سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کارگروه های کارهای عملی سایت (/forumdisplay.php?fid=114)
+--- انجمن: كارگروه خدمات (/forumdisplay.php?fid=115)
+---- انجمن: كار گروه تبليغات (/forumdisplay.php?fid=120)
+---- موضوع: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش (/showthread.php?tid=9457)

صفحه ها: 1 2


همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - محسن قلي زاده - 08-29-2013 11:57 AM

سلام
كارگروه تبليغات خيلي خوبه ولي به نظرم اين موضوع رو كم داره.
به نظرتون شعار تبليغاتي چه جوري بايد باشه؟
نظر بدين و مثال بزنيد دربارش.

اينكه چقدر تأثير ميذارن روي مشتري، چجوري بايد باشن كه تكراري به نظر نرسه يا ديد مشتري رو نسبت به كالا يا خدمت خراب نكنه.
مثلاً صا ايران، هر روز بهتر از ديروز
اين شعار وقتي قراره يه كالاي جديد معرفي بشه با كارايي بيشتر يا جديدتر، بسيار كارا و در اذهان مردم موندنيه ولي اينكه مثلاً براي فروش بيشتر يه جنسي كه خيلي وقته شركت داره ميفروشه و كاملاً شناخته شدست يا اجناس مشابه از برندهاي ديگه هم تو بازار هست، تأكيد بر اين شعار، واقعاً مسخره به نظر مي رسه و عملاً تبليغات زيانده رو موجب ميشه.
يا مثلاً ديديد يه شركت تبليغات تلويزيوني طولاني ميسازه و فقط توش به بررسي جوايز دزيافت شده مي پردازه، دارنده اولين تنديس... برنده تنديس ...
واقن از ديد مشتري، اصلاً مهم نيست كه شركت فلان بستني چه جوايزي گرفته، مهم تمايزيه كه مشتري رو ميتونه به مصرف كننده تبديل كنه.


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - mjdehghani - 08-29-2013 12:06 PM

trust your judgment
به انتخاب خود ایمان داشته باشید
شعار شرکت ما ( نیکو تن پوش )


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - Elixir - 08-29-2013 12:10 PM

يه موضوع جالبي گفتيد به نظر مشتري اصلا جوايز و تنديس هاي برند مهم نيست.چون همه ميدونن که اين جوايز تقريبا ميشه گفت با لابي بازي به برندها داده ميشه..
به نظر مي يه جمله کوتاه که خيلي به محصول مرتبط نباشه عاليه.
اينجوري نباشه که بگن فلان بسکوييت خوشمزس..مثلا بگن يه بار امتحانش کن..
يا مثلا بگن چند لحظه غصه هاتون رو فراموش کنيد..


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - Elixir - 08-29-2013 01:47 PM

(08-29-2013 12:06 PM)mjdehghani نوشته شده توسط:  trust your judgment
به انتخاب خود ایمان داشته باشید
شعار شرکت ما ( نیکو تن پوش )

جمله شما هم تاثيرگذار هم جالبه


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - Divar - 08-29-2013 04:09 PM

به نظر من شعار هایی که همراه با کلمات زیر باشن بیشتر نتیجه عکس میدن :

اولین ، بهترین ، بزرگترین ، تخصصی ترین

شعار نوکیا : زندگی روی تلفن همراه می رود!


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - Fela.Want - 08-29-2013 06:15 PM

متن تبلیغاتی که از کودکی در ذهنم مونده
بستنی میهن :
مامان بستنیش خوشمزه تره...


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - محسن قلي زاده - 08-31-2013 10:47 AM

شعار شركت تن پوش قشنگه، حالا يه چيزي خودتونو تو اين حالت در نظر بگيرين،
داريد تو خيابون راه ميريد چن تا تراكت رو زمين افتاده،به نظرتون شعار شركت تن پوش، شعاري هست كه بتونه شمارو مجاب كنه كه خم شين و تراكت رو از رو زمين بردارين؟
به نظر خود من، شعار شركت تن پوش روي نايلون محصولات يا تابلو مغازه، خيلي قشنگ و جذابه ولي براي تراكت، فكر نمي كنم جذاب باشه.


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - محسن قلي زاده - 09-01-2013 12:14 PM

اي بابا نظر بدين ديگه!


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - keshavarz - 09-01-2013 11:53 PM

واژه هایی مبتذل یا واژه های بی هویت کلماتی هستند که به دلیل تکرار زیاد معنی خود را از دست داده اند .یعنی وقتی کلمه گفته می شود معنی اصلی به ذهن مخاطب درج نمی شود به عنوان مثال در صحبت های روز مره زندگی خودمان کلماتی مانند قربان شما ، مخلص شما و ... که متاسفانه در بازاریابی ایرانی خیلی کاربرد دارد . که این پیام ها یا هیچ تاثیری در فروش شما ندارد و یا کمتر خواهد شد .
این کلمات شامل بزرگترین ، بهترین ، مدرنترین وپایین ترین قیمت کلماتی مشابه این کلمات هستند که هیچ تاثیری در فروش شما نخواهد داشت .

تکرار کلمات :این کلمات به دلیل تکرار زیاد ذهن مخاطب از این کلمات عبور میکند یعنی چشم مخاطب ارزشی برای این کلمات قائل نمی شود .
تمام بازاریاب ها دروغگو هستند : پیش فرض تمام خریدارن این است که تمام بازاریابان دروغگو هستند و می خواهند محصول خود رو بفروشن . شما اگر کاری کنید که این پیش فرض تایید شود هرگز از شما خرید نخواهند کرد .
شما خودتون رو بزارید جای مشتری تماس میگیرید با شرکتی و از مسول فروش اون شرکت می پرسید که چرا باید از شما خرید کنم ، فروشنده به شما می گوید ما بزرگترین و بهترین شرکت این محصول هستیم . مشتری اولین چیزی که به ذهنش می رسد این است که شما به این شخص دروغ می گویید و بهترین کلمه ای که به شما میگه اینه : باشه فکرامو بکنم به شما زنگ میزنم ولی !!


RE: همه نظر بدن! مخصوصاً مديران فروش - محسن قلي زاده - 09-03-2013 10:42 AM

خب ما وقتي يه شعار تبليغاتي خلق مي كنيم بايد بتونيم جوابگوش باشيم
يه مثال مي زنم كه ميشه با اينكار حس همكاري و نشون دادن حسن نيت رو تو ارتباط مشتري و صاحب كالا يا خدمت بيشتر به چشم آورد.
مي تونيم توي تراكت يا كاتالوگ يه بندي ايجاد كنيم به اين منظور:
كارشناسان ما، با صبر و حوصله و علاقه ميتونن به طور رايگان با شما مشورت كنن و به تمامي سوالات شما پاسخ دهند.
مشاوران(كارشناس) ما در ساعات 8 صبح تا 17 بعداز ظهر منتظر شما هستند.
اين حق شماست كه با علم كامل، بدون هيچ ترديدي و با خيال كامل، نسبت به درخواست كالا يا خدمت اقدام فرماييد.