سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: راه های کسب درآمد در ایران (/forumdisplay.php?fid=2)
+---- انجمن: کسب و کار در ایران (/forumdisplay.php?fid=55)
+---- موضوع: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص (/showthread.php?tid=9166)

صفحه ها: 1 2


سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - BEYOND - 07-26-2013 10:37 AM

درود

دوستان همون طور که می دونید در بیشتر شهرهای بزرگ در مناطق خاصی فروشگاه هایی وجود دارند که مشغول فروش کالاهای خاص و لوکس هستند.
به دلیل موقعیت خاص این فروشگاه ها هزینه های بالایی می طلبند از جمله اجاره های چند ده میلیونی و هزینه های جانبی دیگر . اکثر این فروشگاه ها فروشنده کالاهای برندهای خارجی هستند.
با این هزینه های بسیار بالا این طور مشاغل اصلا در نگاه اول آن قدر پر بازده نیستند که تامین کننده این هزینه ها باشند حتی به نظر من می توانند دارای ضرر هم باشند.
سوال من از دوستان این که شما چگونه این نوع کسب و کارها را توجیه می کنید؟؟


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - 90_eh3an - 07-26-2013 02:25 PM

این فروشگاه ها معمول مالک هستند و اجاره نمیدن


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - BEYOND - 08-30-2013 08:58 PM

(07-26-2013 02:25 PM)90_eh3an نوشته شده توسط:  این فروشگاه ها معمول مالک هستند و اجاره نمیدن

اکثر فروشگاه هایی که گفتم اجاره ای هستند البته این موضوع مربوط به اصفهانه من از جاهای دیگه خبر ندارم.
فروشگاهی می شناسم( نمایندگی LG) ماهیانه 45 میلیون اجاره میده.
فروشگاه Adidas چهارصد میلیون رهن
بنتون حدود 18 میلیون اجاره ماهیانه
و ........


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - محسن قلي زاده - 08-31-2013 10:17 AM

سلام
از كجا مي دوني بازده زيادي نداره؟
تو تهران هم مغازه هاي بازار و جمهوري، همينجوريه.
اجاره ايه و فروششون بالاست و سودشون هم بالاست.
اين جور مغازه ها هميشه مشتري خاص دارن و مشتري ها بهشون معرفي ميشن.
بعد توسط اعتبار اون مغازه ميتونن كاراي ديگه كنن و قراردادهاي كاري ببندن.


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - ahmad rezaee - 08-31-2013 01:28 PM

همیشه نکته تمایز را در سخن بزرگان کسب و کار شنیده ایم که در اقتصاد فعلی باید برای دیده شدن و خلق اتفاقات موثر ( فروش بیشتر- اعتبار - رونق و..) باید در ارائه متمایز بود .

اگر در فروشگاه هایی که عنوان کردید دقیق شوید ، تمایز در اغلب ارکان فروشگاه ، از نوع اجناس تا دکوراسیون و محل فروشگاه و چیدمان و حتی عرضه محصولات توسط فروشندگان خاص مشهود است .

استراتژی فروش به قشر های خاص ثروتمند که شاید 5 درصد جامعه را تشکیل دهند ، باعث می شود با تمایز آشکار این نوع فروشگاه ها که حتماً باید در نقاط لوکس شهر با هزینه های اولیه بالا باشد ، موجب درآمد زایی پنهان ولی بسیار عالی آنها شود .

حتماً خبر های داغ محصولات میلیونی کیف و کفش و کت و شلوار و دیگر برندها را در فروشگاه های خاص شهر تهران شنیده اید ....

نکته در نوع انتخاب و انتقال محصولات به طیف خاصی از افراد جامعه است که باعث پیدایش چنین فروشگاه هایی است .
طبیعتاً تبحر صاحبان فروشگاه در عرضه و تبلیغ و کلاس بالای آنان در برابر مشتریان خاص رمز فروش بیشتر آنها خواهد بود .
جامعه ما هنوز جای بسیاری برای مد و تفاخر به مارک دارد مخصوصاً در بین خانم های ایرانی که پیکان آنها چند صباحی است به 206 تبدیل شده است ................


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - goldmen - 08-31-2013 01:43 PM

(08-30-2013 08:58 PM)BEYOND نوشته شده توسط:  
(07-26-2013 02:25 PM)90_eh3an نوشته شده توسط:  این فروشگاه ها معمول مالک هستند و اجاره نمیدن

اکثر فروشگاه هایی که گفتم اجاره ای هستند البته این موضوع مربوط به اصفهانه من از جاهای دیگه خبر ندارم.
فروشگاهی می شناسم( نمایندگی LG) ماهیانه 45 میلیون اجاره میده.
فروشگاه Adidas چهارصد میلیون رهن
بنتون حدود 18 میلیون اجاره ماهیانه
و ........

اين مثال هاي كه زديد برندهاي خاص ولوكسي نيستند....
اينها برندهاي معمولي دربازار هستند.......

چند تا نكته دارد تا بهتر متوجه بشويد

تمام شركت هاي معتبر دنيا ليست نمايندگي هاي خود رو در سرتاسر جهان در سايت رسمي خود بيان ميكنند
بگرد ببينيد چنين مغازه كه عرضه ميكند نماينده رسمي هست؟(( درايران نماينده رسمي وانحصاري آديداس دست آقاي دايي هست)
چرا اينو گفتم؟
نرخ هاي اين برند ها درهمه جاي دنيا يكسان هست( طبق قانون تجارت آزاد جهاني)
ولي نرخ هاي سايت ها كجا ونرخ هاي ايران كچا؟
تازه اختلاف نرخ ارز هم بيخيال.......

دوم متاسفانه يا خوشبختانه مردم ايران جزو اقشار ثروتمند هستند واز حيلي چيزها ميزنند تا چنين چيزهايي رو استفاده كنند واين در بين اكثيرت هست
درنتيجه عرضه خيلي مي رود بالا.....

سوما سوداين كار ها هم نسبتا خوب در نظر گرفته شده است وحتي اگر بصورت قانوني وبا نرخ هاي رسمي برند ها بخواي فعاليت كني بازم سود قابل توجه اي نصيب فروشنده مي شود.....


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - BEYOND - 08-31-2013 03:14 PM

ممنون از پاسختون دوستان عزیز

طبق یه محاسبه سر انگشتی که انجام دادم اگر 100% هم سود روی هر قلم کالا داشته باشند و در ماه 200 قلم کالا بفروشند و قیمت متوسط کالاهای عرضه شده در این فروشگاه ها 200000 تومان باشد ماهیانه 40 میلیون سود خواهد داشت که تقریبا ناممکن به نظر می رسد چون بالاترین درصد سود و تعداد فروش را در نظر گرفتم. به اضافه هزینه برق که حداقل ماهی 2-3 میلیون +هزینه فروشنده + مالیات + ........

به نظر منطقی نیست.
هست؟؟؟


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - BEYOND - 08-31-2013 03:23 PM

(08-31-2013 01:28 PM)ahmad rezaee نوشته شده توسط:  همیشه نکته تمایز را در سخن بزرگان کسب و کار شنیده ایم که در اقتصاد فعلی باید برای دیده شدن و خلق اتفاقات موثر ( فروش بیشتر- اعتبار - رونق و..) باید در ارائه متمایز بود .

اگر در فروشگاه هایی که عنوان کردید دقیق شوید ، تمایز در اغلب ارکان فروشگاه ، از نوع اجناس تا دکوراسیون و محل فروشگاه و چیدمان و حتی عرضه محصولات توسط فروشندگان خاص مشهود است .

استراتژی فروش به قشر های خاص ثروتمند که شاید 5 درصد جامعه را تشکیل دهند ، باعث می شود با تمایز آشکار این نوع فروشگاه ها که حتماً باید در نقاط لوکس شهر با هزینه های اولیه بالا باشد ، موجب درآمد زایی پنهان ولی بسیار عالی آنها شود .

حتماً خبر های داغ محصولات میلیونی کیف و کفش و کت و شلوار و دیگر برندها را در فروشگاه های خاص شهر تهران شنیده اید ....

نکته در نوع انتخاب و انتقال محصولات به طیف خاصی از افراد جامعه است که باعث پیدایش چنین فروشگاه هایی است .
طبیعتاً تبحر صاحبان فروشگاه در عرضه و تبلیغ و کلاس بالای آنان در برابر مشتریان خاص رمز فروش بیشتر آنها خواهد بود .
جامعه ما هنوز جای بسیاری برای مد و تفاخر به مارک دارد مخصوصاً در بین خانم های ایرانی که پیکان آنها چند صباحی است به 206 تبدیل شده است ................

با تشکر از پاسختون
پیشنهادی در رابطه با مشاغلی که بر کالاهای خاص تمرکز دارند و مشتریانشان افراد ثروتمند هستند، دارید؟


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - goldmen - 09-01-2013 09:08 AM

(08-31-2013 03:14 PM)BEYOND نوشته شده توسط:  ممنون از پاسختون دوستان عزیز

طبق یه محاسبه سر انگشتی که انجام دادم اگر 100% هم سود روی هر قلم کالا داشته باشند و در ماه 200 قلم کالا بفروشند و قیمت متوسط کالاهای عرضه شده در این فروشگاه ها 200000 تومان باشد ماهیانه 40 میلیون سود خواهد داشت که تقریبا ناممکن به نظر می رسد چون بالاترین درصد سود و تعداد فروش را در نظر گرفتم. به اضافه هزینه برق که حداقل ماهی 2-3 میلیون +هزینه فروشنده + مالیات + ........

به نظر منطقی نیست.
هست؟؟؟

چون مثال دقيقي از شغل مورد نظر نزديد نمي شود دقيق بيان كرد
ولي اشتباه محاسبه كردين

آخرين باري كه آمدم تهران يكي از استادان انجمن منو دعوت كردت يك فست فوت نزديك پارك ملت

بيشتر از 500 متر زير بنا مساحت مغازه بود ومي گفت قبل از انقلاب مغازه مك دونات بود....
كرايه اش بايد بالاي 20 ميليون ماهانه باشد
كلي هم نيرو داشت( بالاي 20 تا نيرو)
هزينه هاي جانبي هم به كنار

هرجور حساب كتاب كنيم اصلا اين كار سود ندارد
ولي وقتي منطقي تر فكرميكنيم اين فروشگاه بالاي 10 هزار مشتري در روز(براي وعده نهار وشام) دارد
از هر وعده فقط 1000ت (هزار تومان) باشد ناقابل روزي 10 ميليون سود خالص( تازه اين اعداد حداقل هستند)

يا مثلا فروشگاه هاي لوازم صوتي تصويري كه در بازارها وپاساژ هاي معروف هستند
يا نمايندگي ها مطرح لوازم صوتي وتصويري

يك مثلا كه دقيق تر بيان كنم
در بازار موبايل مشهد كه سه راه راهنمايي هستند اكثرا از هرگوشي موبايل بيشتر از3 هزار تومان سود نمي كنند دليل هم رقابلت بالاي اين كار هست ولي روزي بيشتر از 100 گوشي عرضه مي كنند....... و وسايل جانبي هم سود آزاد هست

تو اين طور كارها وجاها چون چيزهاي درجه يك وتك عرضه مي شود تقاضا بسيار زياد هست و تقاضاي زياد باعث فروش زياد ودرامدن سود قابل توجه

نكته دوم وپنهان اين طور كارها
سرمايه در گردش هست
اگر فقط اين طور فروشگاه ها خريد هاشون رو با چك يك هفته اي خريد كنند سودش بسيار زياد مي شود براي اين فروشگاه با اون حجم بالاي نقدينگي..........


RE: سوال در مورد بعضی کسب و کارهای خاص - ahmad rezaee - 09-01-2013 10:12 AM

(08-31-2013 03:23 PM)BEYOND نوشته شده توسط:  با تشکر از پاسختون
پیشنهادی در رابطه با مشاغلی که بر کالاهای خاص تمرکز دارند و مشتریانشان افراد ثروتمند هستند، دارید؟

در علم بازاریابی و فروش عصر کنونی حالت های مختلفی ایجاد شده است که به اختصار :

1- برند سازی
2- حق امتیاز فروش
هستند ، شما در حالت اول با تمایز در نوع محصولات تولیدی خودتان و یا عرضه خدمات و ایجاد ارزش در نگاه مشتریان آنها را به عنوان برند و کالای خاص به مشتریان عرضه می کنید .
مهرام - هاکوپیان - ژیلت -شامپو ave َاوٍ - بیژن - چرم مشهد و نمونه برند جدیدی که توسط یکی از بستگانم در مشهد ایجاد شده و زنجیره سازی آن شروع شده است بنام چــرمیران .
اینها نمونه ای از نوع ایجاد تمایز و تفاوت در محصولات کاربردی عادی است که با ترکیب - تبلیغات - تنوع و یا تمایز به قشر خاصی از جامعه و یا عموم ارائه می شود .

شما میتوانید با شگردهای تبلیغات و برندینگ هر محصولی را به محصولی ممتاز تبدیل کنید .

اما بیشتر استفاده شما حالت دوم است :
حق امتیاز فروش و دریافت برند برای فروش
شما هر کالای پرفروش که تحت انحصار نباشد و قابل مبادله با کشور ایران باشد ، مانند پاناسونیک - LG- خودکار بیک - نمایندگی لوازم خانگی - حتی سیگار های خارجی را می توانید عرضه کنید .
اما کالاهای لوکس مصرفی ثروتمندان شامل :
لوازم الکترونیکی لوکس موبایل IPHONE ,و دیگر محصولات شرکت Apple
لوازم آرایشی و عطر های لوکس ( در مشهد فردی در پر تردترین نقطه شهر فروشگاهی به نام خانه عطر افتتاح کرد که بخاطر تمایز در ارائه افراد ثروتمند به آنجا مراجعه می کردند و الحق از برندهای بسیار معروف و ادکلن ها و عطر های فوق العاده ای استفاده می کرد ، این شخص اکنون در مکانی نردیک به آنجا فروشگاهی 300 متری لوکس تری را ایجاد کرده است بنام بیت العطور )
ماشین های لوکس بنز -بی ام و - تویوتاو.....
لوازم خانگی لوکس مانند لوستر های تزئینی و مجسمه های لوکس و حتی کاشی وسرامیک لوکس .................................

می خواهم این نکته را بگویم که تمایز در نوع ارائه محصولات و خدمات خاص است که طیف خاصی را به سمت شما می کشاند .
شما بهتر است قبل از اینکه درگیر محصولات قابل عرضه باشید به این نکته توجه کنید که چه چیزی را می توانید متمایز برای عرضه کنید .

مثال آخر : باشگاه های بدنسازی را مشاهده کرده اید !
باشگاه احــــــــد در مشهد با ایجاد تنوع عرضه خدمات و استفاده از دستگاه های بدنسازی لوکس مانند بادی بیلدینگ - دوچرخه های بدنسازی و دیگر دستگاه های پیشرفته و ارائه خدمات حمام و سونا و بیلیارد در محوطه باشگاه مخصوص مشتریان vip و افتتاح مکانی بسیار بزرگ و عالی ( ساختمان چند طبقه )باعث تمایز آشکار در ارئه آنها شد و قیمت اشتراکش به میلیون تومان رسید .

تفاوت در نوع ارائه و ایجاد ارزش توسط خدمات خاص است که سود سرشاری را نصیب شما می کند .
امیدوارم متوجه منظور من شده باشید .