سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: بخش اعضای سایت (/forumdisplay.php?fid=105)
+--- انجمن: صندلی داغ (برای نخستین بار در ایران) (/forumdisplay.php?fid=80)
+--- موضوع: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی (/showthread.php?tid=5113)

صفحه ها: 1 2


پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - مــجــیــנ - 11-10-2012 10:35 AM

نام: سعید محمدی

شغل و مهارت:نقلیه ریلی(کارشناس مترو)

قوانین بخش صندلی داغ


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - yu3f - 11-10-2012 06:01 PM

سلام
ی بیوگرافی از خودتون بدین. کامل از ابتدا تا الآن (سانسور های لازمه مبذول فرمایید Yosef.gif )
بعد اینکه نقلیه ریلی رو تعریف کنید و از وضعیت مترو پایتخت بگید.
در انتها هم نقش کاریتون، سختی کار و وضعیت در آمدی و امکان پیشرفت در این عرصه رو متذکر بشوید، خیلی ممنون می شوم Yosef.gif


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - سعید محمدی - 11-12-2012 10:07 AM

با سلام به دوستان

سعید محمدی هستم 35 ساله
دیپلم تجربی گرفتم می خواستم پزشک بشم ولی تغییر نظر دادم کاردانی برق از دانشگاه جامع گرفتم سپس کارشناسی برق قدرت از دانشگاه آزاد واحد جنوب فارغ التحصیل شدم سال 83 . البته بنده از سال 76 بصورت آموزشی و از سال 78 بصورت کامل در این شغل هستم.

نقلیه ریلی به زبان ساده یعنی حرکت وسیله بر روی ریل مثل قطار بین شهری و یا قطارمترو
مترو پایتخت از سال 78 با حرکت قطار بین تهران و کرج شروع شد و یک سال بعد قطار داخل تهران حرکت کرد
هم اکنون تعداد (حدودی)هفتصد واگن یا یکصد رام قطار در خطوط متروی تهران (خطوط 1و2و4واخیرا 3)در حال سرویسدهی می باشند

بنده بعنوان ریس کارگاهها و تجهیزات ثابت یکی از تعمیرگاههای متروی تهران فعالیت می کنم
سختی کار :به علت اینکه مترو هر روز باید سرویس بدهد با اینکه ما در صف اول سرویس نیستم ولی باید حضور پررنگ داشته باشیم
به همین علت اکثر تعطیلات حتی ایام نوروز عاشوراو.... البته بصورت شیفتی سر کار هستیم ساعت کاریش هم صبح تا عصر می باشد و سختی هایی که به طبیعت کار بر می گردد.
در آمد بنده : یک درآمد کارمندی هست ولی بنده راضی هستم
بنده ابتدا به عنوان تکنسین مشغول شدم سپس با اخذ مدرک مهندسی شدم مهندس شیفت آنموقع شرکت مترو
مشغول بودم بعد از آن وارد یک شرکت خصوصی شدم با افزایش 30 درصدی حقوق. 3 سال بعد شدم مسول تعمیرات و 2 سال بعد از آن شدم رییس تعمیرات و هم اکنون در خدمت شما هستم
بازار نقلیه ریلی در ایران بازار رو به رشدی هست ولی با توجه به برخی شرایط خارجی و داخلی شرکت ما هنوز پروژه های زیادی کسب نکرده در صورت کسب پروژه های جدید امکانات پیشرفت شغلی نیز بیشتر می شود


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - mir abbas - 11-12-2012 11:26 AM

باعرض سلام و خسته نباشید
جناب محمدی در مورد اجاره پارکینگهای ایستگاههای مترو اطلاعی دارین به چه صورت هست و چه زمانی واگذار میشه؟


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - سعید محمدی - 11-12-2012 11:48 AM

(11-12-2012 11:26 AM)mir abas نوشته شده توسط:  باعرض سلام و خسته نباشید
جناب محمدی در مورد اجاره پارکینگهای ایستگاههای مترو اطلاعی دارین به چه صورت هست و چه زمانی واگذار میشه؟
با سلام
نه خیر دوست عزیز
بنده در زمینه های فنی به خصوص قطار در خدمت شما هستم
فکر می کنم یه سری به سایت tehranmetro.com بزنید شاید در آنجا اطلاعاتی به دست بیاورید


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - مــجــیــנ - 11-12-2012 12:23 PM

سلام آقا سعید

تجهیزات مترو و واگن از چه کشورهایی وارد میشه؟
تحریم ها چقدر بر واردات اینها موثر است؟
آیا هیچ کدام از این تجهیزات در ایران تولید میشه؟


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - سعید محمدی - 11-12-2012 01:05 PM

(11-12-2012 12:23 PM)مجید (...) نوشته شده توسط:  سلام آقا سعید

تجهیزات مترو و واگن از چه کشورهایی وارد میشه؟
تحریم ها چقدر بر واردات اینها موثر است؟
آیا هیچ کدام از این تجهیزات در ایران تولید میشه؟

ببینید تجهیزات از چین وارد می شود ولی اکثر سیستمهاش اروپایی هستند برای مثال سیستم ترمز برای شرکت کنور آلمان هستش و سیستم رانش سویدی و دربها آلمانی و...

خوب تحریمها خیلی موثر هستند برای مثال وقتی پروژه ای خریداری می شه خریدار حق دارد سیستمهای پروژه را خودش انتخاب کنه وقتی تحریم هستیم فروشندگان سیستمها چون می بینند این محصولات در ایران استفاده خواهد شد از دادن آنها خودداری می کنند

هم اکنون حدود 30 تا 40 درصد قطعات در ایران ساخته می شود البته سیستمهایی که در بالا نام بردند فقط و فقط چند شرکت در دنیا هستند که سازنده معتبر آنها هستند
برای مثال سیستم تهویه مطبوع( HVAC )در ایران ساخته می شود .شرکتهایی در ایران هستند که سینمهای اصلی نام برده شده در بالا را ساخته اند ولی هنوز روی قطاری تا آنجا که اطلاع دارم استفاده تجاری نشده است


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - کامیار کاظمی - 11-12-2012 01:13 PM

ممنون آقای محمدی
دو سوال:
ایا واگن ها و تجهیزات بومی می شوند و بعد استفاده میشوند یا مستقیم با همان استانداردها بکار می روند؟
تا حالا شده مشکلی در تجهیزات وارداتی وجود داشته باشد و در ایران بشکلی یا ابتکاری به تجهیزات اضافه شود که قابل لمس برای مسافران باشد؟


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - سعید محمدی - 11-12-2012 01:27 PM

(11-12-2012 01:13 PM)کامیار کاظمی نوشته شده توسط:  ممنون آقای محمدی
دو سوال:
ایا واگن ها و تجهیزات بومی می شوند و بعد استفاده میشوند یا مستقیم با همان استانداردها بکار می روند؟
تا حالا شده مشکلی در تجهیزات وارداتی وجود داشته باشد و در ایران بشکلی یا ابتکاری به تجهیزات اضافه شود که قابل لمس برای مسافران باشد؟
جناب کاظمی
هر دو سوال شما تقریبا یک جواب دارد .ببینید قطار وسیله ای است که نسبت به وضعیت خطوط تعداد ایستگاهها تعداد مسافرهایی در هر ایستگاه تردد می کنند و عوامل بسیار دیگری سفارش داده می شود یعنی هیچ گاه شما نمی توانیدبرید یک قطار آماده بخرید حتما باید سفارش بدهید . چندین ماه طول می کشد تا طراحی تکمیل شود پس از طراحی ابتدا یک ماکت در حد واقعی ساخته می شود (کابین راننده)و نظر خریدار پرسیده می شود و در طول ساخت هم خریدار نظر می دهد . پس با این کار قطار طبق نظر خریدار ساخته می شود .


RE: پانزدهمین صندلی داغ(نقلیه ریلی) باحضور سعید محمدی - yu3f - 11-12-2012 01:39 PM

آیا موردی هست توی زمینه کاری شما و مترو که دوستان بتونند روش برنامه ریزی برای یک فعالیت اقتصادی بکنند؟ Yosef.gif