ایده - نسخه قابل چاپ +- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir) +-- انجمن: روانشناسی (/forumdisplay.php?fid=106) +--- انجمن: روانشناسی کسب و کار (/forumdisplay.php?fid=33) +--- موضوع: ایده (/showthread.php?tid=2709) |
ایده - صدفی - 04-18-2012 12:25 AM ایده اولین کاری که شما باید قبل از آغازکسبوکارتان انجام دهید، پیداکردن ایده است. اگرکسبوکاری را اداره میکنید باید به فکر ایدههای جدید برای رقابت باشید . کسبوکارهایکوچک با ایده زندهاند و بدون آن میمیرند . بسیاری از چیزها مانند برنامهریزی، مدیریت نقدینگی، بازاریابی، و... مهم هستندکه در ادامه به آنها هم میپردازیم. اما ریشهی هرکسبوکار موفقی ایده است . محیط پویای امروزی بیش از هر زمانی به نوآوری مداوم نیاز دارد و نوآوریکلید موفقیتکسبوکارها است . امروزه دیگر نمیتوان امیدوار بودکه مانند پیشینیانکسبوکار خود را شروعکنید. مانند بیل گیتسکه نرمافزارهای خود را معرفیکرد. امروزه فرمولهای جدید لازم است. شما در هر سطحیکه باشید اولین چیزیکه به شما توصیه میشود، یافتن ایدههای خوبکسبوکار است. همیشه به دنبال آنها باشید . ایدهها ممکن است مربوط بهکالایی باشدکه میخواهید تولیدکنید یا بفروشید یا خدماتیکه میخواهید ارایهکنید. تولید ایده یک پروسهی نوآور و خلاقانه است و زمان میگیرد. نه فقط در مراحل آغازین بلکه در سراسر زندگیکسبوکار. لازم استکه شما همواره در مورد پتانسیلهای نوآوری، تغییراتکالاها و امکانکالاهای جدید آگاه باشید و همواره محیط را برای راههایی برای بهبودکالا یا خدمتتان اسکنکنید . منابع ایدههای جدید برخی از منابعیکه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرند، عبارتند از مشتریها، شرکتهای موجود،کانالهای توزیع، دولت، وR &D . مصرفکنندگان کارآفرینان برای محصول و خدمات جدید، باید توجه خاصی به مصرفکننده داشته باشند. این توجه میتواند نظارت غیررسمی ایدهها و نیازها باشد و یا به صورت رسمی برنامهریزی شده و فرصت ابراز نظر را به مشتریان بدهد. باید دقت شود ایده یا نیاز مورد نظر در واقع معرف بازاری به اندازهیکافی بزرگ جهت حمایت یک فعالیتکارآفرینانهی نوپای بزرگ باشد . شرکتهای موجود کارآفرینان باید روش رسمی برای ارزیابیکردن محصولات و خدمات رقابتی در بازار ایجادکنند . کانالهای توزیع اعضایکانالهای توزیع، به علت آشنایی با نیازهای بازار بهترین منبع برای ایدههای جدید هستند. آنها میتوانند در بازاریابی جدیدترین محصولاتکارآفرین نیزکمککنند . دولت دولت به دو طریق میتواند منبع پیشنهاد محصول جدید باشد. اول، پروندههای دفتر ثبت اختراعات و اکتشافاتکه شامل ایدههای محصولات جدید است . دوم، ایدههای محصول جدید میتواند در پاسخ به مقررات دولتی ارایه شود . R &D بزرگترین منبع ایدههای جدید در توسعه و تحقیق خودکارآفرین است. ممکن استکاملاً رسمی مرتبط با فعالیت جاری او باشد و یا آزمایشگاه غیر رسمی در زیرزمین و یا گاراژ خانهاش . یک سازمان تحقیق و توسعهی بسیار رسمی اغلب بهکارآفرینکمک میکند تا ایدهی محصول جدید را به صورت عینی درآورده و توسعه دهد . روشهای تولید ایده با وجود تنوع وسیع منابع موجود، مطرحکردن ایدهایکه به عنوان اساس یک فعالیتکارآفرینانه باشد، هنوز مسألهی مشکلی است. کارآفرین میتواند از چندین روش برای تولید و آزمودن ایدههای جدیدکمک بگیردکه این روشها شامل گروههای متمرکز، توفان فکری و تحلیل مشکلات موجود است . گروههای متمرکز یک مدیر، گروهی از افراد را به جای اینکه صرفاً سؤالهاییکرده و جوابی از شرکتکنندهها بشنوند، در طول بحث آزاد به طورکامل راهنمایی میکند. افراد توسط نظراتی از جانب اعضای دیگر گروه در درک و توسعهی خلاقانهی ایدهی محصول جدید برای برآوردن نیازهای بازار به فعالیت واداشته میشوند . علاوه بر تولید ایدههای جدید، گروهکانونی روش بسیار خوبی برای گزینش ایدهها و برداشتهایکلی است . توفان فکری یک جلسهی توفان فکری برای تولید ایدههای محصول جدید، با این دیدکه افراد میتوانند از طریق گفتوگو با سایرین و سهیم شدن در تجربیات گروه به خلاقیت بیشتری واداشته شوند برپا میشود . در جلسات توفان فکری باید از 4 قانون زیر پیرویکرد : هیچ انتقادی توسطکسی در گروه جایز شمرده نمیشود ـ هیچ پیشنهاد منفی جایز نیست . بیخیالی تشویق میشود ـ هر چه ایده غیرعادیتر باشد بهتر است . تعداد ایدهها مهم است. تعداد ایدههای بیشتر، احتمال ظهور ایدههای مفید بیشتر است . اشتراکات و اصلاحات ایدهها تأیید میشود. ایدههای دیگران میتواند در به وجود آوردن ایدهی جدید بهکار برده شود . جلسهی توفان فکری با این دیدگاهکه هیچکس حاکم یا مانع بحث نیست، باید سرگرمکننده باشد . تحلیل مشکلات موجود در این روش تحلیل به منظور تولیدکردن ایدههای جدید افراد دارای روحیات مشابهی در گروهکانونی بهکار برده میشود . غالباً لیستی از مشکلات محصول در اختیار مصرفکنندهها قرار میگیرد و سپس در این مورد بحث صورت میگیرد. غالباً این روش، روشکارآمدی است. زیرا ربط دادن محصولات شناختهشده به مشکلات پیشنهادی و نتیجهگیریکردن از یک ایدهی محصول جدید از تولید ایدهی محصول جدید آسانتر است. همچنین تحلیل مشکلات موجود میتواند در آزمودن ایدهی محصول جدید بهکار برده شود . RE: ایده - 369369 - 04-18-2012 01:05 AM خانوم صدفی یه انتقاد دارم : بهتر نیست یه تاپیک باز کنی و تمام اینجور مطالب رو توی اون بزاری ؟ تاپیکی که فقط یه مطلب داشته باشه اصلا جالب نیست . RE: ایده - صدفی - 04-18-2012 01:26 AM اگه به طور کامل راهنماییم کنید که چه باید بکنم ممنون میشم RE: ایده - 369369 - 04-18-2012 01:16 PM شما می تونی یه تاپیک باز کنی بعد تمام این مطالب رو در اون تاپیک قرار بدی ( البته از این به بعد ) . اینطوری اون تاپیک بیننده خیلی بیشتری پیدا می کنه چون همه میدونن در اون تاپیک کلی مطلب با ارزش وجود داره . RE: ایده - فرهاد قربانی - 04-18-2012 02:02 PM با سلام.ضمن تشکر بابت مطالبتون.به نظر من چون شما زحمت می کشی و قت میذارید این همه مطلب تو انجمن میگذارید.یک موضوع مثلا با نام موضوع:مطالبی مهم از خانم صدفی یا یک اسمی که به مطالبتون میخوره.ببخشید جسارت کردیم.من اگه فرصت داشتم.برای خودم چنینن کاری می کردم.موفق باشید.انشاالاه با موضوعات داغتر وجدید تر بیشتری از شما داشته باشیم.اینم میتونه باشه موضوعات داغ روز توسط خانم صدفی.همینجوری اومد تو ذهنم.موفق وشادکام باشید. RE: ایده - صدفی - 04-18-2012 09:24 PM ممنون آقای قربانی RE: ایده - کامیار کاظمی - 04-18-2012 09:33 PM تشکر از خانم صدفی عزیز واقعا مطالبی را که منتخب میکنید و قرار می دهید عالیست. حداقل بنده که با مرور این تاپیک ها از دنبال کردن، خبرگزاری های زیادی آزاد شدم! RE: ایده - صدفی - 04-18-2012 10:23 PM متشکر از همه دوستان ولی به من بگید چه جوری و کجا باید این تاپیک رو باز کنم من نمیدونم |