استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - نسخه قابل چاپ +- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir) +-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1) +--- انجمن: ایده های ساده برای کسب درآمد و یافتن شریک شغلی (/forumdisplay.php?fid=27) +--- موضوع: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار (/showthread.php?tid=2213) |
استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - Layla - 03-07-2012 08:55 PM با درود بر دوستان گرامی دوستان لطفا برای راه اندازی کسب و کار خرید پنل پیامک و گرفتن نمایندگی و ارائه خدمات چیست؟ البته خودم سعی کردم خیلی تحقیق کنم. اما معایب اونو می خوام بدونم. با سپاس فراوان لیلا RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - azim - 03-07-2012 09:12 PM سلام. راجع به این موضوع که من اطلاعاتی ندارم ، ولی اگر جای شما بودم ، سرمایه 25 ملیونیم رو صرف اجرای یک کار خدماتی می کردم ، یک کاری که مستقیم با مردم سر و کار داشته باشه ، چون شما توی یک تاپیک دیگه گفته بودید ، اهل خلاقیت هستید ، به نظرم سراغ کارایی برید که با استفاده از قدرت خلاقیتتون بتونید ثروت بیشتری کسب کنید ، و عموما مردم برای استفاده از خدمات جدید که به رفاه زندگیشون کمک کنه ، خوب هزینه می کنند. دنبال ایده هایی بگردید که بتونین توی زندگی روزانه مردم وارد بشید ، یعنی اگر مثلا الگوی زندگی افراد جامعه رو نگاه کنید ، متوجه میشید چطور و کجا میتونین یک خدمت جدید ارائه بدین. من خودم به شخصه ایده ای دارم که میدونم جواب میده ، ولی چون در حال حاضر شرایط مناسب برای اجرا کردنش رو ندارم ، به کسی هم پیشنهاد نمی کنم . البته به روحیتون هم بستگی داره ، دنبال کارایی هستید که محیطش علمی باشه یا اجتماعی ؟ میتونید توی محیط جامعه با افراد زیادی سر و کله بزنید یا ترجیح میدین توی محیط خصوصی خودتون و با حداقل ارباب رجوع ، خدمتی رو ارائه بدین ؟ این حرفا رو به خاطر این گفتم که پنل داشتن شاید سود خوبی داشته باشی ولی کاری نیست که بشه توش آدم خلاقیتش رو خرج کنه و روز به روز با ایده هاش آباد ترش کنه RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - Layla - 03-07-2012 09:28 PM با درود بر شما جوابهای شما بسیار عالی بود. یعنی روحیات من. من دنبال فعالیت هستم. منظور اینکه خلاقیت باشه، اجتماع و ... البته تفکر این هست من باید کاری بکنم که پول دنبال من بیاد ، نه اینکه من دنبال پول باشم. اگر ایراد نداره و اگر ... پروئی نیست، لطفا ایده اتون برام پیغام خصوصی بزارید. اگر دوست دارید. هر کسی حق حریم خصوصی دارد. خیلی لطف کردید. ممنون از راهنمایی های شما. سپاس فراوان لیلا RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - madar - 04-21-2012 09:10 AM شما که تو کار واردات هستید چرا همین شغل رو بسطش نمیدید؟ البته جسارتا RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - Layla - 04-21-2012 05:40 PM با سپاس از شما من می خوام خودم تولید کننده باشم یا هر خدمتی برای ملتم نمی خوام وارد کننده باشم. مرسی RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - madar - 04-22-2012 11:30 AM اما به واردات اگر به شکل حرفه ای نگاه بشه بد نیست اصلا هم بد نیست مثلا چین، ما همه چین رو به عنوان صادر کننده انواع کالاها به تمام کشورهای دنیا حتی اروپا و امریکا می شناسیم اما می دونستید چین دومین وارد کننده دنیا هم هست حالا این خوبه یا بد؟ قطعا در کنار صادرات خوبه ببینید دنیا داره مثل یک دهکده میشه یعنی هر کشوری بر اساس مزیتهای رقابتی ای که داره توسعه پیدا میکنه و سهم بازار خودش رو داره یعنی همه نمی تونند همه چیز بسازند و توش حرف اول رو هم بزنند هر کشوری بر اساس قابلیتهای جغرافیایی و منطقه ای و غیره....شروع به تولید کالاهایی قابل رقابت با دنیا میکنه اونها رو هم مصرف می کنه هم صادر می کنه حالا از کشورهای دیگه کالاهای با کیفیتشون رو وارد می کنه شاید بپرسید پس چرا چین همه چیز تولید می کنه ولی مطمئن باشید در سالهای نه چندان دور چین هم باید یک فکری راجع به کالاهای رده پایینش بکنه من شنیدم که در چند سال اخیر تولید کالاهای باکیفیت در چین افزایش و در مقابل تولید کالاهای بی کیفیت کاهش داشته حالا با نگاه حرفه ای به واردات(نه وارد کردن جنسهای تقلبی و بنجل چینی)چرا مخالف باشیم؟ البته از چین هم کالا و.ارد کنیم ولی نه هر جنسی و کالایی رو؟ دوستان نظر؟ RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - m_grate29 - 04-22-2012 11:46 AM [quote='madar' pid='26157' dateline='1335078014'] اما به واردات اگر به شکل حرفه ای نگاه بشه بد نیست اصلا هم بد نیست مثلا چین، ما همه چین رو به عنوان صادر کننده انواع کالاها به تمام کشورهای دنیا حتی اروپا و امریکا می شناسیم اما می دونستید چین دومین وارد کننده دنیا هم هست حالا این خوبه یا بد؟ قطعا در کنار صادرات خوبه ببینید دنیا داره مثل یک دهکده میشه یعنی هر کشوری بر اساس مزیتهای رقابتی ای که داره توسعه پیدا میکنه و سهم بازار خودش رو داره یعنی همه نمی تونند همه چیز بسازند و توش حرف اول رو هم بزنند هر کشوری بر اساس قابلیتهای جغرافیایی و منطقه ای و غیره....شروع به تولید کالاهایی قابل رقابت با دنیا میکنه اونها رو هم مصرف می کنه هم صادر می کنه حالا از کشورهای دیگه کالاهای با کیفیتشون رو وارد می کنه شاید بپرسید پس چرا چین همه چیز تولید می کنه ولی مطمئن باشید در سالهای نه چندان دور چین هم باید یک فکری راجع به کالاهای رده پایینش بکنه من شنیدم که در چند سال اخیر تولید کالاهای باکیفیت در چین افزایش و در مقابل تولید کالاهای بی کیفیت کاهش داشته حالا با نگاه حرفه ای به واردات(نه وارد کردن جنسهای تقلبی و بنجل چینی)چرا مخالف باشیم؟ البته از چین هم کالا و.ارد کنیم ولی نه هر جنسی و کالایی رو؟ دوستان نظر؟ [/quote شدیدا با شما موافقم. این رو بگم در چین جنس با کیفیت و بی کیفیت به وفور یافت میشه. همه ی تقصیر هارو گردن چینی ها نندازید.باید تقصیر تاجر و وارد کننده انداخت که کالایی با کیفیت بد وارد ایران کرده و کسی هم که کالای با کیفیتی وارد میکند باید مورد تشویق قرار بگیرد. همه ی تقصیرات هم نباید گردن وارد کننده انداخت.با این ارز آزاد 2000 تومنی واردات مشکل شده است.و تقاضای خرید کاهش پیدا کرده است. این مسئله هم مهم هست.فلان وارد کننده فلان کالایی را وارد کرده و به تامین کننده کالا گفته به جای made in china بزن made in iran بعد با همون کالا میاد تو ایران و میشه نمونه برتر تولید کننده فلان کالای داخلی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - madar - 04-23-2012 10:59 AM باید به جهانی شدن بیندیشیم باید قابلیت رقابت داشته باشیم اما نه در تمام کالاها حال از نظر راگمن، قابلیت رقابتی یک ملت به شرایط اقتصادی آن ارتباط دارد. تحلیل رقابت پذیری ملی، راهنمایی جهت زیرساخت های اجتماعی-اقتصادی، تکنولوژی و توانمندی های تولیدی می باشد. نتایج مطالعات نشان می دهد که تمامی کشورهایی که از مزیت رقابتی ملی برخوردارند، از تکنولوژی های پیشرفته در ارائه تولید و خدمات استفاده می کنند. و این یعنی ما وقتی از تکنولوژی های پیشرفته برخوردار نیستیم حتی از مزیت رقابتی ملی هم برخوردار نیستیم چه رسد به بین المللی! حال چه کنیم؟ مایکل پورتر از استادان دانشکدهٔ بازرگانی دانشگاه هاروارد یکی از محققان فعال در زمینه مطالعات رقابت پذیری است. وی در سال ۱۹۸۰ کتاب «استراتژی رقابتی»، در سال ۱۹۸۵ کتاب «مزیت رقابتی» را به رشته تحریر در آورده است. همچنین در سال ۱۹۹۰ کتاب «مزیت رقابتی ملت ها» را عرضه داشت که در آن مدل «الماس » (DIAMOND MODEL) در رقابت پذیری معرفی شده است. پورتر در این مدل همانگونه که نیز مشخص شده است، رقابت پذیری را حاصل تعامل و بر همکنش چهار عامل اصلی می داند: ۱- فاکتورهای درونی؛ ۲- شرایط تقاضای داخلی؛ ۳- صنایع مرتبط و حمایت کننده؛ ۴ - استراتژی، ساختار و رقابت. بهباید فاکتورهای بالا رو برای رقابت پذیر شدن خودمون کشورمون و کالاهامون داشته باشیم باید جهانی بشیم و جهانی فکر کنیم مستقل شدن به معنی تولید همه کالاها توسط خود نیست ببخشید که اینقدر نوشتم باید چون "باید" دلیل باید در پستهای بعد ان شااله RE: استفاده از تجربیات برای یک کسب و کار - ras_sal1361 - 05-08-2012 04:20 PM سلام .وقت بخیر . قطعا قبل از شروع هر فعالیت شما بایستی نوع علاقه خودتون رو در نظر بگیرید و سعی کنید روی کاری سرمایه گذاری کنید که علاقه دارید. میتونم یه پیشنهاد برای پیدا کردن یک کار خوب به شما بدم .ما به اتفاق یک سری از دوستان بهصورت هفتگی یک سری جلسات طوفان فکری برپا میکنیم و دوستان تو اون جلسه اقدام به ارائه راهکار و نظرات میکنند و نتایج غیر قابل تصور و خارق العاده ای داره .پیشنهاد میکنم شما هم برای پیدا کردن کار خوب این کار رو انجام بدید. اگر اطلاعات بیشتری برای نحوه برگذاری جلسات طوفان فکری خواستید به من میل بزنید یا تو سایت من پیغام بگذارید varaminnameh.com rasoolarabsalari@gmail.com |