
شما به عنوان مدیرسایت و فردی که وظیفه اش مدیریت سایت است. باید آینده کسب و کار و رقیبان را بررسی کنید و پیشنهادات مناسب را به مدیران شرکت بدهید. توجه داشته باشید که شما یکی از افراد مهم و کلیدی هستید که داخل کار های سایت هستید و از همه چیز خبر دارید.

۴- برگزاری جلسات داخلی با تیم به صورت منظم
به عنوان مدیرسایت باید هر هفته جلسات داخلی با تیم فنی و تولید محتوای خودتان داشته باشید و نظرات آنان را گرفته مشکلات فعلی را برطرف کنید. از تیم خود گزارش بخواهید از ان‌ها گزارش‌های روزانه و یا هفتگی بخواهید و در جلسات بر روی کار های انجام شده بحث کنید.

۵- ایجاد رابط کاربرپسند
شما مدیر وب سایت هستید و بنابراین کاربرانی که وارد سایت شما می‌شوند در حقیقت مهمانان شما هستند. با خودتان همواره فکر کنید که چگونه می‌توانم شرایطی را برای آن‌ها فراهم کنم که از بودن در سایت لذت ببرند. چگونه آن‌ها را به صفحات دیگر سایت هدایت کنم. چگونه آن‌ها را راضی کنیم تا عضو سایت ما بشوند و این که چگونه به آن‌ها خدمات و محصولات خودمان را بفروشیم.

شما باید این سؤال‌ها را همواره در ذهن خود و بر روی کاغذ داشته باشید و در جلسات از تیم خودتان بپرسید که چگونه کاربران را در سایت راضی نگه داریم. (پیشنهاد می‌کنم مقاله افزایش نرخ تبدیل را مطالعه کنید).
بسیاری از کاربران حتی باید فیلد اضافه ممکن است از خرید منصرف شوند بنابراین شما باید یک سیستم حرفه ای خرید را در سایت داشته باشید تا بتوانید شرایطی را فراهم کنید تا کاربر در کوتاه‌ترین زمان ممکن از سایت خرید کند.

۶- معرفی خدمات و محصولات به کاربران
در سایت خودتان باید به خوبی خدمات و محصولات را در دید مشتری قرار دهید. در سایت باید شرایطی را فراهم کنید تا مانند یک مغازه که فرد وارد می‌شود و فروشنده شما به معرفی محصول می‌پردازد، سایت شما نیز خدمات و محصولات شما را معرفی کند.

[تصویر: h0ouQ.jpg]

برای این کار می‌توانید از ویدئو و صوت استفاده کنید تا کاربران با خدمات و محصولات و یا حتی نحوه خرید از سایت شما مطلع شوند.
می‌توانید از محصولات خودتان کاتالوگ‌های الکترونیکی بسازید و آن‌ها را در اختیار کاربران سایت خودتان قرار دهید.

۷- جمع آوری اطلاعات مخاطبین سایت
در این ۴ سالی که تحلیل و آنالیز فروشگاه های اینترنتی را انجام می‌دهم متوجه شدم که نرخ بازگشت بسیاری از این سایت‌های ۱۳% است. یعنی ۸۷% کاربران تازه وارد هستند (در یک بازه ۶ ماهه) و فقط ۱۳% آن‌ها مجدداً به سایت باز می‌گردند. بنابراین شما باید در سایت خودتان شرایطی را فراهم کنید تا اطلاعات کاربران را جمع آوری کند.

برای این کار می‌توانید از سیستم‌های مدیریت ایمیل استفاده کنید و در ازای ارائه کاتالوگ محصولات و و یا راهنمای خرید یک کالا نام و ایمیل خودشان را به شما بدهند. در این شرایط می‌توانید آن‌ها را با خبرنامه های خودتان به سایت بازگردانید.

[تصویر: nOOY6.jpeg]

شما با روش‌های زیر می‌توانید اطلاعات کاربران را جمع آوری کنید:
• عضویت در سایت (بد ترین روش ممکن)
• عضویت در خبرنامه
• ارائه محصول رایگان و دریافت ایمیل
• دریافت تخفیف‌ها در ازای ایمیل
• دریافت موبایل از طریق سامانه های پیامکی
• اگر شما مورد دیگری را می‌دانید در بخش نظرات اعلام کنید.

۸- تحلیل داده های آماری سایت
یکی از شیرین ترین کارهایی که صاحب سایت انجام می‌دهد مشاهده آمار داده های سایت است.
البته نه این که فقط آمار سایت را مشاهده کنیم. اطلاعاتی که سیستم‌های آماری در اختیار ما قرار می‌دهند مانند نتیجه آمار گیری کشوری است. اینکه که کل بازدید کنندگان ما چه تعدادی هستند زیاد مهم نیست.
مهم این است که بررسی کنیم چرا آن‌ها خرید نمی‌کنند.
در آموزش‌های آینده به شما خواهم گفت که چگونه این داده های آماری سایت را تحلیل کنید و شرایط را طوری تغییر دهید تا فروش شما افزایش یابد.

۹- پشتیبان گیری از محتوای سایت
شما مسئول سایت هستید و باید نسبت به هر اتفاقی در سایت پاسخگو باشید. بنابراین برای این که جلوی هر نابودی اطلاعات گرفته شود علاوه بر رعایت مسائل فنی باید یک سیستم منظم پشتیبان گیری از سایت خودتان داشته باشید.

[تصویر: 7Iurz.png]

معمولاً برای سایت‌های تجاری پشتیبان گیری ۳ و یا شش ساعته پایگاه داده و پشتیبان گیری فایل‌های سایت به صورت ۲۴ ساعت یک‌بار انجام شود.
نکته مهم این است که اطلاعات پشتیبان گیری نباید در داخل سرور سایت شما قرار داشته باشد. شما باید یک هاست و یا سرور پشتیبان گیری امن داشته باشید. تا در صورت خرابی سرور سایت با بالا آوردن سرور جدید اطلاعات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برگردانید.

۱۰ – کاربر ویژه
این یک نکته مهم است که شما باید حتماً به آن توجه داشته باشید و آن هم قرار دادن بخشی از کاربران در بخش ویژه و ارائه خدمات ویژه به آنان است.
وقتی کاربری عضو می‌شود و به جمع کاربران سایت شما می‌پیوندد شما باید خدمات ویژه ای را برای آن‌ها طراحی کنید تا زمانی که وارد می‌شوند مانند یک مهمان VIP با آنان برخورد شود.
در دنیای امروز علمی پدید آمده به نام gamification یا بازی سازی فرایند کسب و کار.
یکی از مهم‌ترین منابع درآمد وب سایت شما می‌تواند از بازی سازی یک فرایند در سایت باشد. فرد وارد سایت آموزشی شده و شروع به گذراندن دوره های آموزشی بکند و شروع به دریافت امتیاز و مدال کند و مدام دوره های آموزشی بیشتر شود. در این شرایط کاربر مدام به سایت سر میزند تا امتیاز بیشتری کسب کند.
همین کار را فروش گاه های اینترنتی معروف برای نقد و بررسی کالا ها در ازای دریافت امتیاز ارائه می‌کنند.
شما باید شرایطی را فراهم کنید تا کاربران مجدداً به سایت برگردند و از خدمات سایت استفاده کنند.

۱۱- جذب ترافیک به سایت
شما به عنوان مدیرسایت باید همواره در جستجوی منابع ترافیک جدید برای سایت خودتان باشید.
باید کاری کنید تا کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات شما هستند به سایت شما هدایت شوند.

[تصویر: HFTLB.jpg]

مهم‌ترین کار ها برای جذب ترافیک موثر:
• بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو.
• فعالیت موثر در شبکه های اجتماعی.
• ایمیل مارکتینگ.
• بازاریابی ویروسی.
• بنر های تبلیغاتی.
• سیستم تبلیغات کلیکی.
• خبر گذاری‌ها.
• آگهی در سایت‌های مرتبط.
• شما پیشنهاداتان را در بخش نظرات بنویسید.

$$$$$$$$$$$$$$$%%%%%%%%%%%%%%%$$$$$$$$$$$$$$$$


شکست بیش از موفقیت آموزنده است؛ کسی که هیچ گاه اشتباه نمی کند، هرگز به جایی نمی رسد. راکفلر
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: soheyl_ir89 , blacknight19
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چگونه یک بازاریاب اینترنتی بشویم delsaa 3 1,141 06-21-2013 08:21 AM
آخرین ارسال: reza.sepehri
  ده درس مهم در زمینه تجارت اینترنتی minoo 0 748 06-20-2013 07:16 PM
آخرین ارسال: minoo

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS