ماگستان، خرید ماگ، خرید فلاسک و خرید هدیه در همین نزدیکی!

خرید هدیه، خرید ماگ

تابلو اعلانات سایت
میلیاردرها مرامنامه (قوانین سایت) میلیاردر هدف این سایت چیست؟ میلیاردر دانلود ماهنامه سایت
میلیاردرها اتمام حجت (حتما بخوانید.) میلیاردر راه اندازی کسب و کار توسط اعضا میلیاردر مسابقه دوبرابر کردن پول
میلیاردرها عضویت در بخش ویژه VIP میلیاردر موفقیت های دوستان بعد از عضویت در سایت میلیاردر تبلیغات و معرفی کار و شغل شما


راهنمای خرید هدیه، ماگ و فلاسک

ماگستان, اولین و تنهاترین

ماگستان, اولین و تنهاترین


7 راه تحقیقات بازاریابی در موسسات غیر انتفاعی
زمان کنونی: 04-25-2024, 04:48 PM
کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: esmaeili_co
آخرین ارسال: esmaeili_co
پاسخ: 1
بازدید: 930

ارسال پاسخ 
 
امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امیتازات : 3.7
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
7 راه تحقیقات بازاریابی در موسسات غیر انتفاعی
03-01-2015, 03:00 PM
ارسال: #1
7 راه تحقیقات بازاریابی در موسسات غیر انتفاعی
موسسات خیریه ی زیادی در ایران برای بازار فروش اجناسی را تولید میکنند اما متاسفانه این اجناس یا در انبارها خاک میخورند و یا با استفبال عمومی مواجه نمی­شوند. این موسسات پول زیادی را در این راه از دست می دهند و در راه کارآفرینی برای مددجویان خود نا امید می شوند. همچنین مدیران موسسه را در مورد راه آینده ناامید می کند. زیان وارده در این راه را از کمک های مردمی و یا بازارچه های خیریه جبران میکنند اما این یک راه حل موثر نیست! این موسسات خیریه را باید مانند موسسات تجاری متقاعد به تحقیقات بازار کرد.

خوشبختانه، موسسات غیرانتفاعی اگر قبل از شروع کار دست به تحقیقات بازر بزنند دوباره میتوانند به رقابت برگردند. برخی از این روش های تحقیقاتی کاملا مقرون به صرفه است و ما به چند نمونه از آنها اشاره میکنیم:

1. مشاهده

دقت کافی به ذینفعان و مشتریان میتواند راه را برای شما روشن کند. پرسنل بازاریابی خود را آموزش دهید که از آنچه مردم در جلسات می گویند، فعالیتها و رویدادهای خاص میگذرد، مشاهده کنند و یادداشت برداری کنند. از کارکنان و یا داوطلبین بخواهید که با مردم کار کنند و ببینند آنها چه میگویند، چه مشکلاتی به نظر آنها میرسد و چه چیزی آنها را هیجان زده و تحریک میکند.

2. نظرسنجی متقابل

این نوع نظرسنجی پس از اینکه مشتری تراکنش مالی را انجام میدهد انجام میشود. به عنوان مثال، هنگامی که یک جعبه نظرسنجی آنلاین در یک سایت خرید آن لاین وجود دارد، و یا هنگامی که از خدمات یک شرکت استفاده میکنید و بعد از آن از طرف شرکت برای سطح رضایت شما تماس گرفته می شود.

این نظرسنجی به ما این اجازه را می دهد که یک بازخورد فوری بگیریم از مشتری هنگامی که یک تجربه تازه در ذهن اوست و به ما این اجازه را می دهد تا در صورت لزوم یک اقدام فوری انجام دهیم.

3. گروه کانون

گروه کانون، پرکاربردترین روش کیفی تحقیق و پژوهش در بازاریابی است. در این روش ازگروهی از مردم درباره ادراک، عقاید، باورها و نگرشهایشان در ارتباط با مفاهیم محصول، خدمت، تبلیغات، ایده، بسته بندی و مواردی از این دست سؤال پرسیده می‏شود. این سؤالات در جلسه ای با حضور همۀ اعضای گروه و به صورت تعاملی پرسیده می‏شود و همۀ افراد در بیان عقایدشان آزاد هستند. در واقع گروه کانون نوعی مصاحبه است که توسط مصاحبه گر آموزش دیده و حرفه ای و در جمع گروه کوچکی از پاسخ دهندگان انجام می‏شود. بحثهایی که در این گروهها صورت می گیرد می تواند دیدگاه خوبی به مدیران دربارۀ نگرش بازار نسبت به محصولات و خدمات مورد نظر ایشان بدهد.

4. پنل های مشورت با مشتری

این روش خوبی برای موسساتی است که مشتریان قدیمی دارند. سازمان های هنری نمونه خوبی هستند در جایی که بلیط می فروشند. مردم از گروههای مختلف مشتریان برای حضور در پنل دعوت میشوند. بازخورد از طریق جلسات، مصاحبه تلفنی، نظرسنجی پستی یا ایمیلی، گرفته می شود. پنل های مشورت با مشتریان، هنگامی که نیاز به بعضی اطلاعات برای مرتب کردن تصمیمات داریم کاربرد بسیار مفیدی دارد. مثلاً اگر سازمان در فکر راه اندازی یک نوع خاصی از عملکرد است می تواند از طریق ایده های مطرح شده در پنل مشورتی فوراً به آن دست یابد.

5. مصاحبه عمیق فردی

بخش بازاریابی یا روابط عمومی این کار را انجام می دهد. در این نوع از مصاحبه، رویکرد پژوهشگر می تواند کمابیش هدایت کننده مي باشد اما به هر شكل اواست که موضوع مورد مصاحبه عمیق را پیشنهاد می کند. در مصاحبه عمیق، پژوهشگر تلاش می کند محتوای پنهان مصاحبه را مشاهده کرده و آن را به شیوه ای کیفی تحلیل کند. مصاحبه عمیق در این روش بر فرد متمرکز است. پژوهشگر با شیوه ای کمابیش هدایت کننده مصاحبه شونده را به سوی هدف خود می راند تا از تداعي ها و نظرات او را در هنگام انتخاب مطلع شود.

6. پرسشنامه نظرسنجی

این یکی از متداول ترین تکنیک های تحقیقات بازاریابی است و پرسشنامه ها می تواند بین تعداد زیادی از مردم پخش شود. این ها می تواند از طریق ایمیل، پست و یا از طرق دیگر ارسال شود. این روش برای بررسی دانش مردم، عقاید، محصولات و ترجیحات رسانه ای آنها، سطوح رضایتمندیشان، و دستیابی به اطلاعات دموگرافیک مفید است.

7. آزمایشات بازاریابی

شرکتهای تجاری تمام وقت این کار را انجام می­دهند. آنها مواد بازار خود را مستقیم تست میکنند برای نمونه به وسیله ارسال نسخه های مختلف و سپس پیگیری پاسخ ها. شما به راحتی می توانید نسخه های مختلف از روش های بازاریابی را مانند بروشورهای تبلیغاتی، درخواست جمع آوری اعانه، خبرنامه ها و ارسال آنها با بخش های مختلف از مخاطبان خود را آماده کنید. بعد از آن باید بازخوردها و نتیجه های هریک را پیگیری کنید تا ببینید کدام روش بهتر کار میکند.

ترجمه: مجتبی اسمعیلی



منبع

بازاریابی اجتماعی

عاقلانه فکر کن ......... عاشقانه عمل کن
یافتن تمامی ارسال های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 تشکر شده توسط: hesaab
ارسال پاسخ 


موضوع های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  پورسانت ویزیتور بازاریابی مویرگی farda20032020 0 1,203 06-21-2018 11:55 AM
آخرین ارسال: farda20032020
  راه اندازی پخش مواد غذایی در تهران tpshd 9 976 05-21-2018 05:41 PM
آخرین ارسال: tpshd
  تکنیک‌های برتر در فروش تلفنی r2013.samadi 1 574 01-24-2018 03:17 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
  بازاریابی شخصیتی (Influencer Marketing ) r2013.samadi 0 561 07-27-2017 06:44 PM
آخرین ارسال: r2013.samadi
Smile واحد فروش در نمایندگی خودرو roksana6 0 504 07-16-2017 11:22 AM
آخرین ارسال: roksana6
  راهنمایی در رابطه با بازاریابی سبزیجات بسته بندی شده e.g_band 1 1,523 03-02-2017 11:14 PM
آخرین ارسال: sinap
  آشنایی با بازاریابی عصبی pouria1980 0 922 12-13-2016 01:42 PM
آخرین ارسال: pouria1980
Wink راهنمایی در موردبازار کیف های چرمی دست دوز HAMID.IE 9 1,931 09-04-2016 04:42 PM
آخرین ارسال: طراحی سایت حرفه ای
Thumbs Up بازاریابی داروهای گیاهی ehsan322 3 3,633 04-26-2016 09:46 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  مفاهیمی که باید در بازاریابی بدانید moahamd roham1364 0 1,120 02-28-2016 06:16 PM
آخرین ارسال: moahamd roham1364
  توضیحاتی کاربردی در باب بازاریابی شبکه ای ناصر صادقی 3 2,301 01-25-2016 02:28 PM
آخرین ارسال: business_nuts
  درخواست کمک در امر بازاریابی Lady 3 2,021 11-23-2015 03:07 PM
آخرین ارسال: depelink
  راههای تبلیغات و بازاریابی خلاقانه برای رستوران radan 8 4,538 11-23-2015 03:00 PM
آخرین ارسال: depelink
  بازاریابی برای فروش قارچ ajand.pc 19 20,236 11-23-2015 02:53 PM
آخرین ارسال: depelink
  به دنبال بازاریابی کارخانه مواد غذایی تازه تاسیس هستم hadi2050 1 1,767 11-23-2015 02:50 PM
آخرین ارسال: depelink
  بانک ایمیل رایگان برای بازاریابی arash1367 22 4,976 11-22-2015 03:43 PM
آخرین ارسال: ghomeishi
  راهنمایی برای پخش موبایل در شهرستان hamidrezahopeful 5 1,745 10-26-2015 02:02 AM
آخرین ارسال: vsma69
  آموزش بازاریابی و دلایل استفاده از آن shinalife 0 1,236 10-08-2015 01:27 PM
آخرین ارسال: shinalife
  ایا بازاریابی مواد غذایی کار پر درامدی است؟ sinior 34 28,168 09-24-2015 11:05 AM
آخرین ارسال: miramira
  راهنمایی برای شروع بازاریابی saghi_gh 13 4,290 09-22-2015 11:28 AM
آخرین ارسال: modireayandeh

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان
تماس با ما | سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران | بازگشت به بالا | بازگشت به محتوا | آرشیو | پیوند سایتی RSS