سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ (/showthread.php?tid=12945)



چگونه رویدادهای خیریه را بازاریابی کنیم؟ - esmaeili_co - 02-28-2015 02:40 PM

آیا شما دنبال اطلاعات در مورد بازاریابی رویدادهای خیریه هستید؟ از استراتژی­های موثر بازاریابی به عنوان یک راه حل مهم برای اهداف جمع آوری های کمک­های مردمی استفاده کنید.

مخاطبان هدف را تعریف کنید

قبل از اینکه بازاریابی یک رویداد خاص را شروع کنید، ابتدا باید مخاطبان هدف خود را برای این رویداد مشخص کنید. از آنجایی که شما میخواهید برای تمرکز خود را بر روی جمع آوری پول برای سازمان بکنید، ممکن است وسوسه شوید که "همه" را مخطبان هدف خود قرار دهید. در حالی که این بسیار خوشحال کننده است که شما از هرکسی که تمایل دارد به شما کمک کند، پول دریافت کنید اما در یک طرح بازاریابی این عملی نمی باشد.

علاوه براین، این واقعیت است که یه رویداد یا برنامه خیریه به خودی خود همه گروههای مردمی را جذب نمیکند. دقت کنید چه نوع رویدادی را میخواهید انجام بدید و واقعاً چه کسانی را میخواهید جذب کنید. مخاطبان هدف اولیه باید بخشی از جمعیتی باشند که احتمال زیاد برای حضور در این رویداد در نظر داریم. اگر شما میخواهید گروههای هدف دیگری نیز برای این رویداد در نظر بگیرید، می­توانید گروه های دوم و سوم مخاطبان هدف را نیز تعریف کنید.

نفرات دیگری نیز ممکن است در رویداد شما شرکت کنند، اما شما باید تمرکز خود را فقط بر روی گروه مخاطبان هدف خود قرار دهید. برای مثال، اگر شما در حال برگذاری یک تورنمت گلف در هفته هستید، به احتمال زیاد مخاطبان هدف شما مدیران شرکت­های بزرگ هستند که بازی گلف را دوست دارند و علاقه­مند به حمایت از فعالیت­های خیریه هستند. اگر شما میزبان یک جشنواره دوستدار خانواده برای جمع آوری پول برای امور خیریه کوکان هستید، مخاطبان هدف اصلی شما به احتمال زیاد خانواده های دارای فرزند کوک و نوجوان هستند.

پیام بازاریابی را آماده کنید

بعد از اینکه مخاطبان هدف خود را انتخاب کردید، گام بعدی ساختن یک پیام بازاریابی است. شما نیاز دارید به ساختن یک شعار و پیام بازاریابی جذاب که مخاطبان هدف را برای شرکت در رویداد تشویق و متقاعد کند.

پیام بازاریابی که انتخاب می­کنید باید اطلاعات رویداد را بطور جذابی انتقال دهد. باید به وضوح مشخص کند که چگونه به شرکت کنندگان در این رویداد فایده میرساند ، و نیز رابطه آن با موسسه خیریه را تعریف کنید.

ایده هایی برای بازاریابی رویدادهای خیریه

هنگامی که شما می­دانید چگونه بازاریابی کنید و چه پیام بازاریابی باید داشته باشید، زمان آن است که در مورد گفتار پایانی رویدادتان تصمیم­گیری کنید. ایده­هایی را برای بازاریابی رویداد خیریه خود انتخاب کنید که برای جذب نفراتی که در گروه مخاطبان هدف شما هستند موثر باشد و برای رویداد شما یک حس (روح) ایجاد کند.

اعلامیه در وبسایت – یک صفحه مرتبط با رویداد بر روی سایت موسسه خود ایجاد کنید برای ترویج رویداد. فروش بلیط بصورت مستقیم را بر روی سایت درنظر بگیرید.
فروش آن لاین بلیط - سایتهایی مانند سایت اونت بریت (Event Brite) و براون پیپر تیکت (Brown Paper Tickets ) را برای فروش بلیط آن لاین درنظر بگیرید
خرده فورشی بلیط –تعدادی از خرده فروش های محلی، دفاتر حرفه ای، شهر کتاب ها، دفاتر پستی و ازین قبیل را برای فروش بلیط خود در نظر بگیرید
علامت­گذاری – پوسترهای و تراکت های تبلیغی رویداد خود بر روی شیشه فروشگاه­ها، رستوران ها و مغازه های اطراف شهر بچسبانید.
انتشار در مطبوعات – اخبار مرتبط با رویداد خود را در رسانه های چاپی، محلی، سایت ها و خبرگذاری ها و رسانه های تصویری منتشر کنید.
حضور مهمان – با تولیدکنندگان برنامه های خبری محلی تماس بگیرید در مورد امکان برنامه­ریزی مجریان خبری برای مصاحبه در مورد فواید این رویداد پرس و جو کنید.
خبرنامه - اخبار رویداد شامل جزئیات و اطلاعاتی در مورد سفارش بلیط را در خبرنامه موسسه (مانند نشریات داخلی موسسات) برجسته کنید
بازاریابی ایمیلی – از لیست ایمیل مارکتینگ موسسه تان برای اشتراک گذاشتن اطلاعات اونت استفاده کنید.
پست مستقیم –دعوتنامه ویژه رویداد را برای افراد خاص جامعه هدفتان ارسال کنید.
رسانه اجتماعی – پیام های مرتبط با رویدادتان را در شبکه های اجتماعی از قبلی ف/ی/س/ب/و/ک، توئیتر و اینستاگرام منتشر کنید.
واحد سخنرانان – با سازمان های محلی مدنی و حرفه ای تماس بگیرید که آیا امکان تخصیص زمان به شما را دارند که یک سخنران بفرستید تا در جلسات آنها شرکت کند و در مورد خروجی های این رویداد سخنرانی کند.



بازاریابی امری حیاتی­ ست

برای یک شروع عالی در ساخت یک کمپین بازاریابی موفق برای رویدادی که قصد انجام آن را دارید، پیشنهادات فوق را بکار ببندید. اگر شما رویداد را به خوب بازاریابی نکنید مطمئناً موفق نمی­شود، حتی اگر به خوبی سازماندهی شده باشد. زمانی که میخواهید رویداد خیریه ای را برنامه ریزی کنید اطمینان حاصل کنید که زمان و انرژی کافی را برای فعالیت­های تبلیغاتی اختصاص داده اید.



ترجمه: مجتبی اسماعیلی

منبع