سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه (/showthread.php?tid=3015)

صفحه ها: 1 2


ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - اقاي ايـــده - 05-12-2012 12:44 AM

اگر فروشگاه دارید ، با بکارگیری روشهای بازاریابی می توانید همواره بر تعداد مشتریان خود بیافزایید و سود خود را افزایش دهید. کارهای کوچک و مهم ، تاثیر قابل توجهی بر فروش خواهد گذاشت.

1- تقویمی تولید کنید و بر روی آن نام و آدرس و تلغن فروشگاهتان را نوشته و آنرا به مشتریان هدیه دهید.

2- در طرف دوم کارت ویزیت فروشگاه ، محصولاتی را که می فروشید نام ببرید.

3- همیشه کارت ویزیت به همراه خود داشته باشید و آنرا به آسانی به دیگران بدهید.

4- سعی کنید آدرسهای پستی خریداران را جمع آوری نمایید.

5- بروشوری تهیه کرده و کلیه محصولات و خدمات فروشگاه را در آن توضیح دهید.

6-برای فروشگاه یک وب سایت درست کنید و به مشتریان توصیه کنید ، برای آگاهی از محصولات جدید به سایت مراجعه کنند.

7- توصیه های مشتریان را بر روی کاغذی نوشته و در داخل فروشگاه نصب نمایید.

8-در مجلات ونشریات مقاله بنویسید ، اینکار اعتبار شما را بعنوان فروشنده حرفه ای ، چندین برابر خواهد ساخت.

9- با نصب سیتم پاسخگوی خودکار تلفنی ، مشتریان بعد از ساعات کاری را از دست ندهید.

10- مشخصات فروشگاه را در کتاب اول درج کنید.

11- با آمارگیری منظم ، کم فروش ترین روز هفته را بیابید و در آن روز ، حراج یک روزه برگزار نمایید.

دوستان ميتواند اين ايده هارا تكميل تر كنند.
با تشكر


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - ajand.pc - 05-12-2012 01:21 AM

12-ساعات کاری را به حداکثر برسانید.
13-خوش اخلاق باشید.


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - اقاي ايـــده - 05-12-2012 01:27 AM

(05-12-2012 01:21 AM)ajand.pc نوشته شده توسط:  12-ساعات کاری را به حداکثر برسانید.
13-خوش اخلاق باشید.

13. خوش اخلاق باشيد
اين موضوعي هست كه ميتواند در پيشرفت يك فروشنده خيلي مهم باشد.
اگر خوش اخلاق.خنده رو و لبخند به چهره داشته باشيد با احترام با مشتري رفتار شود.مشتري باز علاقمند به خريد از فروشگاه شما خواهد بود.
مورد بعد به صورت غير مستقيم در تبليغات فروشگاه شما شركت خواهد كرد.


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - ajand.pc - 05-12-2012 04:56 PM

(05-12-2012 01:27 AM)سجاد دانشفر نوشته شده توسط:  
(05-12-2012 01:21 AM)ajand.pc نوشته شده توسط:  12-ساعات کاری را به حداکثر برسانید.
13-خوش اخلاق باشید.
13. خوش اخلاق باشيد
اين موضوعي هست كه ميتواند در پيشرفت يك فروشنده خيلي مهم باشد.
اگر خوش اخلاق.خنده رو و لبخند به چهره داشته باشيد با احترام با مشتري رفتار شود.مشتري باز علاقمند به خريد از فروشگاه شما خواهد بود.
مورد بعد به صورت غير مستقيم در تبليغات فروشگاه شما شركت خواهد كرد.
14-قابلیت اعتماد باشید
به تعهد خود در هر صورت عمل کنید
در موردی اگر نمی توانید ، صادقانه علت را به مشتری بگویید
صداقت بهترین سیاست است حتا اگر به ضرر شما باشد ، کائنات تمامی خسارت های شما را بطور تمام و کمال پرداخت خواهد کرد .


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - Nuruzzaad - 05-12-2012 07:38 PM

15- اگر محصولی را مشتری خواست و شما نداشتین حتما در لیست خرید های خود بنویسید و به مشتری در همان لحظه بگوید که دفعه بعد این محصول در فروشگاه خواهد بود.
اینطوری مشتری ترقیب به خرید دوباره از فروشگاه خواهد شد.
مثال: سوپر مارکتی تو محل ما هست که از همه سوپر مارکت ها موفق تر هستش و یک بار ازش پرسیدم چرا همه از شما خرید می کنن؟ گفت برای اینکه هر چیزی رو که نداشته باشم و مشتری بخواد سری بعد که بیاد مغازه اون محصول رو آوردم...


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - اقاي ايـــده - 05-12-2012 07:42 PM

(05-12-2012 07:38 PM)virangar65 نوشته شده توسط:  15- اگر محصولی را مشتری خواست و شما نداشتین حتما در لیست خرید های خود بنویسید و به مشتری در همان لحظه بگوید که دفعه بعد این محصول در فروشگاه خواهد بود.
اینطوری مشتری ترقیب به خرید دوباره از فروشگاه خواهد شد.
مثال: سوپر مارکتی تو محل ما هست که از همه سوپر مارکت ها موفق تر هستش و یک بار ازش پرسیدم چرا همه از شما خرید می کنن؟ گفت برای اینکه هر چیزی رو که نداشته باشم و مشتری بخواد سری بعد که بیاد مغازه اون محصول رو آوردم...
توجه به نياز مشتري برابر با احترام گذاشتن و ارزش قائل شدن به مشتري
مشتري احساس غرور و يك شور اشتياق ميكند واين باعث اين ميشود تا مشتري جذب فروشگاه شود.


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - ajand.pc - 05-12-2012 08:18 PM

16-پرسنل خود را آموزش دهید.
از جلسات آموزشی دوره‌ای برای کمک به ایجاد مهارت‌های لازم برای تقویت اعتبار
فروشگاه، اعتماد، همدلی، انعطاف‌پذیری، و ارتباط کلامی موثر استفاده کنید. این
مسئله اهمیت زیادی دارد زیرا هر مشتری که با تیم شما تماس می‌گیرد، فرصتی
برای بالا بردن اعتبار فروشگاهتان است، نه خراب کردن آن.


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - اقاي ايـــده - 05-12-2012 08:45 PM

من از زمان 8 سالگيم كار ميكردم.
همه كاري كردم.يكي از كارم شاگردي سوپرماركت بود.
تو يكي از فروشگاه ها كه كار ميكردم.طرف فقط از من ميخواست تا وسايل افراد رو ببرم.
چرا؟؟؟؟
هركسي ميومد خريد بخصوص خانوم هاي سن بالا و افراد باكلاس به زبان عاميانه(اكثرا خانوم)وقتي ميخواستند خريد كنند بيشتر از يك جنس رو نميخريدن و همش ميگفتن وسايل سنگين ميشه و نميتونيم ببريم.
اما وقتي صاحب فروشگاه ميگفت شاگرد مغازه اجناس رو مياره خيلي ها خريد هاي كلي ميكردند.
اينطوري فروش بيشتري رو داشتيم.


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - ajand.pc - 05-13-2012 02:30 AM

(05-12-2012 08:45 PM)سجاد دانشفر نوشته شده توسط:  من از زمان 8 سالگيم كار ميكردم.
همه كاري كردم.يكي از كارم شاگردي سوپرماركت بود.
تو يكي از فروشگاه ها كه كار ميكردم.طرف فقط از من ميخواست تا وسايل افراد رو ببرم.
چرا؟؟؟؟
هركسي ميومد خريد بخصوص خانوم هاي سن بالا و افراد باكلاس به زبان عاميانه(اكثرا خانوم)وقتي ميخواستند خريد كنند بيشتر از يك جنس رو نميخريدن و همش ميگفتن وسايل سنگين ميشه و نميتونيم ببريم.
اما وقتي صاحب فروشگاه ميگفت شاگرد مغازه اجناس رو مياره خيلي ها خريد هاي كلي ميكردند.
اينطوري فروش بيشتري رو داشتيم.
تا کسی پیش یه اوستا شاگردی نکنه هیچ وقت یه اوستا نمیشه.


RE: ایده هایی برای دارندگان فروشگاه - soltan_sal - 08-12-2012 09:18 PM

فروشگاه های مجرب در مورد کیفیت کاری که عرضه می کنند از مشتری سؤال می نمایند. تا کاملاً مشخص شود به چه چیزی احتیاج دارند. مؤثرترین روش معرفی محصول یا خدمات، کسب اطلاع از نیازهای مشتریهایشان است. از این رو، فروشندگان این فرصت را می یابند که درباره ویژگیها و فواید محصولات و خدماتشان که بیشترین ارتباط را با مشتری دارد به طور مؤثری بحث و گفت وگو کنند.