سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران
100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب - نسخه قابل چاپ

+- سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران (http://forum.unc-co.ir)
+-- انجمن: کسب در آمد در ایران و دنیا (/forumdisplay.php?fid=1)
+--- انجمن: آموزش بازاریابی (/forumdisplay.php?fid=51)
+--- موضوع: 100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب (/showthread.php?tid=10255)



100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب - محسن دوستوندی - 12-10-2013 02:57 AM

گام به گام تا اوج..


RE: 100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب - محسن دوستوندی - 12-10-2013 03:27 AM

100 نکته بازاریابی را پشت سر هم برای کسب و کارهای خردوهم برای کسب و کارهای کلان.
1- نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود
2- درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالانه بازاریابی تعیین کنید
.3- هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم کنید
.4- یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
5- هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.
6- یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.
بازار هدف:
7- نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید
.8- مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید
.9- آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید
.10- از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید
.11- از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
12- بازار جدیدی شناسایی کنید
.13- به یک فهرست پستی مربوطبه حرفه تان بپیوندید.
توسعه محصول:
14- یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
15- نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
16- نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
17- خدمات خود را به هنگام کنید.آموزش، منابع و اطلاعات:
18- یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گرد هم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید
.19- برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید
.20- در سمینارهای بازاریابی حضور یابید
.21- کتاب های بازاریابی را بخوانید.
22- مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
23- هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنیدت وایده های تازه بگیرید.
24- به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید
.25- یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده وسایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید
.26- یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
27- »سفری خلا به شه ریاک شوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرد.
قیمت گذاری و پرداخت:
28- ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آننیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
29- به مشتریان امکان دهید با کارتاعتباری پرداخت کنند.
30- به مشتریان ثابت، تخفیف دهید
.31- شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها درمقابل تبلیغ محصولات و خدمات شمادر نشریاتشان تخفیف بدهید.
32- برای »پرداخت های سریع« و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید
.ارتباطات بازاریابی:
33- برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
34- بروشوری از محصولات و خدماتتان را چاپ کنید.
35- همراه بروشورهای خودیک برگه نظر سنجی بگنجانید که پول تمبرش را پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
36- یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
37- برای هر کدام از بخش های بازار هدفتان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، )مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکیبرای کاسب و کارها و مصرف کنندگان(
38- یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
39- روی سر برگ، برگه های فاکسیا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
40- در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
41- یک فهرست پستی جدید را امتحان کنید. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست های کنونی پست مستقیم خود بیفزایید یا به فکر کنارگذاشتن فهرستی بیفتید که توقعات شما را برآورده نمی کند.
42- برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.
رابطه با رسانه ها:
43- از انتشارات نشریات جدید متوجه شوید تا اخبر خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
44- در روزنامه های عادی یا اقتصادی ونشریات تخصصی مطلب بنویسید.
45- مقاله ای به قلم خود چاپ کنید ونسخه های آن را برای همکارانتان بفرستید.
46- در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع وچندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
47- یکصدمین، پانصدمین یا هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
48- یک جایزه سالانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید.مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
49- در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید
.50- در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
51- در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
52- نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
53- اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
54- مرتبا روزنامه ها ومجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید
.55- برای مطبوعات مقالات »راهنما« درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
56- در صنعت خود تحقیق کنید و پساز کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید
.خدمات مشتری و رابطه با مشتری:
57- از مشتریانتان بخواهید که بازگردند.
58- تماس های تلفنی مشتریان را بدون قوت وقت پاسخ دهید
.59- روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
60- روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی به یادماندنی یا »نکته روز« را ضبط کنید.
61- برای مشتریانتان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و ... برای شان بفرستید
.62- در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید
.63- تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید
.64- مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید
.65- بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید
.66- گاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان:
67- به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید
.68- بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویتشان را دارید، بفرستید.
69- در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید
.70- پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید
.تبلیغات:
71- در فصل هایغ اوج= فعالیت تجاریبرای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
72- یک شماره تلفن راحت و به یادماندنی بگیرید.
73- برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیهارتباطات بازرگانی قید کنید.
74- از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای هاتبلیغ کنید.
75- در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ کنید.
76- به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
77- به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پد ماوس یا ماگ بدهید
.78- درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود
.79- مقابل پیاده روی دفترتان به کمکلیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
80- برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید
.81- آگهی های خودرا کد گذاری و نتایجشان را دنبال کنید.
82- تابلو ساختمانتان وتابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
83- اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید
.84- حامی مالی یک مسابقه ورزشی یابرنامه رادیویی و تلویزیونی شوید
.رویدادهای ویژه:
85- در نمایشگاه های مربوط به حرفهتان، حتما یک غرفه بگیرید
.86- همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید
.87- در دبیرستان ها سخنرانی کنید وبه دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید
.88- خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنیدکه نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام وآرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد
.89- بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید
.90- یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید
.91- کتاب تالیف کنید.
ایده های فروش:
92- روزنامه ها ونشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانی
د.93- شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکارغ وکانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
94- ساعات فعالیت خود را افزایش دهید
.95- حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.96- نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید
.97- به مشتریان سابق تلفن بزنید یابرای شان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید
.98- از طریق اینترنت سفارش بگیرید
.99- به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شماقابل اعتماد است.
100- از زمان پاسخگویی به سفا


RE: 100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب - محسن قلي زاده - 12-10-2013 10:57 AM

شماره 100 چيه؟!


RE: 100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب - اقاي ايـــده - 12-10-2013 01:18 PM

100- از زمان پاسخگویی به سفارش ها بکاهید و روند سفارش مجدد را تسهیل کنید.


RE: 100 ایده بازاریابی برای یک کسب و کار خوب - yazdanshm - 09-04-2015 08:36 PM

(12-10-2013 03:27 AM)محسن دوستوندی نوشته شده توسط:  100 نکته بازاریابی را پشت سر هم برای کسب و کارهای خردوهم برای کسب و کارهای کلان.
1- نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود
2- درصدی از درآمد ناخالص خود را به عنوان بودجه سالانه بازاریابی تعیین کنید
.3- هر سال اهداف خاص بازاریابی را تعیین و هر سه ماه یک بار آنها را ارزیابی و تنظیم کنید
.4- یک پوشه برای نگهداری ایده های بازاریابی اختصاص دهید.
5- هر روز و هر ساعت کارت ویزیت را همراه تان داشته باشید.
6- یک سنجاق سینه شخصی با آرم شرکت تان طراحی کنید و در جلسات به کت خود بزنید.
بازار هدف:
7- نسبت به تحولاتی که شاید روی بازار هدف، محصول یا استراتژی بازاریابی شما تاثیر بگذارد، هوشیار باشید
.8- مطالعات تحقیق بازاریابی درباره حرفه، صنعت، محصول و گروه های بازار هدف خود را بخوانید
.9- آگهی های رقبای خود را گردآوری کنید و با مطالعه آنها، اطلاعاتی درباره استراتژی، ویژگی ها و مزایای محصولات آنها به دست آورید
.10- از مشتریان بپرسید چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید
.11- از مشتریان سابق بپرسید چرا شما را رها کردند.
12- بازار جدیدی شناسایی کنید
.13- به یک فهرست پستی مربوطبه حرفه تان بپیوندید.
توسعه محصول:
14- یک خدمت، تکنیک یا محصول جدید ارائه دهید.
15- نسخه ای ساده تر، ارزان تر یا کوچک تر از محصول یا خدمت خود پدید آورید.
16- نسخه ای شکیل تر، گران تر، سریع تر یا بزرگتر از محصول یا خدمت خود ارائه دهید.
17- خدمات خود را به هنگام کنید.آموزش، منابع و اطلاعات:
18- یک تیم مشاوره در زمینه بازاریابی و روابط عمومی مرکب از همکاران و صاحبان کسب و کارهای مشابه را گرد هم آورید و به تبادل اندیشه و مسائل صنفی بپردازید
.19- برای کارکنان خود یک صندوق پیشنهادات بگذارید
.20- در سمینارهای بازاریابی حضور یابید
.21- کتاب های بازاریابی را بخوانید.
22- مشترک نشریات مکتوب و اینترنتی بازاریابی شوید.
23- هر ماه یک جلسه بازاریابی با کارکنان خود بگذارید تا درباره استراتژی و وضعیت بازار بحث کنیدت وایده های تازه بگیرید.
24- به انجمن یا سازمان های مرتبط با حرفه تان ملحق شوید
.25- یک پوشه را برای یافتن طراح، نویسنده وسایر حرفه ای های بازاریابی کنار بگذارید
.26- یک مشاور بازاریابی جهت همفکری استخدام کنید.
27- »سفری خلا به شه ریاک شوری مترقی داشته باشید تا تکنیک های بازاریابی آنجا را یاد بگیرد.
قیمت گذاری و پرداخت:
28- ساختار قیمت گذاری تان را تجزیه و تحلیل کنید و ببینید کجای آننیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
29- به مشتریان امکان دهید با کارتاعتباری پرداخت کنند.
30- به مشتریان ثابت، تخفیف دهید
.31- شگردهای معامله پایاپای را بیاموزید. به اعضای برخی باشگاه ها، گروه های حرفه ای و سازمان ها درمقابل تبلیغ محصولات و خدمات شمادر نشریاتشان تخفیف بدهید.
32- برای »پرداخت های سریع« و نقد، تخفیف قائل شوید و از مشتریان ثابت به صورت قسطی پول بگیرید
.ارتباطات بازاریابی:
33- برای مشتریان کنونی و بالقوه تان یک خبرنامه منتشر کنید.
34- بروشوری از محصولات و خدماتتان را چاپ کنید.
35- همراه بروشورهای خودیک برگه نظر سنجی بگنجانید که پول تمبرش را پرداخته اید. بدین ترتیب می توانید بازخورد ارزشمندی از مشتریان دریافت کنید.
36- یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید. به هر مشتری بالقوه دو کارت ویزیت و بروشور بدهید تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستانش بدهد.
37- برای هر کدام از بخش های بازار هدفتان یک کارت ویزیت و بروشور خاص طراحی کنید، )مثلا یکی برای سازمان ها و نهادهای دولتی و یکیبرای کاسب و کارها و مصرف کنندگان(
38- یک پوستر یا تقویم با آرم شرکت تان چاپ کنید و به مشتریان هدیه بدهید.
39- روی سر برگ، برگه های فاکسیا صورتحساب، شعار یا جمله ای در وصف فعالیت خود به چاپ برسانید.
40- در بروشورهای خود نظرات مثبت مشتریان درباره کالا و خدمات خود را به چاپ برسانید.
41- یک فهرست پستی جدید را امتحان کنید. اگر به ثمر ننشست، آن را به فهرست های کنونی پست مستقیم خود بیفزایید یا به فکر کنارگذاشتن فهرستی بیفتید که توقعات شما را برآورده نمی کند.
42- برای بازاریابی به شیوه پست مستقیم از پاکت های رنگی یا بزرگ استفاده کنید یا نامه هایی را روی کاغذ سفید بدون خط بفرستید تا کنجکاوی گیرنده را برانگیزد.
رابطه با رسانه ها:
43- از انتشارات نشریات جدید متوجه شوید تا اخبر خود را به رسانه و فرد مناسب بفرستید.
44- در روزنامه های عادی یا اقتصادی ونشریات تخصصی مطلب بنویسید.
45- مقاله ای به قلم خود چاپ کنید ونسخه های آن را برای همکارانتان بفرستید.
46- در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع وچندین بار برای مطبوعات ارسال کنید.
47- یکصدمین، پانصدمین یا هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید.
48- یک جایزه سالانه به راه اندازید و آن را در بوق و کرنا کنید.مثلا می توانید به بهترین کارمند سال شرکت یا سازمان خود جایزه بدهید.
49- در زمینه رسانه و روابط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید
.50- در برنامه های رادیویی و تلویزیونی حضور یابید.
51- در مورد صنعت یا تخصص خود سفارش یک برنامه تلویزیونی بدهید و آن را به شبکه محلی خود بدهید تا به عنوان یک برنامه عادی پخش کند.
52- نامه ای به سردبیر روزنامه یا مجله محلی تان بنویسید و او را به ناهار دعوت کنید.
53- اخبار خود را همراه عکس مربوطه به مطبوعات بفرستید.
54- مرتبا روزنامه ها ومجلات را برای یافتن فرصت های روابط عمومی بخوانید
.55- برای مطبوعات مقالات »راهنما« درباره حوزه تخصصی کسب و کارتان بفرستید.
56- در صنعت خود تحقیق کنید و پساز کشف یافته ای مهم، آن را در اختیار مطبوعات بگذارید
.خدمات مشتری و رابطه با مشتری:
57- از مشتریانتان بخواهید که بازگردند.
58- تماس های تلفنی مشتریان را بدون قوت وقت پاسخ دهید
.59- روی دستگاه پیامگیر تلفن، اطلاعات مهم مانند ساعات کار شرکت، مکان و فرد پاسخگو را ضبط کنید.
60- روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی به یادماندنی یا »نکته روز« را ضبط کنید.
61- برای مشتریانتان نمایش یا هر رویداد جالب دیگر را سازماندهی کنید یا بلیت تئاتر و سینما و ... برای شان بفرستید
.62- در دفترتان با حضور مشتریان یک سمینار برگزار کنید
.63- تشکرنامه های دستنویس خوش خط برای مشتریان بفرستید. می توانید برای جشن تولدشان یا سایر مناسبت های سال، کارت تبریک ارسال کنید
.64- مقالات جالب را کپی کنید و همراه کارت ویزیت و بروشورتان برای مشتریان کنونی یا بالقوه بفرستید
.65- بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید
.66- گاهی دکور محل ملاقات خود با مشتریان را از نو طراحی کنید.
شبکه رابط ها و تبلیغ دهان به دهان:
67- به یک اتاق بازرگانی یا سایر سازمان های مرتبط بپیوندید
.68- بروشور خود را برای اعضای سازمان هایی که عضویتشان را دارید، بفرستید.
69- در ایام تعطیل، میهمانی تجاری بگیرید
.70- پس از شرکت در یک همایش، برای شرکت کنندگان آن نامه بفرستید
.تبلیغات:
71- در فصل هایغ اوج= فعالیت تجاریبرای کسب و کارتان تبلیغ کنید.
72- یک شماره تلفن راحت و به یادماندنی بگیرید.
73- برای سایت اینترنتی خود، آدرس بیادماندنی انتخاب کنید و آن را در کلیهارتباطات بازرگانی قید کنید.
74- از طریق پست مستقیم، کسب و کار خود را مشترکا با سایر حرفه ای هاتبلیغ کنید.
75- در یک دایرکتوری ویژه یا کتاب زرد تبلیغ کنید.
76- به منظور دستیابی به بازارهای خارجی، آگهی دو یا چند زبانه چاپ کنید. این آگهی را در نشریه ای پرمخاطب قرار دهید.
77- به مشتریان خود هدایای تبلیغاتی نظیر خودکار، پد ماوس یا ماگ بدهید
.78- درون پاکت نامه یا مرسولات پستی، چیزی برجسته بگذارید تا کنجکاوی گیرنده تحریک شود
.79- مقابل پیاده روی دفترتان به کمکلیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید.
80- برچسب های جالبی برای نصب روی شیشه اتومبیل طراحی و بین مشتریان توزیع کنید
.81- آگهی های خودرا کد گذاری و نتایجشان را دنبال کنید.
82- تابلو ساختمانتان وتابلوهای راهنمای داخلی و خارجی آن را بهبود ببخشید.
83- اگر فکر می کنید آرم شرکت شما منسوخ شده، آن را از نو رنگ آمیزی کنید
.84- حامی مالی یک مسابقه ورزشی یابرنامه رادیویی و تلویزیونی شوید
.رویدادهای ویژه:
85- در نمایشگاه های مربوط به حرفهتان، حتما یک غرفه بگیرید
.86- همراه سازمان های غیرانتفاعی، مانند موسسات حمایت از کودکان معلول، اسپانسر یک برنامه یا ضیافت شوید
.87- در دبیرستان ها سخنرانی کنید وبه دانشجویان درباره حرفه آینده شان توصیه کنید
.88- خیابانی در منطقه جغرافیایی تان انتخاب و اعلام کنیدکه نظافت آن را سازمان یا شرکت شما برعهده می گیرد. رهگذران با دیدن نام وآرم شما، متوجه اقدام پسندیده تان خواهند شد
.89- بخشی از وقت و پول خود را به سازمان های خیریه یا غیرانتفاعی اختصاص دهید و نتایج آن را در مطبوعات به چاپ برسانید
.90- یک سی دی یا فیلم آموزشی درباره خدمات خود تهیه کنید
.91- کتاب تالیف کنید.
ایده های فروش:
92- روزنامه ها ونشریات تخصصی را برای به دست آوردن فرصت های تازه تجاری و آگاهی یافتن از عزل و نصب های شرکت ها بخوانی
د.93- شعارها و استراتژی های بازاریابی تان را به اطلاع وکیل، حسابدار، بانکدار، تعمیرکارغ وکانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
94- ساعات فعالیت خود را افزایش دهید
.95- حتی در ایام تعطیل گروهی را جهت ارائه خدمات به مشتریان اختصاص دهید.96- نمونه های محصولات خود را در دفترتان به نمایش بگذارید
.97- به مشتریان سابق تلفن بزنید یابرای شان نامه بفرستید تا آنها را دوباره جذب کنید
.98- از طریق اینترنت سفارش بگیرید
.99- به مشتریان اینترنتی خود اطمینان دهید که سیستم امنیتی سایت شماقابل اعتماد است.
100- از زمان پاسخگویی به سفا

بسیار عالی بود
ممنون از اطلاعات مفیدتان