سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
تبلیغات و روشهای جذب مشتری - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: تبلیغات و روشهای جذب مشتری (/showthread.php?tid=433)



تبلیغات و روشهای جذب مشتری - ndm1368 - 07-14-2011 01:01 AM

از دو طریق میتوان تبلیغات انجام داد و اقدام به جذب مشتری کرد:
1. از طریق اینترنت 2.خارج از اینترنت
1.مانند ارسال اس ام اس،تبلیغ در دانشگاه ها،مدارس،از طریق روزنامه،کاغذ،بروشور،مکان های پر رفت وآمد مانند مترو
2.قرار دادن بنرها در سایت های مختلف،ارسال ایمیل،قرار دادن لینک ،ایجاد سایت یا وبلاگ
حال تبلیغات در فروش یک محصول چقدر موثر است:تعداد زیادی از شرکت ها و موسسات وجود دارند که تازه بوجود امده اند و تعدادی وجود دارند که از قبل وجود داشته اند حال چگونه این موسسات جدید میتواند اقدام به جذب مشتری کنند و محصولاتشان را بفروشند و موسسات و شرکت های که از قبل وجود داشته اند مشتریان خود را حفظ کنند .اماچیزی که بیش از توانایی در کسب و کار ارزش داره مطالعه بازار و تقاضای بازار برای ان محصول است و سپس تبلیغ ان محصول در بازار داشتن یک تبلیغ خوب و موثر در دراز مدت باعث سود و بهره وری میگردد.در جذب مشتری باید توجه داشت که آیا آن ها توانایی پرداخت آنچه که شما ارائه می دهید را دارند؟ پس اگر شما به درستی ابزار و روش جذب مشتری را پیدا کنید در هر زمان و مکانی به اهداف خود خواهید رسید.
سوال بعدی این است که من چه هدفی در بازار برای رقابت با دیگر محصولات داشته باشم؟پاسخ این سوال این است که
1- به یاد داشته باشید در دید بودن تنها عامل جذب مشتری نیست .و در انزوا هم نمی توان به هدف خود رسید.به یاد داشته باشید این ها برای امنیت شغلی و جذب مشتری کافی نیست
2- بیشتر مصرف کنندگان وعرضه کنندگان آنچه که نیاز دارند را می خرند نه آن چیزی که شما برای آن ها می خواهید و فکر میکنید برای آنها لازم است .
3- مشتریان دوباره میخرند چون میخواهند ،نه اینکه نیاز دارند.بنابراین باید پشنهاد خود را منطبق با خواست مشتریان واقعی خود کنید و این ممکن است مثل یک خواب برای شما باشد !. راه حل این مشکل چیست ؟
می توانید در فروشگاه های مختلف تحقیق کنید که مردم چه چیزی را می خرند یا دوست دارند بخرند
در مرحله بعد اول محصول خود را به کسانی بفروشید که علاقمند محصولات شما هستند (در تحقیق در فروشگاه باید این را می فهمیدید)و تبلیغات خود را بر روی آن ها متمرکز کنید این پر سود تر از آن است که نیروی خود را صرف دیگری کنید
سپس یاد بگیریدکه تفکرات قبلی خود را در مورد مشتریان بازنگری کنی - حالا مشتریان شما تمام مردم هستند هیچ ترسی نیست آن ها مثل شما هستند مثل شما فکر و رفتار می کنند. با درک این شما اعتماد به نفس بیشتری برای صحبت کردن و متعاقد کردن برای خرید محصولات و استفاده از سرویستان خواهید داشت و خواهید فهمید که آنها واقعا چه چیزی نیاز دارند.
در نهایت نقص ها را بپذیر .آنها نقایص شما نیسنتد بلکه نقص محصولات و خدمات شما هستند پس نگران نباش و راحت بپذیر چون این ایرادی برای شما نیست.هنگامی که به این مهم دست یافتی بهتر خواهی توانست موفق شوی .
اما برای تهیه یک محصول و ایا اینکه این محصول میتواند با محصولات دیگر رقابت کند میتوان سوالات زیر را مطرح کرد و به جمع بندی خوبی رسید تا ان محصول با فروش بیشتری در بازار توزیع شود:
کدام گروه سنی از مشتریان به محصولات یا خدمات من نیاز دارند؟
کدام جنسیت به استفاده از محصولات یا خدمات من راغب هستند؟
سطح درآمد مشتریانی که احتمال استفاده از محصولات یا خدمات من را دارند چه میزان است؟
مشتریان موردنظر من احتمالاً چه سطح تحصیلاتی دارند؟
آیا محصول یا خدمات من چیزی لازم است یا تجملی؟
آیا محصول یا خدمات من یک خرید عادی است یا چیزی است که مشتریان برای آن باید پس‌انداز کنند؟
آیا اینترنت، مقالات روزنامه‌ها یا هر فاکتور خارجی دیگر نقشی تعیین‌کننده در تعیین تصمیم نهایی مشتریان من برای استفاده یا عدم استفاده از محصولات من دارند؟
بااین دسته‌بندی‌ها می‌توانید مشتریان موردنظر خود را به سمت ان محصول بکشانید.
و اما در اخر برای خرید محصولات مشتری را وسوسه به خرید کنید :
مثلا برای کسانی که عاشق غذا هستند به ازای هر خرید کپن تخفیف یا دستور پخت غذای مورد علاقه به انها بدهید
کسانی که عاشق بازی های کامپیوتری هستند به انها بازی انلاین رایگان بدهید یا مثلا" یکی بخر دوتا ببر "پیشنهاد خوبی هست
و پیشنهادی بدهید که بتوانید ان را انجام دهید و وقتی علاقه مشتری جلب شد حال باید در قدم بعدی اعتماد در مشتریان تقویت شود از طریق وسایل ارتباطی مانند ایمیل،سایت،اس ام اس