روشهای برقراری ارتباط موفق مدیران با کارکنان - نسخه قابل چاپ +- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir) +-- انجمن: بخش اعضای سایت (/forumdisplay.php?fid=105) +--- انجمن: اعضای سایت ، اهداف و بحث های شخصی (/forumdisplay.php?fid=36) +--- موضوع: روشهای برقراری ارتباط موفق مدیران با کارکنان (/showthread.php?tid=1351) |
روشهای برقراری ارتباط موفق مدیران با کارکنان - lpsk83 - 12-19-2011 03:03 PM [/size] در ذیل برخی از روشها و اصول كلی را كه هر مدیر برای انجام كار خود باید مورد نظر قرار دهد به اختصار بیان می كنیم. - وضع هر یك از كاركنان را مورد بررسی قرار دهید. - به زیر دستان علاقه نشان دهید، همه افراد خون گرم نیستند - شنونده خوبی باشد. - كاری كنید كه كاركنانتان با میل و رغبت كار را انجام دهند. - انتقاد یا ملامت رابه طور مثبت انجام دهید. - مدیری كه همیشه مراعات حال زیر دستان را می كند، كاركنان او فعال و وفادار بوده و نسبت به هم همكاری خواهند داشت. - نظر مشورتی و كمك زیردستان را بخواهید. - انتقاد و ملامت را در خفا انجام دهید. - تحسین را در حضور دیگران انجام دهید. - قسمتی از مسئولیت خود را به زیر دستان تفویض كنید - در صورت استحقاق در تجلیل زیر دستان خود اقدام كنید. - هرگز فراموش نكنید كه مدیر سرمشق زیر دستان خود می باشد. - به كاركنان خود نشان دهید به آنان اعتماد داشته و از ایشان انتظار دارید تا به بهترین وجهی انجام وظیفه كنند. - برای زیردستان خود هدفی معین كیند كه به خاطر رسیدن به آن به تلاش بیفتند وجد و جهد كنند. - به زیردستان فرصت دهید در تصمیماتی كه گرفته می شود ( خصوصا تصمیماتی كه در وضع آنان اثر دارد ) شركت جویند. - از تحكم و تسلط اجتناب كنید. - خواسته های خود را به صورت پیشنهاد یا خواهش درآورید. - هنگام طرح در خواست یا پیشنهاد دلیل آنرا حتما ذكر كنید. - حتی وقتی كه هنوز طرح ها و برنامه های شما در مرحله ابتدائی است بگذارید، معاونین شما، راجع به آنها اطلاعاتی پیدا كنند. - همیشه جنبه مثبت را در نظر بگیرید. - تعادل داشته باشید - هر وقت در اشتباه می باشید یا كه مرتكب اشتباهی شده اید به خطای خود اعتراف كنید. - اگر فكر و سلیقه ای را پسندیدید دلیل آن را به مبتكر و صاحب فكر بگوئید - به این حقیقت كه افراد، افكار ونظریات پیشنهادی خود را بهتر از سایرین به مورد اجرا می گذارند اهمیت بدهید. - درباره آنچه می گوئید و طرز ادای آن دقیق باشید. - از غرولند معمولی كاركنان ناراحت نشوید. - این احساس را در زیردستان بوجود آورید كه كار آنان مهم است - كاركنان خود را از اموری كه در وضع آنان تاثیر دارد مطلع سازید. - وضع كاركنان تان را به آنان اطلاع دهید |