سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
کمک در انتخاب اسم - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کارآفرین (/forumdisplay.php?fid=108)
+--- انجمن: برند(Brand) (/forumdisplay.php?fid=111)
+--- موضوع: کمک در انتخاب اسم (/showthread.php?tid=2173)

صفحه ها: 1 2 3


کمک در انتخاب اسم - valter - 03-02-2012 01:39 PM

سلام

من قصد دارم یک شرکت فناوری اطلاعات در زمینه طراحی سایت ، سئو و... راه اندازی کنم

اگر میشه در انتخاب نام این شرکت کمکم کنید که تک باشه

اسمی که تا الان انتخاب شده شرکت فناوری ره گستر

اگرم شما چیزی به ذهنتون میرسه بیان کنید ممنون میشم کمک کنید


RE: کمک در انتخاب اسم - اقاي ايـــده - 03-02-2012 01:56 PM

ده روش براي ايجاد ارزش نام تجاري

خلاصه : مصرف كنندگان، نام هاي تجاري را بسيار دوست دارند، زيرا ارزش افزوده اي را در اختيارشان قرار مي دهد. منظور، ارزشي علاوه بر محصول يا خدمات اصلي است كه بعضا به مهمترين انگيزه مصرف كنندگان براي خريد و يا استفاده از آن محصول تبديل مي شود. از اين نقطه است كه مفهوم "نام تجاري" دچار ابهام مي گردد. قبل از هر چيز بايد بدانيم اين "ارزش" دقيقا چيست؟
به عنوان مثال، ما از توانائي يك نام تجاري در اشاره به تعلق يك گروه يا موقعيت خاص، آگاهيم. اما كساني هم وجود دارند كه مي گويند نام هاي تجاري موضوعاتي در ارتباط با عشق (كوين رابرتز مدير اجرائي ارشد ساعتچي و ساعتچي) و يا مذهب (يانگ و روبيكام) هستند. علاوه بر اين ها، اين ارزش چقدر دقيق به نام تجاري افزوده و با آن تلفيق مي شود؟ تبليغاتچي هاي حرفه اي مي گويند كه آن تبليغات است، مصرف كنندگان آگهي را دوست دارند، بنابراين نام تجاري را نيز دوست خواهند داشت. كارشناسان بازاريابي نيز معتقدند كه نوفيق و تجربه قبلي نشان تجاري، همه موضوع است.
پس راز ايجاد يك نام تجاري موفق چيست؟
قبل از پاسخ به اين سوال، اجازه بدهيد سه رويكرد رايج در توسعه علامت تجاري كه توسط مديران فروش با كمك آژانس ها و مشاورين تبليغاتي و طراحان به كار مي رود را مورد بررسي قرار دهيم. اين نظريه ها بصورت گسترده منتشر شده اند، وليكن از نظر تئوري خوب ايجاد نشده اند و به نظر من هنوز نام تجاري واقعا قدرتمندي را توليد نكرده اند.
اين سه نظريه عبارتند از:
نشانه زيبا
تثبيت آن
خلق شخصيت
به ظاهر، زيبايي علامت، به عاملي جهت تمايز تبديل مي شود. دست اندركاران مي گويند، خودمان ”نام تجاري" را ايجاد مي كنيم و اين بدان معناست كه يك نام و آرم انتخاب ميكنيم، و در وضعيتي پيشرفته آنرا توسعه مي دهيم. از آنجائيكه اين "نشان" با آنچه رقباي ما ايجاد مي كنند متفاوت است، مصرف كنندگان ما نيز تفاوت را درك مي كنند.
اين نظريه ساده و خام است، براي افزايش اعتبار و باورپذيري، معمولا با عواملي از دو رويكرد ديگر تلفيق مي گردد.
نظريه تثبيت نشان، ارزشهاي تجاري و ساير مفاهيم دلخواه را به نام، نشان يا نظريه اضافه مي نمايد. روند منطقي جريان به اين صورت است: مشتري ارزشي را كه برايش عزيز است در پيام ما مي بيند و بلافاصله احساس مي كند كه اين همان "نام" تجاري است كه مناسب اوست

شيفتگان طراحي "علامتهاي احساسي" نام تجاري، مدعي اند كه آنها به روشي تقريبا مشابه احساسات را به نام تجاري اضافه مي نمايند. (به عنوان مثال، در تبليغات "احساسات" را بر مي انگيزند)
در نظريه سوم، خلق شخصيت براي نشان تجاري يا نظريه گولم، بازاريابان در جستجوي خلق يك هويت انسان گونه، داراي شخصيت (حتي كاريزما) هستند كه از قابليت ارتباط با مشتريان برخوردار است

اين سه نظريه شركتها را از مسير خود منحرف كرد و باعث شده است كه پتانسيل واقعي را كه در "نامهاي تجاري" نهفته است از دست بدهند.
اما نظريه ديگري هم وجود دارد كه به نظر من بسيار مثمرثمرتر است و تحقيقات و تئوري روانشناسانه و جامعه شناسانه فعلي نيز آنرا به اثبات رساندهاند.
منطق اوليه براي توسعه يك "نام تجاري" با "ارزش افزوده" به نحو شگفت انگيزي مشابه منطق توسعه محصول است. در هر دو مورد ما براي مشتري ابزار يا روشهايي را ارايه مي كنيم تا بوسيله آن، كارهايي را كه مي خواهند انجام دهند

درك اين نقطه كه "مشتري چه مي خواهد" بسيار حائز اهميت است. به نظر من اگر مصرف كننده تصميم بگيرد خوشحال باشد، استراحت كند، تفريح كند، خودشناسي خود را تقويت كند، در باره يك واقعيت به خيال پردازي روي آورد و يا هر كاربرد روانشناسانه ديگري، آن دقيقا چيزي است كه او مي خواهد انجام دهد.
مصرف كنندگان هنگام دستيابي به اهداف و مزاياي احساسي، تجربي، روانشناسانه فردي و اجتماعي، دقيقا به مانند زمان تلاش براي دستيابي به اهداف ملموس تر و عيني تر، هدفمند و مصمم هستند.
"علامت هاي تجاري" توأم با "ارزش افزوده"، ابزاري براي كمك به مصرف كنندگان در دست يابي به اين اهداف هستند. اين ابزار، عوامل كمكي و به زبان ديگر، عوامل كمكي اجتماعي هستند

يك نام تجاري بدون وجود يك سناريوي كاربردي متقاعد كننده، نام نجاري نيست. گرچه ممكن است در ظاهر امر، نام تجاري به نظر برسد. شايد داراي نام، لوگو و هويت تصويري و سبك تبليغات باشد اما مصرف كنندگان خواهان آن نخواهند بود زيرا بي فايده است.
كليه روشهاي نوين و موفق در زمينه توليد محصولات و ارائه خدمات در مورد خلق "نام تجاري" نيز صدق مي كند. پيش شرط موفقيت، فراهم آوردن چيزي است كه مشتريان بدان نياز دارد اما امروز نمي تواند خيلي سريع به آن دسترسي داشته باشد زيرا دستيابي به آن مشكل، بسيار پيچيده، خسته كننده و آزاردهنده و بسيار گران مي باشد.
براساس اين نظريه، "نامهاي تجاري" داراي هويت انساني نيستند و خارج از فكر مصرف كننده ها وجود ندارند و فقط ابزار هستند، وسيله اي براي نيل به هدف، به همين سادگي

احساسات را نمي توان به "نامهاي تجاري" تزريق كرد، هنگامي باعث تحريك احساسات مي شوند كه به عنوان منبع چيزي سودمند تلقي شوند. احساسات مثبت نتايج مستقيم اين پيش بيني هاست. استفاده از سمبل هاي گوناگون (نام، لوگو، نوع خط، نماد و غيره) به خودي خود داراي تاثير كمي هستنداهميت آنها عمدتا در نقش آنها به عنوان شناسايي كننده هاي مزاياي از قبل پيش بيني شده "نشان" مورد توجه قرار مي گيرد

براي ايجاد "نام تجاري" 10 روش متفاوت وجود دارد كه براي خلق سودمندي و يا ناكارآمدي محصول يا خدمات به كار مي ايد
1) ايجاد يك ارتباط پيش بيني شده با يك سود قابل حصولاساسي ترين مرحله ايجاد نام تجاري، خلق نقطه اتصال بين نام تجاري و ديگر مشخصات آن و يك سود منطقي است. اين سود يا توسط خود محصول بدست مي آيد يا يا هر يك از اجزاي بازاريابي.
اين اصل اساسي را از دست ندهيد: نامهاي تجاري موفق، نظير شامپو " Pantene" (كه قول درمان شش نشانه بيماري موي ناسالم را مي دهد) در اين سطح كار مي كنند. در اينجا ارزش افزوده ناچيز است اما داراي اهميت است

2) شكل دهي يك زمينه ذهني"زمينه ذهني" يك مفهوم يا يك اصل سازمان دهنده است كه به مصرف كننده اجازه مي دهد از طريق هدايت قصد قبلي يا برخي حقايق رايج ديگر، حقايق غير مربوط (نظير فعاليتهاي گوناگون بازاريابي يك شركت) را به يكديگر متصل نمايد در اين گونه موارد ، سود اصلي نام تجاري براي مشتريان، در زمينه ذهني ايجاد مي شود.
به عنوان مثال: اگر در قلب منطقه منهتن نيويورك بطور اتفاقي وارد هتلي مانند هاديسن يا روياتن شويد به شما قول تفريح در تمامي سطوح داده مي شود، اما اگر بدانيد كه در يك بوتيك هتل هستيد، اقامت شما بطور كلي تجربه اي متفاوت خواهد بود. اما بوتيك هتل مفهومي است كه تفاوتهاي بين هتلي مختلف متعلق به يك زنجيره از هتلها را به تصوير مي كشد و يا گاهي اين تفاوتها بين اتاقهاي يك هتل واحد نيز وجود دارد اين زمينه ذهني شما را به سوي پيدا كردن تفاوتها هدايت مي كند

3 – هدايت يك تجربه
اين امر ذاتا يك اثر هيپنوتيزمي است كه در برخي موارد به تسكين و القاء روحي، مربوط مي شود در اينجا ايجاد نام تجاري بوجودآوردن انتظاري در مشتري است كه امكان تجربه اي غني تر و ماوراء آنچه محصول به تنهايي در اختيار قرار مي دهد را فراهم مي سازد.
به عنوان مثال نام نوشيدني "ردبول" علاوه بر تاثير فيزيكي، باعث مي شود كه مصرف كننده درخود موجي از انرژي را احساس كند

4. خلق نشانهايي كه معرف خود باشنددر اينجا "نام تجاري"، سمبل يا فضايي ايجاد ميكند كه براي تمامي افراد بخوبي شناخته شده است و مصرف كننده را قادر مي سازد تا به شناخت جديدي از خود برسد و توسط وي براي ارتباطات دروني (جهت ايجاد انگيزه براي يك تلاش يا قدرتمند ساختن تصوير شخصي)، براي ارتباطات بين فردي (جهت خلق يك تاثير مشخص) و ارتباطات عمومي (بروز موفقيت يا وابستگي) بكار مي رود

5 – خلاقيت درانتقال پيام"نام تجاري" در اين رويكرد، از سمبلي متفاوت و در عين حال شناخته شده، بهره مي گيرد. چنين "نشاني" مصرف كننده را قادر مي سازد در بين نظرات، جالب توجه كرده و يا يك احساس بسيار ويژه از خود بروز دهد.
غول بزرگ تجارت الماس، شركت د بيرز با سود بردن از اين حقيقت فيزيكي كه الماس، نماد ماندگاري براي يك رابطه است، از آن به عنوان وسيله اي براي ابراز تعهد استفاده نمود. در سپتامبر2003 اين شركت از معني جديدي براي انتقال پيام خود استفاده كرد، زني با حلقه ي ازدواج در دست راست و به معني استقلال و عدم نياز به جنس مخالف. (برخلاف حلقه در دست چپ كه اغلب سمبل تعهد است). در ماه سپتامبر 2003 اين شركت ايجاد ابزاري جديد براي انتقال يك پيام را آغاز نمود، اينبار اين پيام زنان را هدف قرار داد: حلقه در دست راست زنان به عنوان سمبل استقلال (در مقابل حلقه در دست چپ كه اغلب سمبل تعهد است)

6 – ايجاد يك جايگاه اجتماعي/ فرهنگيگام بعدي ايجاد "نام تجاري"، ايجاد موقعيتي است كه مصرف كنندگان بتوانند به عنوان راهنما از آن استفاده نمايند. اين راهنما به آنان كمك مي كند بفهمند در اطرافشان چه مي گذرد و به آنها اطلاع مي دهد كه كداميك از روشهاي رفتاري هنجار هستند و چه چيز باعث خوشحالتر شدن آنها مي شود.
هنگامي كه شركت اپل كامپيوترهاي شخصي خود را نه تنها به عنوان ابزار كاري بلكه به عنوان وسيله اي براي خود ابرازي و خلاقيت به بازار ارائه نمود، خود را به عنوان چنين مرجعي مطرح كرد. (اين نام تجاري رويكردي فرهنگي در ارائه طيف گسترده اي از وسايل براي مردم عادي به منظور خلاقيت هايشان را آغاز نمود.)
7 – در نظرداشتن اهداف بلند"نام تجاري" ابزاري براي مصرف كننده ايجاد مي كند كه وي را قادر مي سازد در زمينه اهداف متعالي و نيات والايي كه خود به تنهايي قادر به نيل به آنها نيست به فعاليت بپردازد. فروشگاه بادي شاپ خريد را راهي براي كمك به حفظ محيط زيست و افراد نيازمند در سرتاسر جهان تبديل كرد

8 – خلق يك دوست شفيقنام تجاري راهي است تا مشتري بواسطه آن به گونه اي رفتار نمايد (حداقل در سطحي خيالي) كه خود يا جسارت آنرا ندارد يا حاضر به پرداخت بهاي آن نيست.
9 – ايجاد يك باشگاه عاطفيبا انتخاب سبك زندگي متمدن و امن، به عنوان انسان از بسياري از امكانات خود چشم پوشي مي نماييم. براي جلوگيري از زوال فيزيكي بدن هايمان به باشگاه ورزشي رفته و ورزش مي كنيم كه بدليل روشهاي زندگي، ما با چالشهايي كه بدنهايمان قادر به مواجهه با آنها هستند روبرو نمي شويم. به همين ترتيب براي تمرين مهارتهاي عاطفي خود در اموري كه در سبك زندگي ما، پذيرفته نيستند به تماشاي فيلم مي پردازيم

10 – امكان خيالبافيمانند مورد پيشين، اين نظريه خلق "نام تجاري" به مصرف كنندگان كمك مي كند واقعيات بيرون را به موضوعات تخيلي تبديل كنند. مصرف كنندگان در باره موضوعات مختلفي چون جاذبه جنسي، قدرت و سلطه، اهميت، موفقيت، عشق فاني، خباثت و غيره به خيالبافي مي پردازند. نام تجاري تيمبرلند به گونه اي براي مصرف كنندگان طراحي شده است كه آنها در باره ماجراهاي متهورانه در مقابل نيروهاي طبيعت خيالبافي نمايند.
مواردمطرح شده فوق انواع گوناگون "ارزش افزوده" براي "نام تجاري" هستند. آنها روشهايي هستند كه به خلق ارزشهاي سودمند و موثر براي مشتريان منجر مي شود و نيز نامهاي تجاري بتوانند به آنچه كه تعرف شده اند برسند.
اين 10 نظريه باعث ايجاد وجه تمايز بين خلق استادانه نامهاي تجاري و تقليد مبتديانه مي گردد.

اصل مقاله به زبان انگليسي مي باشد (برگرفته از سايت مالكيت فكري مدرس)


RE: کمک در انتخاب اسم - valter - 03-02-2012 04:27 PM

درست اما میشه یه چند تا اسم پیشهاد بدید ؟


RE: کمک در انتخاب اسم - اقاي ايـــده - 03-02-2012 04:41 PM

(03-02-2012 04:27 PM)valter نوشته شده توسط:  درست اما میشه یه چند تا اسم پیشهاد بدید ؟
ببين دوست من.من اگر بخوام يك اسم بدم.براي اينكار.همه كارهاي رو كه قرار انجام بشه رو مينويسم ميذارم كنار هم.بعد حرف اول هر كدوم رو در مياريم بعدش يك اسمي ميسازم.
الان شما گفتيد.شركت فناوري كه در طراحي-سئو و غيره.
خوب همه اينهارو بنويس. و يك اسمي در بيار.
مثل ناجا
كه برگفته از نيروي ارتش جمهوري اسلامي هست.
يا سمت/نزاجا/ و غيره.من رو همچين اسمي بيشتر فكر ميكنم.


RE: کمک در انتخاب اسم - مهدی گل محمدی - 03-02-2012 05:33 PM

فناوران نوین پرشین
فناوران نوین اندیش
فناوران ره آورد نگار
فناوران پیشتاز ایران


RE: کمک در انتخاب اسم - کامیار کاظمی - 03-02-2012 05:38 PM

ایده پردازان نوین سحر
داده گستر برتر وب
ایده پردازان داده گستر

بهتر است به دنبال یک اسم تک کلمه ای خاص باشید که این پسوند یا پیشوندها به آن اضافه شده اما با آن اسم شناخته شوید.


RE: کمک در انتخاب اسم - valter - 03-02-2012 07:30 PM

ممنون فقط برای اینا اگر بخوایم لوگو طراحی کنم سخت نیست چون سه - چهار کلمه هستن ؟ و همینطور به زبان اوردنشون


RE: کمک در انتخاب اسم - مهدی گل محمدی - 03-02-2012 08:32 PM

شما باید لوگو تو طوری طراحی کنی که مفهوم سرعت و ایمنی تو دنیای وب رو نشون بده.
من زیاد نمی تونم راهنماییت کنم ولی دوستان بزرگواری مث آقا یمحمد شموسی تو این زمینه حرفه ای هستند
در ضمن شما اول باید ببینید آیا این اسم ها قبلا انتخاب شده یانه.


RE: کمک در انتخاب اسم - کامیار کاظمی - 03-02-2012 08:54 PM

دوست خوبم
موضوع طراحی لوگو که موضوعی جداست و باید با فردی وارد مشورت کنید. نه بازهم باید طوری طراحی کنید که برند بودن شما مشخص شود!طراحی لوگو اصولی دارد که باید به آنها پایبند باشید تا جواب بگیرید و دیده شوید.


RE: کمک در انتخاب اسم - مسعود کوچولو - 03-02-2012 09:37 PM

دوست عزیز این اسم فقط برای ثبت و کارهای رسمی هست.شما میتونید برای برندینگ اسم دیگه انتخاب کنید.
اسم شرکت خودم:
پیروزان صنعت فردا:psf
برند من که همین روزا عرضه میشه به لطف خدا psf هست.