سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
مقالات راز موفقیت - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: روانشناسی (/forumdisplay.php?fid=106)
+--- انجمن: روانشناسی شخصی (/forumdisplay.php?fid=37)
+---- انجمن: راز موفقیت (/forumdisplay.php?fid=64)
+---- موضوع: مقالات راز موفقیت (/showthread.php?tid=16914)



مقالات راز موفقیت - rezadehghan - 04-05-2018 10:58 AM

راز موفقیت در مغازه داری

[تصویر: LittlestPetShopCommercialSuccess111.jpg]

یکی از شغل هایی که امروزه بسیار زیاد دیده میشود، مغازه داری یا همان فروشگاه داری است. ما در سطح شهر و روستا، مغازه های گوناگونی خواهیم دید،که همه صاحبان کسب و کارها دغدغه مشتری و کسب درآمد را دارند.

سریع ترین راه پیشرفت درکاسبی و مغازه داری

اگه دوست داریم در مغازه داری پیشرفت کنیم اما نمی دانیم چه طوری؟ این مطلب را کامل بخوانید و خوب فکر کنید، فکر کنید فکر کنید تا درهای مغزتان بازتر و بازتر بشود آن وقت است که ایده ها و خلاقیت های جدیدی به ذهنتان میاید که باعث پیشرفت شما می شود.

خرده فروشی شاید چالش بزرگی باشد، به ویژه در سال های اخیر که غول های تجارت الکترونیک مانند آمازون سر برآورده اند. احتمالاً این جملات را شنیده اید که “خرده فروشی مرده است” و “فروشگاه های فیزیکی دیگر توان رقابت ندارند”. اما واقعیت این است که آمار چیز دیگری را نشان میدهد و تأکید میکند خرده فروشی همچنان می تواند به راه خود ادامه دهد.

تکنیک های فروش بیشتر در مغازه یا فروشگاه



[تصویر: 118962049.jpg]

مشتری خود را بشناسید

این نکته بدیهی به نظر خواهد رسید، اما اگر بدانیم چه تعداد از برندها و خرده فروش ها برای مخاطبانِ اشتباه بازاریابی می کنند، شگفت زده خواهیم شد.

چینش محصولات

پژوهش ها رابطه مستقیمی میان قابل رویت بودن قفسه ها و میزان خرید نشان می دهند. براساس تحقیقی که POPAL در سال 2014 انجام داد، قرار دادن محصولات در انتها و وسط راهرو باعث میشود خریدارها بهتر آنها را ببینند.

بسته بندی موثر است

تحقیقات بیانگر این است که با بسته بندی می توانیم اثر بسیار زیادی روی تصمیم مشتری ها بگذاریم. عواملی مانند اندازه و شکل، رنگ، جنس و فونت، همگی روی ادراک مشتری تأثیر می گذارند.

[تصویر: flower-prices-dangwa-manila-market-sampaloc.jpg]

شخصی سازی تجربه خرید

این موضوع بسیار مهمی است و باید کاملاً به آن توجه کرد. خریداران فقط به دنبال خرید نیستند؛ آنها تجربه ای شخصی سازی شده می خواهند. زمانی که مشتری مان را شناختیم، می توانیم این شناخت را به پیشنهادها و فروش های ویژه شخصی سازی شده ترجمه نماییم.

محصولات را به شکل مناسبی نمایش دهیم

نمایش محصولات در محل خرید، آخرین فرصت ما برای اثر گذاشتن روی تصمیم خریدار است، پس این کار را به شکلی هوشمندانه انجام دهیم.

به مشتری مان اطلاع رسانی کنیم

چرا خریدار باید در میان محصولات رقبا محصول ما را انتخاب کند؟ مصرف کننده ها همواره در پی یافتن پاسخ این پرسش اند. افراد علاقه زیادی به اطلاعات دارند و هرچه در فروشگاه اطلاعات بیشتری به آنها بدهیم، بهتر است.

[تصویر: LittlestPetShopCommercialSuccess.jpg]

از ابزارهای دیجیتال استفاده کنیم

امروزه واژه “دیجیتال” گستره وسیعی را در بر می گیرد. شبکه های اجتماعی، ایمیل ها، اپلیکیشن های تلفن های هوشمند و حتی اپلیکیشن های دیجیتال درون فروشگاه، همگی “دیجیتال” هستند.

قابل اعتماد باشیم

برندهایی مانند گوگل، کوکاکولا و دیزنی معمولاً چه کار می کنند؟ آنها حس اعتماد ایجاد می کنند و به این ترتیب به با ارزش ترین برندهای دنیا تبدیل شده اند. البته منظور ما تقلید از این برندها نیست، بلکه ما باید روی برند و فروشگاه خودمان تمرکز کنیم.

منبع : ...


RE: مقالات راز موفقیت - rezadehghan - 04-05-2018 11:02 AM

راز موفقیت خلاق‌‌ ترین ذهن‌ ها

[تصویر: Why-Agile-Creativity-Is-Essential-To-The...ands-Q.jpg]

رمز موفقیت ذهن خلاق با کمک قانون جذب

دکتر تراویس برادبری (Travis Bradberry) از روانشناسان معروف در حوزه‌ ی هوش هیجانی است که مقالات متعددی در این زمینه‌ نوشته است.

در این مقاله دکتر تراویس، او از تجربه‌ ی خود برای کشف عادات افراد خلاق صحبت میکند و شش عادت عجیب این افراد را به ما معرفی میکند.

من زمان و انرژی بسیاری را برای نوشتن کتاب، مقاله و کار صرف کردم تا بتوانم شرکت خود را نوآور نگه دارم. ذهن من شدیداً درگیر تاریخچه‌ ای از ذهن‌ های خلاق به امید یادگیری ترفندهایی برای پرورش بهره‌ وری خلاق در خودم است.

بعضی از چیزهایی که آموختم نسبت به چیزهای دیگر کاربردی‌ تر بودند و بعضی از آنها حتی برای امتحان کردن عجیب.

به طور مثال، استیو جابز (Steve Jobs) عادت داشت وقتی که می‌ نشست و پاهایش را در آب میگذاشت،‌ ایده های جدید کسب و کار به ذهنش می‌ رسید.

یوشیرو ناکاماتسو (Yoshiro Nakamatsu)، مخترع فلاپی، آنقدر عمیق در آب شیرجه میرفت تا مغزش از اکسیژن محروم شود، سپس ایده‌ هایش را روی دفترچه‌ یادداشتی در زیر آب می نوشت!

در کنار ایده‌ های عجیب،‌ من به فهم خوبی از عادات بعضی از خلاق‌ ترین ذهن‌ ها در تاریخ رسیده‌ ام.

وجه مشترک بین افراد گوناگون به قدری می باشد که من آنها را به شکل استراتژی‌ هایی درآوردم تا هرکس بتواند دنبال کند.

شش استراتژی مهمتر از بقیه می باشند، چرا که قدرت تغییر تفکر ما به شکل خلاقانه را دارند. از آنها استفاده کنیم تا به سطح جدیدی از بهره‌ وری خلاق برسیم.

[تصویر: Man-With-Arm-Raised-On-Bed.jpg]

استراتژی اول : سحرخیز هستند

همه‌ ی ذهن‌ های خلاق افرادی سحرخیز نیستند. فرانتس کافکا (Franz Kafka) معمولاً تمام شب را به نوشتن مشغول بود و ویلیام استیرون (William Styron)، نویسنده‌ ی کتاب انتخاب سوفی (از کتاب‌ های پرفروش)، هر روز سر ظهر بیدار میشد و پس از بیدار شدن، برای فکر کردن یک‌ ساعت دیگر در رختخواب میماند.

با این حال، سحرخیزان اکثریت افراد خلاق را تشکیل میدهند. فهرست سحرخیزان خلاق شامل افرادی چون بنجامین فرانکلین (Benjamin Franklin)، از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا، هاوارد شولتز (Howard Schultz)، کارآفرین و اقتصاددان آمریکایی و ارنست همینگوی (Ernest Hemmingway) میشود که البته هر کدام به دلیل خاصی صبح زود از خواب بیدار می‌ شدند. بنجامین فرانکلین سحرخیز بود تا برای روزش برنامه‌ ریزی کند، در حالیکه شولتز از این زمان برای ارسال ایمیل‌ های انگیزشی به کارکنانش استفاده میکرد. برای بسیاری از افراد خلاق، سحرخیزی راهی برای فرار از حواس‌ پرتی‌ هاست. ارنست همینگوی هر روز ۵ صبح بیدار میشد تا نوشتن را شروع کند. او میگفت “هیچ چیز وجود ندارد که حواس ما را پرت کند، هوا سرد است و ما با نشستن بر سر کار و شروع نوشتن، گرم می‌ شویم.”

برای سحرخیزی باید آن را هر روز انجام دهیم و از هرگونه چرت زدن خودداری نماییم، حتی اگر به شدت احساس خستگی کنیم. سرانجام، کم‌ کم ما زودتر به رختخواب می‌ رویم تا کمبود خواب‌ خود را جبران کنیم. با انجام این کار، چند روز اول احساس خستگی خواهیم کرد، اما سریع عادت می‌ کنیم و پیش از اینکه متوجه شویم، به گروه سحرخیزان خلاق پیوسته‌ ایم.

[تصویر: earlymorningworkout.jpg]

استراتژی دوم : منظم ورزش می‌ کنند

شواهدی بسیاری نشان دهنده این است که ورزش برای خلاقیت مفید می باشد. احساس خوب از نظر فیزیکی ما را در حالت درستی قرار میدهد تا بتوانیم متمرکز و کارآمد باشیم. همچنین ورزش ما را وادار میکند تا سایر ارتباطات‌ خود را قطع کنیم (پیامک زدن یا ارسال ایمیل در حینن ورزش دشوار است) و این کار به ما اجازه میدهد تا به آنچه بیاندیشیم که در حال کار بر رویش هستیم. در مطالعه‌ ای از سوی دانشگاه استنورد، ۹۰% افراد پس از ورزش، خلاق تر بودند.

عجیب نیست که بسیاری از افراد موفق و خلاق، ورزش را به روالی روزانه در زندگیشان تبدیل می‌ کنند. کرت ونگوت (Kurt Vonnegut)، نویسنده‌ ی آمریکایی، در حوالی شهر قدم میزند، شنا میکند و دراز و نشست میرود، ریچارد برانسون (Richard Branson)، کارآفرین و سرمایه‌ گذار بریتانیایی، هر روز صبح میدود. دو آهنگساز معروف،‌ بتهوون (Beethoven) و چایکوفسکی (Tchaikovsky) نیز روزانه قدم میزدند.

[تصویر: business-man-memo-ideas-meeting-schedule..._F0011.png]

استراتژی سوم :به یک برنامه‌ ی دقیق پایبند هستند

باور اشتباهی وجود دارد که برای خلاق بودن، فرد باید زندگی بدون ساختار و بدون احساس نیاز به انجام هیچ گونه کاری داشته باشد، اما عادات افراد شدیداً موفق و خلاق، خلاف این را نشان میدهد. در واقع، اکثر ذهن‌ های خلاق برنامه‌ ی روزانه‌ ی خود را با دقت زیادی می‌ چینند. روانشناس معروف، ویلیام جیمز (William James)، اثر برنامه‌ ریزی بر خلاقیت را چنین توصیف کرده است، فقط با داشتن یک برنامه ما می‌ توانیم “ذهنمان را آزاد کنیم تا در حوزه‌ هایی که واقعاً به آنها علاقه‌ مند است، پیشرفت کند.”

استراتژی چهارم :در کنار بروز ایده‌ های نو، شغل اصلی خود را همچنان حفظ می‌ کنند

وقتی ما برای خودمان و نه کس دیگری خلق می‌ کنیم، خلاقیت جلوه میکند. اما وقتی زندگیمان به آنچه خلق می‌ کنیم وابسته میشود، خلاق بودن دشوارتر میشود (و بیش از حد به این فکر میکنیم که مخاطب‌ ما چه فکری در مورد محصولمان میکند).

شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد موفق و خلاق مشاغل اصلی خود را حفظ می کنند. اغلب آنها مثل استفن کینگ (Stephen King) که معلم مدرسه بود، در حالیکه از ۹ صبح تا ۵ بعدازظهر کار میکرد، در ساعات دیگر رمان‌ های مشهور خود را می‌ نوشت.

مشاغل اصلی امنیت مالی مورد نیاز را فراهم می‌ کنند تا بتوانیم بدون دغدغه خلاق باشیم. این مشاغل همچنین به روز ما ساختار می‌ بخشند تا بتوانیم زمان خلاق خود را به خوبی مشخص نماییم. فهرست چنین افرادی بسیار طولانیست. بعضی از این افراد مشهور عبارتند از جیکوب آرابو (Jacob Arabo) که در زمان کار در یک جواهرفروشی، طراحی جواهرات خود را شروع کرد، ویلیام فاکنر (William Faulkner) که در یک کارخانه‌ ی برق کار میکرد و همزمان رمان گوربه‌ گور را می‌ نوشت و فیلیپ گلس (Philip Glass) موسیقیدانی که کار اصلی‌ اش لوله‌ کشی بود.

[تصویر: Work-hours-available-on-the-spot2.jpg]

استراتژی پنجم : در هر مکان و زمانی کار می‌ کنند

توانایی کار کردن در هر شرایطی، از ویژگی های افراد خلاق و نوآور است.

بسیاری از افراد فقط در یک مکان کار می‌ کنند و باور دارند که تقریباً غیرممکن است که بتوانند کاری را در مکان دیگری انجام دهند. اما ماندن در یک مکان در واقع یک پناه است، مطالعات نشان میدهد تغییر محیط برای کارامدی و خلاقیت مفید است. ای. بی. وایت (E.B. White)، نویسنده‌ ی وب‌ سایت شارلوت، به خوبی این نکته را توضیح داده است: “نویسنده‌ ای که برای شرایط ایده‌ آلی صبر میکند که بتواند در آن کار کند، بدون نوشتن حتی یک کلمه روی کاغذ خواهد مرد.” این موضوع برای هر نوع کار خلاقانه‌ ای صادق است. اگر صبر کنیم تا در مکانی عالی و در زمانی ایده‌ آل باشیم، این موقعیت هیچ‌ گاه از راه نخواهد رسید. استیو جابز اپل را در گاراژ خانه‌ ی مادرش آغاز کرد و جی. کی. رولینگ (JK Rowling) اولین ایده‌ برای هری پاتر را روی دستمالی در یک قطار نوشت. زمانی که ایده‌ ی خلاقی داریم، صبر نکنیم، در اولین فرصت آن را عملی کنیم. جرقه زدن خلاقیت می‌ تواند به‌ عنوان پایه‌ ای خوب برای چیزی عالی باشد.

[تصویر: 201102-omag-creativity-zebra-600x411.jpg]

استراتژی ششم :با تنبلی و تعلل کاملا بیگانه هستند

تا زمانی که قلبمان می تپد، توانایی خلق ایده‌ های جدید و اجرای آنها را داریم. شاید این ایده‌ ها همیشه بهترین نباشند، اما مهم‌ ترین دشمن خلاقیت، عدم فعالیت است.

جودی پیکولت (Jodi Picoult) نویسنده، موانع خلاقیت را به خوبی خلاصه میکند: “من به مانع نویسنده باور ندارم. به این موضوع فکر کنیم، زمانی که در دانشگاه گیر افتاده بودیم و باید یک مقاله می‌ نوشتیم، آیا همیشه شب پیش از موعد، این مقاله بالاخره نوشته نمیشد؟ مانع نویسنده، داشتنِ زمان بیش از حد است. اگر زمان محدودی برای نوشتن داشته باشیم، فقط می‌ نشینیم و می‌ نویسیم. شاید هر روز خیلی خوب ننویسیم، اما می‌ توانیم همیشه یک صفحه‌ ی بد را ویرایش کنیم. اما هیچ گاه امکان ویرایش صفحه‌ ی سفید وجود ندارد.”

نظر پیکولت برای هر نوع فعالیت‌ خلاقانه صدق میکند.

تنها راه خلاق ماندن، ادامه دادن به سمت جلو است…

منبع : .... *****- پرورش افکار