سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
ارتباطات برند - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کارآفرین (/forumdisplay.php?fid=108)
+--- انجمن: برند(Brand) (/forumdisplay.php?fid=111)
+--- موضوع: ارتباطات برند (/showthread.php?tid=5376)



ارتباطات برند - dehkadeh ali - 11-20-2012 01:19 AM

ارتباطات يكپارچه برند (IBC) يك استراتژي جامع ارتباطات است كه کلیه فعاليت هاي ارتباطی - از قبيل روابط عمومي و ابزارهای متنوع تبليغات - را يكپارچه کرده و آنها را در جهت اطلاع رسانی و متقاعد ساختن مشتریان به خرید محصولات و مديريت برند، ارزشمندترین دارايی شركت، به کارمیگیرد. از آنجا كه این ارتباطات يكپارچه و همگام با فعالیتهای مديريت ارزش برند اجراشده و هدف از آن ارتقاء سطح ارزش ویژه برند در نزد مشتریان و سایر ذینفعان سازمان است، لذا این فعالیت در هریک از گامهای مديريت برند تاثیرگذار است.
IBC با بالاترين سطوح مديريت سازمان مرتبط است زیرا بر مباحث اصلی سازمان نظیر استراتژي، مالي و ارتباطات بازاريابي تکیه دارد. به بیان ساده تر ارتباطات برند بعنوان كاتالیزوری جهت اتحاد و همبستگی مديران اجرايی، مديريت مالی و بازاريابی عمل کرده و نهايتاً به حذف موانع درون سازمانی یاری میرساند. ارتباطات يكپارچه برند: فرايند ارزش اوليه ارتباطات يكپارچه برند برای مديريت، فراهم سازی فرايندی جامع برای ارتقای برند جهت پايداری و رشد كسب و كار می باشد. برای شكل دهی يك برنامه يكپارچه برند، نيازمند اتخاذ يك رويكرد استراتژيك می باشيم كه بر ايجاد ارتباطات مستحكم تر با مصرف كنندگان متمركز است. 7 گام ضروری برای موفقیت يك برنامه يكپارچه ارتباطات برند (IBC) به شرح ذيل است:

1 . با بررسی نقش برند در كسب و كارتان آغاز كنيد.
2 . بررسی و مطالعه عواملی كه درایجاد ارزش برند سهيم هستند.
3 . شناسايی مشتریانی كه قصد رسيدن به آنها را داريد.
4 . با درک نیازهای مخاطبان، شناخت پویایی بازار و تکیه بر استراتژی ها ايده بزرگ خود را تدوين كنيد.
5 . نقش هر رسانه را در ايجاد تغيير و ادامه حركت بررسی و مطالعه كنيد.
6 . تركيب مطلوبی از رسانه ها (media mix) برای انتقال پیام خود تدوین کنید.
7 . برای اطمینان از کیفیت فعالیتهای ارتباطی خود، نتايج فعالیتهای قبلی را ارزیابی کنید.