سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
رمز جذابیت بالای مک دونالد در رسانه‌های اجتماعی - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: بخش میلیاردرها (/forumdisplay.php?fid=107)
+--- انجمن: میلیاردرهای دنیا (/forumdisplay.php?fid=28)
+--- موضوع: رمز جذابیت بالای مک دونالد در رسانه‌های اجتماعی (/showthread.php?tid=6571)



رمز جذابیت بالای مک دونالد در رسانه‌های اجتماعی - کوروش بزرگ - 01-20-2013 12:22 AM

Unmetric، یک شرکت تحقیقاتی در زمینه بازاریابی اجتماعی است که به برندها این امکان را می دهد تا اقدامات خود در رسانه‌های اجتماعی را با رقبایشان مقایسه کنند. بسیاری از رستورانهای فست فود با استفاده از گزارش جدید این شرکت به نام گزارش فست فود به جزئیات اقدامات ۱۶ رستوران زنجیره ای فست فود برتر آمریکا در فاصله بین ماه ژانویه تا آوریل ۲۰۱۲ دسترسی پیدا خواهند کرد.
ورای اعلام میزان دنبال کننده ها یا دوستان یک رستوران در رسانه‌های اجتماعی، Unmetric به بررسی شرکتهای فعال، همکاران آنها و میزان تاثیرگذاری عملکردشان می پردازد. امتیاز مخصوص به هر رستوران را ترکیبی از ۲۴ معیار کمی و کیفی رسانه های اجتماعی تشکیل می دهد که پس از بررسی فراوان در قالب یک عدد مبنا بیان خواهد شد.
مک دونالد جایزه دقیقترین رستوران زنجیره‌ای در رسانه‌های اجتماعی را به دست آورده و پس از آن با فاصله ای نزدیک نام Taco Bell به چشم می خورد، اما از لحاظ رشد و گفتگو با مخاطبان در سال ۲۰۱۲، این رقابت میان مک دونالد و Burger King است که مهم و برجسته به نظر می رسد.
به گفته مدیر عامل Unmetric، لوکس نارایان، رستورانهای زنجیره‌ای بزرگ فست فود به مدت طولانی تحت سلطه آگهی‌های بازرگانی رادیویی و تلویزیونی قرار داشته‌اند اما در دوران شکوفایی رسانه‌های اجتماعی، این رستورانها یک فرصت جدید برای تعامل مستقیم با طرفداران و برخورداری از یک مزیت رقابتی پیدا کرده اند. گزارش فست فود Unmetric نگاهی اولیه به معیارهای حضور در رسانه‌های اجتماعی انداخته و نشان می دهد که هر یک از این رستورانهای زنجیره‌ای چگونه از تاکتیک‌های مختلف برای برقراری ارتباطی منحصر به فرد با طرفداران و دنبال کننده‌ها استفاده می کنند.
نکات برجسته این تحقیق عبارتند از:

• از ماه ژانویه تا آوریل ۲۰۱۲ طرفداران Burger King در فیس‌بوک ۱۰۵% رشد پیدا کرده و ادعای افزایش ۴ درصدی گفتگو با مخاطبان و کسب رتبه برتر در مقایسه با دیگران را دارد.
• میزان دنبال کننده‌های مک دونالد در توییتر در همین مدت ۱۱۸ درصد رشد داشته است.
• مک دونالد از لحاظ سرعت پاسخ به دنبال کننده‌ها در توییتر از دیگر رستورانهای فست فود زنجیره‌ای فراتر رفته و فقط در مدت ۲۹ دقیقه به آنها جواب داده است. Burger King با دو روز تاخیر به دنبال کننده‌ها پاسخ می دهد.
• اگرچه In-N-Out Burger به طور کلی حضور بسیار کمرنگی در رسانه‌های اجتماعی داشته و به ندرت با طرفداران و دنبال کننده‌ها در فیس‌بوک یا توییتر تعامل برقرار می کند، میزان کم پیامهای ارسالی به آن نوعی تعامل فکری و پرستش را از سوی طرفداران نشان داده و بالاترین امتیاز تعامل کلی یعنی ۵۴ را نصیب آن می کند.
• رستوران فست فود آمریکایی با غذاهای مکزیکی، Chipotle، از توییتر به عنوان یک ابزار محاوره ای برای برقراری ارتباط با دنبال کننده ها بهره برده و به همه ۱۵۰۰۰ آرای آنها در توییتر جواب می دهد.
• به طور کلی، ۶۱% از طرفداران فست فود در فیس‌بوک زن هستند.

در ادامه به آماری تفکیک شده از معیارها در فیس‌بوک و توییتر توجه کنید:

امتیازهای برتر Unmetric در فیس‌بوک
۱٫ مک دونالد – ۸۶
۲٫ Taco Bell – 81
3. Subway – ۷۷
۴٫ Dunkin’ Donuts – 65
5. Baskin Robbins – ۶۳

امتیازهای برتر Unmetric در توییتر
۱٫ مک دونالد -۹۷
۲٫ Taco Bell – 92
3. Chipotle – 77
4. Pizza Hut – 76
5. Dunkin’ Donuts – 74

رستورانهای فست فود زنجیره ای با سریع‌ترین نرخ رشد در فیس‌بوک
۱٫ Burger King – 105%
2. Sonic- 60%
3. مک دونالد – ۵۶٫۵%
۴٫ Pizza Hut – 48%
5. Subway – 40%

رستورانهای فست فود زنجیره ای با کندترین نرخ رشد در فیس‌بوک
۱٫ Chick-fil-A – 6.1%
2. Krispy Kreme & In-N-Out – 11%
3. Taco Bell – 12%
4. Dunkin’ Donuts – 15%

رستورانهای فست فود زنجیره ای با سریع‌ترین نرخ رشد در توییتر
۱٫ مک دونالد – ۱۱۸%
۲٫ Burger King – 35%
3. Sonic – 31%
4. Chipotle – 26%
5. Krispy Kreme – 25%

رستورانهای فست فود زنجیره ای با کندترین نرخ رشد در توییتر
۱٫ Carl’s Jr. – 11%
2. In-N-Out – 13%
3. Dairy Queen – 14%
4. Taco Bell & Baskin Robbins – 15%

بیشترین Tweet ها
۱٫ Chipotle – 15002
2. Pizza Hut – 5072
3. Taco Bell – 3136
4. Dunkin’ Donuts – 1235
5. Carl’s Jr. – 1159

بیشترین پاسخها در توییتر
۱٫ Chipotle – 15002
2. Pizza Hut – 5021
3. Taco Bell – 2854
4. Dunkin’ Donuts – 951
5. Carl’s Jr. – 585

بالاترین جذابیت ( بر اساس Likeها، نظرات، به اشتراک گذاری ها، عقاید و احساساتی که هر پست فیس‌بوک دریافت می کند )
۱٫ In-N-Out – 54
2. Taco Bell – 51
3. Chick-fil-A – 28
4. مک دونالد – ۲۷
۵٫ Krispy Kreme – 26

سریع‌ترین متوسط زمان پاسخ در توییتر
۱٫ مک دونالد – ۲۹ دقیقه
۲٫ Chipotle – 37 دقیقه
۳٫ Chick-fil-A – 42 دقیقه
۴٫ Taco Bell – 46 دقیقه
۵٫ Krispy Kreme – 1 ساعت و ۳۹ دقیقه

کندترین متوسط زمان پاسخ در توییتر
۱٫ Burger King – 60 ساعت و ۲۹ دقیقه
۲٫ Carl’s Jr. – 14 ساعت و ۵۳ دقیقه
۳٫ Dairy Queen – 12 ساعت و ۳۳ دقیقه
۴٫ Baskin Robbins – 8 ساعت و ۹ دقیقه
۵٫ Sonic – 7 ساعت و ۹ دقیقه

در ادامه به اطلاعات گرافیکی Unmetric با نگاهی به وضعیت برندهای فست فود در فاصله بین ژانویه تا آوریل سال ۲۰۱۲ توجه کنید: