ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!
مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید زمان کنونی: 03-19-2024, 09:44 AM |
|||||||
|
مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید
|
02-28-2016, 06:16 PM
ارسال: #1
|
|||
|
|||
مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید
مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید چیست ؟
تقاضا : تقاضای یک فرد (یا یک خانوار ) برای کالای خاصی ، عبارت است از مقداری از آن کالا که شخص ( یا خانوار) مایل و قادر است در خلال یک دوره زمانی خاصی خریداری کند. عرضه : عرضه عبارات است از لیستی از قیمت ها و مقادیری که یک عرضه کننده یا گروهی از عرضه کنندگان (بنگاه ها) مایل و قادر به عرضه برای فروش در هر قیمتی در لیست در هر دوره زمانی میباشد . بازار : فیلیپ کاتلر، (پدر بازاریابی مدرن) بازار را اینگونه تعریف میکند : بازار مشتمل بر تمام مشتریان بالقوهای است که دارای نیاز و خواسته مشترک باشند و برای تامین نیاز و خواسته خود، به انجام مبادله متمایلند و توانایی انجام این کار را نیز دارند کل جمعيت ( Total population ) این تعریف برای مجموعه های مختلف متفاوت است برای مثال کل جمعيت براي يک شرکت ممکن است کل جمعيت دنيا باشد يا براي يک فروشگاه مواد غذايي، همه جمعيت شهر باشد . بازار بالقوه ( Potential Market ) بخشی از کل جمعیت که علاقه به تهیه کالا یا خدمات ما دارند . مفاهیم بازاریابی آنلاین در دهه گذشته بازاریابی تا حد زیادی از فناوریهای جدید اینترنتی بهرهمند شده است و راه برای آنچه که ما هماکنون به عنوان بازاریابی آنلاین میدانیم هموار شده است. امروزه درک مفاهیم بازاریابی آنلاین به شدت اهمیت پیدا کرده است. در زیر چند اصطلاح عمومی بازاریابی آنلاین که هر بازاریابی باید با آن آشنا شود را مطرح میکنیم: مدیریت ارتباط با مشتری(CRM): واژه CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنی مدیریت ارتباط با مشتری است. CRM به فرآیندها و فناوریهایی اشاره میکند که کسبوکار برای مدیریت تماس و روابط خود با مشتریان از آنها استفاده میکند. کلمات کلیدی(Keywords): کلمات کلیدی کلماتی هستند که یک جسجوگر به هنگام جستجوی آنلاین از آنها استفاده میکند. کلمات کلیدی یک روش عمومی هستند که ارتباط بین وبسایت و موتورهای جستجو را برقرار میکنند. صفحه فرود (لندینگ پیج): صفحهای در یک وبسایت که کاربران پس از کلیک بر روی یک لینک به آن میرسند. صفحات فرود اغلب برای رویدادها، وبینارها، خبرنامهها و غیره استفاده میشوند. متریکها(Metrics): متریکها برای بررسی عملکرد برخی از جنبههای کسبوکار استفاده میشوند. به عنوان مثال نرخ بازگشت سرمایهگذاری(ROI) یک متریک است. پرداخت به ازای هر کلیک(PPC): پرداخت به ازای هر کلیک به مدلی از تبلیغات اینترنتی گفته میشود که هزینهی تبلیغات براساس کلیکهای بازدیدکنندگان محاسبه میشود. به عنوان مثال گوگل ادوردز یک تبلیغ PPC است. نرخ بازگشت سرمایه(ROI): نرخ بازگشت سرمایهگذاری در کسبوکار متریکی برای اندازهگیری است و به یک سرمایهگذار اجازه میدهد تا عملکرد سرمایهگذاری را ارزیابی و مقایسه کند. امروزه توسط بازاریابان برای اندازهگیری و تجزیه و تحلیل میزان موثر بودن تاکتیکهای تبلیغاتی استفاده میشود. بهینهسازی موتورهای جستجو(SEO): یک تکنیک بازاریابی برای بهینهسازی وبسایت که شانس شما را برای بودن در نتایج بالای یک موتور جستجو افزایش میدهد. عوامل بسیاری روی سئو تاثیرگذار هستند از جمله محتوا، متاتگها، کلمات کلیدی، ساختار و غیره. رسانههای اجتماعی(Social media): یک ابزار و بستر آنلاینی است که به کاربران بر روی اینترنت ارتباط برقرار کنند و محتوای خود را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. تعدادی از رسانههای اجتماعی محبوب عبارتند از ف/ی/س/ب/و/ک، توئیتر و غیره. ارزش اصلی کسبوکار(Value Proposition Statement): یک بیانیه نوشته شده از ویژگیهای اساسی یک برند، به عبارت دیگر آن طرحی برای بازاریابی و توسعه یک برند است. بازاریابی ویروسی(Viral Marketing): روشی برای ارتقا محصول است که متکی بر واژه دهان به دهان است. بازاریابی ویروسی باعث میشود کاربر یک پیام را به کاربر دیگر عبور دهد. این ها فقط تعدادی از مفاهیم مهم بودند با اضافه کردن سایر مفاهیم میتوانید در تکمیل این مطلب به ما کمک کنید.این اواین پست من هست . امیدوارم مفید بوده باشه . ادامه مطالب مفاهیم تخصصی در همین پست با حمایت شما دوستان انشالله منابع : ویکیپدیا مارکت پیما |
|||
|
|
موضوع های مرتبط با این موضوع... | |||||
موضوع: | نویسنده | پاسخ: | بازدید: | آخرین ارسال | |
پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی | farda20032020 | 0 | 1,131 |
06-21-2018 11:55 AM آخرین ارسال: farda20032020 |
|
بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) | r2013.samadi | 0 | 551 |
07-27-2017 06:44 PM آخرین ارسال: r2013.samadi |
|
راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده | e.g_band | 1 | 1,499 |
03-02-2017 11:14 PM آخرین ارسال: sinap |
|
آشنایی با بازاریابی عصبی | pouria1980 | 0 | 908 |
12-13-2016 01:42 PM آخرین ارسال: pouria1980 |
|
بازاریابی داروهای گیاهی | ehsan322 | 3 | 3,611 |
04-26-2016 09:46 PM آخرین ارسال: business_nuts |
|
توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای | ناصر صادقی | 3 | 2,277 |
01-25-2016 02:28 PM آخرین ارسال: business_nuts |
|
درخواست کمک در امر بازاریابی | Lady | 3 | 1,992 |
11-23-2015 03:07 PM آخرین ارسال: depelink |
|
راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران | radan | 8 | 4,501 |
11-23-2015 03:00 PM آخرین ارسال: depelink |
|
بازاریابی برای فروش قارچ | ajand.pc | 19 | 20,134 |
11-23-2015 02:53 PM آخرین ارسال: depelink |
|
به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم | hadi2050 | 1 | 1,751 |
11-23-2015 02:50 PM آخرین ارسال: depelink |
|
بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی | arash1367 | 22 | 4,932 |
11-22-2015 03:43 PM آخرین ارسال: ghomeishi |
|
آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن | shinalife | 0 | 1,224 |
10-08-2015 01:27 PM آخرین ارسال: shinalife |
|
ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ | sinior | 34 | 28,059 |
09-24-2015 11:05 AM آخرین ارسال: miramira |
|
راهنمایی برای شروع بازاریابی | saghi_gh | 13 | 4,262 |
09-22-2015 11:28 AM آخرین ارسال: modireayandeh |
|
چرا صاحبان وبسایت باید پذیرای بازاریابی محتوا باشند | modireayandeh | 0 | 973 |
09-16-2015 11:31 PM آخرین ارسال: modireayandeh |
|
توصیه بازاریابی برای کسب و کارهای کوچک | f.amini | 1 | 1,207 |
09-06-2015 06:48 PM آخرین ارسال: yazdanshm |
|
100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب | محسن دوستوندی | 4 | 3,889 |
09-04-2015 08:36 PM آخرین ارسال: yazdanshm |
|
20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک | mbaland | 11 | 6,502 |
09-04-2015 06:53 PM آخرین ارسال: yazdanshm |
|
اصول اولیه اما حیاتی در بازاریابی با موبایل | f.amini | 0 | 1,029 |
06-30-2015 12:42 PM آخرین ارسال: f.amini |
|
آموزش بازاریابی | irantarh | 0 | 1,127 |
06-20-2015 03:27 PM آخرین ارسال: irantarh |
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان