سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
هشت گام اساسی برای بازاریابی سازمان غیر انتفاعی - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: هشت گام اساسی برای بازاریابی سازمان غیر انتفاعی (/showthread.php?tid=12942)



هشت گام اساسی برای بازاریابی سازمان غیر انتفاعی - esmaeili_co - 02-28-2015 10:44 AM

بازاریابی برای بسیاری از سازمان های غیر انتفاعی یک مفهوم نا آشناست. درک این نکته که بازاریابی فراتر از حس قدیمی فروش و یا به دست آوردن کمک مالی است برای موسسات بسیار پراهمیت است. بازاریابی یک راه برای جلب رضایت مصرف کنندگان و خیرین است، اما چطور آن را در یک سازمان غیر انتفاعی شروع کنیم؟ در زیر هشت مرحله ای که می تواند تفاوت قابل توجهی در سازمان شما توسط ایده های بازاریابی ایجاد کند آمده است.



1. بازار هدف خود را بوسیله تحقیق و جستجو در سازمان ها و انجمن های مشابه مشخص کنید.

2. نتیجه مورد انتظار خود را از تلاش های بازاریابی مشخص کنید.

3. با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در مرحله 1 و 2 بروشورها و دیگه ابزار بازاریابی که منافع، خدمات، راههای کمک، و ارزش های سازمان شما را نمایش میدهد را ایجاد و گسترش دهید.

4. استراتژی بازاریابی رسانه های اجتماعی را گسترش دهید. رسانه های اجتماعی مانند توییتر و ف/ی/س/ب/و/ک می تواند برای شما راه هایی برای رسیدن به کسانی که علاقه مند در سازمان شما با هزینه های پایین فعالیت کنند را فراهم کند. رسانه های اجتماعی اثرات زیادی دارد.

5. با ایجاد یک وب سایت بازاریابی اینترنتی خود را توسعه دهید و در این راه تداوم داشته باشید. شما می توانید با استفاده از یک وب سایت به عنوان یک منبع بزرگ برای نمایش اطلاعات مفید، اخبار، خبرنامه ماهانه، رویدادها، به اشتراک گذاشتن پیشنهادها برای جمع آوری پول استفاده کنید، و همچنین فواید سازمان شما برای جامعه را نمایش دهید.

6. دیتابیسی از مشتریان خود ایجاد و آنها را نگهداری کنید و اجازه ندهید این منبع تلف شود. از این دیتابیس برای نامه های پستی ویژه، پیگیری تماس های تلفنی، دعوت برای رویدادها، توسعه معاهدات، پروفایل پژوهش، و تقسیم بندی بازار استفاده کنید.

7. نتایج و اهداف که موسسه شما به دست می آورد را نمایش دهید و تبلیغ کنید.

8. همیشه به طور فعال برای اتحاد با سازمان های دیگر (انتفاعی یا غیر انتفاعی)، دولت، رسانه های تبلیغاتی، و کسب و کارها جستجو کنید. این مرحله به تنهایی، اغلب بیشترین سود را برای سازمان های غیر انتفاعی به ارمغان می آورد.



ترجمه: مجتبی اسماعیلی


منبع