سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: بخش اعضای سایت (/forumdisplay.php?fid=105)
+--- انجمن: مشاوره با اساتید (/forumdisplay.php?fid=127)
+--- موضوع: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) (/showthread.php?tid=10333)

صفحه ها: 1 2


کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - تنگسیر - 12-18-2013 07:41 PM

در این تایپیک قصد دارم که تجربیات و اطلاعات خود رو در زمینه راه اندازی کسب وکارهای
کوچک و نوپا بهمراه اموزش گام به گام صادرات و واردات بصورت جامع بیان کنم .
در ابتدا چند فعالیت سوداور در سال 92 را نام میبرم و از بقیه عزیزان نیز درخواست میکنم
که در این امر نظرات . راه حل ها و پیشنهادات و انتقادات خودشون رو برای هرچه
پربارترشدن این تایپیک عنوان نمایند .

چند فعالیت سوداور در سال جاری :
1.ایجاد کافی نت
٢ ایجاد آژانس املاك
٣ ایجاد کارگاه سلیندر پرکنی
٤ نمایندگی محصولات خارجی
٥ ایجاد شرکتهاي پخش کالا
٦ ایجاد کارگاه تولید تیرچه بلوك
٧ ایجاد دفاتر خدمات ارتباطی
٨ ایجاد دفتر پلیس به علاوه ده
٩ دفاتر نمایندگی بیمه
١٠ ایجاد مهدکودك
-
ب ) سرمايه گذاري متوسط
١١ ایجاد خدمات معاینه فنی براي خودروهاي سبک و سنگین
١٢ ایجاد مجتمع تعمیرگاهی خودروها – نمایندگی ها
١٣ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی
١٤ ایجاد پمپ بنزین و پمپ گاز
١٥ ایجاد کارگاه تولید پروفیل هاي پنجره دو جداره و تولید پنجره
١٦ ایجاد کارگاه تولید فوم سقفی
١٧ تولید کود گیاهی
١٨ تولید آب معدنی
١٩ ایجاد تاسیسات نیروگاه برق دو مگابایتی ( سرمایه گذاري بزرگ )



طرحھاي كوچك اقتصادي :
١- بررسي توجیه اقتصادي ايجاد كافي نت
دلايل توجیھي ايجاد
طرح
ایجاد کافی نت و مراکز بهره برداري از اینترنت در طی ده سال گذشته با الکترونیکی شدن
بسیاري از کارهاي اداري توسعه زیادي پیدا نموده اند. در حال حاضر نیز با توجه به اینکه
دولت در نظر دارد تمامی امور اداري را الکترونیکی نماید و از طرفی مردم کمتر می توانند
هزینه خط اینترنت پرسرعت را پرداخت نمایند لذا میزان مراجعه به کافی نت ها زیاد
خواهد بود . در سال 1391 پرداخت مالیات اینترنتی شد و باعث شد تعداد زیادي از
مودیان مالیاتی به این مراکز مراجعه نمایند. و سود خوبی نصیب کافی نت ها شود. هنوز
هم ظرفیت ایجاد تعداد زیادي کافی نت در تمامی شهرها وجود دارد


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - تنگسیر - 12-18-2013 07:58 PM

قسمتی از طرح تجاری که بنده برای جذب سرمایه و تامین مالی طرح دوسال قبل تهیه کردم :

تداوم و پی ریزی فعالیت یک بنگاه اقتصادی تا میزان زیادی به مدیریت
منابع کوتاه مدت بستگی دارد.زیرا فعالیتهای عملیاتی در یک دوره
یکساله به سرمایه در گردش و مدیریت مطلوب آن بستگی دارد به گونه ای
که نتایج مورد نظر تحقق یابد و امکان تداوم فعالیت در دراز مدت
فراهم می شود.پس برای نیل به این هدف،ما موظفیم که بهترین و اجرایی
ترین تصمیمات را لحاظ کنیم تا ضمن سودآور بودن و تضمین سرمایه در
گردش مان بتوانیم گام های اصولی برای بقا در این شرایط سخت
اقتصادی که جامعه ما به دلایلی نظیر وجود رکود اقتصادی،تورم،کاهش
ارزش پول ملی،رشد نقدینگی،تحریم و شرایط سیاسی با آن مواجه است برداشته و دراین
برهه از زمان سربلند بیرون اییم .

به دلیل کاهش قدرت خرید اقشار جامعه برنامه و اهداف ما بر کالاهای
ضروری و مصرفی 5/پنج صنعت استوار است که خریدار چه در دوران رونق و
چه در دوران رکود به علت ضروریت ناچار به خرید آن می باشد و افزایش
قیمت آنها در کاهش تقاضا تاثیر چندانی ندارد.
کالاها و محصولات ضروری و مصرفی:
-1 صنایع غذایی و آشامیدنی
-2 مراقبت های پزشکی و بهداشتی
-3 پوشاک و مد
-4 صنعت ساختمان
-5 صنعت خودرو
برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب ها را برای شروع فعالیت از بین
کالاها و محصولات بیشمار این صنایع فوق ذکر داشته باشیم ابتدا باید
گرایش های موجود در بازار را که میتوانند پایداری یک سرمایه گذاری
بلند مدت را به دنبال داشته باشد شناسایی کرده و سپس مواردی را که
به منابع و ارتباطات و پتانسیل های ما بیشتر نزدیک است را انتخاب و
آن را امتحان کنیم.
کالاهای منتخب در هر صنعت:
1.واردات مواد غذایی و اشامیدنی (کمپوت اناناس و ادامس )
دلیل :چون تولید داخل بسیار ناچیز بوده و ناچاریم نیاز خود را از طریق واردات تامین نماییم .
-2 مراقبت های پزشکی و بهداشتی
واردات لوازم آرایشی و بهداشتی،عطر،ادکلن،اسپری،رنگ مو،مسواک و
خمیر دندان،خمیر ریش،ژیلت
-3 پوشاک و مد
واردات پوشاک زنانه و بدلیجات و پارچه چادر
دلیل :نزدیک به70 درصد چادر کشور از طریق واردات تامین میشود
-4 صنعت ساختمان
واردات ام دی اف
-5 صنعت خودرو
واردات لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی)دینام،استارت،دیسک و
صفحه،انژکتور،گیربکس،دلکو،سیستم برق رسان(
تمام موارد انتخاب شده به دلیل بازار فروش عالی و همیشگی
و با توجه به مزیت رقابتی شرکت که همان آشنایی کامل به شناخت بازارها و دسترسی به مبادی ورودی کالا از خارج
کشور و همچنین تعداد رقبای کمتر و موانع ورود بیشتر و اندازه بازار بزرگتر و هزینه کمتر انتخاب شده است.


اگر با دقت به موارد بالا بنگریم کاملا به ضعف در تولید بسیاری از کالاها که بوسیله واردات تامین میشوند
دیده میشود و این خود فرصتی است برای جامعه کارافرین ما که از این ضعف ها بعنوان فرصتی بکر برای
کسب سود و اشتغال زایی و همچنین بی نیاز کردن کشور به واردات کالا بهره ببرد.


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - تنگسیر - 12-21-2013 06:38 AM

جک ولش :
هر دگرگونی با خود فرصتی بهمراه میاورد
بنابراین باید به جای رخوت از دگرگونی ها نیرو گرفت .


جملات کاربردی و اموزنده »
در اینده ترکیب شبکه های اجتماعی . موبایل مارکتینگ و بازاریابی مکانی
یک ترکیب معجزه اسا در اختیار بازاریاب خواهد بود .


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - تنگسیر - 12-21-2013 07:50 AM

مبنای ثروت افرینی در اقتصاد امروز دانش و تخصص است .

ما در عصر ارتباطات و اطلاعات بسر میبریم و عصر صنعت را پشت سرگذاشته ایم .
دیگه زمان اینکه کارخونه های بزرگ مالک ثروت و مکنت باشند گذشته و همه اونها با مشکلات و رکود دست و پنجه نرم میکنند .
حال در صدر رنکینگ ثروتمندان دنیا شرکت های اپل و مایکروسافت قرار دارند
شرکت هایی که بر پایه علم و درایت بنیانگذاران مالکان انها یعنی اقایان استیو جابز و بیل گیتس به این جایگاه رسیده اند .
در اینده وقتی که سرمایه داری از ثروت خود سخن بگوید سخن او برمیزان دستیابی او بر دانش خواهد بود .

بازاریابی علم دسترسی به ثروت در حال و اینده است .
بازاریابی یعنی شناختن فرصت های بکر و بهره برداری از انها برای تولید ثروت
کشور ما یکی از ضعیفترین جامعه ها در استفاده از این علم ثروت افرین است .
صادرات ما از این موهبت محروم مانده است .کسب وکار در اقتصاد ما هنوز سنتی است و
از تکنولوژی ها و علم روز عقب مانده است .
واسطه ها باعث افزایش قیمت کالاها شده اند و به گرانی هر چه بیشتر دامن زده اند .
کانالهای توزیع معیوب است و بین تولیدکننده و واردکنندگان تا مصرف کننده نهایی فاصله بسیاریست
که خود دلیلی بر افزایش قیمت کالاهاست .
قیمت مزیت رقابتی بنگاههای پیشرو در اقتصاد جهانی بهمراه کیفیت هستند که
ما تاکنون نتوانسته ایم توازنی بین این دو مقوله حیاتی ایجاد کنیم .
در بازاریابی اطلاعات و ارتباطات نقش تعیین کننده ای دارند .
کسانی که بتوانند این علم را بیاموزند و از ان در بین جامعه و اقتصاد ایرانی که در ابتدای شناخت این علم بسر میبرند
بخوبی بهره ببرد میتوانند به روزها و سال های اتی بسیار امیدوار باشند .
در جلسات اینده در مورد نقش بازاریابی در امر صادرات و واردات و کانالهای توزیع بیشتر خواهم نوشت .
عزیزان نیز اگر سوالی در این باب دارند خوشحال میشوم در حد توان خود پاسخگو باشم .


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - koruosh - 12-21-2013 10:52 AM

(12-18-2013 07:58 PM)تنگسیر نوشته شده توسط:  قسمتی از طرح تجاری که بنده برای جذب سرمایه و تامین مالی طرح دوسال قبل تهیه کردم :

تداوم و پی ریزی فعالیت یک بنگاه اقتصادی تا میزان زیادی به مدیریت
منابع کوتاه مدت بستگی دارد.زیرا فعالیتهای عملیاتی در یک دوره
یکساله به سرمایه در گردش و مدیریت مطلوب آن بستگی دارد به گونه ای
که نتایج مورد نظر تحقق یابد و امکان تداوم فعالیت در دراز مدت
فراهم می شود.پس برای نیل به این هدف،ما موظفیم که بهترین و اجرایی
ترین تصمیمات را لحاظ کنیم تا ضمن سودآور بودن و تضمین سرمایه در
گردش مان بتوانیم گام های اصولی برای بقا در این شرایط سخت
اقتصادی که جامعه ما به دلایلی نظیر وجود رکود اقتصادی،تورم،کاهش
ارزش پول ملی،رشد نقدینگی،تحریم و شرایط سیاسی با آن مواجه است برداشته و دراین
برهه از زمان سربلند بیرون اییم .

به دلیل کاهش قدرت خرید اقشار جامعه برنامه و اهداف ما بر کالاهای
ضروری و مصرفی 5/پنج صنعت استوار است که خریدار چه در دوران رونق و
چه در دوران رکود به علت ضروریت ناچار به خرید آن می باشد و افزایش
قیمت آنها در کاهش تقاضا تاثیر چندانی ندارد.
کالاها و محصولات ضروری و مصرفی:
-1 صنایع غذایی و آشامیدنی
-2 مراقبت های پزشکی و بهداشتی
-3 پوشاک و مد
-4 صنعت ساختمان
-5 صنعت خودرو
برای اینکه بتوانیم بهترین انتخاب ها را برای شروع فعالیت از بین
کالاها و محصولات بیشمار این صنایع فوق ذکر داشته باشیم ابتدا باید
گرایش های موجود در بازار را که میتوانند پایداری یک سرمایه گذاری
بلند مدت را به دنبال داشته باشد شناسایی کرده و سپس مواردی را که
به منابع و ارتباطات و پتانسیل های ما بیشتر نزدیک است را انتخاب و
آن را امتحان کنیم.
کالاهای منتخب در هر صنعت:
1.واردات مواد غذایی و اشامیدنی (کمپوت اناناس و ادامس )
دلیل :چون تولید داخل بسیار ناچیز بوده و ناچاریم نیاز خود را از طریق واردات تامین نماییم .
-2 مراقبت های پزشکی و بهداشتی
واردات لوازم آرایشی و بهداشتی،عطر،ادکلن،اسپری،رنگ مو،مسواک و
خمیر دندان،خمیر ریش،ژیلت
-3 پوشاک و مد
واردات پوشاک زنانه و بدلیجات و پارچه چادر
دلیل :نزدیک به70 درصد چادر کشور از طریق واردات تامین میشود
-4 صنعت ساختمان
واردات ام دی اف
-5 صنعت خودرو
واردات لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی)دینام،استارت،دیسک و
صفحه،انژکتور،گیربکس،دلکو،سیستم برق رسان(
تمام موارد انتخاب شده به دلیل بازار فروش عالی و همیشگی
و با توجه به مزیت رقابتی شرکت که همان آشنایی کامل به شناخت بازارها و دسترسی به مبادی ورودی کالا از خارج
کشور و همچنین تعداد رقبای کمتر و موانع ورود بیشتر و اندازه بازار بزرگتر و هزینه کمتر انتخاب شده است.


اگر با دقت به موارد بالا بنگریم کاملا به ضعف در تولید بسیاری از کالاها که بوسیله واردات تامین میشوند
دیده میشود و این خود فرصتی است برای جامعه کارافرین ما که از این ضعف ها بعنوان فرصتی بکر برای
کسب سود و اشتغال زایی و همچنین بی نیاز کردن کشور به واردات کالا بهره ببرد.

با سلام دوست عزیز
مطالب مفیدی رو در اینجا مطرح کردید
و اینکه در مورد مواد غذایی صرفا جز واردات روی چه کالاهایی میشه جهت صادرات متمرکز شد؟
و اینکه به نظر شما در داخل روی چه کالاهایی میشه کار کرد که تولید داخلی دارند؟


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - تنگسیر - 12-22-2013 05:32 AM

در جواب دوست عزیز در مورد صادرات مواد غذایی :
صنایعی نظیر شکلات . بیسکویت . انواع شیرینی . ابمیوه و کنستانتره . نوشابه . ابمعدنی . رب گوجه فرنگی و
گلاب از مهمترین اقلام صادراتی صنایع غذایی هستند .
در کنار این اقلام انواع ترشیجات . مربا . بستنی . انواع سس و ... نیز صادرات میشوند .
گز نیز یکی از محصولاتی است که پتانسیل بسیار خوبی برای صادرات دارد .

بسته بندی محصولات صادراتی نقش بسزایی در بدست اوردن سهم بازار هدف دارد در حالی که کشور ما سالهاست
از این ناحیه ضربه های جبران ناپذیری خورده است و بهمین دلیل بازارهای صادراتی خود را از دست داده و رقیبانی نظیر
اسپانیا و امارات توانسته اند در قضیه صادرات مجدد زعفران با بسته بندی های شکیل و طبق سلیقه مشتری سهم بازار ایران
را در بازارهای جهانی تصاحب نمایند با وجودی که ایران خود بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیاست .

در مورد سوال دوم نیز باید عرض کنم که باتوجه به ماشینی شدن زندگی ها و مشغله فراوان عموم مردم
الخصوص زوج های جوان که هردو انها نیز شاغل میباشند و وقت کمتری را برای اشپزی و خانه داری دارند
بنظر بنده تقاضا و استقبال از غذاهای اماده و کنسروی در اینده از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد بود .


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - koruosh - 12-22-2013 11:28 AM

با تشکر از شما دوست عزیز
روی محصولات کنسروی به نظر خودمم خوب میشه کار کرد


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - alma - 12-24-2013 07:53 PM

(12-22-2013 05:32 AM)تنگسیر نوشته شده توسط:  در جواب دوست عزیز در مورد صادرات مواد غذایی :
صنایعی نظیر شکلات . بیسکویت . انواع شیرینی . ابمیوه و کنستانتره . نوشابه . ابمعدنی . رب گوجه فرنگی و
گلاب از مهمترین اقلام صادراتی صنایع غذایی هستند .
در کنار این اقلام انواع ترشیجات . مربا . بستنی . انواع سس و ... نیز صادرات میشوند .
گز نیز یکی از محصولاتی است که پتانسیل بسیار خوبی برای صادرات دارد .

بسته بندی محصولات صادراتی نقش بسزایی در بدست اوردن سهم بازار هدف دارد در حالی که کشور ما سالهاست
از این ناحیه ضربه های جبران ناپذیری خورده است و بهمین دلیل بازارهای صادراتی خود را از دست داده و رقیبانی نظیر
اسپانیا و امارات توانسته اند در قضیه صادرات مجدد زعفران با بسته بندی های شکیل و طبق سلیقه مشتری سهم بازار ایران
را در بازارهای جهانی تصاحب نمایند با وجودی که ایران خود بزرگترین تولیدکننده زعفران در دنیاست .

در مورد سوال دوم نیز باید عرض کنم که باتوجه به ماشینی شدن زندگی ها و مشغله فراوان عموم مردم
الخصوص زوج های جوان که هردو انها نیز شاغل میباشند و وقت کمتری را برای اشپزی و خانه داری دارند
بنظر بنده تقاضا و استقبال از غذاهای اماده و کنسروی در اینده از جایگاه ویژه ای برخوردار خواهد بود .
قبل از هر چیز به خاطر بحث جالبی که مطرح کردید سپاسگزارم .
سوالی که همیشه ذهن منو آزار میداده این هست که چه دلایلی وجود داره که با وجود اذعان همگان بر لزوم وجود صنایع تبدیلی و بسته بندی چرا هچ اقبالی از سوی سرمایه گذاران صورت نمیگیره؟؟؟

ضمنا ممنون میشم در صورت امکان در مورد موبایل مارکتینگ اطلاعات کاملتری ارائه فرمایید.
و نهایتا به دلیل نقش ارتباطات قوی و مسائل روانشناسی حاکم در بازار یابی به شدت علاقمندم تجربه ای هر چند ناچیز در این زمینه داشته باشم علاوه بر مطالعه و کسب اطلاعات دقیق در این حوزه کاربردی ترین پیشنهاد شما چیست؟


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - تنگسیر - 12-25-2013 11:51 AM

در جواب سوال اول دوستمون باید عرض کنم کشور ما باتوجه به تنوع زیستی و پوشش گیاهی و اب و هوایی ظرفیت بسیار بالایی برای تولید انواع محصولات کشاورزی داره و این موهبت الهی ایران رو در رتبه سوم تنوع تولیدات کشاورزی در دنیا قرار داده
اما ما نتوانسته ایم از این نعمت خدادادی و فرصت بکر بهره برداری کنیم چرا؟
اقتصاد کشور ما یک اقتصاد بسته است که دولت نقش زیادی در اون بازی میکنه و بخش خصوصی هنوز نتونسته جایگاه خودش
رو تو اقتصاد ما پیدا کنه و به اون بها داده نمیشه و در جایی هم که فرصت داده شده با سنگ اندازی و مشکل تراشی جلوی فعالیت اون رو گرفتند .
ما تو کشورمون سالهاست ضعف مدیریتی داریم و سو مدیریت یکی از عوامل تاثیرگذار بوده و به مشکلات دامن زده
ارتباطات و رانت باعث سواستفاده از بیت المال و پایمال شدن حق و حقوق اکثریت جامعه شده و جدا از همه اونها ما به صنایعی بها دادهایم که توجیه اقتصادی برای ما که نداشته سرمایه و منابع ما رو هم تلف کرده نمونه بارز اون صنعت خودروسازی هست که بودجه اعظم وزارت صنایع و معادن رو بلعیده و صنایع دیگر رو فدای خودش کرده
صنایع نساجی از اون موارد هست که با اون ظرفیت و اشتغال زایی رو به نابودی کشیده
بدلیل نبود صنایع تبدیلی هر ساله دست رنج کشاورزان زحمتکش در کشور به ضایعات تبدیل میشه و همین عوامل خود باعث عدم
سرمایه گذاری بخش خصوصی در بازار محصولات کشاورزی میشه چرا چون زیر ساخت ها برای فراوری و بسته بندی مهیا نیست و بخش خصوصی نیز جدا از مشکلاتی که در پیش رو داره باید هزینه گذافی رو برای فراهم کردن این زیر ساخت ها بپردازه که
احتمال اینکه محصولات در اثر یک طوفان . سرمازدگی و خشکسالی از بین بره هم وجود داره و همه عوامل باعث شده همه از
این مشکل فرار بکنند .


RE: کلینیک مشاوره (کسب وکار .صادرات . واردات.سرمایه گذاری) - alma - 12-25-2013 03:44 PM

ممنون از جناب تنگسیر

با تمام این اوصاف من قانع نشدم.ببینید این مشکلاتی که فرمودید رو همه میدونیم و بهش معتقدیم و اذعان داریم اما در همین مملکت با تمام این مشکلات و ناکارامدی موجود ،گاهی به افرادی برمیخوریم که در بخش هایی میدرخشند .اما خدا وکیلی من نشنیدم مثلا در حوزه ی بسته بندی حداقل یه ستاره داشته باشیم(شاید هم داریم و من بیخبرم).

واقعا نمیدونم مشکل از کجاست شاید سرمایه گذاران ما که اکثرا بدون تحصیلات اکادمیک وارد اینکار میشن و صرفا با نگاه سنتی و تجربی به سرمایه گذاری میپردازند برای اینکار توجیه نمیشن و یا شاید لزوم خلاقیت بالا در این حوزه ی پر چالش و تجربه ی ناکافی کشورمون در این امر سرمایه گذاران رو از ورود به اون میترسونه (واقعا این مسئله در کشور ما از حد نوزادی که چه عرض کنم جنینی هم فراتر نرفته) در هر صورت حس میکنم علاوه بر تمام دلایل مهمی که به حق بالا اشاره فرمودید یه ایراد اساسی دیگه ای هم وجود داشته باشه.


اولین حوزه ی مورد علاقه شخصی خودم بعد از میلیاردر شدن بحث بسته بندی و ارزش افزوده ی عالی و خلاقیت فوق العاده اش خواهد بود.پس به امید آینده ی نه چندان دور