سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک (/showthread.php?tid=3850)

صفحه ها: 1 2


20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - mbaland - 08-01-2012 09:53 AM

برخی از صاحبان کسب و کار های کوچک و خورده فروشی ها نگران هزینه های بالای بازاریابی هستند.

هیچ فرقی نمی کند شما که باشید وچه بفروشید .

اینجا تعدای ایده بازاریابی مناسب و کم هزینه ولی باارزش برایتان گردآوری کرده ایم.

1.تعدادی عکس مناسب و با کیفیت از محصولاتی که میفروشید و یا خدماتی که ارائه میدهید در پشت کارت ویزیتتان چاپ کنید.

2.از یک طراح خوب کمک بگیرید و یا خودتان در هرمنبعی که فکر میکنید لازم است جستجو کنید تا یک ایده منحصر بفرد ومناسب برای طراحی کارت ویزیتتان پیدا کنید.

3.همیشه کارت ویزیت همراه خود داشته باشید و آن را بسیار مودبانه و دوستانه به هر کسی که لازم بود تقدیم کنید .در ضمن اگر تشخیص دادید مکان پر رفت آمد مناسبی برای گذاشتن کارت ویزیتتان پیدا کرده اید با کسب اجازه از صاحب مکان تعدادی از آنها را درجای مناسبی برای مراجعه کنندگان قرار بدهید.

4.در انجمنها وتشکلهای مربوط به کسب و کارتان عضو شده و در جلسات آنها حضور فعال داشته باشید.

5. یک کاتالوگ از محصولات و خدماتی که ارائه میکنید تهیه کنید.(حتما"طراحی و برآورد هزینه آن را به یک فرد حرفه ای و معتمد بسپارید)

6.یک خبر نامه بصورت ماهنامه با مطالب جالب و جذاب مخصوص محل فعالیتتان تهه کرده و حتما نظرات مشتریان راضی تان را در آن چاپ کرده و در جاهای مناسب پخش کنید " رایگان "

در این حبر نامه میتوانید توضیحاتی از محصولات جدیدتان و یا تخفیف هایی که ارائه خواهید داد نیزذکر کنید.

7.در خبرنامه تان با نوشتن مقالات حرفه ای به مشتریان بالقوه و بالفعل تان نشان دهید که شما در کسب و کارتان یک فرد حرفه ای هستید.

8.اگر در محدوده جغرافیایی فعالیتتان ،نشریه محلی سراغ دارید سعی کنید نوشته هایتان را در آنجا با نام خودتان به چاپ برسانند.

9.یک جایزه سالیانه با ارزش در نظر بگیرید و شرایط برنده شدن آن را همه جا برای مشتریان احتمالیتان منتشر کنید .

10.تمام تلاش تان را برای در اختیار گرفتن یک شماره تلفن رند انجام دهید و اگر مقدور نشد لااقل از گرافیک مناسب برای به یادماندنی شدن تلفن غیر رندتان استفاده کنید.

11. با تحقیقات ، نشریه مورد علاقه گروه هدفتان را شناسایی کرده و حتما" تبلیغات متناوب و منظم در آن داشته باشید.

12. با کمی تفکر میتوانیدموقعیت تبلیغات خلاق مناسب کسب و کارتان را به نفع خودتان ایجاد کنید.

مثلا تبلیغات در اتوبوسها ،پارکها و وبسایتهای پر بازدید.

مثلا" سوپر مارکت کوچک محله میتواند با طراحی برگه های پشت چسب دار استانداردی که لازم است در آپارتمانها نصب شوند و هدیه دادن آنها به مدیران آپارتمانها براحتی همیشه خودشان را در دید مشتریان بالقوه قرار دهند. چند نمونه ازاین برچسب ها را ذکر می کنم :

از اینکه در آسانسور سیگار نمی کشید متشکریم. سوپر مارکت سیب

همسایه عزیز در نظافت راه پله ها کوشا باشید سوپرمارکت دریانی

کودکان عزیز گلها در باغچه ها زیبا تر هستند. سوپر مارکت کاشانی

13.در صورت داشتن توان مالی ،کمی از محصولات و خدمات خود را در وقایع و امور خیریه (البته با رعایت مسائل تبلیغاتی ) اهدا کنید.

پیتزا دومینو در اوائل فعالیتش چون نمیتوانست هزینه تبلیغات تلویزیونی را تامین کند به تمام شعبه هایش تاکید کرده بود هرجا که دوربین تلویزیون در حال تهیه گزارش زنده است شروع به توزیع رایگان پیتزا کنند.البته با لباس سازمانس و بسته بندی سازمانی و متحدالشکل.کم کم مردم عادت کرده بودند هروقت تلویزیون در حال پخش گزارش زنده از وقایع مهم هستند نیروهای پیتزا دومینو را هم درحال توزیع پیتزا رایگان ببیند. خوب چه تبلیغی از این بهتر؟

14.هیچ وقت مشتریان فعلی تان را از یاد نبرید .

مشتریان الان شما بهترین نعمت از طرف خداوند برای کسب و کار شما هستند قبل از اینکه به فکر افزایش مشتریانتان باشید کیفیت خدمت رسانی به مشتریان فعلی تان را تا آنجا که میتوانید بالا ببرید.

هیچ وقت فراموش نکنید هزینه بدست آوردن یک مشتری جدید 6 برابر هزینه نگهداری از مشتریان فعلی شماست.

پس خیلی زود به فکر برنامه ریزی و راه اندازی یک برنامه وفاداری کامل برای مشتریان فعلی تان باشید.

15.اگر مشتریان شما به شما وفادارند و شما را پشتیبانی میکنند این کوچکترین کاری است که میتوانید در قبال لطف آنها انجام دهید :

با یک نامه سرشار از احترام و دست خط خودتان و خطاب به اسم هر کدامشان هرچند وقت یکبار و به مناسبتهای خاص از آنها تشکر کنید.

16.با کسب و کار های هم محله ای خودتان که فکر می کنید مشتریان مشترک دارید (نه رقبای مستقیم ) یک تیم تشکیل داده و فعالیتهای تبلیغاتی مشترک انجام دهید و مشتریانتان را به هم معرفی کنید.

17.چه روزی در هفته کمترین فروش را دارید ؟

فقط در آن روز با تبلیغات مناسب از تخفیف ها و هدایای خاصی جهت افزایش فروشتان استفاده کنید.

18.اگر مشتریان فعلی شما مشتری جدیدی برایتان آوردندچه می کنید؟

حتما" در حضور مشتری جدید از آنها تقدیر کرده و هدیه ای مناسب به مشتری توصیه کننده تقدیم کنید.

19.تلاش کنید با تفکر و در صورت امکان مشاوره راههایی برای فروختن بیشتر به مشتریان فعلی تان بیابید.

فرض کنید اگر شما روزانه 10 مشتری دارید و هرکدام به طور متوسط 100،000 ریال خرید می کنند و آنگاه شما بتانید با داشتن یک برنامه مناسب فقط به سه نفر از آنها 100،000 ریال بیشتر بفروشید میتوانید فروش روزانه تان را 30٪ بالا ببرید.

20.آیا برایتان امکان دارد رفتارهای خرید مشتریانتان را بصورت کامپیوتری و یا در ذهنتان ثبت کنید؟

مشتریان در دوره های زمانی متفاوت و شرایط خاص در خواستهای متفاوت وکالاهای متفاوت میخواستند .

اگر درموقع فراموشی این درخواست های خاص را برایشان یادآوری کنید و یا درصورت اطمینان از علاقمندی شان در اختیارشان قرار دهید آنها در مورد کسب و کار شما چه احساسی خواهند داشت؟

بهترین احساسی که شما حتی فکرش را هم نمی توانید بکنید.
منبع:MBALAND.net


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - sherafati - 08-01-2012 11:44 AM

lمطالبـــــــــــ خوبی بود
ممنون


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - koruosh - 12-08-2013 01:22 AM

با سلام دوست عزیز
مطالب خیلی مفیدی بود با تشکر از شما


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - habib tousi - 12-08-2013 09:11 AM

بسیار بسیار بسیار مفید بود.هزاران سپاس تقدیم شما باد


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - shamsa - 01-04-2014 03:20 PM

خوب و کاربردی بود.ممنون


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - spz - 03-08-2014 06:39 PM

مطالب بسیار کاربردی و جالبی بود،ممنون


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - saeed.abdollahi - 03-08-2014 09:49 PM

مطالب جالبی بود


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - ناجیه - 05-13-2014 11:55 PM

با سلام مطالبی مفید و کارآمدی بود ممنون

لطفا میشه یک نمونه نامه تو سایت بزارید برای شرکت تبلیغاتی که تازه شروع به کار کرده و خلاصه و مفید باشه برای دعوت به همکاری از ادارت و شرکتها
ممنون میشم


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - sepehrjamshidi - 05-17-2014 12:35 PM

من از اين مطالب استفاده خواهم کرد.ممنون.


RE: 20تکنیک بازاریابی برای افزایش فروش فروشگاه های خورده فروشی و کسب و کار های کوچک - حرف آخر - 02-15-2015 07:31 PM

من فکر میکنم اینجا ایرانه و ملت ایران وقتی برای خوندن ندارند فکر کنید شما با سوپر مارکت ها طرفین و سوپر مارکت شما هیچ وقت نه سمت روزنامه میره و نه مطالعه شما آمار مطالعه رو در افراد تحصیل کرده ببینید تو ایران بازم به صخت حرف من پی میبرین من چیزی که فهمیدم مقاله میخواست فقط هدیه دادن رو پر رنگ نشون بده ولی من سوال دارم شما یه سالنامه رو در نظر بگیرین همه شرکتا دارن میدن شما باید کشق کنین چیزی رو که کسی نمیده و کاربردی هست